Gå til innhold

-


Ylva Virvla

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Ylva Virvla skrev:

Vi ønsker ikke å få støttekontakt eller besøkshjem fordi vi ønsker å se mest mulig til ungene selv. Jeg er redd for at barnevernet skal vedta at vi skal ha støttekontakt eller besøkshjem. Har noen noen kommentarer til det?

Greit at du ønsker å se barna mest mulig, men hvis bv mener dere trenger hjelp og veiledning så er det gjerne en god grunn til det. Ikke vær egoistisk, tenk på barnas beste. 

Anonymkode: 58d04...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

COS: Forfatterne er Bert Powell, Glen Cooper, Kent Hoffman, Bob Marvin.

Denne boken er selve grunnlaget for metoden. Utrolig flott bok, lett å lese, svært lærerik. Jeg har brukt den både i jobb og ifht. egne barn. Utrolig mye nyttig som skrives.

Trygghetssirkelen

Marte Meo: Forfatter er Jytte Birk Sørensen. Denne har jeg bare lest innledningen av, men den regnes som en god innføring i metoden.

Marte Meo metodens teori og praksis

PMTO: Forfatter er Carolyn Webster-Stratton. Denne har jeg både lest og brukt mye gjennom jobben min. Veldig lettlest, metodene fungerer veldig godt hvis man bruker de konsekvent. Webster-Stratton er svært annerkjent for denne metoden. Trenger ikke ha noen spesielle problemer i familien for å få utbytte av denne.

De utrolige årene

Måtte du velge en av disse tre bøkene, ville jeg gått for Trygghetssirkelen, COS.

 

Anonymkode: 376a8...0b2

Tusen takk! Skal lese alle tre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...