Gå til innhold

Praksisplass og ferie

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har praksisplass i en butikk, og denne avtalen varer t.o.m 31. Desember. Jeg bestilte en reise før jeg fikk tilbud om denne praksisplassen. Vil det få konsekvenser at jeg drar på denne ferien når jeg på en måte har bundet meg opp til å være på praksisplassen ut 31.Desember? Det er OK for sjefen på praksisplassen at jeg drar, men er det greit for Aetat? Aetat kan vel ikke gjøre annet enn å unngå å gi meg lønn den uken jeg er på ferie, de kan vel ikke sparke meg fordi jeg går glipp av en ukes deltagelse på praksisplassen?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har rett på ferie selv når man er på praksisplass, men du bør si fra til Aetat også om at du skal ha ferie i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har man lov til å reise på ferie når man er arbeidsledig da? Jeg har forstått det slik at man ikke kan det, men det er mulig jeg tar feil.

Det verste de kan gjøre er vel å ikke gi deg lønn for den uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har et spørsmål ang.praksisplass gjennom Aetat.Jeg har blitt innkalt på et møte hvor de skal informere om praksisplasser i barnehager. Er det noe man blir tvunget til å ta, eller er det frivillig?

jeg er veldig aktiv arbeidssøker, går på masse intervjuer, sender søknader og styrer fælt :) Vi har veldig starm økonomi, siden jeg mottar dagpenger, og bør snarest komme meg i ordentlig jobb med normal månedslønn. Jeg har egentlig ikke lyst til å "bruke" tiden i en barnehage(som er det siste jeg noen sinne kommer til å søke på av jobber...)Men er som sagt interessert i å komme meg i en jobb jeg trives med og full lønn.

Jeg har vært ledig i 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...