Gå til innhold

Flytte fra en høyskole til en annen etter 1.studieår..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vurderer og søke om overflytting til Høyskolen i Oslo etter dette første studieåret på Høyskolen i Lillehammer.

Er i ferd med å ta kontakt med HiO ang reglene rundt dette, og om jeg i det hele tatt har mulighet for det.

Er det noen andre her inne som har vært eller er i samme sko? Gikk det greit å begynne 2.året på en annen skole?

Noen av dere som kan litt om reglene rundt dette og kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken utdanning tar du??? For jeg vet at HiO kjører en helt annen undervisningsmodell enn de andre høyskolene på førskolelærerutdanningen (går på den selv). Og så vidt jeg har forstått blir da det å begynne i 2.klasse på den noe vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg går 1.året på barnevernspedagog..

Håper for guds skyld at jeg kan bli flyttet over dit hvis alt utvikler seg som planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv flyttet jeg på datalinje fra Tromsø til Bergen, men fikk ikke alle fag godkjent. Dermed brukte jeg litt ekstra tid. Men absolutt verdt det for min del. Min svigerinne skiftet høgskole på sykepleien, og fikk ikke godkjent annet en praksisen (først ville de ikke godkjenne den engang). Hadde vært greit om alle høgskoler var like slik at man kunne skifte fritt (og arbeidgivere visste hva du hadde lært), men de må vel ha noe å lokke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det kan være det blir litt omrokkering på enkelte fag, emn ellers skal det gå greit. Det var flere på skolen vår,s om byttet etter første året, og de tok opp fagene der det passet seg, og ble fritatt de fagene de hadde hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ikke godkjent flytting til oslo fra Østfold og vi har ei i klassen som ikke fikk godkjent flytting fra lillehammer til oslo for et par år siden. Studie i oslo er lagt opp med veldig mye prakis i første klase(10uker), ingen praksis i 2.kl og tre eller fire mnd i tredjeklasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
jeg fikk ikke godkjent flytting til oslo fra Østfold og vi har ei i klassen som ikke fikk godkjent flytting fra lillehammer til oslo for et par år siden. Studie i oslo er lagt opp med veldig mye prakis i første klase(10uker)' date=' ingen praksis i 2.kl og tre eller fire mnd i tredjeklasse..[/quote']

Men dette hørtes egentlig veldig bra ut, for vi har også praksis 1. og 3. året, og ingenting 2.året :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...