AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6941 Skrevet 29. juli 2017 På 7/28/2017 den 15.46, Taperen skrev: Folk har forskjellige mål med pogo, og noen vil ALDRI bruke penger på nettbaserte spill, selv har jeg kun brukt 109 kr en gang tidlig i fjør høst da jeg ville kjøpe meg noen lucky egg for evolving, siden da har jeg kun brukt coins i fra gym, selv syns jeg at jeg har hatt det moro med spillet, og føler ikke at jeg ligger tilbake for de som har brukt tusenvis av kroner for å komme seg frem i spillet gang, her er litt hvordan ståa er pr dags dato for en som bor ute på bygda....jeg er i level 38, har klekket 1.288 egg, har gått 3.190 km, fanget 25.776 pokemon, snurret 25.283 pokestop, tror jeg har alle i fra gen 1 og 2 utenom de legendariske og regionale, forsvart gymmer i 3.041 timer, har 2 gull gymmer og 14 sølv og 24 bronse.... Men trenger du å bruke penger da? Jeg har jo inntrykk av at du har håvet inn tusenvis av coins fra gymmene, som burde rekke til det du skulle ønske å kjøpe i shoppen? Anonymkode: 76f3f...12a
Taperen Skrevet 29. juli 2017 #6942 Skrevet 29. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men trenger du å bruke penger da? Jeg har jo inntrykk av at du har håvet inn tusenvis av coins fra gymmene, som burde rekke til det du skulle ønske å kjøpe i shoppen? Anonymkode: 76f3f...12a Det var FØR jeg begynte å tjene coins i fra gyms, var på det meste i vinter oppe i over 8000 coins, nå har jeg snaue 4000 etter at det ble brukt noen coins på inkubatorer siste uke.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6943 Skrevet 29. juli 2017 7 timer siden, Taperen skrev: Det var FØR jeg begynte å tjene coins i fra gyms, var på det meste i vinter oppe i over 8000 coins, nå har jeg snaue 4000 etter at det ble brukt noen coins på inkubatorer siste uke. Aha! Vel, du er fortsett rik imo Anonymkode: 76f3f...12a 1
appelsinjuice Skrevet 30. juli 2017 #6944 Skrevet 30. juli 2017 Jeg har ikke spilt på noen uker, så kan noen forklare det derre raids-greiene for meg ? Har sett drøssevis med Articuno (og sikkert Lugia, eller hva den nå heter) raids i nærheten i det siste, men jeg har jo aldri tid til å sloss i gym. Var ute og kjøpte lunsj en dag da det var et Articuno-raid i nærheten, og gikk bort for å sloss med den. Det var ingen andre der som spilte (så allerede da skjønte jeg at jeg ikke kom til å klare å slå den, men forsøkte likevel) De eneste som sto ved gymmen var en gjeng utlandske menn, som jeg ikke tror spilte. Da jeg startet kampen kom det opp en Pokemon-kode og jeg måtte vente i 100 sekunder. Betyr det at jeg må være i kontakt med en hel gjeng som må bruke samme kode for å gå sammen for å slå Pokemon'en i gymmen ? For da kommer jeg jo aldri til å vinne et raid. Ikke kjenner jeg noen andre som spiller og ikke tør jeg å ta kontakt dersom det skulle være andre som spiller der (jeg er jo en godt voksen dame, og det er flaut å spille ) Jeg trodde liksom jeg bare kunne stille meg ved gymmen også snike meg med. Må jeg snakke med andre spillere så blir det ikke noe av, altså 1
Hanne67 Skrevet 30. juli 2017 #6945 Skrevet 30. juli 2017 På 29. juli 2017 den 8.20, Taperen skrev: Ser nå at Niantic har fikset på en "bug" som gjorde at Pokémons i gymmer ikke mistet motivasjonen fort nok, så nå mister de motivasjonen slik de skal, må si jeg likte den "buggen" at de ikke mistet motivasjonen så fort.... Ja, jeg syntes også det var merkelig, og trodde noen hadde kjempet mot de som sto der men ikke tatt de helt ned. Det å fôre med bær på avstand er lite effektivt, - er ikke mye de øker pr. bær. Fordelen med sånn det er nå er at det er lettere å ta ned andre sine gymmer, og mht. til coins holder det at én står i 8 timer og 20 min. pr. dag.
charactouy Skrevet 30. juli 2017 #6946 Skrevet 30. juli 2017 17 minutter siden, appelsinjuice skrev: Jeg har ikke spilt på noen uker, så kan noen forklare det derre raids-greiene for meg ? Har sett drøssevis med Articuno (og sikkert Lugia, eller hva den nå heter) raids i nærheten i det siste, men jeg har jo aldri tid til å sloss i gym. Var ute og kjøpte lunsj en dag da det var et Articuno-raid i nærheten, og gikk bort for å sloss med den. Det var ingen andre der som spilte (så allerede da skjønte jeg at jeg ikke kom til å klare å slå den, men forsøkte likevel) De eneste som sto ved gymmen var en gjeng utlandske menn, som jeg ikke tror spilte. Da jeg startet kampen kom det opp en Pokemon-kode og jeg måtte vente i 100 sekunder. Betyr det at jeg må være i kontakt med en hel gjeng som må bruke samme kode for å gå sammen for å slå Pokemon'en i gymmen ? For da kommer jeg jo aldri til å vinne et raid. Ikke kjenner jeg noen andre som spiller og ikke tør jeg å ta kontakt dersom det skulle være andre som spiller der (jeg er jo en godt voksen dame, og det er flaut å spille ) Jeg trodde liksom jeg bare kunne stille meg ved gymmen også snike meg med. Må jeg snakke med andre spillere så blir det ikke noe av, altså Grunnen til ventetiden og koden, er at flere skal kunne være med i samme kamp, samt at flere kamper kan startes opp mens én er i gang. Man kan ikke hoppe inn i en kamp som er i gang. Dersom du slumper over en gjeng som er i ferd med å starte opp, er det ikke usannsynlig at de inviterer deg med. Alle vil gjerne samle flest mulig for å få tatt ned bossen, og de langt fleste vil også at alle skal få muligheten til å være med. Om de ikke inviterer deg med, kan du likevel snike deg med ved å starte opp samtidig med dem. Da jeg var med på raid, var det et par-tre unger, en del i 20-årene, noen i 30-årene, og den eldste var godt grå i håret 😉 Og du, om du spør en gjeng unger om å få være med og slåss så blir du ukas helt. 1
Taperen Skrevet 30. juli 2017 #6947 Skrevet 30. juli 2017 41 minutter siden, Hanne67 skrev: Ja, jeg syntes også det var merkelig, og trodde noen hadde kjempet mot de som sto der men ikke tatt de helt ned. Det å fôre med bær på avstand er lite effektivt, - er ikke mye de øker pr. bær. Fordelen med sånn det er nå er at det er lettere å ta ned andre sine gymmer, og mht. til coins holder det at én står i 8 timer og 20 min. pr. dag. Ja det å fore på avstand er jo bare tull, er igrunnen bare tull å fore de ved gymmen også, de mister jo motivasjon så fort som fy uansett, får vel fore til jeg har gull medaljen ihvertfall, så får de heller leve på vann og brød etterpå....
Taperen Skrevet 30. juli 2017 #6948 Skrevet 30. juli 2017 Jentungen(13 år) sier i går kveld i 22 tiden "pappa skal vi ta en pokemon tur", hun har ikke vært så ivrig på pokemon i de siste mnd, litt av og på, jo vi kan ta en tur sier jeg, så kan vi hive oss inn i noen gymmer, vi kjører 15 min til vi kommer til vårt nærmeste tettsted med omlag 5000 innbyggere, hiver oss inn i 3 gymmer og kjører videre mot det fjerde gymmet da gamlefar nesten får hjerteinfarkt... " PAPPA DET ER EN LAPRAS I SIGHTINGS" brøler jentungen ut, en som hun har vært meget misunnelig på at jeg har og ikke hun, nå får du bruke ultra ball og golden rass på den sier jeg, hun skrur ballen sikkert i Laprasen, og den sitter på første kast, en jublende jentunge er nå den lykkelige eier av en Lapras på litt over CP 2000 Det hører med til historien at den stakk av i fra han far etter første ball.....men det var viktigere at hun fikk den siden jeg har 6 stk i fra før. 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6949 Skrevet 30. juli 2017 Nå har jeg flere pokemon med null motivasjon i gymmer rundt omkring - kommer de ikke snart tilbake? Må de uansett slås ut av gymmen før de kommer hjem? (Har bl.a en som står i en gym på landsbygden i Litauen, og der har den stått en stund - virker ikke som om det er så mange som spiller der, gitt. ) Anonymkode: b83b9...105
Taperen Skrevet 30. juli 2017 #6950 Skrevet 30. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg flere pokemon med null motivasjon i gymmer rundt omkring - kommer de ikke snart tilbake? Må de uansett slås ut av gymmen før de kommer hjem? (Har bl.a en som står i en gym på landsbygden i Litauen, og der har den stått en stund - virker ikke som om det er så mange som spiller der, gitt. ) Anonymkode: b83b9...105 De må slåes ut før de kommer tilbake ja.
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #6951 Skrevet 30. juli 2017 Jeg har INGEN legendariske. Det er jo ingen som spiller på raids? Må inn til Oslo for å få det til å funke? Men det gidder jeg overhodet ikke. Går ikke an å kjøre inn til sentrum, og med buss for tog er det et helvete å komme seg inn til Oslo, så nope. Synes det er idiotisk at de kun kan fås på raid OG at man MÅ være 15-20 stykker for å klare det. Idioti. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6952 Skrevet 30. juli 2017 13 minutter siden, Taperen skrev: De må slåes ut før de kommer tilbake ja. Aha, takk for svar! Kan ta sin tid før de kommer hjem, da. Jammen bra jeg bare satte inn noen dårlige og ikke noen jeg egentlig "savner", hadde vært litt synd om den eneste, høyt elskede Blisseyen min hadde blitt stående i en øde gym i ukevis. Anonymkode: b83b9...105
Taperen Skrevet 30. juli 2017 #6953 Skrevet 30. juli 2017 11 minutter siden, Simbyxor skrev: Jeg har INGEN legendariske. Det er jo ingen som spiller på raids? Må inn til Oslo for å få det til å funke? Men det gidder jeg overhodet ikke. Går ikke an å kjøre inn til sentrum, og med buss for tog er det et helvete å komme seg inn til Oslo, så nope. Synes det er idiotisk at de kun kan fås på raid OG at man MÅ være 15-20 stykker for å klare det. Idioti. Har ingen jeg heller, og er helt enig med deg at det er idioti at man må være flere for å ta ned en legendarisk, det burde vært slik at raidbossen endret vanskelighetsgrad etter hvor mange som er med i et raid, DET er det mest rettferdige for ALLE som spiller pokemon, sanne mine ord..... 5
Taperen Skrevet 30. juli 2017 #6954 Skrevet 30. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha, takk for svar! Kan ta sin tid før de kommer hjem, da. Jammen bra jeg bare satte inn noen dårlige og ikke noen jeg egentlig "savner", hadde vært litt synd om den eneste, høyt elskede Blisseyen min hadde blitt stående i en øde gym i ukevis. Anonymkode: b83b9...105 Hadde ikke gjort noe om din elskede Blissey hadde blitt stående i gym, siden den ikke er så bra og sloss med nå
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #6955 Skrevet 30. juli 2017 20 minutter siden, Taperen skrev: Har ingen jeg heller, og er helt enig med deg at det er idioti at man må være flere for å ta ned en legendarisk, det burde vært slik at raidbossen endret vanskelighetsgrad etter hvor mange som er med i et raid, DET er det mest rettferdige for ALLE som spiller pokemon, sanne mine ord..... Jah.
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #6956 Skrevet 30. juli 2017 Når det er sagt har jeg endelig fått meg en Muk! Og to stykker, til og med.. manglet den. Har også 3-4 snorlaxer nå. Mangler 1 km på et 10km-egg, og noen km på 5- og 2-km-egg, skal sykle en tur etterpå kanskje (har fartsmåler på sykkelen) så kanskje jeg får klekket hele bunken med egg Må bare passe på å holde lav fart.. sånn rundt 10-15 km/t. Men den km-måleren er litt dust, ofte jeg har gått langt og så har den ikke registrert! Jaja.. Håper i hvert fall Niantic venter med Mewtwo-raids til togene går igjen så jeg kan dra inn til Oslo.
appelsinjuice Skrevet 30. juli 2017 #6957 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, charactouy skrev: Grunnen til ventetiden og koden, er at flere skal kunne være med i samme kamp, samt at flere kamper kan startes opp mens én er i gang. Man kan ikke hoppe inn i en kamp som er i gang. Dersom du slumper over en gjeng som er i ferd med å starte opp, er det ikke usannsynlig at de inviterer deg med. Alle vil gjerne samle flest mulig for å få tatt ned bossen, og de langt fleste vil også at alle skal få muligheten til å være med. Om de ikke inviterer deg med, kan du likevel snike deg med ved å starte opp samtidig med dem. Da jeg var med på raid, var det et par-tre unger, en del i 20-årene, noen i 30-årene, og den eldste var godt grå i håret 😉 Og du, om du spør en gjeng unger om å få være med og slåss så blir du ukas helt. Ok, da får vi se om det blir noen raids på meg igjen snart... Problemet er i grunn at jeg sjelden har mulighet til å delta på raids med mindre jeg stikker en liten tur ut mens jeg er på jobb, og da er jo barna på skolen/SFO. Og de fleste voksne er vel på jobb, så det var ingen der da jeg sjekket en gym med Articuno raid. Etter jobb er jeg opptatt med familie, middagslaging osv. Så jeg syntes det er litt upraktisk at man kun kan få legendariske pokemon ved å delta på raid. Jeg har jo så godt som aldri mulighet til å stå stille ved en gym og fikle med telefonen. Meh!
charactouy Skrevet 30. juli 2017 #6958 Skrevet 30. juli 2017 9 minutter siden, appelsinjuice skrev: Ok, da får vi se om det blir noen raids på meg igjen snart... Problemet er i grunn at jeg sjelden har mulighet til å delta på raids med mindre jeg stikker en liten tur ut mens jeg er på jobb, og da er jo barna på skolen/SFO. Og de fleste voksne er vel på jobb, så det var ingen der da jeg sjekket en gym med Articuno raid. Etter jobb er jeg opptatt med familie, middagslaging osv. Så jeg syntes det er litt upraktisk at man kun kan få legendariske pokemon ved å delta på raid. Jeg har jo så godt som aldri mulighet til å stå stille ved en gym og fikle med telefonen. Meh! Samme greia her. Men jeg tipper de legendariske dukker opp igjen på et senere tidspunkt også.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6959 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, Taperen skrev: Hadde ikke gjort noe om din elskede Blissey hadde blitt stående i gym, siden den ikke er så bra og sloss med nå Er det ikke bedre å sette den i en gym som er litt "aktiv", den krever vel fremdeles litt innsats for å tas ned - eller? Sånn at jeg har sjans til å bli stående i gymmen en liten stund, i det minste? (Jeg har ikke peiling, strengt tatt. Jeg slenger bare inn en pokemon når jeg kommer forbi en ledig plass. ) Anonymkode: b83b9...105
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #6960 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, charactouy skrev: Samme greia her. Men jeg tipper de legendariske dukker opp igjen på et senere tidspunkt også. Det vedder jeg på. Men det kan jo være lenge til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå