Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også spilt siden i juli, og har så langt fått 121 (eller 122, husker ikke i farta). Jeg har aldri sett snurten av pokemon som hitmonlee, aerodactyl eller onix her omkring (Aerodactyl har jeg bare sett i noen gymmer). Scyther spawnet en gang med incence men har aldri sett den spawne på vanlig vis noen sted. Det er mest av de vanligste her. Eneste lyspunkt i det siste har vært en og annen geodude og sandshrew.

Såeh babypokiser? Jaja. Alt nytt er bedre enn ingenting da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vil nok Niantic tape mange spillere. Ved å kun legge ut baby Pokémons i egg så pisser han bokstavelig talt på alle de trofaste spillerne som har spilt fra dag en og allerede har fylt opp pokedexen så lang det lar seg gjøre. 

Jeg har selv ikke fått en eneste ny pokemon på over 2 måneder, og for oss så tilføyer denne oppdateringen ingenting med verdi. Det vi ønsker er legendariske, eller flere sterke pokemoner slik at vi ikke kun ser Vaporeons, Snorlaxer og Dragoniter i toppen. 

Jeg forstår at det er positivt for de som har spilt lite, da de fortsatt mangler mye fra 1 generasjon, men for oss som har brukt mangfoldig med timer og penger på spillet er det provoserende at vi ikke får noe uttelling ved denne "store" updaten Ninantic lovet. Her belønnes derimot de som kun spiller i ny og ned og som sannsynligvis ikke kommer til å bruke penger på spillet heller.

Største skuffelsen i Pokemon Go så langt, nedtur.

Anonymkode: e7934...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her vil nok Niantic tape mange spillere. Ved å kun legge ut baby Pokémons i egg så pisser han bokstavelig talt på alle de trofaste spillerne som har spilt fra dag en og allerede har fylt opp pokedexen så lang det lar seg gjøre. 

Jeg har selv ikke fått en eneste ny pokemon på over 2 måneder, og for oss så tilføyer denne oppdateringen ingenting med verdi. Det vi ønsker er legendariske, eller flere sterke pokemoner slik at vi ikke kun ser Vaporeons, Snorlaxer og Dragoniter i toppen. 

Jeg forstår at det er positivt for de som har spilt lite, da de fortsatt mangler mye fra 1 generasjon, men for oss som har brukt mangfoldig med timer og penger på spillet er det provoserende at vi ikke får noe uttelling ved denne "store" updaten Ninantic lovet. Her belønnes derimot de som kun spiller i ny og ned og som sannsynligvis ikke kommer til å bruke penger på spillet heller.

Er jo frivillig å bruke penger 😉

Jeg bor i en bitteliten by,kan knapt kalles by. I sommer en dag var jeg ute i nesten 8t og fikk......under 100pokemon.. En times gåtur her finner du kanskje 10pokemon og da er det mest pidgey og rattata..(ditto har jeg ikke sett snurten av) og med 3pokestop spredt med 1km mellom hver,sier seg selv at du knapt får pokeballer og må kjøpe...nærmeste by ligger 3t unna MED bil.(og 420kr i buss billett) 

Slutt å klag,synes updaten er digg :-) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ardwinna skrev:

Jeg har også spilt siden i juli, og har så langt fått 121 (eller 122, husker ikke i farta). Jeg har aldri sett snurten av pokemon som hitmonlee, aerodactyl eller onix her omkring (Aerodactyl har jeg bare sett i noen gymmer). Scyther spawnet en gang med incence men har aldri sett den spawne på vanlig vis noen sted. Det er mest av de vanligste her. Eneste lyspunkt i det siste har vært en og annen geodude og sandshrew.

Såeh babypokiser? Jaja. Alt nytt er bedre enn ingenting da.

Her hvor jeg bor har det dukket opp et par stykker begge to faktisk. Sånn nå nylig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vesentlig skrev:

Her hvor jeg bor har det dukket opp et par stykker begge to faktisk. Sånn nå nylig.

Ja jeg ser jo at det av og til begynner å spawne pokemon som aldri har spawnet her før, så jeg har et lite håp om at flere "nye" begynner å spawne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

Ja jeg ser jo at det av og til begynner å spawne pokemon som aldri har spawnet her før, så jeg har et lite håp om at flere "nye" begynner å spawne etterhvert :)

Skal krysse fingrene for deg. Om ikke får du ta en tur innom Oslo og besøke st. Hanshaugen (onix) og kanskje du finner en aerodactyl mellom Rikshospitalet og Ullevål Stadion hasjtag verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vesentlig skrev:

Skal krysse fingrene for deg. Om ikke får du ta en tur innom Oslo og besøke st. Hanshaugen (onix) og kanskje du finner en aerodactyl mellom Rikshospitalet og Ullevål Stadion hasjtag verdt det

Jeg får ta meg en liten flytur til Oslo. Koster bare noen tusenlapper nå i førjulstida, men hva gjør man ikke for nye pokemon i bagen? :ler:

Her er noen som har klekket sin første baby-pokemon :)

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg får ta meg en liten flytur til Oslo. Koster bare noen tusenlapper nå i førjulstida, men hva gjør man ikke for nye pokemon i bagen? :ler:

Her er noen som har klekket sin første baby-pokemon :)

Nei selvsagt. Du er ikke en ekte poketrene før du må ta opp forbukselån ;)

Fyf de er ganske søte da!

Tror dere forøvrig evolven til topgepi vil være mulig å få etter hvert?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du fått den? :) 

Anonymkode: 4bbe3...3f7

Haha, nei, den er bare dritsøt! Håper jeg begynner å få 2 km egg igjen snart så jeg kan få noen av disse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Vesentlig skrev:

Nei selvsagt. Du er ikke en ekte poketrene før du må ta opp forbukselån ;)

Fyf de er ganske søte da!

Tror dere forøvrig evolven til topgepi vil være mulig å få etter hvert?

:fnise:

Regner med at evolvingene kommer etter hvert, men spørs når. Håper de kommer fortløpende :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chibi skrev:

Er jo frivillig å bruke penger 😉

Jeg bor i en bitteliten by,kan knapt kalles by. I sommer en dag var jeg ute i nesten 8t og fikk......under 100pokemon.. En times gåtur her finner du kanskje 10pokemon og da er det mest pidgey og rattata..(ditto har jeg ikke sett snurten av) og med 3pokestop spredt med 1km mellom hver,sier seg selv at du knapt får pokeballer og må kjøpe...nærmeste by ligger 3t unna MED bil.(og 420kr i buss billett) 

Slutt å klag,synes updaten er digg :-) 

Jeg klager ikke, jeg sier kun at oppdateringen er skuffende, og ga noen synspunkter på hvorfor jeg mener denne oppdateringen ikke var god nok. Når store selskaper som Starbucks har betalt Niantic store summer for "årets" oppdatering så er det skuffende når oppdateringen kun viser seg å være noen baby pokemon som kun kan evolves til vanlige 1 gen Pokémons som vi allerede har hatt i et halvt år. 

I tillegg, du må bo på en ganske spesiell plass om det faktisk er hele 3 timer til nærmeste sentrum, eller overdriver du en smule? 

Og nå er det ikke slik at folk flest bor 3 timer unna sivilasajonen, det er nok kun et utvalg få. Da blir det feil av deg å lage et klageinnlegg fordi noen av oss forventet noe mer fra Ninatics store lovnader om tidenes update løft. 

Men i stede for å sable meg ned for å "klage" (alt jeg gjorde var å si hva jeg mislikte med oppdateringen), hvorfor ikke si noe om hvorfor du synes denne oppgraderingen var så "digg" og innenfor? For helt ærlig jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares som den "største" updaten Pokemon Go har sett. Selv buddy systemet var et større løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klager ikke, jeg sier kun at oppdateringen er skuffende, og ga noen synspunkter på hvorfor jeg mener denne oppdateringen ikke var god nok. Når store selskaper som Starbucks har betalt Niantic store summer for "årets" oppdatering så er det skuffende når oppdateringen kun viser seg å være noen baby pokemon som kun kan evolves til vanlige 1 gen Pokémons som vi allerede har hatt i et halvt år. 

I tillegg, du må bo på en ganske spesiell plass om det faktisk er hele 3 timer til nærmeste sentrum, eller overdriver du en smule? 

Og nå er det ikke slik at folk flest bor 3 timer unna sivilasajonen, det er nok kun et utvalg få. Da blir det feil av deg å lage et klageinnlegg fordi noen av oss forventet noe mer fra Ninatics store lovnader om tidenes update løft. 

Men i stede for å sable meg ned for å "klage" (alt jeg gjorde var å si hva jeg mislikte med oppdateringen), hvorfor ikke si noe om hvorfor du synes denne oppgraderingen var så "digg" og innenfor? For helt ærlig jeg ser ikke hvordan dette kan forsvares som den "største" updaten Pokemon Go har sett. Selv buddy systemet var et større løft.

Bor ikke i Oslo, hverken nær Bergen, Stavanger,Trondheim...Nærmeste by er Tromsø. Tar 20min med bil for å komme seg til motorveien, er bare ett par år siden vi fikk mobildekning ;) 
Så nei, overdriver ikke :) 

Og nei, jeg klager ikke, man vet jo hvor man bor, men er rett og slett irriterende å lese alle klageinnleggene fra de som bor i større byer "buhu, Niantic dere svikter oss!" -Hva med de som ikke bor i byer? Vi kan klage over få pokestops, få pokespawns...
Helt ærlig; Pokemon Go burde være fair for alle. Niantic burde åpne opp slik at man kan requeste nye pokestops,særlig for de som bor i "ingenmannsland". (og husk, det er en god del som bor utfor byer i resten av verden, i tillegg, til at noen land ikke har fått PoGo enda...og DE folka, de klager og ønsker PoGo asap!)

Jeg synes at updaten er bra, er tross alt 7 nye pokemon som er kommet. Ikke BARE Togepi og Pichu :) 
Cleffa, Igglybuff, Smoochum, Elekid, Magby   (De er i den oppdaterte pokedexen vår)
Hadde niantic gitt oss alle gen2 pokemon på en gang, så hadde det vært klaging om ett par måneder uansett "er jo ingenting å gjøøøøre....Gi oss Gen3"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men for oss som har brukt mangfoldig med timer og penger på spillet er det provoserende at vi ikke får noe uttelling ved denne "store" updaten Ninantic lovet. Her belønnes derimot de som kun spiller i ny og ned og som sannsynligvis ikke kommer til å bruke penger på spillet heller.

Jeg har alle man kan skaffe i Europa for lenge siden, men jeg er sjeleglad hele gen 2 ikke ble sluppet nå, så du bør være litt forsiktig med å anta du snakker for mange.

Hvis jeg får babypoke i 10km egg tror jeg det klikker for meg. Synes de kunne vurdert å droppe babyene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chibi skrev:

Bor ikke i Oslo, hverken nær Bergen, Stavanger,Trondheim...Nærmeste by er Tromsø. Tar 20min med bil for å komme seg til motorveien, er bare ett par år siden vi fikk mobildekning ;) 
Så nei, overdriver ikke :) 

Og nei, jeg klager ikke, man vet jo hvor man bor, men er rett og slett irriterende å lese alle klageinnleggene fra de som bor i større byer "buhu, Niantic dere svikter oss!" -Hva med de som ikke bor i byer? Vi kan klage over få pokestops, få pokespawns...
Helt ærlig; Pokemon Go burde være fair for alle. Niantic burde åpne opp slik at man kan requeste nye pokestops,særlig for de som bor i "ingenmannsland". (og husk, det er en god del som bor utfor byer i resten av verden, i tillegg, til at noen land ikke har fått PoGo enda...og DE folka, de klager og ønsker PoGo asap!)

Jeg synes at updaten er bra, er tross alt 7 nye pokemon som er kommet. Ikke BARE Togepi og Pichu :) 
Cleffa, Igglybuff, Smoochum, Elekid, Magby   (De er i den oppdaterte pokedexen vår)
Hadde niantic gitt oss alle gen2 pokemon på en gang, så hadde det vært klaging om ett par måneder uansett "er jo ingenting å gjøøøøre....Gi oss Gen3"

Jeg er enig i at dette hadde vært en god oppgradering dersom Niantic ikke hadde hypet det så til de grader opp. Når de lager avtale med Starbucks og investerer millioner i det Niantic omtaler som det største siden release i sommer så legger Ninantic forventningene skyhøyt. Og ikke for å glemme at de skulle holde sin første pressekonferanse om nettopp dette, da blåser de virkelig denne oppdateringen ut av proposisjoner. 

Det hadde vært noe helt annet om dette hadde vært en oppdateringen på linje med tidligere oppdateringer,  da hadde nok dette blitt langt bedre mottatt. 

Problemet blir når Nimantic lover en oppdatering på høyde med lanseringen av Pokemon Go, men i siste liten snur på flisa og kun gir oss 7 nye pokemon, som kun kan oppgraderes til vanlige pokemoner som jigglypuff og pikachu som vi allerede kan finnes  overalt. 

I tillegg mangler pvp, trading og battle, så tro tålmodigheten til mange spillere er på bristepunktet. Det at dette har manglet siden dag 1 har nok bidratt til at så mange synes Pokemon Go blir kjedelig, Ninantic trenger virkelig å gjøre noe før de mister resten. Og her kunne 2 generasjon vært en gyldig mulighet til å holde på spillerne frem til PvP, trading og battle kom på plass. I stede skyter Ninantic forventningene til verst, for så å gi spillerne nok en skuffelse. 

I tillegg er mangel på pokestop et stort problem, og her er jeg enig med deg om at det burde vært mulighet for spillere å legge inn poke stop, slik som man kunne med portaler i Ingress. Når både pokestop, ikke er bra nok, PvP, trading og battle ikke er på plass. Trackerne og speedlimiten har vært bygget siden release. Når spillet totalt har så mange mangler såburde faktisk hele 2 generasjon vært sluppet som en kompensasjon for at de fremdeles etter et halvt år ikke har fikset mye av problemene i spillet. I stede gir de ut førstadiene til pokemoner vi allerede har, men som kun kan fåes i egg, for å melke spillerne for penger med at de må kjøpe inkubatorer for å få et høyere tall i pokedexen. 

Du kan godt kalle det flott,en selv synes jeg det er smakløst å se hvordan Ninantic gjør minst mulig for å beholde sine spillere, men heller prøve å melke dem for penger til de mister interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hog skrev:

Jeg har alle man kan skaffe i Europa for lenge siden, men jeg er sjeleglad hele gen 2 ikke ble sluppet nå, så du bør være litt forsiktig med å anta du snakker for mange.

Hvis jeg får babypoke i 10km egg tror jeg det klikker for meg. Synes de kunne vurdert å droppe babyene.

Hvorfor skal jeg være forsiktig med å uttale meg? jeg antar ingen ting. Ta deg en tur på Facebook, Reddit, youtube og Twitter, der florerer det av spillere som viser sin misnøye med denne oppdateringen. 

Strengt tatt du som antar om du tror jeg er den eneste som er misfornøyd, er nok langt flere misfornøyde om du tar deg en titt rundt på diverse sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...