Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Gjest Kaida

Snakker om Pokédex, den er sikkert nyttig men min fungerer ikke helt som forventet. :P Teksten kommer vertikalt og jeg får ikke bla mellom forskjellige pokemon, slik som dette (eksempel på Reddit). Har ikke funnet noen løsning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Skjønner jeg er gammal når jeg ikke aner hva dette er...

😡

Nja... vet ikke om det har noe med alder å gjøre. Jeg tror ikke jeg er den eldste i området her og jeg er jo over 40. I forrige uke så jeg et par på rundt 60 eller deromkring som gikk og kikket "pokemonaktig" på mobilene sine gjennom gågata her. :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polly Ester skrev:

Nja... vet ikke om det har noe med alder å gjøre. Jeg tror ikke jeg er den eldste i området her og jeg er jo over 40. I forrige uke så jeg et par på rundt 60 eller deromkring som gikk og kikket "pokemonaktig" på mobilene sine gjennom gågata her. :laugh:

Hmm...ok. Men jeg aner altså ikke hva dette dreier seg om.  😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hmm...ok. Men jeg aner altså ikke hva dette dreier seg om.  😜

Og det er helt greit. ;) 

Hvis du vil vite hva det dreier seg om så finner du sikkert fort ut av det ved å søke litt rundt på internett... :P 

(og kort sagt så dreier det seg om et mobilspill der du laster ned en app, går ut på tur og fanger virtuelle figurer... kan være både god trim og sosialt om man kommer i snakk med andre som gjør det samme) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Polly Ester skrev:

Og det er helt greit. ;) 

Hvis du vil vite hva det dreier seg om så finner du sikkert fort ut av det ved å søke litt rundt på internett... :P 

(og kort sagt så dreier det seg om et mobilspill der du laster ned en app, går ut på tur og fanger virtuelle figurer... kan være både god trim og sosialt om man kommer i snakk med andre som gjør det samme) 

Ok. Så du er en virtuell figur her inne, og jeg kommer og fanger deg! 😜

Tøys til side..takk for forklaringen. ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Micki*

Fikk en Magmar med en CP på 268 i går så det var storveies, samme sted tidligere på dagen mistet jeg en Golbat med oransje ring rundt og tre spørsmålstegn over. Går fortsatt og lurer på hva den hadde i CP! Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Chibi skrev:

Fant denne siden https://pokevision.com/#/@59.91097597079679,10.7281494140625

Den fungerer overalt :) Den viser hvor pokemon er, hvor lenge de er der, og om noe nytt er dukket opp ^^ (siden fotsporene ikke fungerer akkurat nå x)

Jeg fikk den ikke til å fungere her jeg bor ? Den ville ikke la meg søke på sted, men så at det ved Aker Brygge var mange Pokémons. Flyttet kartet til jeg fant hvor jeg bor siden den ikke ville la meg søke, og da kommer det ikke opp en eneste Pokemon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Hurra for meg!!!! Overtok det lokale gymmet, og er fortsatt ubeseiret!!!! La oss håpe det varer i noen timer, så jeg får mer pokecoins!!!!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FarDareisMai skrev:

Hurra for meg!!!! Overtok det lokale gymmet, og er fortsatt ubeseiret!!!! La oss håpe det varer i noen timer, så jeg får mer pokecoins!!!!! :bolledeig:

Hvor mye får man?

Anonymkode: 4b486...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
6 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg fikk den ikke til å fungere her jeg bor ? Den ville ikke la meg søke på sted, men så at det ved Aker Brygge var mange Pokémons. Flyttet kartet til jeg fant hvor jeg bor siden den ikke ville la meg søke, og da kommer det ikke opp en eneste Pokemon ?

Du må søke stedsnavn, Norway

Endret av *Micki*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg bruker den her jeg bor (drabantby i Oslo), og den fungerer som bare det. Men det er jo ikke alltid det er noen Pokémons i nærheten, da. Slik er det å bo litt utafor sentrum..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye får man?

Anonymkode: 4b486...ad3

Aner ikke, men for hvert døgn man har en pokemon knyttet til et gym så får man mer pokecoins og xp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg bare klikker på byen, sånn at det kommer opp en rød marker;pin. Og er det ikke noe pokemons da, så prøver jeg å refreshe med å klikke på den røde boksen, den kan bare scanne hvert 30sec :)  Men pass på at du har den røde dotten/pin/hva enn det er plassert i byen eller nær hvor du bor, ellers tviler jeg det kommer opp noe i nærheten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på adressen du er og den røde firkanten. Jeg postet linken for en dag eller to tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Fluffe skrev:

Søk på adressen du er og den røde firkanten. Jeg postet linken for en dag eller to tilbake :)

Ahh hehehe :fnise: 
Det fikk ikke jeg med meg x)
Okeeey...Fluffe fant'n først! Jeg bare....repeterte x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg nettopp en tur bortover veien for å klekke et 5 km egg (hadde ca 2,7 km igjen på det) og starte på et nytt 10 km egg (mitt første, wohoo!). Etter å ha gått over 4 km fikk jeg såvidt klekket det ene egget og lagt et nytt i inkubatoren, og måleren på 10 km-egget viste 2,8 km :roll: Jeg passet hele tiden på at spillet var i gang og restartet det når det så ut til å gå i stå, men fikk altså registrert knappe 2,8 km på en tur på over 4 km. Tenker det blir gøy å klekke det på 10 km. Må vel bevege meg to mil for å få det klekket.

Blir litt misunnelig når jeg hører om de som bor sentralt og kan finne masse pokemons i nærmiljøet, og som har masse pokestops i nærheten, inkludert hjemme i stua og på jobb! Jeg spiller skikkelig hardmode siden jeg bor på bygda, og er bare level 6 (straks level 7). Det skulle være en Oddish et stykke unna her men den var umulig å finne så jeg ga opp. Jeg var også en tur i sivilisasjonen (byen) i dag for å dra innom pokestops og fange noen pokemons, men det var skrale greier. Serverne var tydeligvis ustabile så det var nesten ingen pokemons å se. Jeg fikk fanget en lav-CP Spearrow nr ørti og en Staryu som forsåvidt var gøy å få siden jeg ikke har den i fra før, men den hadde lusne 10 i CP :icon_frown:.

Jeg er så desperat at jeg kjøpte pokecoins så jeg kunne kjøpe incense og flere pokeballs... Nå skal det jaggu meg fanges pokemons på bygda! :sjarmor:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chibi skrev:

Jeg bare klikker på byen, sånn at det kommer opp en rød marker;pin. Og er det ikke noe pokemons da, så prøver jeg å refreshe med å klikke på den røde boksen, den kan bare scanne hvert 30sec :)  Men pass på at du har den røde dotten/pin/hva enn det er plassert i byen eller nær hvor du bor, ellers tviler jeg det kommer opp noe i nærheten :) 

Fikk det til å fungere til slutt, og så det skulle være masse Pokémons i gata her. Tok babyen på armen og løp ut, men fant bare en Zubat (som jeg kastet bort mange baller på og ikke klarte å ta, var visst vanskeligere å kaste med babyen på armen enn jeg hadde forutsett :fnise: ) og en Drowzee. Fant ingen av de som var på kartet, så gikk hjem igjen med uforettet sak. 

Noen minutter senere sjekket jeg kartet igjen, og det skulle være en Pokemon jeg ikke hadde fra før der (så ut som en slags rosa katt ?) så jeg ba mannen se etter babyen og løp ut av døra igjen. "Jammen det er middag hvert øyeblikk!", sa mannen. "Jammen det er en Pokemon jeg ikke har rett nedi gata her!" svarte jeg. "Ta med deg bikkja!" fikk jeg til svar, så jeg dro med meg hunden og gikk på Pokemon-jakt. Brukte insence for å øke sjansene mine for å finne den, men fant aldri den rosa "katten", ei heller noen av de andre Pokemonsene på kartet, bare en Pigdley og en Caterpie. Sjekket kartet flere ganger for å forsikre meg om at den rosa "katten" ikke var borte og gikk opp og ned gata der hvor den skulle være flere ganger, men fant den aldri. Den var dog plassert litt utenfor gata på kartet, men jeg kunne jo ikke akkurat gå inn i hagen til folk... Det var dessuten et gjerde rundt hagen det gjaldt... Fant en port inn bak noen busker, men turte ikke gå inn :P 

Jeg fant dog en Oddish som jeg ikke hadde fra før, men denne var ikke på kartet. Og nå fant jeg enda en Jigglypuff på badet mitt, så skal ikke klage :P:fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kartet skulle det vært noe som så ut som en Parasect kanskje (men den var rødere på kartet, så er ikke sikker) rett uti hagen her, men den forsvant før jeg rakk å sjekke (har en fra før også) I tillegg skal det være en Ghastly der (har også en av den fra før, men trenger jp flere så skal sjekke hvis jeg rekker) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...