Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den Tuesday, July 12, 2016 at 3.31, lineffs skrev:

Ikke så mange som vet om mine heller. Så egentlig er det litt ironisk at jeg legger det ut på et åpent forum. Hehe.

Litt deilig også. Å kunne snakke om ting som dette på en litt trygg måte bak et nick 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bipolar her :) 

Jeg syntes ikke det er så ille... Det var fælt å få diagnosen med en gang, men det var egentlig mest en lettelse å få en forklaring på hvorfor jeg er som jeg er. Det er egentlig ikke noe jeg tenker så mye over lenger

AnonymBruker
Skrevet

Emosjonelt ustabil PF.

Anonymkode: 083fa...533

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emosjonelt ustabil PF.

Anonymkode: 083fa...533

Samme her, borderline typen. Har vært 100% ufør i 10 år, har aldri hatt normalt arbeid eller fullført skole. Jeg jobber intenst med denne sykdommen, men ser ikke mye lys i enden av tunellen. Veldig mye selvmordstanker. Tidligere mye rus, spiseforstyrrelser og selvskading. Jeg prøver å være positiv, men det hadde ikke gjort noe å dø for å si det sånn. Dritt-sykdom. I tillegg er det få som vet om det, det er vel en av de mest stigmatiserende diagnosene man kan ha. Klage-klage ;P 

Vi kjemper usynlige kamper folkens, det er ikke godt å se at andre sliter, men det er godt å vite at andre forstår! 

Anonymkode: 86639...a0e

Skrevet
22 timer siden, Sulosi skrev:

Jeg har mest sannsynlig GAD og aner ikke hva jeg er redd for. Ser alle symptomene jeg har hatt I mange år passer rett inn så jeg er litt sjokka. Jeg har kikke snakket med fastlegen ennå, hun har praksis på dps nå, venter til hun kommer tilbake så jeg slipper å dra opp alt hver gang det er ny vikar.

Jeg har ikke fortalt dette til noen men min sønn på 14 som er en følsom type spurte meg faktisk om jeg hadde angstanfall når jeg svetta sånn.

Generalisert angstlidelse?
Hmm, angst er ikke enkelt å slite med. Det er rett og slett helt forjævlig. 
Håper dere finner ut av noe, som kan hjelpe deg. Men kanskje litt vanskelig når du selv ikke vet hva du er redd for? :icon_frown: 

Skrevet
22 timer siden, altflyter skrev:

Bipolar her :) 

Jeg syntes ikke det er så ille... Det var fælt å få diagnosen med en gang, men det var egentlig mest en lettelse å få en forklaring på hvorfor jeg er som jeg er. Det er egentlig ikke noe jeg tenker så mye over lenger

Nei, det er kanskje ikke så ille som alle skal ha det til å være. Når folk hører om schizofreni eller schizoaffektiv lidelse, så tenker de som oftest at man er "gæren". Derfor hater jeg å være åpen rundt det. Nettopp fordi man blir stemplet som gal :( Og det er jo ikke sånn det skal være i dagens samfunn. Enten er det jeg som innbiller meg at folk tror det, eller så er det sånn. Neimen ikke sikker akkurat i dette sekund.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, borderline typen. Har vært 100% ufør i 10 år, har aldri hatt normalt arbeid eller fullført skole. Jeg jobber intenst med denne sykdommen, men ser ikke mye lys i enden av tunellen. Veldig mye selvmordstanker. Tidligere mye rus, spiseforstyrrelser og selvskading. Jeg prøver å være positiv, men det hadde ikke gjort noe å dø for å si det sånn. Dritt-sykdom. I tillegg er det få som vet om det, det er vel en av de mest stigmatiserende diagnosene man kan ha. Klage-klage ;P 

Vi kjemper usynlige kamper folkens, det er ikke godt å se at andre sliter, men det er godt å vite at andre forstår! 

Anonymkode: 86639...a0e

Det har du helt rett i. Det er vondt og vanskelig å se at andre sliter, men godt å vite at andre forstår, og at man ikke er alene om å slite.

Skrevet

Jeg har spiseforstyrrelser, og tidligere blitt diagnostisert med depresjon, angst og tvangslidelse. Det er spiseforstyrrelsen som er "gjeldende" nå, eller hva jeg skal kalle det. Er den som står som diagnose i papirene mine. Men jeg merker jo selv at angsten, og spesielt tvangen, fortsatt er der, de får bare ikke så mye fokus. Men jeg tror at alt henger sammen. Vil ikke påstå at jeg er deprimert, jeg var veldig deprimert for noen år siden, men det er ikke like ille nå. Føler jo at hver dag er en kamp, og har hatt mange tanker om døden i det siste, men jeg verken ser ut som eller opptrer som en deprimert person. Har blitt stemplet som spiseforstyrret føler jeg, så da er det der fokuset ligger. Men føler det er noe mer der som ikke har blitt kartlagt. Er så utrolig ustabil. Og har gode odds  for å bli psykotisk har jeg fått høre

Skrevet
44 minutter siden, lineffs skrev:

Generalisert angstlidelse?
Hmm, angst er ikke enkelt å slite med. Det er rett og slett helt forjævlig. 
Håper dere finner ut av noe, som kan hjelpe deg. Men kanskje litt vanskelig når du selv ikke vet hva du er redd for? :icon_frown: 

Det verste med GAD er at anfallene kommer i alle situasjoner helt uten en rød tråd. På jobb mens jeg sang for ett barn som skulle sove, på kjøkkenet hjemme mens jeg lager middag, på klesbutilker,  bilturer, luftetur med hunden....og det er så synlig når svetten renner ut overalt og jeg må tørke ansiktet flere ganger bare for å kunne ha øynene åpne. Hadde det bare vert sosiale ting som utløste angst så hadde jeg harr ett startpunkt å jobbe utfra. 

Skrevet
2 timer siden, Sulosi skrev:

Det verste med GAD er at anfallene kommer i alle situasjoner helt uten en rød tråd. På jobb mens jeg sang for ett barn som skulle sove, på kjøkkenet hjemme mens jeg lager middag, på klesbutilker,  bilturer, luftetur med hunden....og det er så synlig når svetten renner ut overalt og jeg må tørke ansiktet flere ganger bare for å kunne ha øynene åpne. Hadde det bare vert sosiale ting som utløste angst så hadde jeg harr ett startpunkt å jobbe utfra. 

Kan kjenne meg så utrolig godt igjen med de svettetoktene. Det er utrolig ubehagelig, og ikke minst flaut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moderat depresjon, sosial fobi og psykose. Etter jeg fikk depresjon og angst måtte jeg slutte på skole/jobb, men isolasjonen blir stadig mindre. Sistenevnte har jeg kun slitt med i ett år, men har sluttet behandling så har ikke en bestemt diagnose, tror jeg. Vet jeg har psykose, også ville de utrede meg for schizofreni og schizoaffektiv lidelse, men jeg trengte en pause fra systemet, og det fikk jeg. Sliter også med mat, men har ingen offisiell diagnose, så skal ikke si jeg har spiseforstyrrelse. Mange av symptomene kan ligne anoreksi, så går for det meste i et lavt kaloriinntak, en ekstrem frykt for å gå opp i vekt, lav selvtillit og overtrening. 

Det som påvirker meg mest vil jeg si er depresjonen og stemmehøringen. Kjenner ingen andre som sliter med disse tingene, så føler meg veldig alene og heller ikke klar til å komme inn i helsesystemet igjen. Beroligende å vite jeg ikke er alene med forskjellige ting, da! 

Anonymkode: ef500...599

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Moderat depresjon, sosial fobi og psykose. Etter jeg fikk depresjon og angst måtte jeg slutte på skole/jobb, men isolasjonen blir stadig mindre. Sistenevnte har jeg kun slitt med i ett år, men har sluttet behandling så har ikke en bestemt diagnose, tror jeg. Vet jeg har psykose, også ville de utrede meg for schizofreni og schizoaffektiv lidelse, men jeg trengte en pause fra systemet, og det fikk jeg. Sliter også med mat, men har ingen offisiell diagnose, så skal ikke si jeg har spiseforstyrrelse. Mange av symptomene kan ligne anoreksi, så går for det meste i et lavt kaloriinntak, en ekstrem frykt for å gå opp i vekt, lav selvtillit og overtrening. 

Det som påvirker meg mest vil jeg si er depresjonen og stemmehøringen. Kjenner ingen andre som sliter med disse tingene, så føler meg veldig alene og heller ikke klar til å komme inn i helsesystemet igjen. Beroligende å vite jeg ikke er alene med forskjellige ting, da! 

Anonymkode: ef500...599

Absolutt ikke alene med å ha en psykose.
Og det å høre stemmer gjør jeg også. Det er veeldig slitsomt, og til tider veldig skremmende :/

Skrevet
21 timer siden, disgusted skrev:

Kan kjenne meg så utrolig godt igjen med de svettetoktene. Det er utrolig ubehagelig, og ikke minst flaut!

Flaut ja, jeg føler skam rett og slett. Og etterpå er jeg helt tom for energi resten av dagen, må legge meg ned men det er jo sjeldent mulighet for det.

Skrevet

Jeg har noen snodige, men ikke særlige alvorlige problemer med psyken. Det går ut på svært merkbare variasjoner i væremåte og kongesjon. Legen og psykologen tviler på at de psykiske problemene er av psykisk årsaksammenheng.

Skrevet
1 time siden, Sulosi skrev:

Flaut ja, jeg føler skam rett og slett. Og etterpå er jeg helt tom for energi resten av dagen, må legge meg ned men det er jo sjeldent mulighet for det.

Ja, skam føler jeg på også på.
Huff, det skal ikke være så enkelt :icon_frown:

Skrevet
57 minutter siden, Insanomanical skrev:

Jeg har noen snodige, men ikke særlige alvorlige problemer med psyken. Det går ut på svært merkbare variasjoner i væremåte og kongesjon. Legen og psykologen tviler på at de psykiske problemene er av psykisk årsaksammenheng.

Åh? Hvordan da?

Skrevet
Den 9. juli 2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Har selektiv mutisme og sosial angst. Selektiv mutismen har jeg hatt siden barnehagen, og den sosiale angsten kom da jeg gikk på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 281e5...ad5

Hvordan utarter den selektive multismen seg i praksis? Spør av interesse

Skrevet
Den 9. juli 2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Har selektiv mutisme og sosial angst. Selektiv mutismen har jeg hatt siden barnehagen, og den sosiale angsten kom da jeg gikk på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 281e5...ad5

Selektiv mutisme har jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...