Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det noen fler enn meg som har en (eller fler) psykiske lidelser?
Evt hvilke? Hvis du vil fortelle litt om det :) 

Syns sånne ting er spennende, også er det så godt å vite at man ikke er aleine.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Depresjon. Og nei jeg er ikke en av de som sier jeg har depresjon fordi jeg har en dårlig dag eller dårlig uke. Har hatt det i overkant av 2 år nå. Ingen livslyst, ingen motivasjon, dårlig matlyst, følelsen av å ikke ville leve, aldri lykkelig og en overflod av negative tanker og følelser. Kort forklart: " depression is living in a body that fights to survive, with a mind that tries to die ". Jeg ville gjort alt i hele verden for å bli kvitt det. 

Anonymkode: c8a0f...d14

Skrevet

Har hatt generalisert angst, panikkangst, depresjoner, tvangslidelse og bipolar lidelse type 2. Planlegger å få ny vurdering for sistnevnte da jeg ikke tror jeg lenger oppfyller diagnosekriteriene.

AnonymBruker
Skrevet

Schozoaffektivlidelse(men de er nå usikkre på om diagnosen er riktig), ptsd og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Slitt med psykiske problemer siden jeg var 13 år. Er nå 28 og desverre ufør. 

Du er langt ifra alene. Det er mange som er psykisk syke. Mange klarer heldigvis å bli friske eller være godt fungerende til tross for sykdomen :) 

Anonymkode: d3d70...337

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som sliter med psykiske problemer. det er ikke flere nå enn tidligere, men det er nå mer synlig i media og det er mer åpenhet.

Jeg har selv kompleks PTSD og dissosiativ identitetsforstyrrelse (DID) pga. en traumatisert oppvekst. Jeg har også en tilbakevendende depressiv lidelse som slår til ganske nøyaktig hvert 3. år.

Anonymkode: 2e82c...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Har selektiv mutisme og sosial angst. Selektiv mutismen har jeg hatt siden barnehagen, og den sosiale angsten kom da jeg gikk på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 281e5...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter snart hos psykolog, så har ingen diagnoser i dag. Men oppfyller kriteriene til PTSD. Og jeg sliter med spiseforstyrrelse.

Så gleder meg til endelig å gå til psykolog, jeg må gå privat. Prøvd en gang før, og få gå offentlig, fikk avslag.

Anonymkode: 3eb44...841

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med depresjoner siden tenårene og fikk diagnosen bipolar 2 i 2007. Jeg er nå 40.Vanskelig å si hvor lenge jeg har vært bipolar, men etter min kjærestes selvmord tok det helt av. Gikk inn i en lang hypoman periode etterfullt av depresjon. Etter et halvt år var det så ille at jeg var inn og ut av psyk over flere måneder. Da jeg hadde kommet meg gikk jeg inn i en lengre hypoman periode i gjen og da mistenke psyk at det var det jeg var,

Tar medisiner og har ikke hatt hypomane episoder etter dette, men sliter med depresjoner i perioder, spesielt ved stress og det skal ikke mye til,

Gått på AAP, men er nå dessverre 100 ufør. Det at jeg ikke kan jobbe har vært en pågående sorg siden jeg ble syk. Har høgskole utdannelse og vil jo leve et meningsfullt liv. Jobb er ihverftall i mine øyne viktig å tilfører livet.

I denne prosessen med å være utenfor samfunnet, har ført med seg alkoholproblemer også. .Har ikke barn eller kjæreste så brukt alkohol for å døyve ensomhetsfølelsen og tomheten. Er nå snart vært helt nykter i et år og er motivert til å fortsette med det

Anonymkode: f4390...b4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utviklet anoreksi i tenårene,  sliter fremdeles med det men ikke i samme grad. Har kontroll nok til å holde meg noe lunne sunn og de færreste vet at J eg  sliter 

Har i tillegg den siste tiden fått diagnosen PTSD og depresjon. Har også en del tvangstendenser, særlig hva angår vasking (hus,  klær, alt fra lysbrytere og fjernkontroll til gulvet) og hygiene (hyppig sengetøy bytte,  dusjing,  osv) 

Føler dog ikke at dette er 3 diagnoser,  men heller en eneste stor røre av følelser jeg ikke mestrer/klarer å takle og dermed rømmer fra,  feks ved å kontrollere mat. 

Anonymkode: b5a2a...def

Skrevet
Den 7.7.2016 at 1.51, AnonymBruker skrev:

Ja. Depresjon. Og nei jeg er ikke en av de som sier jeg har depresjon fordi jeg har en dårlig dag eller dårlig uke. Har hatt det i overkant av 2 år nå. Ingen livslyst, ingen motivasjon, dårlig matlyst, følelsen av å ikke ville leve, aldri lykkelig og en overflod av negative tanker og følelser. Kort forklart: " depression is living in a body that fights to survive, with a mind that tries to die ". Jeg ville gjort alt i hele verden for å bli kvitt det. 

Anonymkode: c8a0f...d14

Der beskrev du akkurat hele livet mitt den siste tiden. Jeg er her enda, men det er bare fordi jeg kjemper så hard og ønsker livet mitt tilbake.

Skrevet

Jeg har slitt meg angst og depresjon siden juni/juli 2013. Nå har jeg en ekstremt dårlig periode der det kjennes ut som hodet og følelsene mine har dødd for lenge siden.

Jeg tenker meg enda sykere ved å "vrenge" hjernen min med alle mulige sykelige tanker i stedet for å bare leve som de fleste andre mennesker gjør. 

Skal begynne i en ny type behandling til uke i håp om å komme meg ut av dette helvete. Dette er ikke noe liv!

• Liker 1
Skrevet

Bipolar og spiseforstyrelser. 

AnonymBruker
Skrevet

PTSD
Uspesifisert dissosiativ lidelse
Tilbakevendende depressiv lidelse
Tvangslidelse med blandede tvangstanker og tvangshandlinger
Tvangspreget personlighetsforstyrrelse

Dessverre 100% uføretrygdet pga dette og pga fysisk sykdom i tillegg.

Anonymkode: 2a52e...55e

AnonymBruker
Skrevet

Har kompleks PTSD og dissosiativ identitetsforstyrrelse etter omsorgssvikt og overgrep. Har hatt bulimi som gikk over til anoreksi, har nå gått opp i vekt og er fysisk nesten friskmeldt, men sliter fremdeles veldig med tanker/følelser om mat, kropp, kalorier, trening osv. 

Anonymkode: b9d10...1c0

Gjest Chroma
Skrevet (endret)

Anoreksi.

Endret av Chroma
AnonymBruker
Skrevet

Kompleks PTSD (som da gir angst og depresjon i mitt tilfelle) + dissosiativ lidelse.

Anonymkode: eeb46...972

Skrevet

Her er mine:

Schizoaffektiv lidelse
PTSD
Personlighetsforstyrrelser
Selektiv mutisme
Angst
Og to til, som jeg tenker ikke er verdt å nevne (kanskje)..

Skrevet
3 timer siden, lineffs skrev:

Her er mine:

Schizoaffektiv lidelse
PTSD
Personlighetsforstyrrelser
Selektiv mutisme
Angst
Og to til, som jeg tenker ikke er verdt å nevne (kanskje)..

Det var ikke rent lite :klem: 

Selv har jeg bipolar lidelse type 2. Ikke mange som vet om det, kun de aller nærmeste. 

Skrevet
10 timer siden, goodbye_kitty skrev:

Det var ikke rent lite :klem: 

Selv har jeg bipolar lidelse type 2. Ikke mange som vet om det, kun de aller nærmeste. 

Ikke så mange som vet om mine heller. Så egentlig er det litt ironisk at jeg legger det ut på et åpent forum. Hehe.

Skrevet

Jeg har mest sannsynlig GAD og aner ikke hva jeg er redd for. Ser alle symptomene jeg har hatt I mange år passer rett inn så jeg er litt sjokka. Jeg har kikke snakket med fastlegen ennå, hun har praksis på dps nå, venter til hun kommer tilbake så jeg slipper å dra opp alt hver gang det er ny vikar.

Jeg har ikke fortalt dette til noen men min sønn på 14 som er en følsom type spurte meg faktisk om jeg hadde angstanfall når jeg svetta sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...