Gå til innhold

Mødre som vasker og rydder for sine voksne barn. Synes du det er greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt at de kanskje var lettere funksjonshemmet eller noe lignende. Men om de ellers var oppegående hadde jeg tenkt at noe gikk alvorlig galt under oppdragelsen, og at foreldrene feilet på et viktig punkt. Om den av foreldrene som fortsatt "hjelper" sitt voksne barn med husarbeid begynner å bli gammel og skrøpelig, ville jeg tatt en alvorsprat med vedkommende og fortalt han/henne at det er på tide å klare seg selv, slutte å utnytte gamle foreldre som trenger kreftene til andre, viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følte du deg truffet av innlegget til ts eller? :fnise: 

Anonymkode: a7ef3...507

Ne, absolutt ikke! Jeg er en gift firebarnsmor som vasker hus og klær selv, men jeg syns folk må slutte å bry seg med hva andre gjør og ikke gjør snart. 

Anonymkode: 0ac0c...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at en på 25 år ikke vet hvordan å bruke en støvsuger eller sette på en maskin med klær. Folk får gjøre som de vil, men tenker jo mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ne, absolutt ikke! Jeg er en gift firebarnsmor som vasker hus og klær selv, men jeg syns folk må slutte å bry seg med hva andre gjør og ikke gjør snart. 

Husk å slippe ungene (håper mannen gjør sin del allerede) til, hvis ikke blir du som mora TS beskriver i HI :fnise:

Anonymkode: 87539...e2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske flaut om man har mora si til å gjøre husarbeidet for en når en har flyttet for seg selv, uansett om man er 17 eller 30. Er ikke målet at ungene skal klare seg sjøl når de flytter ut?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Nei det synes jeg ikke

Det eneste tilfelle jeg kan tenke meg at det er ok er om det voksne barnet er alvorlig syk eller at det har brukket begge armene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med fedre som skifter dekk, olje og vindusvikere på bilen, skifter pakninger og maler og ordner det elektriske, bærer ved osv, er det like ille?

Anonymkode: 892fd...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff,, det er forferdelig avtennende. Slike mennesker er som regel irriterende å omgås også.

Anonymkode: 393f0...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å få hjelp av mor ved sykdom eller lignende. Moren min liker å vaske hjemme hos meg(hun vil være nyttig) og jeg hater det. Synes det er pinlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk å slippe ungene (håper mannen gjør sin del allerede) til, hvis ikke blir du som mora TS beskriver i HI :fnise:

Anonymkode: 87539...e2f

Haha :fnise:. Ingen fare. Både mann og barn må gjøre sin del og jeg har ikke husarbeid som favorittsyssel så jeg kommer nok aldri til å vaske for ungene når de flytter hjemmefra. 

Takk for omtanken! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det ja.. Da lurer jeg på hva du i det hele tatt gjør her inne på KG.. For her inne handler stort sett hver eneste tråd om hva den ene eller den andre gjør og ikke gjør eller lurer på i forskjellige settinger.. Eller er det bare oss alle andre som burde slutte å bry seg  :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er sykdom eller en veldig hektisk periode inne i bildet synes jeg det blir veldig feil og man gjør barnet sitt en bjørnetjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off a meg. Sånne mødre som gjør alt for barna sine, er rett og slett forkastelig. Sy puter under armene på vedkommende. Morra vasker leiligheten til ei på 25 år? Har ikke hørt makan. Hva skal det bli av den stakkars jenta, da? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, EvaLena skrev:

En jeg kjenner fikk hjelp av moren sin til klesvask og styrking i flere år. 1 dag i uka dro han til moren sin og byttet møkkete tøy med rent og nystrøket. Så havner moren på sykehjem og han får seg dame for første gang på 15 år. 

Noen rett og slett gidder ikke klare seg selv, trur jeg

Den damen ble vel ikke lenge hos ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fedre som skifter dekk, olje og vindusvikere på bilen, skifter pakninger og maler og ordner det elektriske, bærer ved osv, er det like ille?

Anonymkode: 892fd...9d7

Hvor ofte er dette nødvendig? Tar du det som en selvfølge at en far gjør alle disse tingene for voksne barn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, uN91s skrev:

Synes det er veldig patetisk når voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg som vokse. Er man over 18 år skal man kunne å lage mat, vaske hus, vaske bil, skifte dekk, male, fikse og vite hvordan man bruker verktøy. Alt man trenger å vite for å klare seg alene med andre ord. Man trenger ikke å være ekspert og man blir flinkere til alt etterhvert som man blir eldre. 

Møter jeg en fyr som ikke kan noe av dette hadde jeg avvist han om han ikke var villig til å lære seg alt raskt. Jeg skal ikke ta over morsrollen. Kan man ikke å ta vare på seg selv er man heller ikke voksen. 

Klaget akkurat over dette i sutretråden for oss som bor i kollektiv. 

Når jeg får barn skal de lære alt dette tidlig! :opplyser:

Er ikke lenge siden jeg måtte lære en 27 år gammel lege å vaske klær. haha. Det var turn off det.

Skal innrømme at når jeg var 18 kunne jeg ikke skifte dekk å slik. Å jeg bodde under foreldrene mine i sokkelleilighet noen år. Da hendte det at mi mor hadde vasket og brettet tøyet mitt. Å min far var veldig glad for å hjelpe meg å bytte dekk ol. Men stort sett så gjorde jeg ting selv, eller prøvde å lære det. Men lærte også å hjelpe de når de trenger det. Helst rundt jul og om det er familieselskap så har jeg hjulpet til å vaske og rydde hjemme hos dem. Mer normalt at man er lært opp til det meste, å heller kan hjelpe dem når man er blitt voksen :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Arabella skrev:

Hvor ofte er dette nødvendig? Tar du det som en selvfølge at en far gjør alle disse tingene for voksne barn?

Har litt eldre foreldre jeg, å det falt liksom ikke helt naturlig inn å lære meg om vedlikehold av bil. Tror jeg som liten så mer på hva mamma gjorde, som å lage mat å vaske. Var på en måte sånn rollene hjemme hos meg var. Far klipper plenen og vedlikeholder bilen osv. å mor steller hus. Men når jeg ble eldre fikk jeg samboer som tok over bil vedlikehold å litt sånn. Det ble slutt, å jeg tok meg sammen å lærte å skifte dekk, fylle på olje osv. :-).  Er jo noe som man burde kunne. Om lampa lyser, eller man punkterer. Men andre ting syns jeg er helt greit å få litt hjelp til. Men daglig vedlikehold av bil, hus, klesvask ol gjør man selv :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Arabella skrev:

Den damen ble vel ikke lenge hos ham?

Hun er bor hos han fremdeles og jeg beundrer henne. Hun jobber til og med fulltid, så enten er hun ett skikkelig rivjern ellers blir hun tuktet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...