Gjest Fattig Student Skrevet 6. november 2004 #1 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg er (som mange andre) en fattig student. Jeg vil gjerne gjøre noe med dette, og få meg en deltidsjobb. Jeg mener selv jeg ressursterk og lærenem, men samtidig er jeg litt sjenert. Dette hindrer meg i å banke på dører og selge meg selv. Jeg har prøvd å søke utlyste stillinger, uten hell hittil. Har nå skjønt at det å få en deltidsjobb i Trondeim vil kreve litt mer egeninnsats. Hvor skal begynne? Noen som har tips? Er det virkelig vanskelig i Trondheim? Er vikarbyrå i aktuelle? Vil de gi oppdrag til studenter uten altfor mye erfaring (utenom sommerjobber)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 7. november 2004 #2 Del Skrevet 7. november 2004 Tror nok vikarbyråer er tingen. Men hva er det du har lyst til å gjøre, hva har du jobbet med før osv.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 7. november 2004 #3 Del Skrevet 7. november 2004 Vikarbyrå er lurt. Ellers kan du jo også ta deg en tur rundt i sentrum. Nå før jul er det sikkert noen som trenger ekstra hjelp, og noen henger kanskje en lapp på døren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 7. november 2004 #4 Del Skrevet 7. november 2004 Har du prøvd å søke på jobbene NTNU lyser ut? Studassjobber, undass osv? Lyses ut i denne tid for vårsemesteret!! Jeg er iallfall studass, og tjener 10000 i semesteret på det, for å jobbe 100 timer. Fungerer kjempefint for meg, fleksibelt, foregår i skoletiden, dvs kveldene fri og i tillegg foregår jobben på universitetet. Dersom du går på NTNU da, vel å merke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 Jobbmarkedet i Trondheim er ganske håpløst, på grunn av alle studentene som trenger ekstrajobb. Men det er gode muligheter å få innpass f.eks. i butikkbransjen gjennom vikarbyråene. Bemanningshuset og Bemmanningsservice trenger bl.a. folk til dagligvare. Haken er at du får bare timesbetaling uten UB-tillegg, og du må være villig å jobbe mest kveld og helger. Men du får sjangsen til å gjøre en innsats og vise deg fram hos mange forskjellige bedrifter. Selv jobber jeg hos to av vikarbyråene i byen, og har en tilkallingsjobb utenom på butikk. Jeg ønsker egentlig bare å jobbe på dagtid, så jeg blir ganske deprimert av arbeidssituasjonen min akkurat nå. Men løsningen på problemet er vel bare å fortsette å sende ut søknader... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #6 Del Skrevet 8. november 2004 I tillegg finnes det store varehus som ikea og obs. Men ryktene sier at man helst skal ha kjente der for å få jobb. Ta en runde i vennekretsen din og hør om ikke de trenger flere folk der de jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå