Mari Y Skrevet 7. juli 2016 #21 Del Skrevet 7. juli 2016 Den 6.7.2016 at 11.35, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette er riktig emne å legge dette innlegget under, for det handler absolutt ikke om vennskap. Jeg har noen polske naboer. Bor i firemannsbolig, og det er et par i sene 20-årene og et barn. De er veldig hard på flaska, i hverdagene og spesielt mye i helgene med bråkete fester, huset fullt av sine polske venner, som også holder på med både alkohol og narkotika. Hasjrøyk-lukta er ikke til å ta feil av. Oss andre naboene er ****leie denne festinga deres, og en av oss har sagt ifra til de om at dette er et nabolag med mange små barn, og at de ikke kan holde på sånn. Men det som ødelegger dagene for meg, er at hver gang jeg kommer hjem fra jobb og henta i barnehage, (jeg er alenemor) så står de utenfor ved inngangen sammen med kompisene sine og roper hore etter meg på polsk når jeg går forbi. Og så ler de. Jeg har polsk venninne, som også har hørt de holde på og slenge trakasserende groteske ord etter meg. Jeg er ingen hore. Mista mannen min for noen år tilbake i en ulykke, og sitter igjen alene med barn. Så skal jeg takle en tøff og travel hverdag som alenemor, og attpåtil bli ropt hore etter hver dag jeg kommer hjem. Det er ikke noe koselig å komme hjem til leiligheten, hjemmet vårt. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har forsøkt å overse det, og hadde en kjempefin dag i går, gledet meg til å få middagsbesøk, og ble møtt med skjellsordene. Måtte trekke meg tilbake på soverommet fordi det gikk så innpå meg og ødela dagen i går. De er så usiviliserte og grove i oppførselen, og har de langt oppi vrangstrupen. Men å bli kalt hore hver dag, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Var ikke dette jeg kjøpte en leilighet til 3 mill for å ha det sånn... Anonymkode: f33af...01c Du burde skrive klage til borettslaget ang festningen i første omgang. Jo flere som klager jo lettere er det å gjøre noe med. Nå pleier jeg vanligvis å overse det, dersom noen skriker ukvemsord etter meg, men dette høres ut som det har tatt så av at du bør anmelde. Dette er jo direkte mobbing, dersom de holder på sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 7. juli 2016 #22 Del Skrevet 7. juli 2016 4 minutter siden, Gothminister skrev: Bare å ignorere. Så blir de til slutt lei. Folk i dag er alt for hårsåre. Det er jo de som roper hore som driter seg ut. Så løft ditt hode og gå videre. Ærlig talt pleier jeg også å overse slikt, men dette hørtes ut som så intenst at jeg ville ha anmeldt det, ja. Det har angivelig skjedd flere ganger, når det skjer gjentatte ganger ville jeg meldt ifra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 7. juli 2016 #23 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, Mari Y skrev: Ærlig talt pleier jeg også å overse slikt, men dette hørtes ut som så intenst at jeg ville ha anmeldt det, ja. Det har angivelig skjedd flere ganger, når det skjer gjentatte ganger ville jeg meldt ifra. Jeg vil aldri anbefale folk og anmelde noe slikt. Hva tror du straffen blir? Barnet blir tatt, det burde det strengt talt bli i denne sak. For hasj får man en liten bot. Så tilbake igjen. Hva kan da skje med den som anmelder? Det kan være alt i fra juling til lemlestelse. Jeg har jobbet mange år på gata i de verste miljøer og kjenner gatas lov. Der er det ingen nåde for anmeldere. Dessverre har det blitt slik. Politiet har ikke ressurser til å beskytte vanlige folk som anmelder lovbrudd. Så man skal være veldig klar over hva som kan bli konsekvensene av hva man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #24 Del Skrevet 7. juli 2016 Eier eller leier de polske naboene dine leiligheten? Anonymkode: dcc74...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 7. juli 2016 #25 Del Skrevet 7. juli 2016 Du er mer engstelig for å bli kalt hore enn at barnet blir utsatt for omsorgssvikt og mest sannsynlig overgrep!!! Barnevernet, for helvete!!! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #26 Del Skrevet 7. juli 2016 3 mill er ikke så mye i dagens marked. For dette beløpet får du dessverre bare bunnskrapet i samfunnet. Hvis du står på og jobber hardt vil du kanskje i fremtiden ha råd til å flytte til et sivilisert området. Ellers er jo hore en yrkestittel. At de har tatt feil av hva du jobber med kan enkelt oppklares ved at du informerer dem. Anonymkode: 886b0...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 7. juli 2016 #27 Del Skrevet 7. juli 2016 17 minutter siden, Gothminister skrev: Jeg vil aldri anbefale folk og anmelde noe slikt. Hva tror du straffen blir? Barnet blir tatt, det burde det strengt talt bli i denne sak. For hasj får man en liten bot. Så tilbake igjen. Hva kan da skje med den som anmelder? Det kan være alt i fra juling til lemlestelse. Jeg har jobbet mange år på gata i de verste miljøer og kjenner gatas lov. Der er det ingen nåde for anmeldere. Dessverre har det blitt slik. Politiet har ikke ressurser til å beskytte vanlige folk som anmelder lovbrudd. Så man skal være veldig klar over hva som kan bli konsekvensene av hva man gjør. Med den tankegangen blir det farlig. Skal en virkelig la mobbere og kriminelle herje fritt fordi en blir redd konsekvensene? ? Har selv anmeldt og fikk grove trusler. Politiet tok det helt klart på alvor,noe som bla resulterte i besøksforbud. Trusler og vold gjør de noe med! Å være feig og redd er ingen god løsning,og forårsaker at flere blir offer for de som sipper unna. Ja,jeg var jævli redd. Jeg så meg over skuldra hele tiden en lang stund. Men jeg nekter hardt å la pøbler slippe unna,og til sutt bestemmer en seg for å ikke La frykten for dem styre livet! Her blir TS stadig trakassert utenfor sitt eget hjem,hun gruer seg til å gå hjem. Det skal hun virkelig burde slippe. Hevn i dette tilfellet vil få politiet til å handle,og de er bra dumme om de fortsetter. De vet at politiet vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 7. juli 2016 #28 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, NotNaomi skrev: Med den tankegangen blir det farlig. Skal en virkelig la mobbere og kriminelle herje fritt fordi en blir redd konsekvensene? ? Har selv anmeldt og fikk grove trusler. Politiet tok det helt klart på alvor,noe som bla resulterte i besøksforbud. Trusler og vold gjør de noe med! Å være feig og redd er ingen god løsning,og forårsaker at flere blir offer for de som sipper unna. Ja,jeg var jævli redd. Jeg så meg over skuldra hele tiden en lang stund. Men jeg nekter hardt å la pøbler slippe unna,og til sutt bestemmer en seg for å ikke La frykten for dem styre livet! Her blir TS stadig trakassert utenfor sitt eget hjem,hun gruer seg til å gå hjem. Det skal hun virkelig burde slippe. Hevn i dette tilfellet vil få politiet til å handle,og de er bra dumme om de fortsetter. De vet at politiet vet. For min del kan man anmelde hva man vil. Men ikke kom sutrende om man får konsekvenser av det. For det vet man at man kan få. Som deg så ville jeg også anmeldt alvorlige forbrytelser. Men jeg er også i stand til og møte konsekvensene. Besøksforbud er en stor vits. Har hatt mange slike saker. Politiet svikter totalt her. Så det vi trenger, er mer ressurser til politiet for å ivareta vanlige menneskers sikkerhet i slike saker. For det har vi ikke i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 7. juli 2016 #29 Del Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: For min del kan man anmelde hva man vil. Men ikke kom sutrende om man får konsekvenser av det. For det vet man at man kan få. Som deg så ville jeg også anmeldt alvorlige forbrytelser. Men jeg er også i stand til og møte konsekvensene. Besøksforbud er en stor vits. Har hatt mange slike saker. Politiet svikter totalt her. Så det vi trenger, er mer ressurser til politiet for å ivareta vanlige menneskers sikkerhet i slike saker. For det har vi ikke i dag. Vel,så har vi ulike erfaringer med politi. Men det du sier er at en ikke skal anmelde og la gatas lover gjelde altså. Hva slags samfunn vil du ha egentlig? Enig i at politiet burde ha mer ressurser,helt klart. De gjør likevel jobben sin,spesielt når det gjelder vold og trusler. De er ikke helt tafatte og ute av stand til å handle akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 7. juli 2016 #30 Del Skrevet 7. juli 2016 11 minutter siden, NotNaomi skrev: Vel,så har vi ulike erfaringer med politi. Men det du sier er at en ikke skal anmelde og la gatas lover gjelde altså. Hva slags samfunn vil du ha egentlig? Enig i at politiet burde ha mer ressurser,helt klart. De gjør likevel jobben sin,spesielt når det gjelder vold og trusler. De er ikke helt tafatte og ute av stand til å handle akkurat. Nei, det sier jeg på ingen måte. Jeg sier man må være klar over hva slags konsekvenser man KAN bli utsatt for. Og da hjelper det lite og sutre. Det må man stå i. Jeg vil ha et samfunn der politiet konsentrer seg om de viktige saker. Der politiet beskytter den vanlige mann og kvinne. Det skal være rom for og anmelde alvorlige ting, spesielt der barn er i bildet. Uten at man må være redd for og få folk på døra som har sluppet ut. Trusler skal medføre skjerming fra samfunnet straks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #31 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg har også opplevd å bli slengt hore etter av polakker. De er mannsjåvinister mange av dem, de hadde nok holdt kjeft om du fortalte dem at du hadde mistet mannen din og ønsket at de snakket til deg på en bedre måte. Sett dem på plass. Anonymkode: 92c10...f2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #32 Del Skrevet 7. juli 2016 Stakkars ungen deres. Narkotika, bråk og sikkert omsorgssvikt. Ring barnevernet så kommer de i det minste og tar ungen ut av det forferdelige hjemmet. Anonymkode: db07a...f81 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #33 Del Skrevet 7. juli 2016 20 minutter siden, Gothminister skrev: Nei, det sier jeg på ingen måte. Jeg sier man må være klar over hva slags konsekvenser man KAN bli utsatt for. Og da hjelper det lite og sutre. Det må man stå i. Jeg vil ha et samfunn der politiet konsentrer seg om de viktige saker. Der politiet beskytter den vanlige mann og kvinne. Det skal være rom for og anmelde alvorlige ting, spesielt der barn er i bildet. Uten at man må være redd for og få folk på døra som har sluppet ut. Trusler skal medføre skjerming fra samfunnet straks. Men noen ganger må man bare ta konsekvensene om det blir noen. Dersom noen i borettslaget vårt hadde festet så hardt og ofte at det gikk ut over all livskvalitet og også barna våres vilkår (ikke bra å vokse opp i miljøer der det er narkotika og vill festing hele tiden) så hadde jeg glatt anmeldt. Og hadde jeg blitt møtt med represalier så hadde jeg gjennomført grusomme hevnaksjoner Har ingen grenser når det gjelder å forsvare meg selv og familie. Absolutt ingen. Anonymkode: 3ed6e...ce5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 7. juli 2016 #34 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men noen ganger må man bare ta konsekvensene om det blir noen. Dersom noen i borettslaget vårt hadde festet så hardt og ofte at det gikk ut over all livskvalitet og også barna våres vilkår (ikke bra å vokse opp i miljøer der det er narkotika og vill festing hele tiden) så hadde jeg glatt anmeldt. Og hadde jeg blitt møtt med represalier så hadde jeg gjennomført grusomme hevnaksjoner Har ingen grenser når det gjelder å forsvare meg selv og familie. Absolutt ingen. Anonymkode: 3ed6e...ce5 Det er helt riktig. Noen ganger må man ta konsekvensene. Og selvsagt bør man forsvare seg og sin familie, med alt hva man kan. Men, det er alltid et men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2016 #35 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg har selv sittet i styret og fått klager på bråk. Pågående bråk/festing etter kl 23 tar politiet seg av. Styret håndterer klager som gjelder brudd på ordensreglementet på generell basis. Snakk med de andre naboene, be dem også klage skriftlig til styret. Leier polakkene vil husverten deres mest sannsynlig bidra til å få dem ut. Eier de kan de bli tvunget til å flytte. Når det gjelder barnevern og navnekalling tror jeg du må velge sak. Politiet vil ta seg av et barn i festmiljø. Navnekallingen forsvinner hvis polakkene flytter. Dersom du anmelder for navnekalling og til barnevernet samtidig med sak overfor styret kan du lett singles ut som hevnaktig. Husk at navnekalling - hvor ubehagelig det enn er - kun virker hvis de ser deg ta deg nær av det. Det er ubehagelig med tåpelige naboer, men klag i de rette kanaler så forsvinner de etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #36 Del Skrevet 7. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta opp det de sier på tlf og anmeld de. Snakk med styret om det er et boretslag/sammeie. Kontakt barnevernet ang barnet. Anonymkode: 7cfcc...bcd Det er dessverre de som er i styret. I to år fremover, og det går ikke an å snakke med de. Anonymkode: f33af...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #37 Del Skrevet 7. juli 2016 8 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg har selv sittet i styret og fått klager på bråk. Pågående bråk/festing etter kl 23 tar politiet seg av. Styret håndterer klager som gjelder brudd på ordensreglementet på generell basis. Snakk med de andre naboene, be dem også klage skriftlig til styret. Leier polakkene vil husverten deres mest sannsynlig bidra til å få dem ut. Eier de kan de bli tvunget til å flytte. Når det gjelder barnevern og navnekalling tror jeg du må velge sak. Politiet vil ta seg av et barn i festmiljø. Navnekallingen forsvinner hvis polakkene flytter. Dersom du anmelder for navnekalling og til barnevernet samtidig med sak overfor styret kan du lett singles ut som hevnaktig. Husk at navnekalling - hvor ubehagelig det enn er - kun virker hvis de ser deg ta deg nær av det. Det er ubehagelig med tåpelige naboer, men klag i de rette kanaler så forsvinner de etterhvert. Tviler på at jeg orker å anmelde trakasseringen deres. Orker ikke bruke energi og tid på noen av delene egentlig, men blir det en fest til, så varsler jeg om jeg ser at de hiver seg i en bil og kjører beruset, slik de har gjort før. Anonymkode: f33af...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #38 Del Skrevet 7. juli 2016 9 timer siden, Ulla Ullsokk skrev: Du er mer engstelig for å bli kalt hore enn at barnet blir utsatt for omsorgssvikt og mest sannsynlig overgrep!!! Barnevernet, for helvete!!! Nei, jeg er ikke mer engstelig for det, men det gjør det mindre levelig å trives her... Det er flere naboer her rundt som reagerer på aktiviteten deres i helgene, og på at de har en liten jente. Anonymkode: f33af...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #39 Del Skrevet 7. juli 2016 10 timer siden, Mari Y skrev: Du burde skrive klage til borettslaget ang festningen i første omgang. Jo flere som klager jo lettere er det å gjøre noe med. Nå pleier jeg vanligvis å overse det, dersom noen skriker ukvemsord etter meg, men dette høres ut som det har tatt så av at du bør anmelde. Dette er jo direkte mobbing, dersom de holder på sånn. Det ironiske er, at disse er de som er styret i to år fremover. Så man kan ikke sende inn klage. De er ikke skikket til å sitte i styret, men de tok det på seg av eget initiativ. Anonymkode: f33af...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 7. juli 2016 #40 Del Skrevet 7. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ironiske er, at disse er de som er styret i to år fremover. Så man kan ikke sende inn klage. De er ikke skikket til å sitte i styret, men de tok det på seg av eget initiativ. Anonymkode: f33af...01c Da ville jeg kanskje vurdert politiet. Jeg hadde en nabo som var over the top, også. Skrev jo en del klager, men det hjalp ikke i lengden. Heldigvis flyttet naboen, etter hvert. Det kan sikkert ikke være dumt å undersøke om det er flere naboer som ønsker å melde ifra. I verste fall har jeg hørt at man kan undersøke om hvorvidt det er en kommunal bolig, for da kan man angivelig klage inn til kommunen. Forøvrig ville jeg ringt Alarmtelefonen for barn og unge ang den ungen. Man blir gjerne tilbudt anonymitet, i tillegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå