Gå til innhold

De polske naboene roper hore etter meg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke om dette er riktig emne å legge dette innlegget under, for det handler absolutt ikke om vennskap.

Jeg har noen polske naboer. Bor i firemannsbolig, og det er et par i sene 20-årene og et barn. De er veldig hard på flaska, i hverdagene og spesielt mye i helgene med bråkete fester, huset fullt av sine polske venner, som også holder på med både alkohol og narkotika. Hasjrøyk-lukta er ikke til å ta feil av. Oss andre naboene er ****leie denne festinga deres, og en av oss har sagt ifra til de om at dette er et nabolag med mange små barn, og at de ikke kan holde på sånn.

Men det som ødelegger dagene for meg, er at hver gang jeg kommer hjem fra jobb og henta i barnehage, (jeg er alenemor) så står de utenfor ved inngangen sammen med kompisene sine og roper hore etter meg på polsk når jeg går forbi. Og så ler de. Jeg har polsk venninne, som også har hørt de holde på og slenge trakasserende groteske ord etter meg. Jeg er ingen hore. Mista mannen min for noen år tilbake i en ulykke, og sitter igjen alene med barn. Så skal jeg takle en tøff og travel hverdag som alenemor, og attpåtil bli ropt hore etter hver dag jeg kommer hjem. Det er ikke noe koselig å komme hjem til leiligheten, hjemmet vårt. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har forsøkt å overse det, og hadde en kjempefin dag i går, gledet meg til å få middagsbesøk, og ble møtt med skjellsordene. Måtte trekke meg tilbake på soverommet fordi det gikk så innpå meg og ødela dagen i går. De er så usiviliserte og grove i oppførselen, og har de langt oppi vrangstrupen. Men å bli kalt hore hver dag, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Var ikke dette jeg kjøpte en leilighet til 3 mill for å ha det sånn...

Anonymkode: f33af...01c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anmeld for trakassering. I tillegg, ring politiet hver eneste gang de bryter påbudet om å være stille etter kl 23. 

Jeg antar det ikke er borettslag, siden du da vel hadde klaget til dem for lenge siden?

Anonymkode: 0a1db...797

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontakt politiet. Narkotika er vel det letteste å ta dem for. 

Spiller vel ikke så stor rolle hva de blir tatt for (mye å ta av her), så lenge de blir tatt. 

Anonymkode: b23bc...366

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg er ikke den som ber folk løpe til politi for alt mulig,men her anbefaler jeg å gjøre det. Dette er trakassering som går ut over livskvaliteten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rop "pirdolone sbireenie truskavek" tilbake..

Anonymkode: 885e5...0a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ring politiet når hasjlukta siver ut i gata.

Anonymkode: c0308...388

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang de fester, så ringer du politiet, og forteller om festen, lukten osv.. Si også at barnet er der (om det er det) og at det er mye fyllebråk. Politiet kontakter ofte barnevernsvakten i slike tilfeller.

Anonymkode: 7bf1b...96e

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de har fest hver helg og bruker narkotika så er det riktig å kontakte barnevernet. Hvor er barnet ved festene? Midt i ståa?

Anonymkode: be828...e92

Barnet (jente) er i stua og på soverommet når festene foregår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke meldt de til barnevernet, men er like før jeg tar telefonen fatt og drøfter med barne/familietjenesten, fordi disse er så usiviliserte og er så dårlige forbilder og setter sitt eget barn i fare ved å dra inn folk som holder på med alkohol og narkotika og feste mens hun ubeskyttet alene mens foreldrene ligger på bakken utenfor og ikke kommer seg opp fordi de er for fulle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lært meg polsk. Så ville jeg marsjert bort til dem og sagt "kaller du meg hore en gang til din lugubre sjel, så skal du få se hva denne dama er lagd av! Dessuten skal den festinga ta slutt umiddelbart. Ingen her liker hasj-stank og fyllerør etter klokka 23" -Så ville jeg slamra døra igjen. Viktig med perfekt polsk uttale for max effekt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta opp det de sier på tlf og anmeld de. Snakk med styret om det er et boretslag/sammeie. Kontakt barnevernet ang barnet. 

Anonymkode: 7cfcc...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt anonymt med barnevernsvakta når de har neste fest. Da er du anonym og barnevernsvakta involverer politiet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kontakt politiet og klag skriftlig til sameiet/borettslagets styre hver gang festen går utover kl 23 om kvelden eller deres fylleadferd er plagsom eller det lukter hasj. 

Styret kan kreve at de flytter dersom de ikke retter seg etter husordensregler og politiet kan bryte av en pågående fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar dem med: Niedomyte fjuty, spjerdalaj! 

Og ring politiet! Dette er ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magefølelsen min sier at noen allerede har tipset barnevernet anonymt. Polakkene tror at du har gjort det, derfor skjeller de på deg.

Det du bør gjøre, er uansett å melde til barnevernet.

Neste gang det er fest og du kjenner hasjlukt, så ringer du politiet. Barnevernet er overarbeidet, og det kan ta lang tid før de reagerer. Å bruke hasj er uansett straffbart, og en sak for politiet. Politiet vil ta ut barnet fra et misbrukerhjem.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der er en klar barnevernssak. Kan nesten ikke fatte du ikke allerede har kontaktet barnevernet. Du kan redde restene av nabobarnets barndom hvis du griper inn nå. 

Ellers så ringer du politiet hver gang du mistenker dop og de bråker etter kl 23. Du kan være anonym både hos barnevernet og politiet. 

Anonymkode: 9d889...f9c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring barnevernet og så anmelder du den for trassering. Forsøk å gjør et lydopptak når de roper etter deg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎07‎.‎2016 at 11.35, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er riktig emne å legge dette innlegget under, for det handler absolutt ikke om vennskap.

Jeg har noen polske naboer. Bor i firemannsbolig, og det er et par i sene 20-årene og et barn. De er veldig hard på flaska, i hverdagene og spesielt mye i helgene med bråkete fester, huset fullt av sine polske venner, som også holder på med både alkohol og narkotika. Hasjrøyk-lukta er ikke til å ta feil av. Oss andre naboene er ****leie denne festinga deres, og en av oss har sagt ifra til de om at dette er et nabolag med mange små barn, og at de ikke kan holde på sånn.

Men det som ødelegger dagene for meg, er at hver gang jeg kommer hjem fra jobb og henta i barnehage, (jeg er alenemor) så står de utenfor ved inngangen sammen med kompisene sine og roper hore etter meg på polsk når jeg går forbi. Og så ler de. Jeg har polsk venninne, som også har hørt de holde på og slenge trakasserende groteske ord etter meg. Jeg er ingen hore. Mista mannen min for noen år tilbake i en ulykke, og sitter igjen alene med barn. Så skal jeg takle en tøff og travel hverdag som alenemor, og attpåtil bli ropt hore etter hver dag jeg kommer hjem. Det er ikke noe koselig å komme hjem til leiligheten, hjemmet vårt. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har forsøkt å overse det, og hadde en kjempefin dag i går, gledet meg til å få middagsbesøk, og ble møtt med skjellsordene. Måtte trekke meg tilbake på soverommet fordi det gikk så innpå meg og ødela dagen i går. De er så usiviliserte og grove i oppførselen, og har de langt oppi vrangstrupen. Men å bli kalt hore hver dag, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Var ikke dette jeg kjøpte en leilighet til 3 mill for å ha det sånn...

Bare å ignorere. Så blir de til slutt lei. Folk i dag er alt for hårsåre. Det er jo de som roper hore som driter seg ut. Så løft ditt hode og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...