Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker den samme smoothien til frokost hver dag. Den består av fryste bær, appelsinjuice, Biola naturell, havregryn og et rått egg.

Er det noe annet - eller mer - jeg kan putte i smoothien for å få den skikkelig sunn? 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare spørre om hvor mye du har av det forskjellige? :) og smaker man egentlig egget? 

AnonymBruker
Skrevet

Spinat? Smaker ikke så mye i smoothie mener jeg å huske. 

Anonymkode: 0ff38...1f7

• Liker 2
Skrevet

spinat, ingefær, brokkoli er godt i smoothie. Ha gjerne i sitronsaft for å balansere ut bitterheten. Bytt ut noe av juicen med vann. Ha i Stevia hvis du vil ha mer søtsmak...

Skrevet

Stemmer også for spinat - evt. grønnkål og eple, chiafrø, .. :) Gresk yoghurt er også digg :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Gresskarfrø, mandler, solsikkjerner, eller andre typer kjerner, frø og nøtter! Man kan også bruke vann som væske istedenfor juice om man vil. Ellers er jo som nevnt spinat og grønnkål helt supert. Hva med litt avocado og banan? Ikke begge deler på en gang, men en av de gjør smoothien godt syns jeg. Havregryn kan også funke, bare det ikke blir for mye. 

Sitron og lime syns jeg er veldig godt å ha i, bruker ofte også en liten dæsj honning. Syns aksiehonning er praktisk siden det er på flaske og er flytende. Spesielt om det er sure bær. 

Skrevet
4 timer siden, pandabear skrev:

Kan jeg bare spørre om hvor mye du har av det forskjellige? :) og smaker man egentlig egget? 

Jeg har i 20 gr havregryn, 7-8 jordbær, en håndfull blåbær, en kiwi, en halv banan, 50 gr juice og 50 gr biola. Pluss egget, som ikke kjennes i det hele tatt, har det kun for proteinene. 😃

Skrevet

Her var det mange fine forslag! 😃

Skal prøve spinat og grønnkål, og å bytte ut juicen med vann. 

Jeg drikker også sitronvann før frokost, så jeg dropper det i smoothien. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan legge i litt psyllium/fiberhusk for ekstra fiber. :-)

Anonymkode: 571f7...d19

Skrevet

Potet og kotelett smoothie. Ha I litt sjysaus for mere smoothness

Skrevet

Jeg har alltid litt frisk ingefær i smoothiene jeg lager. Gir en veldig god smak. Og ingefær er veldig sunt

Skrevet
Den 6. juli 2016 at 11.51, Batteri skrev:

Her var det mange fine forslag! 😃

Skal prøve spinat og grønnkål, og å bytte ut juicen med vann. 

Jeg drikker også sitronvann før frokost, så jeg dropper det i smoothien. 

Tusen takk! Var ikke meningen å kuppe tråden din, bare vært på utkikk etter en ålreit frokost smoothie :) 

Skrevet
Den 6.7.2016 at 7.07, Batteri skrev:

Jeg drikker den samme smoothien til frokost hver dag. Den består av fryste bær, appelsinjuice, Biola naturell, havregryn og et rått egg.

Er det noe annet - eller mer - jeg kan putte i smoothien for å få den skikkelig sunn? 😃

Blir du ikke trist i magen av rått egg?

Skrevet

Trist? 😳 Mener du om jeg får problemer med magen? Ikke i det hele tatt. 

Skrevet
Den 8.7.2016 at 19.50, Batteri skrev:

Trist? 😳 Mener du om jeg får problemer med magen? Ikke i det hele tatt. 

Det er det jeg mener ja 😄 

Ellers er det kanskje i overkant mye sukker i den du drikker. 

Prøv:

En banan

3 spiseskjeer cottage cheese

En dl pasteuriserte eggehviter

2 dl melk

En neve valnøtter

En teskje linfrø

😄

Skrevet

Det er jo bare naturlig sukker, ikke tilsatt sukker. Jeg har nå erstattet juicen med vann. 

Jeg drikker Biola pga bakteriene, hvorfor skal jeg erstatte den med cottage cheese og melk? 😊

Og hvorfor droppe eggeplommen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å velge fra følgende ingrendienser:

Grønne blad eller grønnsaker som salat, spinat, grønnkål, løvetann, kløver (fra hagen), persille, spirer, agurk, broccoli

Frukt og/eller bær, som mango, banan, papaya, blåbær, skogsbærblanding, bringebær

Tørket frukt som dadler, fiken eller rosiner

Vann, rismelk eller soyamelk

Anonymkode: 35bca...472

Skrevet
13 timer siden, Batteri skrev:

Det er jo bare naturlig sukker, ikke tilsatt sukker. Jeg har nå erstattet juicen med vann. 

Jeg drikker Biola pga bakteriene, hvorfor skal jeg erstatte den med cottage cheese og melk? 😊

Og hvorfor droppe eggeplommen?

Sukker er sukker. 

Simple carbs er simple carbs.

Det her er bare et forslag til noe som utgjør en litt større variasjon av næringsstoffer. Trives du med den varianten du har nå så kjør på for all del 😄

Gjest uN91s
Skrevet (endret)

Jeg drikker denne: 

1 egg, havregryn, melk, fryste skogsbær, bringebær og blåbær og eventuelt sukrin gold.

Ellers er avokado veldig sunt og mettende. Den smaker også nøytralt, så du kan bruke den isteden for banan. Nøtter, frø, og spinat godt å tilsette. Elsker smoothie til frokost. Vurderer å kjøpe en blender med flaske. Den ser så enkel ut. Spesielt for meg som ikke drikker smoothien hjemme, men på skolen. 

Endret av uN91s
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet juice og biola, mye sukker, ingen bra start på dagen. Ville lagt til kokosmelk og avokado. Favoritten er bringebær, blåbær, banan, avokado, kokosmelk og egg. Yum!

Anonymkode: ae3e4...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...