Millimani Skrevet 23. oktober 2020 #1741 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) 21 hours ago, Cleopatra70 said: Her om DNA-beviset, det finnes god info på denne siden, som blir driftet av Viggo's advokat: https://viggokristiansen.wordpress.com/2020/06/02/ny-sakkyndig-slakter-dna-beviset-i-baneheia-saken-2/ Det er en del som tilsier at det ble gjort av èn person: https://viggokristiansen.wordpress.com/begikk-jan-helge-andersehttps://viggokristiansen.wordpress.com/2020/06/02/ny-sakkyndig-slakter-dna-beviset-i-baneheia-saken-2/n-drapene-alene/ Politiets gjerningsmannsprofil gikk ut fra at det var èn person: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRpQMW/gjerningsmannen-vendte-tilbake Det skal ha blitt hørt både rasling og skrik fra åstedet, men på et senere tidspunkt enn det politiet fastsatte som gjerningstidspunktet. På det tidspunktet man hørte dette var Viggo garantert hjemme: https://viggokristiansen.wordpress.com/2017/12/18/den-vanskelige-sannheten/ Deler denne linken opp i to man kommer inn på https://viggokristiansen.wordpress.com/begikk-jan-helge-andersen-drapene-alene/ https://viggokristiansen.wordpress.com/2020/06/02/ny-sakkyndig-slakter-dna-beviset-i-baneheia-saken-2/ Edit: ser at du allerede har lagt ut den ene, men likevel...siden den andre ble feil Endret 23. oktober 2020 av Millimani 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 23. oktober 2020 #1742 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Aktors utspørring under rettssaken: Jan Helge beskrev Viggo som en god venn som han kunne gå til med problemene sine. Viggo kunne være sta og kranglete, men også hjelpsom. Aktor lurte på om Jan Helge noen gang blitt truet av Viggo før hendelsen i Baneheia: «Nei, ikke seriøst truet, svarte Andersen. Men Andersen holdt fast ved at Kristiansen forandret seg totalt den fatale ettermiddagen i Baneheia. Han var en annen person, og Andersen bedyret at han var overbevist om at var blitt drept, dersom han ikke hadde gjort som kameraten sa.» Politirapporten skrevet av politileder i 2000 etter å ha foretatt avhør av Jan Helge Andersen: «Jeg forklarte for Andersen at politiet nå visste at han var en av gjerningsmennene. Jeg opplyste også Andersen om hvilke fordeler han kunne ha av å legge kortene på bordet.» Politilederen gjorde det klart for Andersen at de de hadde hans DNA fra åstedet og var sikre på at han var en av gjerningsmennene. «Andersen ble dessuten spurt om han selv kunne være et slags offer i saken, i den forstand at hans beste kamerat Viggo Kristiansen kunne ha vært den mest aktive på åstedet. Da jeg kom inn på dette emnet, så var det tydelig at Andersen fikk noe å tenke på. Vi snakket litt frem og tilbake om Andersens og Kristiansens forhold, det var ikke tvil om at Kristiansen var den sterke, den som bestemte.» Endret 25. oktober 2020 av Ann Mo 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 25. oktober 2020 #1743 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hvor høye og tunge var de to tiltalte? På tegningene av de, så ser Jan Helge ut til å være mye større enn Viggo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 25. oktober 2020 #1744 Del Skrevet 25. oktober 2020 36 minutter siden, Ann Mo skrev: Hvor høye og tunge var de to tiltalte? På tegningene av de, så ser Jan Helge ut til å være mye større enn Viggo. Husker ikke de nøyaktige målene, men JHA er betydelig større enn VK ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 26. oktober 2020 #1745 Del Skrevet 26. oktober 2020 21 hours ago, Ann Mo said: Hvor høye og tunge var de to tiltalte? På tegningene av de, så ser Jan Helge ut til å være mye større enn Viggo. Husker ikke eksakt, men lurer på om Jan Helge var rundt 190 cm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 1. november 2020 #1746 Del Skrevet 1. november 2020 Det er nærmest så jeg lurer på om noen av de frivillige som jobber for å få VK frikjent er aktive i denne tråden, sånn som vinklingen har blitt. Som noen skriver, rene heia-gjengen. Fyren terroriserte et helt nabolag og har tilstått seksuelle overgrep på barn. Da han på ungdomsskolen fikk praksisplass ved en bensinstasjon måtte tiltaket avlyses fordi naboene truet med boikott, så ille var oppførselen hans. Dette står i boka til Jahr. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dankert Skrevet 1. november 2020 #1747 Del Skrevet 1. november 2020 On 10/26/2020 at 10:21 AM, Millimani said: Husker ikke eksakt, men lurer på om Jan Helge var rundt 190 cm Og VK en liten sprett. 170? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 1. november 2020 #1748 Del Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, n_97 skrev: Det er nærmest så jeg lurer på om noen av de frivillige som jobber for å få VK frikjent er aktive i denne tråden, sånn som vinklingen har blitt. Som noen skriver, rene heia-gjengen. Fyren terroriserte et helt nabolag og har tilstått seksuelle overgrep på barn. Da han på ungdomsskolen fikk praksisplass ved en bensinstasjon måtte tiltaket avlyses fordi naboene truet med boikott, så ille var oppførselen hans. Dette står i boka til Jahr. Syns du man skal bli dømt for tidligere adferd? Fordi VK var venn med JHA og har gjort seg skyldig i seksuelle overgrep, så skal han dømmes for Baneheia-drapene? Er dette riktig mener du? Vet du at det er nettopp slik forhåndsdømming som forårsaker justismord? Og heia-gjeng? Har du sett de som har kommet inn i tråden og vært overbevist om hans skyld, så lest et par artikler og snudd helt om? Jeg visste selv ingenting om denne saken da jeg så denne tråden komme opp på forumet stadig vekk, så jeg bestemte meg for å lese litt og herregud...om jeg hadde noe tillit igjen til politiet og rettssystemet så forsvant det da jeg skjønte hva som har skjedd her. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dankert Skrevet 1. november 2020 #1749 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) 12 minutter siden, n_97 said: Det er nærmest så jeg lurer på om noen av de frivillige som jobber for å få VK frikjent er aktive i denne tråden, sånn som vinklingen har blitt. Som noen skriver, rene heia-gjengen. Fyren terroriserte et helt nabolag og har tilstått seksuelle overgrep på barn. Da han på ungdomsskolen fikk praksisplass ved en bensinstasjon måtte tiltaket avlyses fordi naboene truet med boikott, så ille var oppførselen hans. Dette står i boka til Jahr. Han er da ikke automatisk skyldig av den grunn. Endret 1. november 2020 av Dankert 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 1. november 2020 #1750 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) 5 timer siden, n_97 skrev: Det er nærmest så jeg lurer på om noen av de frivillige som jobber for å få VK frikjent er aktive i denne tråden, sånn som vinklingen har blitt. Som noen skriver, rene heia-gjengen. Fyren terroriserte et helt nabolag og har tilstått seksuelle overgrep på barn. Da han på ungdomsskolen fikk praksisplass ved en bensinstasjon måtte tiltaket avlyses fordi naboene truet med boikott, så ille var oppførselen hans. Dette står i boka til Jahr. Og dette er bevis for drap? Hans historikk har vært nøye omtalt i denne tråden, også av de som konstaterer at bevisene viser at han ikke hadde noe med drapene i Baneheia å gjøre. Tviler ellers sterkt på om noen som jobber for VK deltar her, men det er en som deltar under fullt navn på VG sitt debattforum. Endret 1. november 2020 av Djækklåsst 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. november 2020 #1751 Del Skrevet 1. november 2020 9 hours ago, Dankert said: Og VK en liten sprett. 170? De lave er alltid de verste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 1. november 2020 #1752 Del Skrevet 1. november 2020 På 17.10.2020 den 1.49, Ann Mo skrev: - Håper denne saken kommer opp til gjenopptakelse og at det blir en ny rettssak. Slik at det kan bli fred til de to jentenes familie. Så lenge den står med et svært sannsynlig virkende justismord, så vil historien aldri få fred. Om denne saken kommer opp vil det ikke gi fred til disse jentenes familier og heller ikke så mange andre. Hvis den kommer opp er det tre alternativer. a) Det anses sannsynliggjort innenfor rimelig tvil at han har gjort det, b) det blir sannsynliggjort innenfor rimelig tvil at han er uskyldig, c) man kan verken bevise at han er skyldig eller uskyldig og konkluderer at han ikke burde ha blitt dømt på grunn av manglende bevis, uten at man dermed tror han er uskyldig, Hvis han blir dømt (a) vil fortsatt noen presentere konspiratoriske teorier om at myndighetene har manipulert dette for å unngå å miste ansikt (Bare les konspirasjonsteoriene i denne tråden). Hvis man mener at bevisene er for svake til å si noe som helst (alternativ c) vil mange føle og tenke at en barnedrapsmann har sluppet fri (og til og med fått erstatning) på grunn av manglende bevis. De vil ikke tenke at han er uskyldig. Det blir masse diskusjoner om han skal få erstatning og i tilfelle hvor mye. Det vil også være diskusjon om dette er justismord og hvordan man skal forholde seg til bevis, endret teknologi o.s.v. Hvis man på en aller annen måte skulle klare å bevise at han er uskyldig (c) så er det et justismord. Da vil det selvfølgelig skape kaos og mye oppmerksomhet om "Hvordan kunne dette skje?! o.s.v. Det vil bli mye diskusjon om erstatning. Avhengig av hvor godt det lar seg bevise at han er uskyldig vil det skape følelsesmessig kaos for de som har vent seg til at Viggo er skyldig. Jeg har heller ikke sett noen bevis/alibi som beviser hans uskyld utover enhver rimelig tvil så uansett vil det være en del som ikke tror på at han er uskyldig. Det jeg har skrevet over er ikke argumentasjon for eller mot at han skal få en rettsak. Det jeg har forsøkt å vise er at det kommer aldri til å bli fred om denne saken for familien eller andre nære uansett hva som skjer. Heller ikke hvis JHA skulle stå frem og fortelle at VK er uskyldig så vil det bli fred. Det eneste som kan gi fred er hvis VK tilstår. Det kommer ikke til å skje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 1. november 2020 #1753 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) Til dere som quotet meg: det jeg reagerer på er den heia-gjeng aktige stemningen. Han var fullstendig klin hakke gal og gjorde veldig mange mennesker vondt. Dette ER på det rene. Jeg skrev ingen steder om skyldspørsmålet. At dere automatisk tolker det som at jeg tror han er skyldig sier litt om stemningen her inne. Og ja, jeg lurer på om noen av hans frivillige er aktive her. Håper ikke det, for da er det ikke åpne om det og det er feil. Endret 1. november 2020 av n_97 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 1. november 2020 #1754 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) 3 timer siden, n_97 skrev: Til dere som quotet meg: det jeg reagerer på er den heia-gjeng aktige stemningen. Han var fullstendig klin hakke gal og gjorde veldig mange mennesker vondt. Dette ER på det rene. Jeg skrev ingen steder om skyldspørsmålet. At dere automatisk tolker det som at jeg tror han er skyldig sier litt om stemningen her inne. Og ja, jeg lurer på om noen av hans frivillige er aktive her. Håper ikke det, for da er det ikke åpne om det og det er feil. Det blir lettere å skjønne hvilke innlegg du sikter til når du skriver «heia-gjeng». Har ikke lest det på den måten, men mange som mener det er feil at man skal forbli dømt for drap man ikke ser ut til å ha begått samtidig som den skyldige er satt fri. Som nevnt er vel alle klar over hans historikk, det er jo litt av poenget her, at han ble dømt mye på grunn av det, i en sak hvor man ut fra bevisene i dag kan lese at han ikke var skyldig. Men det han hadde gjort tidligere kan uansett ikke sammenlignes med det Baneheia-drapsmannen gjorde, og han ble altså løslatt for snart fem år siden, noe mange selvsagt reagerer på. Endret 1. november 2020 av Djækklåsst 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 1. november 2020 #1755 Del Skrevet 1. november 2020 3 timer siden, n_97 skrev: Til dere som quotet meg: det jeg reagerer på er den heia-gjeng aktige stemningen. Han var fullstendig klin hakke gal og gjorde veldig mange mennesker vondt. Dette ER på det rene. Jeg skrev ingen steder om skyldspørsmålet. At dere automatisk tolker det som at jeg tror han er skyldig sier litt om stemningen her inne. Og ja, jeg lurer på om noen av hans frivillige er aktive her. Håper ikke det, for da er det ikke åpne om det og det er feil. Driver og leser boka til Jahr nå, og du har helt rett i at han var en jævel. Skjønner godt at nabolaget var møkklei. Nå kommer det jo for en dag at han var offer for systematisk og grov mobbing, noe som kan være med på å forklare de voldsomme sinneutbruddene. Ikke forsvare; forklare. Og så kan jo veien videre være spikret. Illsinte, håpløse Viggo. Med ADHD. Offer for en selvoppfyllende profeti? De overgrepene han begikk er selvfølgelig helt forkastelig. MEN, det beviser IKKE skyld i denne saken! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 1. november 2020 #1756 Del Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, n_97 skrev: Til dere som quotet meg: det jeg reagerer på er den heia-gjeng aktige stemningen. Han var fullstendig klin hakke gal og gjorde veldig mange mennesker vondt. Dette ER på det rene. Jeg skrev ingen steder om skyldspørsmålet. At dere automatisk tolker det som at jeg tror han er skyldig sier litt om stemningen her inne. Og ja, jeg lurer på om noen av hans frivillige er aktive her. Håper ikke det, for da er det ikke åpne om det og det er feil. Du mener at frivillige burde ikke skrive her inne? Er det grunnen til innlegget ditt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 1. november 2020 #1757 Del Skrevet 1. november 2020 15 timer siden, Cleopatra70 skrev: Jeg visste selv ingenting om denne saken da jeg så denne tråden komme opp på forumet stadig vekk, så jeg bestemte meg for å lese litt og herregud...om jeg hadde noe tillit igjen til politiet og rettssystemet så forsvant det da jeg skjønte hva som har skjedd her. Her ligger nettopp problemet med denne tråden. Det måtte faktisk gå 15-20 år etter ugjerningen, og rettssaken, før man ville få støtte for den absurde teorien om at Viggo ble uskyldig dømt.. For de av oss som fulgte saken i nåtid når den faktisk utspant seg, så er det liten tvil om at Viggo var involvert. (Om 20 år burde jeg kanskje skrive bok "Laila Anita Bertheussen - uskyldig dømt", for da vil det være en god del folk som ikke husker hvordan tingene er nå, så kan jeg slippe unna med en rekke ensidige påstander som sår tvil over skyldsspørsmålet.) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 1. november 2020 #1758 Del Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Callisto83 skrev: Her ligger nettopp problemet med denne tråden. Det måtte faktisk gå 15-20 år etter ugjerningen, og rettssaken, før man ville få støtte for den absurde teorien om at Viggo ble uskyldig dømt.. For de av oss som fulgte saken i nåtid når den faktisk utspant seg, så er det liten tvil om at Viggo var involvert. (Om 20 år burde jeg kanskje skrive bok "Laila Anita Bertheussen - uskyldig dømt", for da vil det være en god del folk som ikke husker hvordan tingene er nå, så kan jeg slippe unna med en rekke ensidige påstander som sår tvil over skyldsspørsmålet.) Det er faktisk utrolig at du kaller det for en "absurd teori" at han kan være uskyldig dømt. Da regner jeg med at du kan komme med en tidslinje som plasserer VK på åstedet som ikke høres ut som en absurd teori? Og ja, de som fulgte saken i nåtid vil nødvendigvis være sikker på at han var skyldig, dette på grunn av hvordan saken ble fremstilt da. Blant annet ble det sagt av politiet at de hadde DNA-bevis som 100% sikkert plasserte VK på åstedet, noe vi nå vet er helt feil. Her er en artikkel fra noen som også var helt overbevist som fulgte saken som journalist, men som ikke er fullt så overbevist lenger: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/yvRmGJ/baneheia-drapene-tok-vi-feil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 1. november 2020 #1759 Del Skrevet 1. november 2020 34 minutter siden, Callisto83 skrev: Her ligger nettopp problemet med denne tråden. Det måtte faktisk gå 15-20 år etter ugjerningen, og rettssaken, før man ville få støtte for den absurde teorien om at Viggo ble uskyldig dømt.. For de av oss som fulgte saken i nåtid når den faktisk utspant seg, så er det liten tvil om at Viggo var involvert. (Om 20 år burde jeg kanskje skrive bok "Laila Anita Bertheussen - uskyldig dømt", for da vil det være en god del folk som ikke husker hvordan tingene er nå, så kan jeg slippe unna med en rekke ensidige påstander som sår tvil over skyldsspørsmålet.) Selvsagt trodde folk VK var skyldig den gangen, da alle var overbevist om at DNA-analyser utelukket at JHA kunne ha gjort det alene. Men i dag vet vi jo bedre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 1. november 2020 #1760 Del Skrevet 1. november 2020 18 hours ago, Dankert said: Og VK en liten sprett. 170? Noe sånt ja 18 hours ago, n_97 said: Det er nærmest så jeg lurer på om noen av de frivillige som jobber for å få VK frikjent er aktive i denne tråden, sånn som vinklingen har blitt. Som noen skriver, rene heia-gjengen. Fyren terroriserte et helt nabolag og har tilstått seksuelle overgrep på barn. Da han på ungdomsskolen fikk praksisplass ved en bensinstasjon måtte tiltaket avlyses fordi naboene truet med boikott, så ille var oppførselen hans. Dette står i boka til Jahr. Disse tilståelsene har han kommet med, og det viser at han er ærlig. Hvorfor skulle han da ikke være ærlig når han hevder seg uskyldig i Baneheia-saken? Annet han var tiltalt for tilsto han uten å lage noen større nummer av det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg