Centimeteren Skrevet 24. juli 2022 #17081 Del Skrevet 24. juli 2022 54 minutter siden, TwoCupsNoGirls said: https://www.aftenposten.no/norge/i/OnbwAq/mann-risikerer-flere-aars-fengsel-for-voldtekt-av-smaajenter-i-oslo-i-2000 Hm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TwoCupsNoGirls Skrevet 24. juli 2022 #17082 Del Skrevet 24. juli 2022 Centimeteren skrev (Akkurat nå): Hm? Enkelte er jo av den oppfatning at det er tilnærmet umulig for en person å kontrollere to jenter? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 24. juli 2022 #17083 Del Skrevet 24. juli 2022 Just now, TwoCupsNoGirls said: Enkelte er jo av den oppfatning at det er tilnærmet umulig for en person å kontrollere to jenter? Ok, da forstår jeg relevansen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 24. juli 2022 #17084 Del Skrevet 24. juli 2022 9 hours ago, winscp said: Det ser ikke ut til at Tor-browseren har påslått noe som helst caching by default, så det virker mest sannsynlig at han har funnet disse tingene på vanlig web, synes jeg. Nei, Tor leser har ikke dette påslått automatisk. Men det betyr ikke at det ikke kan slåes på. Selv bruker jeg VPN og Tor (onion) leser konstant. Og det er ikke veldig avansert å skulle hverken bruke eller laste ned. Men ja, sansynlig vil så har han funnet dette på en vanlig nettleser. Og selv om det skal ha blitt vanskelig å finne den slags innhold på "vanlig Internett" så er det helt sikkert ikke umulig. Jeg kjenner jeg er nyskjerrig på hva det er advokaten hans kaller for "vet ikke om det blir dekket av straffeloven engang" til det politiet kaller "flere bilde og video filer". Sitter med en følelse av at advokaten hans nå klamrer seg til alle de halmstrå som kan finnes. Noen her som vet om noen med god innsikt i saken har lagt ut en tidslinje som stemmer med at JHA kom Til Viggo 2030 på kvelden og ikke 1930 som man trodde først? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. juli 2022 #17085 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) TwoCupsNoGirls skrev (1 time siden): Enkelte er jo av den oppfatning at det er tilnærmet umulig for en person å kontrollere to jenter? Ja helt utrolig at det skal være nødvendig å vise til at dette. To vettskremte jenter som blir truet til taushet, og/eller at han slo, den ene eller begge i svime men dette har altså blitt påpekt flere ganger , senest et par sider siden at fordi det var to ofre, må det ha vært to gjerningsmenn også her. Arne Pedersen fra det pinlige NRK intervjuet. "Det er helt umulig hvis du skulle ha gjort noe sånt alene. , som jeg ikke engang tror Supermann ville ha klart https://www.nrk.no/sorlandet/xl/kriminalsjef-arne-pedersen-mener-viggo-kristiansen-bor-mote-i-retten-pa-nytt-i-baneheia-saken-1.15937458 og fra retten Patolog og professor ved rettsmedisinsk institutt, Torleiv Rognum, -Kan du si noe om antall gjerningsmenn, spurte Hagen. -Nei,det kan vi vel ikke si, bortsett fra at det er to ofre som kan løpe fritt, svarte Rognum, før han ble avbrutt av Hagen. -Vi er ikke interessert i noe annet enn om du kan si noe om antall gjerningsmenn. Kan du det, gjentok Hagen https://www.nrk.no/norge/advarte-mot-sterke-bilder-1.522219 Dette er ikke annet en desperat forsøk fra A.P og andre som forsatt "ønsker" at VK skal være skyldig. Tiltross for at bevisene i saken helt klart viser noe annet, og alt det nye som har kommet frem bare styrker dette. Endret 24. juli 2022 av Lana01 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. juli 2022 #17086 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) tjuva skrev (1 time siden): Nei, Tor leser har ikke dette påslått automatisk. Men det betyr ikke at det ikke kan slåes på. Selv bruker jeg VPN og Tor (onion) leser konstant. Og det er ikke veldig avansert å skulle hverken bruke eller laste ned. Men ja, sansynlig vil så har han funnet dette på en vanlig nettleser. Og selv om det skal ha blitt vanskelig å finne den slags innhold på "vanlig Internett" så er det helt sikkert ikke umulig. Jeg kjenner jeg er nyskjerrig på hva det er advokaten hans kaller for "vet ikke om det blir dekket av straffeloven engang" til det politiet kaller "flere bilde og video filer". Sitter med en følelse av at advokaten hans nå klamrer seg til alle de halmstrå som kan finnes. Noen her som vet om noen med god innsikt i saken har lagt ut en tidslinje som stemmer med at JHA kom Til Viggo 2030 på kvelden og ikke 1930 som man trodde først? VK husket nok rett og slett feil, om når JHA kom hjem til han denne kvelden, klokken var nok rundt 20 30 eller litt senere. Drapene skjedde trolig rett etter klokken 20. Dette gir JHA god tid til å lokke med seg jentene, voldtekter og drap, og skjule dem. Trolig var det hele nøye planlagt, og stedet plukket ut i forkant .og jentene ble tilfeldige ofre Jentene ble sist observert litt før kl 19 Dette er ulike vitner med interessante observasjoner i Baneheia på det aktuelle tidspunktet. men vitnene ble ikke ble ført for retten, da utrolig nok påtalemyndigheten ikke mente det var relevant, trolig fordi det ikke passet inn med at VK kunne ha deltatt En mann som var på joggetur i Baneheia den aktuelle kvelden, mener å ha hørt skrik i skogen da klokken var cirka 20.05. , hørte kraftige raslelyder i skogen da klokken ifølge ham var omtrent 20.15-20.30. Lydene var så kraftige at han trodde det var et større dyr. – Jeg hørte kraftige lyder. Det knaste i greiner, sier hun. https://www.tv2.no/a/11983035/ Endret 24. juli 2022 av Lana01 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 24. juli 2022 #17087 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) 57 minutter siden, tjuva said: Nei, Tor leser har ikke dette påslått automatisk. Men det betyr ikke at det ikke kan slåes på. Selv bruker jeg VPN og Tor (onion) leser konstant. Og det er ikke veldig avansert å skulle hverken bruke eller laste ned. Men ja, sansynlig vil så har han funnet dette på en vanlig nettleser. Og selv om det skal ha blitt vanskelig å finne den slags innhold på "vanlig Internett" så er det helt sikkert ikke umulig. Jeg kjenner jeg er nyskjerrig på hva det er advokaten hans kaller for "vet ikke om det blir dekket av straffeloven engang" til det politiet kaller "flere bilde og video filer". Sitter med en følelse av at advokaten hans nå klamrer seg til alle de halmstrå som kan finnes. Noen her som vet om noen med god innsikt i saken har lagt ut en tidslinje som stemmer med at JHA kom Til Viggo 2030 på kvelden og ikke 1930 som man trodde først? Ja, men videre sier den samme artikkelen: Derfor er politiet usikker En utfordring for politiet har vært å konstatere om overgrepsmaterialet er straffbart, i så fall mener juristene at det er «helt i grenseland». Enkelt forklart er dette fordi politiet ikke har funnet en vesentlig mengde bilder som er lastet ned og lagret på PC-en. Nettavisen får opplyst at det foreløpig er funnet at det skal være ett bilde som er lagret. Så vi bør være forsiktige med å si at dette er en "smoking gun". I hvert fall foreløbig. Endret 24. juli 2022 av Lunda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 24. juli 2022 #17088 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg skjønner ikke dette at det er bare ett bilde som er lagret, når de snakker om flere filer. Kan de mene filer på nett? Jeg trodde det måtte være på hans PC. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 24. juli 2022 #17089 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) tjuva skrev (2 timer siden): Nei, Tor leser har ikke dette påslått automatisk. Men det betyr ikke at det ikke kan slåes på. Selv bruker jeg VPN og Tor (onion) leser konstant. Og det er ikke veldig avansert å skulle hverken bruke eller laste ned. Men ja, sansynlig vil så har han funnet dette på en vanlig nettleser. Og selv om det skal ha blitt vanskelig å finne den slags innhold på "vanlig Internett" så er det helt sikkert ikke umulig. Jeg kjenner jeg er nyskjerrig på hva det er advokaten hans kaller for "vet ikke om det blir dekket av straffeloven engang" til det politiet kaller "flere bilde og video filer". Sitter med en følelse av at advokaten hans nå klamrer seg til alle de halmstrå som kan finnes. Noen her som vet om noen med god innsikt i saken har lagt ut en tidslinje som stemmer med at JHA kom Til Viggo 2030 på kvelden og ikke 1930 som man trodde først? Det en vet med sikkerhet er at JHA og VK ble observert sittende sammen på trappa den kvelden, etter kl 20.30. Da kom to kamerater på besøk( som VK snakket med på telefon kl 20.19) Utover dette vet en vel ikke med sikkerhet eksakt når JHA kom. VK kan ikke tidfeste dette. Endret 24. juli 2022 av Bendie 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 24. juli 2022 #17090 Del Skrevet 24. juli 2022 Ramona1970 skrev (14 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette at det er bare ett bilde som er lagret, når de snakker om flere filer. Kan de mene filer på nett? Jeg trodde det måtte være på hans PC. Jeg tror ikke det er offentlig kommet ut nok fakta til at det er vits å prøve å forstå. Dog, filer kan komme i bilde- video- og tekstformat og barneovergrepsmateriale strekker seg helt til 17 år og 364 dager i alder på personen i materialet og omfatter også animasjon. Vi vet ingenting om hvor innen disse kategoriene funnene på Andersens PC faller, og heller ikke om det er bevisst nedlastet. Jeg vil igjen mane til forsiktighet med å spekulere eller konkludere på svakt grunnlag. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. juli 2022 #17091 Del Skrevet 24. juli 2022 Noen som har noen tanker om hva flekkene som ble funnet på jentene kan være? Lurer på om de klarer å finne ut av det? Kan det være noe han har hatt på seg . Påfallende at innside begge lår, på begge jentene I over 20 år har politiet forsøkt å finne ut hva sju flekker som ble funnet på likene i Baneheia er. Materialet kan gi avgjørende svar. Fortsatt er det en gåte hva man står overfor. https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-ingen-kan-forklare-hodepine/76211346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 24. juli 2022 #17092 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Lana01 skrev (15 minutter siden): Noen som har noen tanker om hva flekkene som ble funnet på jentene kan være? Lurer på om de klarer å finne ut av det? Kan det være noe han har hatt på seg . Påfallende at innside begge lår, på begge jentene I over 20 år har politiet forsøkt å finne ut hva sju flekker som ble funnet på likene i Baneheia er. Materialet kan gi avgjørende svar. Fortsatt er det en gåte hva man står overfor. https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-ingen-kan-forklare-hodepine/76211346 Om det kommer fra utstyr JHA har hatt med seg/ på seg? Hvis han har kledd av seg kan han da ha benyttet knebeskyttere, slike som benyttes i militæret? Får heimevernets ungdom utdelt dette? Om han har planlagt drapene, kan han ha erfaring fra bruk av knebeskyttere, ved kontakt med mark. Han hadde også et dårlig kne, som kan ha ønsket å beskytte. Endret 24. juli 2022 av Bendie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RunM Skrevet 24. juli 2022 #17093 Del Skrevet 24. juli 2022 Lana01 skrev (11 minutter siden): Noen som har noen tanker om hva flekkene som ble funnet på jentene kan være? Lurer på om de klarer å finne ut av det? Kan det være noe han har hatt på seg . Påfallende at innside begge lår, på begge jentene Kamuflasjesminke. Sånn som brukes i det militære. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 24. juli 2022 #17094 Del Skrevet 24. juli 2022 2 hours ago, Lunda said: Ja, men videre sier den samme artikkelen: Derfor er politiet usikker En utfordring for politiet har vært å konstatere om overgrepsmaterialet er straffbart, i så fall mener juristene at det er «helt i grenseland». Enkelt forklart er dette fordi politiet ikke har funnet en vesentlig mengde bilder som er lastet ned og lagret på PC-en. Nettavisen får opplyst at det foreløpig er funnet at det skal være ett bilde som er lagret. Så vi bør være forsiktige med å si at dette er en "smoking gun". I hvert fall foreløbig. Oops vet ikke helt hva som har skjedd her, mete dette som et svar på posten med link til Nettavisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. juli 2022 #17095 Del Skrevet 24. juli 2022 Lana01 skrev (1 time siden): Noen som har noen tanker om hva flekkene som ble funnet på jentene kan være? Lurer på om de klarer å finne ut av det? Kan det være noe han har hatt på seg . Påfallende at innside begge lår, på begge jentene I over 20 år har politiet forsøkt å finne ut hva sju flekker som ble funnet på likene i Baneheia er. Materialet kan gi avgjørende svar. Fortsatt er det en gåte hva man står overfor. https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-ingen-kan-forklare-hodepine/76211346 Disse flekkene, og blodrestene på sykkelvesken til VK, klarte vel ikke datidens teknologi å finne noe mer ut av. Det hadde vært interessant hvis nyere etterforskning kunne løse denne gåten. Det jeg derimot stusser på, er hvorfor politiet ventet helt til januar 2002 med å beslaglegge lakk fra bua til VK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. juli 2022 #17096 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg var født i 1998, så fikk naturligvis ikke med meg at dette skjedde i 2000. Faktisk var jeg ikke klar over saken før Viggo ble sluppet ut i fjor. Og jeg har ikke satt meg inn i sakens kompleksitet før de siste dagene. Nå føler jeg meg rimelig godt informert, blant annet takket være denne tråden. Disse handlingene er noe av det mest brutale og syke jeg har vært borti. Jeg er sjokkert og kvalm. Jeg kan selvsagt ikke vite noe sikkert om skyld og uskyld. Men jeg er svært opprørt over hvordan denne saken har blitt håndtert, både fra politiet og media sin side. Politiet så på VK og JHA som en pakke. Helt fra de hadde det første DNA-beviset fra JHA, så var det bestemt at også VK var skyldig. Og allerede fra tilståelsen til JHA, hvor ordene ble lagt i munnen på han ved å bruke VK som lokkemiddel, så ble forklaringen hans verdiløs og muligheten for å finne en sannhet ble nærmest ødelagt for alltid. JHA ble servert offerrollen på et sølvfat, han har grådig forsynet seg og politet har latt han gjøre det. Når han gang på gang har blitt tatt i usannheter, så har politiet nærmest oppfordret han til å endre på forklaringen, sånn at bildet hans kan passe overens med funnene. De vurderte han aldri som en lite troverdig mann, tvert i mot. Og da de endelig hadde et DNA-bevis (som senere viste seg å være feil, vel å merke) som tydet på to gjerningsmenn, så var det spikeren i kista for VK. JHA lever enda godt i offerrollen. Uttalelsen hans fra da bestemmelsen om at saken til VK skulle bli gjenopptatt var et faktum, «Det er ubehagelig at saken skal opp igjen, fordi det er lenge siden det skjedde og jeg har fått det på avstand», er spesielt forstyrrende nå som vi vet hva som er funnet på PC-en hans. (Så traumatisk det må ha vært for han å forgripe seg på Lena, den stakkars mannen fikk jo blackout.) Måtte Jan Helge Andersen virkelig få svi denne gangen. Jeg har sett at mange i denne tråden har vært/er overbevist om VK sin skyld i saken, fordi han jo ble dømt. Jeg er enig. Ikke i skyldsspørsmålet, men i det at man faktisk skal kunne stole på rettsvesenet i et land som Norge. Nettopp derfor er det så viktig at Baneheia-saken er oppe igjen. Mennesker i dette land må kunne føle seg trygg på at de ikke vil dømmes for ting de ikke har gjort. Det skal ikke være tvil inne i bildet. Og hvis bevisene går på hva man har gjort tidligere i livet, så er ikke det godt nok rett og slett. Alle må forstå at de som har engasjert seg for denne gjenopptakelsen ikke har gjort det for Viggo Kristiansen, men fordi det handler om deg og meg og landet vårt. Og til sist, ofrene i saken har blitt utsatt for noe umenneskelig, og de fortjener at vi kommer så nært en sannhet vi bare kan. De grusomhetene VK gjorde før Baneheia og hvorvidt han fortjener straff eller ei, er uvesentlig. Det er Stine Sofie og Lena sin sannhet som må frem. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 24. juli 2022 #17097 Del Skrevet 24. juli 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): Disse flekkene, og blodrestene på sykkelvesken til VK Kunne det bevises at det var blod i det heletatt ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. juli 2022 #17098 Del Skrevet 24. juli 2022 Midgard skrev (1 minutt siden): Kunne det bevises at det var blod i det heletatt ? Det har bare stått at blodet ble analysert, men at de ikke fikk hentet ut en DNA profil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. juli 2022 #17099 Del Skrevet 24. juli 2022 Googla litt etter informasjon om dette blodet, men finner ikke noe nytt. Dog, litt interessant fra rettssaken i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J117XR/blod-funnet-paa-viggos-sykkelveske Jan Helge Andersen har også forklart seg for retten denne uken. I går måtte dommer Asbjørn Nes Hansen avbryte utspørringen fordi han følte at den drapstiltalte gjettet seg til svarene. Hvorfor han hadde behov for å gjette seg frem til svarene skjønner vi jo nå. Det som er trist er at ikke flere aktører stilte spørsmålstegn til troverdigheten hans allerede da. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 24. juli 2022 #17100 Del Skrevet 24. juli 2022 Callisto83 skrev (3 timer siden): Disse flekkene, og blodrestene på sykkelvesken til VK, klarte vel ikke datidens teknologi å finne noe mer ut av. Det hadde vært interessant hvis nyere etterforskning kunne løse denne gåten. Det jeg derimot stusser på, er hvorfor politiet ventet helt til januar 2002 med å beslaglegge lakk fra bua til VK. Ble det foretatt ransakelse hos JHA, for å forsøke belyse flekkene.? Jeg vet at det er foretatt ransakelse, men har ikke lest noe om det er gjort i forbindelse i et forsøk på å finne det syntetiske stoffet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg