Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TuttaHutta skrev (19 minutter siden):

Nei, FBI bekrefter ikke dette.

Jo, at slike avskyelige handlinger mot så små barn mer typisk begås av en gjerningsmann enn av to sammen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som mener VK var med på ugjerningene. Hva gjør dere når han blir frikjent/ikke tiltalt på nytt ?

Om det kommer en grundig redegjørelse fra rette instans i den forbindelse ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (2 timer siden):

Hvorfor kan ikke JHA ha voldtatt og drept to unger alene? Da Carmen Puertas og Elin Mosvold ble voldtatt og drept i Berlin, var de 18- 19 år gamle. Det var kun én gjerningsmann. Så hvorfor kan ikke én gjerningsmann drepe to barn, hvis én gjerningsmann kan drepe to voksne? 

Hvilke beviser mener du tyder på at Viggo Kristiansen utførte voldtekt og drap i Baneheia?

Jentene i Berlin ble bortført med bil til et skogsområde 30 ganger større enn Baneheia, på nattestid. Baneheiadrapene var mye mer risikabelt med tanke på å bli oppdaget, og gjør det mindre sannsynlig at en enslig gjerningsmann ville tatt sjansen på å bortføre, voldta og drepe to barn. Men umulig er det selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (21 minutter siden):

Jeg tipper det ikke er så mange kikkersaker som har flere enn en gjerningsmann heller. 

Nei, men det skal nok mer til å få noen andre med på å knivstikke et barn til døde enn til å kikke på en kvinne inn gjennom vinduet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (2 minutter siden):

Jentene i Berlin ble bortført med bil til et skogsområde 30 ganger større enn Baneheia, på nattestid. Baneheiadrapene var mye mer risikabelt med tanke på å bli oppdaget, og gjør det mindre sannsynlig at en enslig gjerningsmann ville tatt sjansen på å bortføre, voldta og drepe to barn. Men umulig er det selvsagt ikke.

For det første hadde neppe drapene skjedd, dersom noen hadde møtt dem på vei til åstedet og dermed kunne vitnet om det.

Ellers er dere vel ikke noen mindre sjanse å ta å være to, i hvert fall om den ene angivelig ikke visste hva som skulle skje, og attpåtil kom fra det i live slik at han kunne tyste på «hovedmannen».

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (Akkurat nå):

Nei, men det skal nok mer til å få noen andre med på å knivstikke et barn til døde enn til å kikke på en kvinne inn gjennom vinduet.

Absolutt. Men det viser at forholdet mellom disse to kameratene var noe utenom det vanlige. JHA visste også at VK hadde begått overgrep før. Og de var sammen om å kikke på og terrorisere denne kvinnen. Hvis jeg skulle gjette vil jeg si de var de enige om å begå overgrep, og at drapene ikke var planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 minutt siden):

For det første hadde neppe drapene skjedd, dersom noen hadde møtt dem på vei til åstedet og dermed kunne vitnet om det.

Ellers er dere vel ikke noen mindre sjanse å ta å være to, i hvert fall om den ene angivelig ikke visste hva som skulle skje, og attpåtil kom fra det i live slik at han kunne tyste på «hovedmannen».

Klart det er mindre sjanse å være to, da har man bedre sjanse å ha kontroll over dem. At JHA ikke visste hva som skulle skje og ble presset er selvfølgelig bare vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (11 minutter siden):

Dere som mener VK var med på ugjerningene. Hva gjør dere når han blir frikjent/ikke tiltalt på nytt ?

Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig, men mitt inntrykk er at de som faktisk ikke er overbevist om at Kristiansen er uskyldig, har et forholdsvis avslappet forhold til saken.

De som derimot er med i støttegrupper og engasjerer seg stort for Kristiansen, mange av de over flere år, har nok et større problem med å akseptere utfallet, dersom han blir dømt på nytt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig, men mitt inntrykk er at de som faktisk ikke er overbevist om at Kristiansen er uskyldig, har et forholdsvis avslappet forhold til saken.

De som derimot er med i støttegrupper og engasjerer seg stort for Kristiansen, mange av de over flere år, har nok et større problem med å akseptere utfallet, dersom han blir dømt på nytt.

Greit,da regner jeg med at du ser på Vk som helt uskyldig i baneheia saken om han blir frikjent.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

De fleste andre, ville nok også sladret på Viggo, når de selv så at Viggo forgrep seg på et barn under lek i tiden før Baneheia saken. Av en eller annen grunn holdt JHA helt kjeft om det, helt til alt dette ble nøstet opp under Baneheia saken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (21 minutter siden):

Hva mener du? Jeg har ikke akkurat viet livet mitt til Baneheiasaken, så skal nok alltids finne på noe å gjøre. 

Fra spøk til alvor, hvis han blir frikjent pga bevisets stilling kommer jeg fortsatt til å tro at han er skyldig. Men han har sittet inne i nesten 21 år, så jeg mister ikke nattesøvnen over det.

Hvis det kommer fram noe nytt som beviser at VK er uskyldig synes jeg det mye bedre enn hvis han frikjennes pga manglende bevis. Det er mye viktigere at saken får en endelig konklusjon enn at noen skal få rett. Men jeg håper helst det vil komme fram bevis på at han er skyldig. Ikke minst fordi da har ingen sittet uskyldig dømt.

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bettys said:

Hva mener du? Jeg har ikke akkurat viet livet mitt til Baneheiasaken, så skal nok alltids finne på noe å gjøre. 

Fra spøk til alvor, hvis han blir frikjent pga bevisets stilling kommer jeg fortsatt til å tro at han er skyldig. Men han har sittet inne i nesten 21 år, så jeg mister ikke nattesøvnen over det.

Hvis det kommer fram noe nytt som beviser at VK er uskyldig synes jeg det mye bedre enn hvis han frikjennes pga manglende bevis. Det er mye viktigere at saken får en endelig konklusjon enn at noen skal få rett. Men jeg håper helst det vil komme fram bevis på at han er skyldig. Ikke minst fordi da har ingen sittet uskyldig dømt.

Noe nyere en et mobilbevis som viser at han ikke kan ha vært på åstedet altså? Har du noen formening om hva dette konkret kan være for at det skal holde for deg? Kun en tilståelse fra Andersen kanskje?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettys skrev (4 minutter siden):

Hva tror du om VKs skyld om det kommer en grundig redegjørelse hvor det legges til grunn at dna beviset ikke beviser to gjerningsmenn. mobil alibiet viser at VK ikke kan ha vært i Baneheia,og det ikke festes lit til JHA sin forklaring,kommer du fortsatt til å tro at VKs var delaktig ?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (14 minutter siden):

Greit,da regner jeg med at du ser på Vk som helt uskyldig i baneheia saken om han blir frikjent.

Jeg forholder meg til rettskraftig dom, dersom han frikjennes, så er selvfølgelig det fasiten.

Vil du se på VK som helt skyldig dersom han dømmes for .. fjerde gang blir det vel, dersom man tar med anken til Høyesterett som ble forkastet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at det ikke er noen krise HVIS han har sittet inne for drap han ikke har begått, er at noen jenter sannsynligvis har sluppet andre overgrep av han. Han hadde jo et par sånne på rullebladet allerede.

Dette er ikke det samme som f eks fetteren i Tengssaken, som er helt uskyldig og tilfeldig, og fikk ødelagt livet. Helt uskyldig er Viggo uansett ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TuttaHutta skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til rettskraftig dom, dersom han frikjennes, så er selvfølgelig det fasiten.

Vil du se på VK som helt skyldig dersom han dømmes for .. fjerde gang blir det vel, dersom man tar med anken til Høyesterett som ble forkastet.

Jepp dømmes VK er han skyldig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (26 minutter siden):

Nå går jo begge disse tidligere drapsdømte fritt rundt i samfunnet uansett, så det er lite jeg kan gjøre med det.

Hvis Viggo skulle få en stor penge erstatning, tipper jeg det vil oppstå konflikter mellom Sjødin og Klomsæt, og muligens noen av disse frivillige som har viet livet til saken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (Akkurat nå):

Det som gjør at det ikke er noen krise HVIS han har sittet inne for drap han ikke har begått, er at noen jenter sannsynligvis har sluppet andre overgrep av han. Han hadde jo et par sånne på rullebladet allerede.

Dette er ikke det samme som f eks fetteren i Tengssaken, som er helt uskyldig og tilfeldig, og fikk ødelagt livet. Helt uskyldig er Viggo uansett ikke.

Han innrømmet overgrepene mot Jenta før Baneheia. han beklaget,han ble dømt og sonet for det. Han har gjort opp for seg i den saken. så kan man jo synes hva man vil om overgripere.

Vi kan ikke vite om VK ville begått nye overgrep.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Nå går jo begge disse tidligere drapsdømte fritt rundt i samfunnet uansett, så det er lite jeg kan gjøre med det.

Hvis Viggo skulle få en stor penge erstatning, tipper jeg det vil oppstå konflikter mellom Sjødin og Klomsæt, og muligens noen av disse frivillige som har viet livet til saken. 

Spørsmålet er hva dere vil mene om Vk sin skyld om han blir frikjent/ikke tiltalt på nytt og det kommer en grundig redegjørelse om hvorfor man er kommet frem til den konklusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...