waco Skrevet 5. juli 2016 #21 Skrevet 5. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd og støttende ord! selv om jeg vet jeg burde er det litt vanskelig når jeg vet jeg kan "ødelegg" for han ved at han havner i fengsel. Han virker harmløs, og jeg har vært vitne før, noe som førte til 7 års fengsel og det gnagde lenge på samvittigheten. Ikke minst var jeg redd for å møte vedkomne på gata når han var ute igjen. Anonymkode: 3cbe7...87d Alle som blir straffet blir skadet, ja det er det ingen tvil om. Men kanskje du kan rasjonalisere for deg selv at det er viktig å skade han for den alminnelige forakt mot rusbrukere? Det er ihvertfall veldig vanskelig å bli rusfri dersom man er tynget av bøter, straff og fengslinger. 1
Gothminister Skrevet 5. juli 2016 #22 Skrevet 5. juli 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som han har gunn til å være paranoid med slike naboer. Anonymkode: 31aa9...266 Enkelte personer i dette land er så opptatt av hva andre gjør at det er kvalmt. Tenk om folk kunne passet på seg selv. Man har da ikke noe med hva naboen gjør. Så lenge han ikke utfører vold og drap der inne. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #23 Skrevet 5. juli 2016 Jeg blir ekstremt provosert av å lese mange svar her i tråden. Rusmisbrukere er farlige, ustabile og egoistiske mennesker ofte, ikke alltid, som drar opptil 5 liv ned i dass i gjennomsnitt for hvert år som går! Særlig hvis de selger. å " bare" røyke hasj fører svært ofte til psykoser og langvarig psykaitrisk behandling, i tillegg er rusmiljøet det største drittmiljøet som er å oppdrive i hele norges land, det er som å leve i en krigssone hvor psykopatiske individer regjerer alt, og umenneskelig liten innsikt styrer folk sine liv, det er om mulig det laveste nivå av eksistens man kan velge seg i et fritt åpent samfunn hvor mange unge blindt følger en blindvei istedet for å se hva livet har å by på. Jeg vet MYE om disse miljøene så ikke kom her å si at jeg ikke vet noenting. Dere lever en fullstendig løgn dere som er pro narkotika og driver og reklamerer for "gatas lov" og annet piss. Anonymkode: 7636a...c98 4
Mallå123 Skrevet 5. juli 2016 #24 Skrevet 5. juli 2016 Er det ikke en måte å "tvinge" han til å gå på rehab? Elleer, liksom for hans eget beste tenker jeg... Jeg tenker hele tiden at alle må få en sjanse, han er jo ikke frisk liksom.. Og da trenger du jo ikke ha disse folka rundt barna dine. Men viss ikke syns jeg du burde anmelde, ja han får kanskje syv års fengsel, men det er jo ulovlig. Og det er livsfarlig for dem selv og folk rundt dem.
urenluren Skrevet 5. juli 2016 #25 Skrevet 5. juli 2016 Med mindre denne naboen er en trussel for nabolaget syntes jeg ikke du skal gjøre noe med det. Hvis det bare er snakk om at han røyker cannabis og selger dette er det jo ikke så ille. Syntes det er verre med folk som misbruker alkohol f.eks, da de ofte blir mye mer fremtredende, masete og ustabile.
Gjest NotNaomi Skrevet 5. juli 2016 #26 Skrevet 5. juli 2016 Syns det er mye rart i denne tråden. Altså,folk som bruker hasj er liksom ikke farligere enn andre :-D. Skjerp dere a,vær så snill. Hadde selv en nabo som drev på med dette. Det eg gjorde var å si til ham selv. At siden det var små barn i gården så var jeg ikke interessert i at de ble passive røykere da det tidvis var os i oppgangen. Ba ham tene litt. Ville heller ikke ha trafikk der fordi folk i disse miljøene trenger penger,og vi hadde eiendeler ute,på loft og i kjelleren. Han benektet først,men jeg sa at jeg helst ikke ville ringe politi for det var aldri bråk og tull fra leiligheten hans. Da fikk pipa (!) en annen lyd. Det hjalp. Iblant trenger en bare si fra. Behøver ikke bli mer drama.
Beach Skrevet 5. juli 2016 #27 Skrevet 5. juli 2016 Det er synd på han om han er rusmisbruker, men å få salg tett på seg synes jeg ikke noe om. Ville nok tipset politiet. Ikke anmeldt, for du vet jo ikke 100% sikkert at han selger, selv om sannsynligheten er stor. Det får politiet evt. ta seg av.
Anglofil Skrevet 5. juli 2016 #28 Skrevet 5. juli 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets, personangrep, persondebatt, forherligelse av brudd på norsk lov og avsporinger, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #29 Skrevet 5. juli 2016 6 timer siden, urenluren skrev: Med mindre denne naboen er en trussel for nabolaget syntes jeg ikke du skal gjøre noe med det. Hvis det bare er snakk om at han røyker cannabis og selger dette er det jo ikke så ille. Syntes det er verre med folk som misbruker alkohol f.eks, da de ofte blir mye mer fremtredende, masete og ustabile. Natkotikamisbruk er ikke "bare". Uansett er det ulovlig Anonymkode: c0280...d8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå