Gå til innhold

Naboen bruker dop og selger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

jeg har en nabo som jeg er helt sikker går på noe. Mest sansynligvis er han stein hele døgnet, for han er helt paranoid til tider, er rød i øynene prater svada. 

Rullgardinene er alltid nede og eima står ut av vinduet og rett opp på balkongen når jeg sitter ute. Jeg har barn, så synes ikke dette er greit. 

Naboene har også kommentert uten at jeg har spurt om de også har merket, at det er mye flying på døra til alle døgnets tider. De blir sjelden mer en max 5 min og det er alltid nye folk. 

Burde jeg anmelde? 

Anonymkode: 3cbe7...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

jeg har en nabo som jeg er helt sikker går på noe. Mest sansynligvis er han stein hele døgnet, for han er helt paranoid til tider, er rød i øynene prater svada. 

Rullgardinene er alltid nede og eima står ut av vinduet og rett opp på balkongen når jeg sitter ute. Jeg har barn, så synes ikke dette er greit. 

Naboene har også kommentert uten at jeg har spurt om de også har merket, at det er mye flying på døra til alle døgnets tider. De blir sjelden mer en max 5 min og det er alltid nye folk. 

Burde jeg anmelde? 

Du burde gå å snakke med han dersom du er bekymret for han.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt en liten tlf til politiet. Synes ikke det er greit med barn rundt. 

Hadde selv noen som møttes utafor huset kl 11 annenhver dag og bytta noe da vi bodde ved en lekeplass. Etter at vi ringte politiet ble de borte. Litt ekkelt å ha mennesker luskende rundt huset sånn på natta. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har gunn til å være paranoid med slike naboer.

Anonymkode: 31aa9...266

• Liker 3
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Tips politiet om denne naboen.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, waco skrev:

Du burde gå å snakke med han dersom du er bekymret for han.

Det er nok ikke ham hun er bekymret for.

Anonymkode: eab68...b8f

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Burde jeg anmelde? 

Ville nok kanskje kontaktet politiet ang dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du Kontakter ikke naboen. Ring politiet og si at du mistenker at det foregår dop salg og bruk i leiligheten. narkomane kan bli aggresive og selvfølgelig nekter de. Vi har det samme problemet her jeg bor at en nabo ødelegger for andre med et renn av folk inn og ut. har ringt politiet flere ganger, nå sitter han inne. 

Anonymkode: 03e91...f56

• Liker 6
Skrevet

Eller om man også kan skrive bekymringsmeltingbekymringsmelding til kommunen, eller bydelen,er litt usikker, dersom han har rusproblemer? Jeg ville kanskje vurdert det første, men er ikke helt sikker på hvordan politiet følger opp slike saker:klo:? Altså annet enn å oppsøke leiligheten, evt ta med den personen som doper seg. Det kan du helt sikkert i alle fall sjekke på politiets nettside. Og man kan kanskje sjekke opp f eks Kirkens bymisjon? Vet ikke hvor mye de kan svare på, men de jobber i alle fall med narkomane. 

Skrevet

Man har også Blå Kors i Oslo. 

Skrevet

Men du bør i alle fall ikke kontakte ham, i alle fall ikke dersom han er veldig ustabil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Mari Y skrev:

Eller om man også kan skrive bekymringsmeltingbekymringsmelding til kommunen, eller bydelen,er litt usikker, dersom han har rusproblemer? Jeg ville kanskje vurdert det første, men er ikke helt sikker på hvordan politiet følger opp slike saker:klo:? Altså annet enn å oppsøke leiligheten, evt ta med den personen som doper seg. Det kan du helt sikkert i alle fall sjekke på politiets nettside. Og man kan kanskje sjekke opp f eks Kirkens bymisjon? Vet ikke hvor mye de kan svare på, men de jobber i alle fall med narkomane. 

I slike saker kontakter man politiet ikke Blå kors. Det evnt naboen driver er kriminelt og det blander ikke blå kors seg oppi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært at han bare brukte og ikke solgte, så ville jeg kanskje klare se en annen vei. Men er ikke så ingerissert med salg av dop. Især når vi bor i samme hus bare forskjellige ettasjer. 

Er lite tyveri i nabolaget, hvor folk lar sykler stå ulåst. Her har jeg blitt frastjålet både sykkelsete og sykkelhjul flere ganger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du Kontakter ikke naboen. Ring politiet og si at du mistenker at det foregår dop salg og bruk i leiligheten. narkomane kan bli aggresive og selvfølgelig nekter de. Vi har det samme problemet her jeg bor at en nabo ødelegger for andre med et renn av folk inn og ut. har ringt politiet flere ganger, nå sitter han inne. 

Helt enig!  Blir litt oppgitt av folk som tror de kan "hjelpe" slike. De som selger dop må SELVFØLGELIG meldes til politiet.  Ikke ta direkte kontakt med naboen. 

Anonymkode: 028a5...9cb

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I slike saker kontakter man politiet ikke Blå kors. Det evnt naboen driver er kriminelt og det blander ikke blå kors seg oppi.

Politiet bør kobles inn, men hva de gjør etterpå, er ikke godt å svare på. Er nok lurt å sjekke litt på forhånd, hva de gjør osv. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!  Blir litt oppgitt av folk som tror de kan "hjelpe" slike. De som selger dop må SELVFØLGELIG meldes til politiet.  Ikke ta direkte kontakt med naboen. 

Anonymkode: 028a5...9cb

Jeg går ut ifra at som regel er de mennesker som trenger hjelp, men det er klart dop kan gjøre folk veldig ustabile. Det samme forøvrig med enormt alkoholforbruk. Man bør på alle måter unngå å ta kontakt, dersom det er folk man ikke kjenner. Spesielt folk som har store rusproblemer, skal man være forsiktig med å konfrontere, de kan gjerne ta stoffer som gjør dem veldig ustabile. Mange narkomane virker snille, men jeg ville ikke undervurdert at mye rusmisbruk kan skade hjernen ganske alvorlig. 

• Liker 3
Gjest Becky48
Skrevet

Du tipser selvfølgelig politiet, og det sier seg selv at du ikke tar noe kontakt med naboen.

Skrevet

Jeg ville tipset om ham. Ville ikke hatt slike og de de omgås med rundt barna. 

Hadde nabo en gang som var en sånn type og som fikk gjester en gang midt på lyse dagen når barna i gata var ute å lekte, vedkommende var skikkelig rusa og satt bak rattet. Kjørte bilen fyll fart oppå gresset utenfor huset der hvor ungene lekte.. Egentlig bare flaks at ingen av barna ble kjørt ned og drept.

En annen gang hadde han fått seg ny dame som hadde etter det vi fikk forklart en sjalu eks. Da ble det avfyrt flere skudd utenfor en kveld i åttetiden på sommerstid mens de eldste barna i gata fortsatt var utenfor å lekte. Det gikk bra men det var nok traumatisk for barna som plutselig sto midt i det og ikke minst for de naboene som også hadde kulehull i vinduene sine. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd og støttende ord!

selv om jeg vet jeg burde er det litt vanskelig når jeg vet jeg kan "ødelegg" for han ved at han havner i fengsel. Han virker harmløs, og jeg har vært vitne før, noe som førte til 7 års fengsel og det gnagde lenge på samvittigheten. Ikke minst var jeg redd for å møte vedkomne på gata når han var ute igjen. 

Skrevet

Hvis han havner i fengsel så er det jo fordi han har noe der å gjøre. Du kan gi et anonymt tips, ingen som trenger å vite at det er deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...