AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #21 Del Skrevet 4. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil aldri tilgi foreldrene mine for at de flyttet fra by til bygd. Bygda vi flyttet til ville ikke ha noe med oss å gjøre fordi vi var innflyttere, vi barna ble mobbet pga dialekt og fordi vi hadde annerledes fritidsinteresser enn det lille tilbudet på stedet. Anonymkode: 2c872...458 Dette går andre veien også. Jeg flyttet fra bygd/tettsted på Vestlandet til by på Østlandet, og ble aktivt holdt utenfor fordi jeg snakket annerledes. I dag ville man kalt det mobbing. Anonymkode: 7592b...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. juli 2016 #22 Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg skjønner at du spør, TS, og ut fra tråden så spriker jo svarene. Vet du, jeg tror det kommer vel så mye an på deg og familien din. Er dere åpne, positive og nysgjerrige på stedet dere kommer til så tror jeg at mye er gjort. Det kommer an på hvordan dere møter de menneskene som bor på den nye plassen. Det å braute seg på plass er ikke veien å gå, men hvem blir ikke smittet av noens dyptfølte glede over plassen der man hører til? Hva er det verste som kan skje? Trives dere ikke så har dere i alle fall sammen som en familie opplevd noe nytt og spennende. Alt har med holdninger å gjøre, både til eventyret og til menneskene dere møter. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #23 Del Skrevet 4. juli 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flyttet til Sunnmøre. Bygd med ca 7-8000 innbyggere. Opplever folk som åpne og varme her. Anonymkode: c1754...e5a *hmm* jeg bor også på et sted på sunnmøre med tilsvarende antall (nevner det siden det bare er fire (?) steder med det tallet og de er nær hverandre) og jeg har helt motsatt intrykk for stedet jeg bor. Sunnmøringer er ikke kjent for å være hverken åpne eller varme Anonymkode: 2bdea...906 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #24 Del Skrevet 4. juli 2016 5 timer siden, CecilieX skrev: Jeg skjønner at du spør, TS, og ut fra tråden så spriker jo svarene. Vet du, jeg tror det kommer vel så mye an på deg og familien din. Er dere åpne, positive og nysgjerrige på stedet dere kommer til så tror jeg at mye er gjort. Det kommer an på hvordan dere møter de menneskene som bor på den nye plassen. Det å braute seg på plass er ikke veien å gå, men hvem blir ikke smittet av noens dyptfølte glede over plassen der man hører til? Hva er det verste som kan skje? Trives dere ikke så har dere i alle fall sammen som en familie opplevd noe nytt og spennende. Alt har med holdninger å gjøre, både til eventyret og til menneskene dere møter. Lykke til! Ja det er vel det jeg tenker selv 😊 Uansett er det en opplevelse! Jeg er ganske sikker på at vi hadde fått innpass hos noen TS Anonymkode: ec1d4...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #25 Del Skrevet 4. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: *hmm* jeg bor også på et sted på sunnmøre med tilsvarende antall (nevner det siden det bare er fire (?) steder med det tallet og de er nær hverandre) og jeg har helt motsatt intrykk for stedet jeg bor. Sunnmøringer er ikke kjent for å være hverken åpne eller varme Anonymkode: 2bdea...906 Her har vi mange innflyttere, spesielt studenter som slår rot og blir værende. Lurer på hvor i Norge du finner mer åpne og varme mennesker Anonymkode: c1754...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #26 Del Skrevet 4. juli 2016 5 timer siden, CecilieX skrev: Jeg skjønner at du spør, TS, og ut fra tråden så spriker jo svarene. Vet du, jeg tror det kommer vel så mye an på deg og familien din. Er dere åpne, positive og nysgjerrige på stedet dere kommer til så tror jeg at mye er gjort. Det kommer an på hvordan dere møter de menneskene som bor på den nye plassen. Det å braute seg på plass er ikke veien å gå, men hvem blir ikke smittet av noens dyptfølte glede over plassen der man hører til? Hva er det verste som kan skje? Trives dere ikke så har dere i alle fall sammen som en familie opplevd noe nytt og spennende. Alt har med holdninger å gjøre, både til eventyret og til menneskene dere møter. Lykke til! Veldig bra innlegg! Kan jo ikke forvente å bli integrert å tatt i mot om en ikke prøve selv. Synes det er litt urettferdig stigmatisering av oss her i fylket. Som Sunnmøring så føler jeg dere beskriver meg, og mine venner helt feil. I min ene vennegjeng er 2/6 tilflyttere, og like selvsagt på å få med som de andre som tilhører den omgangskretsen. Og begge ble innlemmet og tatt godt i mot med en gang de flyttet hit. Begge to har også bra miljø på sine arbeidsplasser og kommet godt inn i arbeidsmiljøet, og hun ene ble raskt med i et orkester, som jeg også ble med i noen år etter henne. En kan jo ikke bare sitte hjemme og vente på å bli invitert med på ting, en må nesten ta litt initiativ selv også! Anonymkode: 9d2e2...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #27 Del Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har vi mange innflyttere, spesielt studenter som slår rot og blir værende. Lurer på hvor i Norge du finner mer åpne og varme mennesker Anonymkode: c1754...e5a Volda? :D Blandt studentene er det et flott miljø vil jeg tro, men reiser du til Ørsta eller gjennom tunnellen utover tror jeg de "innfødte" er litt mer kjølige Anonymkode: 2bdea...906 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #28 Del Skrevet 4. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Volda? :D Blandt studentene er det et flott miljø vil jeg tro, men reiser du til Ørsta eller gjennom tunnellen utover tror jeg de "innfødte" er litt mer kjølige Anonymkode: 2bdea...906 Helt tullete svart, og dirkete feil. Hilsen ørsting. Anonymkode: 9d2e2...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 4. juli 2016 #29 Del Skrevet 4. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt tullete svart, og dirkete feil. Hilsen ørsting. Anonymkode: 9d2e2...1e8 Som sagt er jeg utenlandsk innflytter til vestlandet og ikke så veldig langt fra Ørsta egentlig og mitt inntrykk er også litt slik at blant de som flytter til et sted eller som er "inngiftet" er det lettere å få "innpass" enn de som er generasjonsbosatte på en måte så jeg syns ikke egentlig ab var helt på jordet. Men det er klart sårt for de som kommer fra et sted å høre at tilflyttere har et dårlig inntrykk av stedet de har vokst opp, derfor som innflytter sier jeg aldri til de "lokale" at jeg ikke syns stedet er fantastisk, at menneskene er imøtekomne osv - de liker skryt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #30 Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg er halvt sunnmørsk, og har vært der mye oppigjennom og jeg syns tvert imot de er veldig rause og varme som mennesker der, og man blir veldig tatt vare på føler jeg. Mer som å være i syden, bortsett fra at klimaet er ikke syden i det hele tatt og litt vanskelig, for å si det mildt. Er klima som er grunnen til at jeg ikke flytter dit sporenstreks. Vi er derimot innflyttere til sørlandet og her er folk ekstremt private og reserverte og skeptiske føler jeg. Og two faced. Kjenner heldigvis flere innflyttere. Anonymkode: 4c898...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #31 Del Skrevet 4. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt tullete svart, og dirkete feil. Hilsen ørsting. Anonymkode: 9d2e2...1e8 Ja du viser jo en enorm varme i ditt tilsvar. Anonymkode: 918b1...3f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #32 Del Skrevet 4. juli 2016 Det er så store forskjeller fra sted til sted. Man kan bo ett sted, hvor de er kalde, så flytte 2 mil og de er varme og tar deg inn. Jeg har bodd flere forskjellige steder på Østlandet. Ene stedet var de så kalde, skulle ikke bli kjent med noen nye. Så vi innflyttere holdt sammen. Mens her jeg bor nå, så er de fleste hyggelige og varme. Og jeg har fått venner, uten egentlig å jobbe for det. Anonymkode: 8bba1...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemøy Skrevet 4. juli 2016 #33 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Smøla er en kjempebra plass, har bodd der selv tidligere en del år og kan med hånden på hjertet si at der bor det et trivelig folkeslag! Kjente ingen når jeg flyttet dit, men kom raskt inn i samfunnet der siden folk var så hyggelige. Ganske mange ildsjeler der ute, så de er veldig gode på å gå sammen å få til ting for samfunnet. Det vises særlig på sommeren da det skjer sosiale ting hver uke. I tillegg er det ganske fin natur og billige hus om en tenker på å kjøpe noe selv. Uansett masse lykke til om det blir flytting på dere Endret 4. juli 2016 av veslemøy Skriveleifer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. juli 2016 #34 Del Skrevet 5. juli 2016 Den 4.7.2016 at 12.13, AnonymBruker skrev: *hmm* jeg bor også på et sted på sunnmøre med tilsvarende antall (nevner det siden det bare er fire (?) steder med det tallet og de er nær hverandre) og jeg har helt motsatt intrykk for stedet jeg bor. Sunnmøringer er ikke kjent for å være hverken åpne eller varme Anonymkode: 2bdea...906 Er selv fra et slikt sted men bodd i større by nesten hele livet. Er imidlertid ofte hjemme og forstår ikke at sunnmøringer er åpne eller varme. Jeg har bare godt å si om sambygdingene. Dog er det som på alle steder viktig å engasjere seg i sport eller annet når en flytter til nytt sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byjenta! Skrevet 6. juli 2016 #35 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg flyttet for en stund siden fra Østlandet til Møre og Romsdal, til kjæresten min. Trives utrooolig godt i romsdal. Hyggelige folk, nydelig dialekt i romsdal. Jeg har vært her mye i hele livet pga familie i nærheten her, og alltid elsket romsdal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #36 Del Skrevet 6. juli 2016 Den 4.7.2016 at 19.44, AnonymBruker skrev: Helt tullete svart, og dirkete feil. Hilsen ørsting. Anonymkode: 9d2e2...1e8 Nei,det er ikke feil. Folk er hyggelige nok,men ganske kjølige mot innflyttere. Jeg er ikke den eneste som synes det altså. Anonymkode: cd6d6...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #37 Del Skrevet 6. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei,det er ikke feil. Folk er hyggelige nok,men ganske kjølige mot innflyttere. Jeg er ikke den eneste som synes det altså. Anonymkode: cd6d6...475 Kommer jo an på hvordan du oppfører deg også da... Er du også litt kjølig, kanskje? Anonymkode: 9d2e2...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #38 Del Skrevet 6. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo an på hvordan du oppfører deg også da... Er du også litt kjølig, kanskje? Anonymkode: 9d2e2...1e8 Vil ikke si at jeg er det nei,men jeg er kanskje ikke sånn kjempeutadvendt akkurat. Ikke det at jeg har trengt å være det andre steder jeg har bodd for å bli kjent og inkludert av folk. Anonymkode: cd6d6...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6. juli 2016 #39 Del Skrevet 6. juli 2016 Den 4.7.2016 at 19.42, AnonymBruker skrev: Volda? :D Blandt studentene er det et flott miljø vil jeg tro, men reiser du til Ørsta eller gjennom tunnellen utover tror jeg de "innfødte" er litt mer kjølige Anonymkode: 2bdea...906 Har du bodd der?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå