AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg er nå ferdig med studietiden og har jobbet fulltid i 6 mnd. I min venninnegjeng har vi sett hverandre mye, og vi har alle stort sett vært single. Dermed har det blitt mye vors og byturer. Nå merker jeg at dette frister mindre og mindre når helga kommer. Jeg tror jeg er ganske introvert som person, og muligens også høysensitiv. Merker stor forskjell om jeg er med 2 eller 4 venninner f. eks, blir veldig sliten av et høyt lydnivå en hel kveld. Når det gjelder alkohol er jeg ikke så glad i å drikke for mye, og jeg blir veldig lett fyllesyk. Nå som jeg jobber og har mye mindre fritid ønsker jeg ikke å bruke helgene på å ligge inne og være dårlig. Det store problemet er at jeg føler gang på gang at jeg må unnskylde meg, og at venninnene mine syns jeg er veldig kjedelig. Jeg sier ofte at jeg blir med på vors, men ikke vet om jeg vet om jeg f.eks blir med ut. Det blir alltid kommentert negativt, og veldig ofte med kommentarer av typen "Du er bare ung en gang!". Alle som kjenner meg vet at jeg blir fort trøtt, og ikke er den som hopper og spretter rundt i de sene nattetimer. Likevel syns jeg aldri, virkelig aldri, at jeg møter noe forståelse. Jeg har prøvd å forklare at det ikke er noe gøy for meg å være sånn, men at jeg prøver å akseptere det og ta litt hensyn til kroppen. Jeg kan lett få migrene hvis det blir for mye sosialt etter jobb, eller kjenne meg veldig sliten. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal spørre dere om, men er det noen som har noen råd? Jeg har nå i sommer merket at jeg har presset meg selv for mye, og ofte hvert sosial både fredag og lørdag + 1-2 ganger i uka, og det har blitt altfor mye. Føler jeg må si i fra, men aner ikke hvordan jeg skal møte litt mer aksept for at jeg er som jeg er. Anonymkode: 0b69c...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #2 Del Skrevet 3. juli 2016 Hva med å legge det sosiale til en arena du er mer komfortabel med? Å være sosial må ikke bety fyll og by tur. Hva med å invitere på hjemmelaget middag, fjelltur.. Finn nye venner ved å starte på et nytt kurs. Hva med fekting? Eller noe annet. Tenk hvordan du kan snu det å være sosial til å være på dine premisser. Anonymkode: e8515...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Del Skrevet 3. juli 2016 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har også mistet interessen for å dra på byen og feste og blir egentlig bare sliten av hele seansen. Har prøvd å invitere venninnene mine på besøk hjem til meg. Ikke nevnt noen ting om alkohol eller fest, likevel tok de med seg vin og div og ville dra på byen i 11 tiden på kvelden. Jeg synes også det er vanskelig å si ifra men har rett og slett bare begynt å si det som det er! Når de sender melding om jeg vil bli med på byen el. så svarer jeg at det er hyggelig å bli spurt men at jeg ikke er så interessert i å feste. Også ønsker jeg de en fin kveld. Noen av de har jeg mindre kontakt med.. de tenker vel at jeg er kjedelig og kjip og at vi ikke har så mye til felles. Andre har tatt hintet og vi finner på andre ting som å stikke innom på besøk til hverandre, går på kino eller feks treffes i byen en lørdag og kikker i butikker og spiser lunch. Veldig hyggelig Det er såklart trist at jeg har mistet kontakten med noen og jeg treffer nesten aldri alle samtidig slik som før.. Føler meg på sett og vis utenfor siden de treffes ofte på byen alle sammen. Men samtidig så må jeg respektere at det er noe de liker å gjøre, og det er ikke noe de gjør MOT meg, det er noe de gjør fordi de synes det er gøy. Anonymkode: f72c2...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Del Skrevet 3. juli 2016 Det er også lov å dra på fest og være edru, litt rart første gang, men etterhvert så går det seg til. Litt enklere for de andre å forstå at du vil hjem når de skal på byen da. Anonymkode: 59470...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Del Skrevet 3. juli 2016 Hvor gammel er du? Jeg er selv snart 22 år, og kjenner jeg er (allerede?) lut lei av festing og fyll. Jeg har vært ute kun én gang siden jul, og det var i februar. Orker rett og slett ikke å presse meg selv til å dra ut når jeg åpenbart ikke har lyst. Ja, mange synes sikkert jeg er kjedelig og at jeg ikke utnytter ungdomstiden min som jeg burde. Muligens er jeg noe introvert også. Er jeg sosial en kveld, vil jeg helst være for meg selv og slappe av de neste dagene. Synes ikke du skal presse deg selv til å dra ut, hvis dette er noe du ikke har lyst til. Alle må få ta sine valg, og du kan jo heller ta initiativ til andre sosiale ting enn festing? Og du må absolutt ikke være sosial både fredag og lørdag + 1-2 kvelder til i uka. Jeg er sjelden sosial mer enn én kveld per uke. Sikkert mindre enn de fleste andre, men det er sånn jeg trives, og da er det sunnest for meg i lengden Anonymkode: f1513...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Del Skrevet 3. juli 2016 ^Jeg er 27, blir snart 28. Så har jo drukket i ca 10 år nå, blitt ganske ferdig med vors egentlig. Takk for svar dere! Dette er nære og gode venninner jeg ikke ønsker å miste, men jeg er enig i at det er lurt for meg å være sosial på en litt annen måte. Men syns alltid det ender opp med å bli mye alkohol uansett, inviterer jeg til middag er det selvsagt at man drikker vin til, og egentlig også en selvfølge å ta seg en bytur hvis det er helg, for vi er jo single og i 20-årene. Burde egentlig bli bedre på å foreslå å gå turer f.eks, og vet jeg har noen venninner som også gjerne vil bruke helgene på å ikke bare drikke. Jeg innser også at jeg er nok mye mer sosial enn hva kroppen min/hodet mitt liker. Tror det er en vane av å ha vært singel lenge. Bor alene, så syns fort det kan bli litt tomt hjemme. Men har også en nokså sosial jobb, så jeg tror jeg også skal kutte litt ned på hvor mange kvelder jeg er med folk. Anonymkode: 0b69c...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå