Gå til innhold

Foreldrene mine er litt rasistiske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med jenter som har vært med tyrkere evt muslimer fra andre land, så vil du forstå foreldre dine bedre. Du kan google hva "rasisme" egentlig betyr også. 

Anonymkode: 6f179...813

Ja det er mye litteratur og filmer om kvinner, eller jentunger som har blitt betatt av en muslim. Men de flest har angret bittert når det blir alvor og godt gifte. Da erfarer man den virkelige islam. Men mange jenter er så naive at det nesten ikke er til og tro. Har selv 3 døtre og det er min plikt å lære dem opp om hva islam, nazisme og rasisme og annet grums virkelig er. For dette læres ikke på skolene dessverre. De er for politisk korrekte. Det ser man bare her på KG, skremmende hvor mange som ennå ikke vet hva islam er. For islam er ikke noe fremmed. Derfor er det ikke noe som heter islamfobi eller fremmedfrykt i forhold til islam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Den 3. juli 2016 at 9.33, Gothminister skrev:

Har mine tvil til TS her men problemstillingen er aktuell. Jeg sier bare til unge jenter. Sett dere inn i islam, les. Foreldre til eventuelt TS her, er ikke rasister. De er nok mer opplyste og kjenner islam. Alle foreldre til døtre ville reagert om de kom hjem med en muslim. Det er min og manges største mareritt.

Å, Gud, så mye hat, så mye sinne, så mye bitterhet, så mye aggresjon. Alle innleggene dine. Blir trist av å lese det. Jeg lukter bitterheten din selv før jeg har fått logget med på her.

Anonymkode: f830e...80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, Gud, så mye hat, så mye sinne, så mye bitterhet, så mye aggresjon. Alle innleggene dine. Blir trist av å lese det. Jeg lukter bitterheten din selv før jeg har fått logget med på her.

Vis gjerne til hvor jeg utrykker hat. Eller er det kun noe du har lært på sommerleirer hos AUF? Jeg hater ingen. Men tar avstand til rasisme, nazisme og islam spesielt. Det er ideologier, ikke mennesker. Lær deg det så snakkes vi vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gothminister skrev:

Vis gjerne til hvor jeg utrykker hat. Eller er det kun noe du har lært på sommerleirer hos AUF? Jeg hater ingen. Men tar avstand til rasisme, nazisme og islam spesielt. Det er ideologier, ikke mennesker. Lær deg det så snakkes vi vet du.

Er enig med deg i alt du skriver her. Kunne selv aldri blitt sammen med en muslim, uansett. De er overrepresentert når det gjelder vold i familien. En ting er at norske menn også kan, men for dem så er dette normalt og de får vel heller ikke straff for å slå, eller drepe kona si, i hjemlandet, som de gjør her.

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Gothminister skrev:

Jeg kan vise til mange innlegg som jeg oppfatter som hat, hvis du legger på bordet bevis for at jeg har vært på sommerleir hos AUF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wintergirl skrev:

Er enig med deg i alt du skriver her. Kunne selv aldri blitt sammen med en muslim, uansett. De er overrepresentert når det gjelder vold i familien. En ting er at norske menn også kan, men for dem så er dette normalt og de får vel heller ikke straff for å slå, eller drepe kona si, i hjemlandet, som de gjør her.

Jeg tror de fleste jenter vet dette meget godt. Men det er alltid noen avvikere som ikke forstår, de må selv erfare. Slik er det med alt. Alle vet at alkohol, sigaretter, heroin, hasj osv. er skadelig. Men likevel begynner mange. Slik er mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan vise til mange innlegg som jeg oppfatter som hat, hvis du legger på bordet bevis for at jeg har vært på sommerleir hos AUF?

Bevis på hva sa du? Jeg spurte deg. Nei jeg har aldri skrevet noe om hat min venn. Så om du ikke har noe. Klapp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/7/2016 at 12.46, Gothminister skrev:

Jeg tror de fleste jenter vet dette meget godt. Men det er alltid noen avvikere som ikke forstår, de må selv erfare. Slik er det med alt. Alle vet at alkohol, sigaretter, heroin, hasj osv. er skadelig. Men likevel begynner mange. Slik er mennesker.

vold , utoskap, og undertrykking av kvinner er aldri greit uansett, Det er mer hvordan du behandler andre mennesker , jeg tenker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 7. juli 2016 at 12.47, Gothminister skrev:

Bevis på hva sa du? Jeg spurte deg. Nei jeg har aldri skrevet noe om hat min venn. Så om du ikke har noe. Klapp igjen.

Du må slutte å være så hårsår. Dette er et diskusjonsforum, så om noen sier seg uenig så må du ta det med ro - takler du ikke det så må du klappe igjen. Basta. 

Hvis du ikke forstår hvor jeg kommer fra så må du lese overnevnt sitat og hvis du ikke tåler at andre sier deg i mot må du holde deg unna diskusjonsforumer. 

Anonymkode: 24d66...b03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er enig med foreldrene dine i at du ikke bør være i forhold med en muslim. Har selv flere venninner som er gått i den fellen med en "sekulær" muslim. Så fort det ble snakk om giftemål eller barn så var islam plutselig veldig viktig. 

Anonymkode: 280b1...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 2.7.2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har to foreldre, som er veldig snille og gode, og som jeg respekterer og er glade i. Men, for noen holdninger de har til muslimer.

Jeg er 18 år, og for to år siden fikk jeg meg en kjæreste som var tyrkisk. Han er ikke veldig "muslim" av seg, annet enn at han er muslim "på papiret". Samme med familien, kjempekoselige folk. For et sirkus det ble hjemme. De forbydde meg å se ham, de kranglet og kranglet, og sa at muslimer er apekatter og terrorrister også videre. Jeg er ikke sammen med han den dag i dag, fordi vi fant ut at vi passet bedre som venner. Men fortsatt slår det meg at mine foreldre, som vanligvis er så flotte, oppførte seg på den måten. De er typen som "liker de muslimene de kjenner", men ikke alle andre. De tror alle muslimer ser ned på kvinner og tvinger de til å gå med burka, etc. De er også skeptisk til utlendinger generelt.

De pleier å si ting som "ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer". Selv syntes jeg norges statistikk taler for seg, med ABB i spissen. Også i Amerika skyter jo ungdommer løs på skoler i ny og ne, for ikke snakke om kinoer og kirker. Klart, noen terrorister er muslimer, men andre er ikke det. Jeg syntes det er fælt at foreldrene mine mener disse tingene. Kan dere forstå meg, eller er dere enige med de?

Anonymkode: 9c154...e7f

Hadde min datter fått seg en muslimsk kjæreste så hadde ikke jeg blitt så begeistret med en gang. Rett og slett fordi jeg ikke syns noe særlig om en del ting som tilhører muslimsk tro og kultur - for å si det enkelt. Men så er ikke alt i verden opp til meg heller. Vi trenger ikke like alt våre barn gjør, men å vise respekt for valg dem tar er noe annet. 

Det er mange måter å si ting på. Det virker ikke som om foreldrene dine ved dette tilfellet hadde så gode formuleringsevner som de kunne hatt - de hadde nok kommet lengre med sine synspunkter dersom de hadde en mer høflig og saklig fremtoning. 

Foreldrene dine er i sin fulle rett til å ha hvilke som helst følelser de får når det gjelder ditt valg av kjæreste. Den samme retten som du har når du føler at foreldrene dine var fæle. 

Den beste løsningen den gang var for dem å bli kjent med kjæresten din - tror det kunne løst mye for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...