AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #41 Skrevet 3. juli 2016 Den 07/02/2016 at 23.36, AnonymBruker skrev: Hun er 11. Ingen psykisk sykdom i familien og ingen tidligere psykisk sykdom hos henne. Hun hører ikke stemmer og hun var klar på at ting hun så var hennes egen fantasi som spilte henne et puss fordi hun var utslitt. Vi ble forespeilet en natt på observasjon og ble møtt med fire dagers innleggelse på lukket avdeling. Det vil jeg si er overtramp! Anonymkode: 3f568...fe4 Men sa hun til Bup at hun visste at det kun var fantasi da? Anonymkode: d5f7b...ec3
BlendaSensitive Skrevet 3. juli 2016 #42 Skrevet 3. juli 2016 " Lukket noen en dør foran meg, forsto jeg det som et budskap om at «alle dører er stengt». Hvis de så litt senere ba meg komme inn, ga det ikke mening. Det var en følelse av ikke å kunne stole på noen eller noe. Stemmene i hodet mitt hørtes jo virkelige ut. Hvis de ikke var virkelige, hvordan kunne jeg da vite at terapeuten i rommet var virkelig? " http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=228016&a=3 Handler dog om sizofreni, men også om hvordan en person som er psyisk syk opplver vår virkelighet. Feks at personen tror at ale i klassen promper og ser stygt på henne -men det er hennes sykdom som skaper denne virkelighetenø Foreldrene viste ingenting før hun var ganske stor. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #43 Skrevet 3. juli 2016 Vi har vel alle lest og sett på nyhetene om psykotiske ungdommer som gjør uopprettelige ting som har ødelagt livet til mange. Vær glad de tok barnet på alvor og la henne inn. Hva om hun var psykotisk eller i startfasen av en slik sykdom? Hva om de ikke hadde tatt denne vurderingen og kun sett på søvnen og barnet 7 år etterpå ødelegger sitt og andres liv? Jeg er iallefall glad hver gang helsevesenet ta psykisk helse på alvor. Anonymkode: 15e07...83a 2
Gjest Lofilteret Skrevet 4. juli 2016 #44 Skrevet 4. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å du er ganske naiv. Jeg er utdannet innen psykiatri og i tillegg har jeg fra ung også vært på andre siden av "bordet". Jeg ble tvangsinnlagt pga selvmordstanker (og helt ærlig, antageligvis reddet fra å faktisk gjøre det om det hadde tatt lenger tid), og det var helsesøster som meldte fra, mens min mor mente jeg var et barn som bare var lat og vondt i viljen. Flott.. Anonymkode: 5e8c0...106 Hva er galt med tette oppfølgingssamtaler istedenfor akutt innleggelse når det er tvil? Barnet blir jo tatt hand om av mor. Du sier jeg er naiv. Hva vet du om det? Hvordan kan du si at du har rett og jeg tar feil? Bup TOK feil her. En annen ting, når det gjelder det du skriver om deg selv: Selv om DU opplevde det du gjorde i forhold til din mor, så er det ikke slik at det er regelen. Jeg er også utdannet innenfor psykiatri og har 15 års erfaring. Er det en ting jeg har lært er det at man aldri skal være skråsikker når det gjelder psykiatri. Man må lytte og være ydmyk. Jeg har også lært at det er svært, svært viktig å lytte til de pårørende, særlig når det gjelder barn. Og en ting til (på generelt grunnlag): Det er livsfarlig med unge nyutdannede verdensmestere. Enkelte kommer rett fra skolebenken og tror de er Guds gave til psykiatrien og kan revolusjonere hele systemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå