Gå til innhold

Er han fortsatt farlig for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ryddet for spekulasjoner, personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

kjenner jeg blir helt matt... 

Har du prøvd hypnose? Kanskje du kan få bukt med denne umotiverte frykten din for hevn? Om ikke så får du rett og slett gjøre som flere har nevnt her; flytt bort og skift navn. Er ikke lett og bare bare, men det virker jo ikke til at alternativene fungerer så strålende for deg. Å holde på slik som du gjør er ikke bare skadelig for din egen psyke, men kan gi ringvirkninger til de rundt deg. En ting å tenke på nå når du skal ha barn og greier.

Men til overskriften din og for å synse litt (for ingen her har personlig kjennskap til din eks) så: nei. Når du var utro så fornærmet du egoet hans,og fordi han mangler impulskontroll så banket han opp tredjeparten. Han har sonet sin straff, fått (og gitt) tilgivelse, og for å ikke snakke om at det har gått ÅR. Eneste scenarioer jeg kan forestille meg at hevngjerrige ekser skal hevne seg flere år etter forrige kontakt er dersom de sitter og planlegger en vanntett plan som ikke vil medføre at de blir tatt og straffet. Og ingen med manglende impulskontroll har tålmodigheten eller evnen til det. Hadde han vært forbannet over at du har et så fint liv med ny samboer og kommende barn så er jeg sikker på at du hadde hatt ham på døra for lengst.

Anonymkode: 3a4a2...c7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjenner jeg blir helt matt... 

Har du prøvd hypnose? Kanskje du kan få bukt med denne umotiverte frykten din for hevn? Om ikke så får du rett og slett gjøre som flere har nevnt her; flytt bort og skift navn. Er ikke lett og bare bare, men det virker jo ikke til at alternativene fungerer så strålende for deg. Å holde på slik som du gjør er ikke bare skadelig for din egen psyke, men kan gi ringvirkninger til de rundt deg. En ting å tenke på nå når du skal ha barn og greier.

Men til overskriften din og for å synse litt (for ingen her har personlig kjennskap til din eks) så: nei. Når du var utro så fornærmet du egoet hans,og fordi han mangler impulskontroll så banket han opp tredjeparten. Han har sonet sin straff, fått (og gitt) tilgivelse, og for å ikke snakke om at det har gått ÅR. Eneste scenarioer jeg kan forestille meg at hevngjerrige ekser skal hevne seg flere år etter forrige kontakt er dersom de sitter og planlegger en vanntett plan som ikke vil medføre at de blir tatt og straffet. Og ingen med manglende impulskontroll har tålmodigheten eller evnen til det. Hadde han vært forbannet over at du har et så fint liv med ny samboer og kommende barn så er jeg sikker på at du hadde hatt ham på døra for lengst.

Anonymkode: 3a4a2...c7a

Takk for svar. 

Vel, jeg kan si det sånn at han tidligere planlagt "hevn" på noen andre som har vært stygg mot han i barndommen. Han skulle ta han og greier, men måtte vente for det perfekte tidspunktet slik at han ikke skulle bli tatt og fått alibi og hele pakken. Dette var altså lenge siden og jeg tror ikke han har gjort noe til den personen ennå. Men at han faktisk hadde planer om det skremmer vettet av meg. Og det er en av grunnene til at jeg er redd han. Han har vist at han kan være en slik som planlegger et angrep. I tillegg til at han er veldig impulsiv også. Men da må han virkelig hate noen for å i det hele tatt tenke på noe slikt. Jeg håper ikke at han hater meg for at jeg har vært utro osv. Er redd han kan være det og planlegge et angrep på meg lenge før han slår til. Det vet jeg ikke og får ikke vite noe heller. Det er skummelt egentlig. Enten har jeg god fantasi og magefølelse eller så er jeg syk i hodet.

Anonymkode: 1e4db...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukeren over deg som du siterte, TS, spurte om du har prøvd hypnose. Det glemte du å svare på. Det kan hende hypnose kunne hjulpet deg. 

Anonymkode: be9ab...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukeren over deg som du siterte, TS, spurte om du har prøvd hypnose. Det glemte du å svare på. Det kan hende hypnose kunne hjulpet deg. 

Anonymkode: be9ab...7c9

Ja, glemte vist å svare på om jeg har prøvd det. Nei har ikke prøvd dette, synes det virker skummelt. Men jeg skal på et møte med ny psykolog om noen dager. Da skal vi snakke om hvilke behandlings alternativer kan vi forsøke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen her kan vite om det er eksen som er syk eller TS. Jeg ville ha gjort noen sikkerhetstiltak om jeg var TS. Det verste som kan skje er at hun føler seg tryggere.

Anonymkode: 9086d...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke tiltak hadde passet meg uten å være for voldsom? Vi har alarm i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du får bedre hjelp av den nye psykologen - og kanskje hypnose kan hjelpe om denne psykologen er utdannet innen det.

Noen ganger så virker det som om du VIL være redd og gå og tenke at han kan være farlig. Du har tenkt på det så lenge nå at det har satt seg fast i hjernebarken din. Og det må du bare få bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Polly Ester skrev:

Jeg håper virkelig du får bedre hjelp av den nye psykologen - og kanskje hypnose kan hjelpe om denne psykologen er utdannet innen det.

Noen ganger så virker det som om du VIL være redd og gå og tenke at han kan være farlig. Du har tenkt på det så lenge nå at det har satt seg fast i hjernebarken din. Og det må du bare få bort. 

Du har rett. Jeg har vært redd i mange år nå, og jeg begynner å bli vant til det. Jeg tenker på dette her hver eneste dag, selv om jeg hverken ser han eller snakker med han. 

Det er vanskelig å tenke fornuftig når jeg er bekymret... Vel, han KAN i teorien være farlig og utøve vold selv om det har gått mange år, men det er også slik at jeg KAN være utsatt for en annen psykopat ute på gaten og ikke nødvendigvis eksen. 

Og det er ofte slik at jeg sitter hjemme og lurer på om hvis han skulle komme på døren, hvilken vei hadde han tatt, terrassen eller hovedinngang? Hadde han ringt på eller hadde hadde han prøvd å knuse et vindu? Osv.

idag var jeg på besøk hos en venninne, hun har en liten leilighet og bor alene. Mens jeg satt der inne hos henne, prøvde jeg å forestille meg at han skulle komme inn der, og igjen jeg prøvde å vurdere om døren hennes er sterk nok dersom han skulle bryte seg inne, om vinduene er solide osv der også. Uansett hvor jeg er på besøk tenker jeg ofte slik. Og så prøver jeg av og til å vurdere om hvor sikkert er det der vi bor. Om vinduene er sterke nok eller om døren er solid. For en stund siden hadde jeg en øks stående ute i gangen, sånn i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, om du er så redd at du har fått tvangstanker av det, hvorfor flytter dere ikke bare? Så skaffer du deg hemmelig telefon nr og blokkerer han på alle sosiale medier. Om barnet ditt skal vokse opp med en mor med så irrasjonell frykt så kan det skade barnet ganske ille. Og du vil vel ikke det? 

Jeg hadde en ex som nesten klarte å drepe meg, han prøvde hardt men ble heldigvis avbrutt av en nabo. Jeg er ikke redd for at han oppsøker meg. Hvorfor skulle han det? Vi har ikke hatt kontakt på flere år, selv om han prøvde hardt i begynnelsen å få meg tilbake og livene til oss begge har gått videre. Det er i fortiden dette har skjedd. I nåtiden er vi "fremmede". 

Anonymkode: 5af66...1ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HERREGUD!

TS, du har store problemer. Søk hjelp.

Anonymkode: 6414c...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har sagt det samme som AB i svar #72, og sier det igjen. Flytt. Det er jo tydeligvis eneste løsning, 

Anonymkode: 12972...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, hadde det bare vært så enkelt, så hadde vi flyttet på dagen. Jeg har lyst å flytte, men hvor skal vi flytte, jeg må ut av Norge for å føle meg trygg tror jeg! Haha! 

Men det er ikke bare bare å flytte heller. Flytte pga eksen? Det virker så pysete, og hvorfor skal han få gleden av at ga opp og flyttet vekk. Ikke det at han hadde funnet ut det var pga han men likevel. Samboeren min mener at alt dette er absurd og at jeg må bearbeide det som skjedde. Han mener at han fyren er langt i fra farlig for meg per dags dato. Han var farlig, først og fremst for seg selv, med tanke på alle de selvmordsforsøkene. Mener jo også at dersom han hadde lyst å banke meg eller samboeren min så ville han gjort det for lenge siden. Han vet jo veldig godt hvem jeg er sammen med og de jobbet på samme plass før. Og de to har noen felles venner også faktisk. 

Jeg har byttet behandler, jeg skal komme meg på beina igjen. For mannen min sin skyld og først og fremst for barnet vårt :) tusen takk for alle svar her inne. Jeg har sikkert sagt det før men sier det igjen: dette er siste tråd om dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.7.2016 at 12.44, AnonymBruker skrev:

Greit nok, vi er ikke sammen og jeg er ikke utro mot han så han har ingen grunn til å klikke sånn. Men han var i stand til å gjøre det før. Og han skrev at han elsket meg så høyt sist vi snakket sammen. Redd han blir sjalu på den nye kjæresten min og gjør akkurat det samme som sist. Hjelper vel ikke gå til krisesenter etter 4 år heller.

Før var du jo sammen med han! Selvfølgelig kan han bli såret og sinnet over at du er utro, - det ville jo du selv blitt dersom noen bedrar deg.

Lær av dette her, ikke vær utro mer og ikke bli sammen med menn dersom du ikke har tenkt til å være trofast med dem.

I andre land så er det du som hadde havnet i fengsel for utroskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, waco skrev:

Før var du jo sammen med han! Selvfølgelig kan han bli såret og sinnet over at du er utro, - det ville jo du selv blitt dersom noen bedrar deg.

Lær av dette her, ikke vær utro mer og ikke bli sammen med menn dersom du ikke har tenkt til å være trofast med dem.

Er ikke det sånn at dersom man ikke er gift så hadde jeg ikke fått fengsel? I noen land kunne jeg blitt steinet til døde også, men hvis vi skal tenke sånn så hadde alle vi nordmenn blitt drept 😂 For ting vi gjør som er vanlig for oss er fy fy noen plasser. Men det er som oftest kvinner da. Noen plasser har mannfolkene såpass makt over landet at dersom du er en kvinne og blir voldtatt så er det liksom kvinnes feil! Sykt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det sånn at dersom man ikke er gift så hadde jeg ikke fått fengsel? I noen land kunne jeg blitt steinet til døde også, men hvis vi skal tenke sånn så hadde alle vi nordmenn blitt drept 😂 For ting vi gjør som er vanlig for oss er fy fy noen plasser. Men det er som oftest kvinner da. Noen plasser har mannfolkene såpass makt over landet at dersom du er en kvinne og blir voldtatt så er det liksom kvinnes feil! Sykt spør du meg.

Og i norge har kvinnen all makt, - så derfor har ikke menn som har vært utsatt for utroskap-overgrep noen sanksjoner (som for eksempel kontakte politi) og dermed blir menn i norge bajaser når det kommer til utroskap.

Jeg synes det er sykt å være utro jeg, og synes utroskap burde vært forbudt, - det for å forebygge vold og for å forhindre slagsmål.

Hva som er forbudt og hva som er lov endrer seg og forandrer seg hele tiden. For 50 år siden var det forbudt å være utro, og da kunne ofre for utroskap fått hjelp, støtte og erstatninger, men idag er det forbudt å reagere på utroskap.

Lurer på hva som er blir forbudt om femti år jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, waco skrev:

Selvfølgelig har menn lov å gå til politet dersom de blir utsatt for vold av kvinnen. Problemet er at det er dessverre flere menn som mishandler kvinner. Og slike mannfolk er søppel spør du meg. Det gjelder også folk som er utro ja. Men menn er jo faktisk like flinke til å være utro som kvinner. Men nå handlet ikke tråden om hvem som har mest makt her i landet. Så det er ikke vits i å diskutere denne saken her. Lag din egen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har menn lov å gå til politet dersom de blir utsatt for vold av kvinnen. Problemet er at det er dessverre flere menn som mishandler kvinner. Og slike mannfolk er søppel spør du meg. Det gjelder også folk som er utro ja. Men menn er jo faktisk like flinke til å være utro som kvinner. Men nå handlet ikke tråden om hvem som har mest makt her i landet. Så det er ikke vits i å diskutere denne saken her. Lag din egen tråd. 

Da du var utro mot eksen din så hadde eksen din ingen steder å gå.

Det at eksen din ikke hadde noen steder og henvende seg kan også være en medvirkende faktor til den volden han utsatte elskeren din for.

Nå skal jeg innrømme at han eksen din ikke virket helt frisk, og jeg har full forståelse for at du er engstelig og bekymret med tanke på hans forhistorie.

Men da har vi lært (vi lesere her på kvinneguiden) at det ikke lønner seg å være utro mot ustabile folk som ikke kjenner sin plass her på jorda og som ikke tåler bedrageri. For det kan føre til konsekvenser.

Så sånn sett vil jeg takke for denne tråden her og at du minner oss alle på å være litt forsiktige i vår omgang med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...