AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #41 Del Skrevet 2. juli 2016 Uff jeg vet ikke. Jeg føler meg så dum. "Plager" forumet og folk i familien med dette. Det er vel ikke mulig å sende "forespørsel" om å fjerne alle de trådene ? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #42 Del Skrevet 2. juli 2016 Nei. Han er ikke farlig for deg nå. Han har sonet straffen sin og ikke kommet med trusler, hentydninger som kan minne om trusler eller gjort noe som helst truende. Du må legge det bak deg og iallefall ikke la din angst skape problemer for han. Anonymkode: 88ccd...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nie Skrevet 2. juli 2016 #43 Del Skrevet 2. juli 2016 Virker som at du "dyrker" den redselen du sitter med. Han er tydelig helt ferdig med deg og forholdet dere hadde. Du bruker mye tid og energi på å spinne rundt i den sørpa du en gang satt i!! Du må legge det fra deg og komme deg videre! Han har ikke gjordt noe på lang tid, derfor er det bare du som bruker unødvendig tid og energi på hva som skulle komme til å skje fra han, energi og tid du burde bruke på helt andre ting! Move on og kos deg i ditt nye liv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #44 Del Skrevet 2. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Han er ikke farlig for deg nå. Han har sonet straffen sin og ikke kommet med trusler, hentydninger som kan minne om trusler eller gjort noe som helst truende. Du må legge det bak deg og iallefall ikke la din angst skape problemer for han. Anonymkode: 88ccd...84e hva mener du at min angst kan skape problemer for han? På hvilken måte mener du? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #45 Del Skrevet 2. juli 2016 24 minutter siden, Nie skrev: Virker som at du "dyrker" den redselen du sitter med. Han er tydelig helt ferdig med deg og forholdet dere hadde. Du bruker mye tid og energi på å spinne rundt i den sørpa du en gang satt i!! Du må legge det fra deg og komme deg videre! Han har ikke gjordt noe på lang tid, derfor er det bare du som bruker unødvendig tid og energi på hva som skulle komme til å skje fra han, energi og tid du burde bruke på helt andre ting! Move on og kos deg i ditt nye liv! Det er derfor jeg går til psykolog for å få hjelp til å ikke dyrke angsten min. Jeg vet at livet mitt er helt annerledes enn det det var. Og det er sikkert hans liv også siden det har gått så lang tid. Jeg har fått tilgivelse for det jeg har gjort og han har fått tilgivelse for det han har gjort, så sånn sett så har hverken jeg eller han noe grunn til å gruble på dette mer. Og jeg er helt sikker på at HAN tar det med ro, det er jeg som sitter igjen med frykten for at han en dag vil være ute etter meg. Nesten så jeg er overbevist om at det faktisk skjer en dag. Det er grusomt å gå og tenke slik. Men det er dessverre ingen, hverken psykolog eller dere på forumet som kan gi meg 100 % svar på om han er farlig eller ikke. Det er sånne ting man ikke vet. Akkurat som å ikke vite om du dør i bilulykke i morgen eller at en stein faller ned på hodet. Jeg må takle det å ikke vite. Men å takle å ikke vite hva en eks kan evt finne på er litt mer vanskelig enn det å ikke vite om jeg får kreft i morgen eller ikke. Skjønner du hva jeg mener? Ts Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #46 Del Skrevet 2. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva mener du at min angst kan skape problemer for han? På hvilken måte mener du? Anonymkode: 1e4db...5f9 Om du begynner å trekke inn krisesenter og politi ol så skaper det problemer for han . Anonymkode: 88ccd...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #47 Del Skrevet 2. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du begynner å trekke inn krisesenter og politi ol så skaper det problemer for han . Anonymkode: 88ccd...84e Nei det skal jeg selvfølgelig ikke. Så lenge han ikke står på døren min en dag og truer så skal jeg ikke blande inn noen ressurser. Men satser på å bytte psykolog en dag der det ikke hjelper noe hos han jeg gikk til. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nie Skrevet 2. juli 2016 #48 Del Skrevet 2. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er derfor jeg går til psykolog for å få hjelp til å ikke dyrke angsten min. Jeg vet at livet mitt er helt annerledes enn det det var. Og det er sikkert hans liv også siden det har gått så lang tid. Jeg har fått tilgivelse for det jeg har gjort og han har fått tilgivelse for det han har gjort, så sånn sett så har hverken jeg eller han noe grunn til å gruble på dette mer. Og jeg er helt sikker på at HAN tar det med ro, det er jeg som sitter igjen med frykten for at han en dag vil være ute etter meg. Nesten så jeg er overbevist om at det faktisk skjer en dag. Det er grusomt å gå og tenke slik. Men det er dessverre ingen, hverken psykolog eller dere på forumet som kan gi meg 100 % svar på om han er farlig eller ikke. Det er sånne ting man ikke vet. Akkurat som å ikke vite om du dør i bilulykke i morgen eller at en stein faller ned på hodet. Jeg må takle det å ikke vite. Men å takle å ikke vite hva en eks kan evt finne på er litt mer vanskelig enn det å ikke vite om jeg får kreft i morgen eller ikke. Skjønner du hva jeg mener? Ts Anonymkode: 1e4db...5f9 Jeg skjønner hva du mener. Men det blir litt sånn at oddsen for at han skal komme etter deg nå, er nærmere null. Vil nesten si at sjansen for å få en dødelig sykdom er større enn at han skal komme og skade deg! Du må finne noe som kan distrahere deg når disse tankene kommer, gå deg en tur, vask huset osv.. Skriv alt det du er redd for ned på et ark, skriv det ut av kroppen din. Brenn det etterpå. Si høyt til deg selv at fantasien er verre en virkeligheten, han kommer IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #49 Del Skrevet 2. juli 2016 Synes du skal la denne mannen være i fred nå. Han har sonet straffen sin og gjort opp for seg. Slik du forteller det, har han ikke truet deg, så det er virkelig på tide at du går videre og lar han være. Anonymkode: 388fe...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #50 Del Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal la denne mannen være i fred nå. Han har sonet straffen sin og gjort opp for seg. Slik du forteller det, har han ikke truet deg, så det er virkelig på tide at du går videre og lar han være. Anonymkode: 388fe...dd2 Jeg skal la han være, har ikke tenkt å kontakte han eller noe. Men ikke alltid det behøver å komme trusler i forkant hvis en mann vil skade eksen sin. Det er jo mange slike historier hvor de ender med drap. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #51 Del Skrevet 2. juli 2016 5 minutter siden, Nie skrev: Jeg skjønner hva du mener. Men det blir litt sånn at oddsen for at han skal komme etter deg nå, er nærmere null. Vil nesten si at sjansen for å få en dødelig sykdom er større enn at han skal komme og skade deg! Du må finne noe som kan distrahere deg når disse tankene kommer, gå deg en tur, vask huset osv.. Skriv alt det du er redd for ned på et ark, skriv det ut av kroppen din. Brenn det etterpå. Si høyt til deg selv at fantasien er verre en virkeligheten, han kommer IKKE! Kan jeg spørre deg om en ting? Kanskje det beroliger meg enda mer nå. Hvorfor er du så sikker på at han ikke kommer? Fordi han har ikke truet? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nie Skrevet 2. juli 2016 #52 Del Skrevet 2. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre deg om en ting? Kanskje det beroliger meg enda mer nå. Hvorfor er du så sikker på at han ikke kommer? Fordi han har ikke truet? Anonymkode: 1e4db...5f9 Da kan jeg spørre deg tilbake, hvorfor tror du han kommer?? Siden han ikke har tatt noe kontakt med deg på noe vis, kan man nesten garantere at han er ferdig med deg, han har gått videre derfor har han ikke lenger en interesse av deg eller ditt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #53 Del Skrevet 2. juli 2016 31 minutter siden, Nie skrev: Da kan jeg spørre deg tilbake, hvorfor tror du han kommer?? Siden han ikke har tatt noe kontakt med deg på noe vis, kan man nesten garantere at han er ferdig med deg, han har gått videre derfor har han ikke lenger en interesse av deg eller ditt liv! Hm. Kanskje han vil hevne seg på at livet mitt er muligens bedre enn hans? Eller at han fortsatt har følelser for meg og er sjalu? Og nå har han skjønt at han ikke kan få meg tilbake og da tenker han kanskje: kan jeg ikke få henne, vil ingen andre få ha heller eller noe lignende. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nie Skrevet 2. juli 2016 #54 Del Skrevet 2. juli 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Kanskje han vil hevne seg på at livet mitt er muligens bedre enn hans? Eller at han fortsatt har følelser for meg og er sjalu? Og nå har han skjønt at han ikke kan få meg tilbake og da tenker han kanskje: kan jeg ikke få henne, vil ingen andre få ha heller eller noe lignende. Anonymkode: 1e4db...5f9 Tenker at hvis han har sånne tanker ville du ha merket det for lenge siden! Nei så lenge han ikke har gitt noe uttrykk for dette, så er det vel en ørliten sjangse for at det skal skje nå! Dere har gjordt opp dere i mellom, han er ferdig med deg og gått videre. Det må du også gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #55 Del Skrevet 3. juli 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har TS vært gravid med sin nye samboer nå? Mener det er ganske mange måneder siden jeg sist leste samme innlegg... Anonymkode: 6d8bb...d28 Ja, jeg lurte også på det. Men kanskje det er barn nr 2? Anonymkode: d245d...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #56 Del Skrevet 3. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal la han være, har ikke tenkt å kontakte han eller noe. Men ikke alltid det behøver å komme trusler i forkant hvis en mann vil skade eksen sin. Det er jo mange slike historier hvor de ender med drap. Anonymkode: 1e4db...5f9 Det er ikke mange slike historier. I såfall er det eventyr. Jeg er midt i trettiårene nå og har nå fulgt greit med på nyhetene i 15 år nå. Uprovosert drap på en x, flere år etter bruddet kan jeg aldri huske å ha hørt om her i Norge. Du har nok ikke større sjanse for å skulle bli drept enn noen av oss andre her. jeg har også en voldelig eks. Heldigvis har jeg sluppet unna å leve i angst i tiden etter. Det høres ikke noe særlig ut, men er jo ganske ubegrunnet, som angst som regel er. Anonymkode: 12972...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #57 Del Skrevet 3. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mange slike historier. I såfall er det eventyr. Jeg er midt i trettiårene nå og har nå fulgt greit med på nyhetene i 15 år nå. Uprovosert drap på en x, flere år etter bruddet kan jeg aldri huske å ha hørt om her i Norge. Du har nok ikke større sjanse for å skulle bli drept enn noen av oss andre her. jeg har også en voldelig eks. Heldigvis har jeg sluppet unna å leve i angst i tiden etter. Det høres ikke noe særlig ut, men er jo ganske ubegrunnet, som angst som regel er. Anonymkode: 12972...cf3 Du har nok rett. Det er ingen slike historier som jeg vet om heller, jeg mente historier hvor eks (også damer) dreper sine eks partnere, men det skjer som regel rett etter bruddet eller mens de fortsatt er i lag. Men jeg tenker også det at dersom en mann har en gang vært voldelig mot kvinnen som han påstår han elsker, så elsker han henne på en så syk måte at han kunne drept henne. Kanskje ikke flere år etter, men i mitt hodet så KAN det skje. Siden han brukte vold i påvirket tilstand før, så kan det hende at han får en skikkelig dårlig dag en dag, drikker masse sprit og bestemmer seg å ta hevn. Men hvorfor jeg tror det er meg det kan gå utover vet jeg ikke. Han har jo hatt flere damer, så sjansen er jo større for at han går da etter hun som han var i lag med sist. Men. Det er også slik at dersom han har ingen følelser for henne, men har følelser for meg, så er det jo ganske naturlig å tenke at han vil gå etter meg likevel, fordi han kan ikke få meg. Og kanskje han har ikke innsett det helt ennå, men nå når jeg er gravid og hele pakken, så tenker han kanskje "søren, jeg kan virkelig ikke få henne nei". Og da går han bananas og dreper samboeren min eller meg eller oss begge. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #58 Del Skrevet 3. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett. Det er ingen slike historier som jeg vet om heller, jeg mente historier hvor eks (også damer) dreper sine eks partnere, men det skjer som regel rett etter bruddet eller mens de fortsatt er i lag. Men jeg tenker også det at dersom en mann har en gang vært voldelig mot kvinnen som han påstår han elsker, så elsker han henne på en så syk måte at han kunne drept henne. Kanskje ikke flere år etter, men i mitt hodet så KAN det skje. Siden han brukte vold i påvirket tilstand før, så kan det hende at han får en skikkelig dårlig dag en dag, drikker masse sprit og bestemmer seg å ta hevn. Men hvorfor jeg tror det er meg det kan gå utover vet jeg ikke. Han har jo hatt flere damer, så sjansen er jo større for at han går da etter hun som han var i lag med sist. Men. Det er også slik at dersom han har ingen følelser for henne, men har følelser for meg, så er det jo ganske naturlig å tenke at han vil gå etter meg likevel, fordi han kan ikke få meg. Og kanskje han har ikke innsett det helt ennå, men nå når jeg er gravid og hele pakken, så tenker han kanskje "søren, jeg kan virkelig ikke få henne nei". Og da går han bananas og dreper samboeren min eller meg eller oss begge. Anonymkode: 1e4db...5f9 Men det er nå et ganske stort steg fra å være voldelig til å drepe noen, selv om det er kortere vei for slike som han. Men som du sier, hvorfor skulle han gå etter deg? Han har møtt og har mange mennesker i årene etter det ble slutt med dere. Og han driver ikke på å kontakter deg, så tro at du enda skulle bety så mye for han skjønner jeg ikke at du gjør. Han viser jo ingen interesse for deg verken positiv eller negativ. Og så er det faktorer som overlagt drap og forsettelig drap. De aller aller fleste drap et forestilling eller uaktsomt drap, da skjer det i øyeblikket og er ikke planlagt. Om x'en din brått klikker, går det ut over de han har i nærheten. Han setter seg ikke i en taxi/bil med et bestemt mål og reiser til deg, bryter seg inn og tar livet ditt. Da er det overlagt drap. Du har MYE større sjanse for å vinne i Lotte flere ganger i året enn at det skal skje, eller bli overkjørt når du et ute å går. Anonymkode: 12972...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #59 Del Skrevet 3. juli 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett. Det er ingen slike historier som jeg vet om heller, jeg mente historier hvor eks (også damer) dreper sine eks partnere, men det skjer som regel rett etter bruddet eller mens de fortsatt er i lag. Men jeg tenker også det at dersom en mann har en gang vært voldelig mot kvinnen som han påstår han elsker, så elsker han henne på en så syk måte at han kunne drept henne. Kanskje ikke flere år etter, men i mitt hodet så KAN det skje. Siden han brukte vold i påvirket tilstand før, så kan det hende at han får en skikkelig dårlig dag en dag, drikker masse sprit og bestemmer seg å ta hevn. Men hvorfor jeg tror det er meg det kan gå utover vet jeg ikke. Han har jo hatt flere damer, så sjansen er jo større for at han går da etter hun som han var i lag med sist. Men. Det er også slik at dersom han har ingen følelser for henne, men har følelser for meg, så er det jo ganske naturlig å tenke at han vil gå etter meg likevel, fordi han kan ikke få meg. Og kanskje han har ikke innsett det helt ennå, men nå når jeg er gravid og hele pakken, så tenker han kanskje "søren, jeg kan virkelig ikke få henne nei". Og da går han bananas og dreper samboeren min eller meg eller oss begge. Anonymkode: 1e4db...5f9 Ikke for å fyre opp under å gjøre det nervøs, men at det oppstår komplikasjoner i svangeskapet med deg eller babyen er mye mer sannsynlig enn at du skulle bli drept. Selv om det er liten sjansen for det også! Anonymkode: 12972...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #60 Del Skrevet 3. juli 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er nå et ganske stort steg fra å være voldelig til å drepe noen, selv om det er kortere vei for slike som han. Men som du sier, hvorfor skulle han gå etter deg? Han har møtt og har mange mennesker i årene etter det ble slutt med dere. Og han driver ikke på å kontakter deg, så tro at du enda skulle bety så mye for han skjønner jeg ikke at du gjør. Han viser jo ingen interesse for deg verken positiv eller negativ. Og så er det faktorer som overlagt drap og forsettelig drap. De aller aller fleste drap et forestilling eller uaktsomt drap, da skjer det i øyeblikket og er ikke planlagt. Om x'en din brått klikker, går det ut over de han har i nærheten. Han setter seg ikke i en taxi/bil med et bestemt mål og reiser til deg, bryter seg inn og tar livet ditt. Da er det overlagt drap. Du har MYE større sjanse for å vinne i Lotte flere ganger i året enn at det skal skje, eller bli overkjørt når du et ute å går. Anonymkode: 12972...cf3 Jeg har hørt masse om overlagt drap også da. Da folk planlegger drapet. Kanskje han planlegger noe fælt mot meg? Hvem vet? Eller at han kanskje vil komme og voldta meg eller bar være slem så blir det tilfeldigvis til et drap til slutt. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå