AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Del Skrevet 2. juli 2016 Vær så snill å ikke døm meg og prøv å holde dere til saken. Da jeg var utro mot min voldelige samboer og han senere fant ut av det, oppsøkte han mannen jeg var utro med og slo han nesten ihjel. Det endte med rettsak og fengsel for hans del, men han er nå sluppet ut og det hele er noen år siden. Men nå har jeg altså fått en ny mann og vi ble raskt gravide. Og har lyst å beholde barnet. Den nye samboeren min vet om det som skjedde, men han er ikke bekymret for eksen min. Jeg derimot skjelver i buksen. Er redd han gjør det samme med min nye kjæreste eller meg. Han vet hvem den nye kjæresten min er og hvor vi bor, men sist jeg snakket med han (ett år siden) ønsket han oss lykke til. Regner med det er ett godt tegn, men jeg er så usikker. Hvordan skal jeg og samboeren min forholde oss til dette? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Del Skrevet 2. juli 2016 Dette snakker du om med politiet , krisesenter eller om du hadde bistandadvokat. Vi på kg kjenner ikke denne mannen og kan ikke vurdere hans "farlighet". Anonymkode: dedba...7e6 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Del Skrevet 2. juli 2016 Du er jo ikke sammen med denne mannen lenger, og du har ikke vært utro mot han nå. Her må du nesten klare å skille kortene litt. Anonymkode: 3560f...c5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 2. juli 2016 #4 Del Skrevet 2. juli 2016 Det er ingenting å forholde seg til..? Redselen er noe du må jobbe med. Men ellers utenom det ser jeg ingen grunn til at det er noe å jobbe med hos samboeren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 2. juli 2016 #5 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Det kan ingen her vite da vi ikke kjenner eksen din eller hva slags tanker han sitter med per dags dato. Ellers så tenker jeg at en voldelig mann som har utført vold flere ganger tidligere sikkert er kapabel til å utføre vold igjen, men for all del; Kan jo være han har fått behandling for sinnet sitt i fengsel for alt vi vet. Om du føler deg truet eller bekymret så tar du kontakt med politiet. Endret 2. juli 2016 av WubWub 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Del Skrevet 2. juli 2016 Greit nok, vi er ikke sammen og jeg er ikke utro mot han så han har ingen grunn til å klikke sånn. Men han var i stand til å gjøre det før. Og han skrev at han elsket meg så høyt sist vi snakket sammen. Redd han blir sjalu på den nye kjæresten min og gjør akkurat det samme som sist. Hjelper vel ikke gå til krisesenter etter 4 år heller. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 2. juli 2016 #7 Del Skrevet 2. juli 2016 Hvem vet hva han kommer til å finne på? Men mitt råd er å prøve å ha minst mulig kontakt med han, ikke provoser han på noen måte. Out of sight out of mind- for dere begge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 2. juli 2016 #8 Del Skrevet 2. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette snakker du om med politiet , krisesenter eller om du hadde bistandadvokat. Vi på kg kjenner ikke denne mannen og kan ikke vurdere hans "farlighet". Anonymkode: dedba...7e6 Enig, vil føye til psykolog så TS får hjelp til å håndtere redselen hun lever med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Del Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, Evans skrev: Enig, vil føye til psykolog så TS får hjelp til å håndtere redselen hun lever med. Det har hun blitt anbefalt å gjøre i alle de 50+ trådene hun har startet om dette. Anonymkode: 0c5fe...5a2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 2. juli 2016 #10 Del Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit nok, vi er ikke sammen og jeg er ikke utro mot han så han har ingen grunn til å klikke sånn. Men han var i stand til å gjøre det før. Og han skrev at han elsket meg så høyt sist vi snakket sammen. Redd han blir sjalu på den nye kjæresten min og gjør akkurat det samme som sist. Hjelper vel ikke gå til krisesenter etter 4 år heller. Anonymkode: 1e4db...5f9 Tviler på det skjer nå. Nå er dere ikke sammen, og han vet at du er sammen noen andre, og innsett det. Det er noe helt annet å være sammen, og så finne ut at du har stukket han i ryggen. Håper du lærte at du går ut av forholdet før du kjører på med noen andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Del Skrevet 2. juli 2016 Til ts: Hvis du har startet 50 tråder om dette: ta anbefalingen og kom deg til en psykolog! en som kan hjelpe deg., er ikke sunt å ha det slik som det her! Anonymkode: 1bbd7...588 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #12 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir anbefalt å dra til krisesenter når alt dette skjedde for 4-5 år siden? Hva kan de liksom gjøre ? Tror dere at de klarer å trykke på en knapp og ufarliggjøre han? Og politiet? Hva skal de gjøre når eksen ikke truer? Fint at dere anbefaler psykolog; jeg går til behandling. Men dere må forstå at jeg trenger noe råd og synspunkter fra andre mennesker. Jeg har ikke så veldig mange andre å snakke med når det gjelder denne saken. At han kan utøve vold igjen det er det ingen tvil om, spørsmålet er vel om han gjør noe mot meg? Oss? Familien min? Jeg er gravid!! Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom/Loki Skrevet 2. juli 2016 #13 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg hadde ikke stolt på at han ikke ville utføre vold igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #14 Del Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, Tom/Loki skrev: Jeg hadde ikke stolt på at han ikke ville utføre vold igjen. Det er det jeg ikke gjør heller. Hva ville du da anbefalt? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom/Loki Skrevet 2. juli 2016 #15 Del Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg ikke gjør heller. Hva ville du da anbefalt? Anonymkode: 1e4db...5f9 Jeg hadde forklart situasjonen til politiet, så kanskje de kunne ordne besøksforbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 2. juli 2016 #16 Del Skrevet 2. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir anbefalt å dra til krisesenter når alt dette skjedde for 4-5 år siden? Hva kan de liksom gjøre ? Tror dere at de klarer å trykke på en knapp og ufarliggjøre han? Og politiet? Hva skal de gjøre når eksen ikke truer? Fint at dere anbefaler psykolog; jeg går til behandling. Men dere må forstå at jeg trenger noe råd og synspunkter fra andre mennesker. Jeg har ikke så veldig mange andre å snakke med når det gjelder denne saken. At han kan utøve vold igjen det er det ingen tvil om, spørsmålet er vel om han gjør noe mot meg? Oss? Familien min? Jeg er gravid!! Anonymkode: 1e4db...5f9 Kjære deg. Jeg har skrevet masse til deg både her og på andre forum. Du får aldri fred og ro hvis du fortsetter å være så redd og skriver masse tråder om det. Det hjelper ikke hva vi på et forum skriver til deg. Du har hørt i hvert fall i to-tre år nå at han ikke er farlig. Nei, han kommer ikke til å plage deg. Han er ferdig med å være voldelig og slem, han holder seg unna deg. Han har aldri gitt så mye som et hint om at han kommer til å plage deg eller den nye samboeren din eller babyen din eller deg. Han er ferdig med deg. Jeg lurer litt på; hva tror du noen her på forumet kan skrive til deg av råd og synspunkter som gjør at du slutter å være redd? Hva ønsker du å høre, og kommer du til å slutte å være redd hvis en eller annen på magisk vis klarer å si det du trenger å høre? Eller tror du det ligger så dypt i hjernebarken og ryggmargen din at det ikke hjelper noe hva noen på et forum sier? Den eneste som kan få slutt på dette er deg selv. Og du må gjøre det sammen med en levende person, ikke ord på et forum. Du må bytte psykolog dersom den du har enda ikke har hjulpet deg med angsten din. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #17 Del Skrevet 2. juli 2016 4 minutter siden, Polly Ester skrev: Kjære deg. Jeg har skrevet masse til deg både her og på andre forum. Du får aldri fred og ro hvis du fortsetter å være så redd og skriver masse tråder om det. Det hjelper ikke hva vi på et forum skriver til deg. Du har hørt i hvert fall i to-tre år nå at han ikke er farlig. Nei, han kommer ikke til å plage deg. Han er ferdig med å være voldelig og slem, han holder seg unna deg. Han har aldri gitt så mye som et hint om at han kommer til å plage deg eller den nye samboeren din eller babyen din eller deg. Han er ferdig med deg. Jeg lurer litt på; hva tror du noen her på forumet kan skrive til deg av råd og synspunkter som gjør at du slutter å være redd? Hva ønsker du å høre, og kommer du til å slutte å være redd hvis en eller annen på magisk vis klarer å si det du trenger å høre? Eller tror du det ligger så dypt i hjernebarken og ryggmargen din at det ikke hjelper noe hva noen på et forum sier? Den eneste som kan få slutt på dette er deg selv. Og du må gjøre det sammen med en levende person, ikke ord på et forum. Du må bytte psykolog dersom den du har enda ikke har hjulpet deg med angsten din. Jeg vet faktisk ikke hva andre mennesker kan si og skrive som får meg til å slutte å være redd. Det er det jeg håper på hele tiden, at noen sier noe som får meg til å våkne og roe meg ned. Men nei. Noen ganger blir jeg enda mer redd faktisk. Psykologen sier at jeg bør være tålmodig, at sånne ting tar tid. Den tiden har jeg ikke. Nå har det gått så mange år, jeg gir opp snart. Eksen har ikke gjort, sagt eller gitt utrykk for noe som helst ennå, men jeg er likevel redd. Eller ikke direkte redd, jeg er bekymret. Og den bekymringen sender meg dypt ned i en depresjon hver gang. Jeg skulle ønske at fornuftig svar gir meg håp, men jeg føler all håp er ute. Jeg er langt nede og vil nesten ikke leve lenger. Og jeg skulle ønske han var død. Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #18 Del Skrevet 2. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet faktisk ikke hva andre mennesker kan si og skrive som får meg til å slutte å være redd. Det er det jeg håper på hele tiden, at noen sier noe som får meg til å våkne og roe meg ned. Men nei. Noen ganger blir jeg enda mer redd faktisk. Psykologen sier at jeg bør være tålmodig, at sånne ting tar tid. Den tiden har jeg ikke. Nå har det gått så mange år, jeg gir opp snart. Eksen har ikke gjort, sagt eller gitt utrykk for noe som helst ennå, men jeg er likevel redd. Eller ikke direkte redd, jeg er bekymret. Og den bekymringen sender meg dypt ned i en depresjon hver gang. Jeg skulle ønske at fornuftig svar gir meg håp, men jeg føler all håp er ute. Jeg er langt nede og vil nesten ikke leve lenger. Og jeg skulle ønske han var død. Anonymkode: 1e4db...5f9 Du er langt nede fordi du lar deg være en slave av dine egne tanker, du bygger et tankefengsel av frykt som du selv lever som fange i. Du må endre holdningen din og gjøre noe konkret med situasjonen; først informerer du og snakker med alle venner og bekjente, familien din og typen din og tar en snakk med politiet. Så må du endre holdningen din; du kommer ingen vei med å være redd! Du gjør det bare verre da! Du må komme deg videre med livet ditt uten å være naiv, du må ta forhåndsregler og være realistisk, samtidig som du lever livet ditt helt og fullstendig og gir beng i xen din. Hvis det aller verste skulle skje, at han blir voldelig igjen, hva i huleste har det hjulpet at han har styrt hele livet ditt i tillegg i 2 eller flere år? Skal du virkelig ødelegge livet ditt med å gå rundt og være redd for hva som eventuelt kan skje? Nei, alt handler om innstilling, og frykt er bare forurensning. Forstår at du er ekstra sensitiv som gravid, men hvis du helt konkret tar tak i ting med å skaffe deg en voldsalarm eller alarm hjemme og snakker med alle i nærmiljøet ditt så har du gjort noe for å trygge deg selv, samtidig som du virkelig må jobbe med innstillingen din asså. Anonymkode: c46d7...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #19 Del Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er langt nede fordi du lar deg være en slave av dine egne tanker, du bygger et tankefengsel av frykt som du selv lever som fange i. Du må endre holdningen din og gjøre noe konkret med situasjonen; først informerer du og snakker med alle venner og bekjente, familien din og typen din og tar en snakk med politiet. Så må du endre holdningen din; du kommer ingen vei med å være redd! Du gjør det bare verre da! Du må komme deg videre med livet ditt uten å være naiv, du må ta forhåndsregler og være realistisk, samtidig som du lever livet ditt helt og fullstendig og gir beng i xen din. Hvis det aller verste skulle skje, at han blir voldelig igjen, hva i huleste har det hjulpet at han har styrt hele livet ditt i tillegg i 2 eller flere år? Skal du virkelig ødelegge livet ditt med å gå rundt og være redd for hva som eventuelt kan skje? Nei, alt handler om innstilling, og frykt er bare forurensning. Forstår at du er ekstra sensitiv som gravid, men hvis du helt konkret tar tak i ting med å skaffe deg en voldsalarm eller alarm hjemme og snakker med alle i nærmiljøet ditt så har du gjort noe for å trygge deg selv, samtidig som du virkelig må jobbe med innstillingen din asså. Anonymkode: c46d7...624 Takk for svaret ditt. Du har så rett. Jeg er så enig med deg som det går an å bli. Tro meg, på mine "fornuftige" dager prøver jeg faktisk å tenke positivt. Jeg har informert samboeren min, vi har fått oss alarm inne i huset. Men jeg føler at å gå med voldsalarm vil gjøre situasjonen verre for meg. Det blir for dramatisk føler jeg. Jeg snakket med eksen min for siste gang og vi ønsket hverandre lykke til. Han ba om tilgivelse for sitt og jeg for mitt. Så skilles vi som venner. Absolutt ingenting skulle tyde på at han kan finne på noe, likevel er jeg redd. Og så redd og bekymret at jeg har hverken energi eller lyst til å gjøre noe med situasjonen. Jeg er så apatisk. Jeg bare ligger her og venter på bedre dager liksom. Som aldri kommer. Blir ikke det litt voldsomt med å innvolvere politiet når det er såpass lenge siden det ble slutt? Anonymkode: 1e4db...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. juli 2016 #20 Del Skrevet 2. juli 2016 Du har skrevet ganske mange tråder om dette nå, og oppgitt veldig spesifikk informasjon som etterhvert gjør at denne eksen og/eller bekjente av han skjønner hvem du er. Tenker du ikke at det er bedre å snakke med noen profesjonelle og forsøke å komme deg videre i livet, enn å fortsette å skrive om dette på nett og derved stå i risiko for å identifisere degselv og han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå