Gjest Cassandra, ikke innlogget Skrevet 27. august 2002 #61 Skrevet 27. august 2002 Jeg liker alle dialektene jeg. Jeg er fra Stavanger, og snakker ergo slik de gjør her, og må vel innrømme at jeg ikke er særlig begeistret når jeg hører Stavanger dialekt på TV. Men sånn i hverdagen så er det jo det som surrer i ørene på meg, og da tenker jeg ikke over det. Men.... er det ikke litt slemt å kategorisere mennesker etter hvor de er fra da? Vi er da ikke "rasister" mot våre egne landsmenn også?? Klem fra en litt hårsår Cassandra :oops:
Gjest Cruella Skrevet 27. august 2002 #62 Skrevet 27. august 2002 Jeg snakker litt pent østlandsk, og synes det lyder flott. Fordrar ikke stavangerdialekt eller bergensdialekt, enda jeg har hatt kjærester/venner derfra... Synes dialektene lyder så..... brautete, spesielt bergensdialekten, slitsom å høre på. Jeg liker haugesunddialekten og ålesunddial. Synes østfoldingene høres så trivelige ut når de snakker, kan aldri bli sint på en østfolding. Bredt østlandsk er stygt. Lisa-Beth
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #63 Skrevet 27. august 2002 Jeg liker Stavanger-dialekten kjempegodt jeg, Cassandra :D. Folk fra Rogaland er sjarmerende til tusen!
Mathias Skrevet 27. august 2002 #64 Skrevet 27. august 2002 Mest sjarmerende dialekt.... vel jeg har en svakhet for nordlendinger.. Dialekten er herlig og menneskene er så åpne og vennlige. Men Kristiansand har også en herlig dialekt, har ikke hørt den så mye, men da jeg hørte den.....hm... ikke så værst... Da er det nok værre med min egen dialekt.. æsj..... HEHEHE !!! Takk for den! Men jeg er enig med deg i din dialekt.. den er litt.... rar...? hehe Liker best nordlanske dialekter jeg også!
Gjest an Skrevet 27. august 2002 #65 Skrevet 27. august 2002 Eg syns haugesunds dialekten e herlig, eg har stavanger dialekt, grei nok, men den hørres løyen ud på tv.
Anie Skrevet 27. august 2002 #66 Skrevet 27. august 2002 Men jeg er enig med deg i din dialekt.. den er litt.... rar...? hehe Takk for den! Hmf............ :evil: :evil: :evil: :evil: ja ja ja.. du trenger vel ikke å være så enig da................. :cry: :x
melis Skrevet 28. august 2002 #67 Skrevet 28. august 2002 Nordnorsk og Sunnhordland: JA Sørlandsk: NEI :o
Sofia Skrevet 29. august 2002 #69 Skrevet 29. august 2002 Æ e faktisk overraska over kor mange som syns at nornorsk e fint. Æ e fra Tromsø og snakke skikkeli tromseværing. Kult ikkje sainnt. Fikk nættopp en telefon fra ei bærta i Kristiansand...må innrømme at dæm der nede snakke mykt og fint...like det. Kunne godt ha tænkt mæ å bli viska myke ord i øret av en kjekk fyr fra sørlandet... ehh...kunne godt ha tenkt mæ å bli viska i øret av snart kem som helst...
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #70 Skrevet 30. august 2002 ehh...kunne godt ha tenkt mæ å bli viska i øret av snart kem som helst... Så enig... så enig... Det virker som de fleste her inne opplever både kjærlighet og herlig sex... Så BRA for dem.... men hva med meg :cry: :x OBS.. men det var kanskje ikke det tråden handlet om... :oops: sorry... jeg er forsatt nybegynner Anie
Lilletøtta Skrevet 31. august 2002 #71 Skrevet 31. august 2002 Kristiansand dialekta er den desidert fineste dialekta i Norge! :D
Gjest knut Skrevet 1. september 2002 #72 Skrevet 1. september 2002 Storma en gang inn på polet i oslo i ein jekla bakrus etter ei maskinmesse å oplevde å bli svara tilbake på engelsk,nok om det foler disse bymennesker som legger sin æer i å ikke "forstå"hva jeg sier bare forsterker deres egen utilstrekklighet til å forstå norsk.Hva er ditt problem er du fra oslo bergen lakselv stavanger tronhjem eller røros uou name it,folk med dialekt tar alt.Blir derfor betenkt over disse i egent syn i hvertfall som syns det er stas åikke forstå en bondis med dialekt.Vil dere virkelig vere bekent av å ikke forstå dise små nyanser i språket som dialekter er.Hamre fast på din uvitenhet bare for å holde fast på din urbanitet og bevise din språkfattighet.Hilsen en setesdøl som behersker min og don dialekt til det fulle.
Mirabella Skrevet 1. september 2002 #73 Skrevet 1. september 2002 ..Når jeg er på besøk i hjembyen min så tror ikke folk at jeg snakker norsk.....uten at jeg har åpnet kjeften...! Forøvrig liker jeg godt dialekter... Mirabella
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå