Gå til innhold

Mest sjarmerende dialekt?


Aquarius

Anbefalte innlegg

Utenom din egen, da. Hva er det?

Jeg synes de snakker så fint i Kristiansand. *Misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg at kristiansand er den mest sjarmerende :)

Stavanger er også fin,men på en litt annen måte :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Ej syns no at mi dialekt e fin ej da. Ekte sunnmørsdialekt, de e toppen de ja!! Prata trønder før, men de gikk fort over :blunke:

E du steike tul`n :hoho:

Jeg liker ikke stavangerdialekt, og jæren-dialekt.

Nordnorsk er sjarmerende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

Ålesundsdialekten er helt nydelig. Utrolig sjarmerende.

(Min egen dialekt (trøndersk) er heller dårlig..blir mye schkævelævel der ja. Snakket tromsødialekt før, men vokste det desverre av meg :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den Nordnorske, Kristiansand og Stavanger....

Liker ikke sunnmørs-dialekt, sogn, voss, eller østlands..... sorry... :ler:

E preka nordmørsk sjøl, men tykkje ikkje den e nokka særlig fin.... Kjæmm alder te å lægg om te Stavanger-dialækt uansett, da. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest løvemamma.

Eg syns atte den der Haugesundsdialekten è stili´ asså......

Og så Stavangar og då.. den è fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugesund og Stavanger har fine dialekter, synes jeg. Også synes jeg gudbransdalsdialekt (heter det det?) er kjempe tøff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle dialektene har sin sjarm :wink: .

Selv snakker jeg Nord norsk og er glad for at jeg klarer å beholde den så bra, tross av at jeg bor i Oslo. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uten tvil:jærsk og sunnmørsk!!

Gutter som snakker stavangersk er kleint.

Sørlandsk har en viss sjarm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiandsansk og Stavangersk er kjempe fine dialekter syns jeg, og de som snakker skikkelig pent

Mens Fredrikstad (og en del andre rundt omkring der) er grusomt, samme med trøndersk, men det er kanskje like mye fordi jeg en gang hadde en grusom trøndersk norsk lærer.. :)

selv snakker jeg vel ikke noe dialekt i det hele tatt bare helt vanlig østlandsk..ganske kjedelig egentlig.

Men dansk er noe av det flotteste jeg hører, hadde jeg flytta ti danmark ville jeg nok prøvd å legge litt over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp nord i Østfold, og det fins ikke kjedeligere dialekt, men hedmarksdialekta er jo litt sjarmerende da. Men nordnorsken vinner absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvilken dialekt det er, men jeg tror det er en vestlandsdialekt. Det er sånn Den Lille Tigeren (som er venn med Den Lille Bjørnen) på Barne-TV snakker. Veldig sjarmerende!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vil også ha en fin dialekt!!!!!!!

Snakker bredt Oslo-øst, og det er jo ikke så spennende. Men dialekt er det jammen det også. Samboern holder på å le seg ihjel når jeg sier at jeg har sovi, eller lurer på om han har finni det han leter etter.

Gir ti poeng til sørlandsdialekta jeg. Den er sjarmerende den. Men arendalsdialekta er ganske komisk.

Synes de fleste dialekter er ganske fine, men det er veldig avhengig av hvem som snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange nydelige dialekter her i landet, men i går kveld snakket jeg med noen fra Hardanger..

Herlig dialekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Uten tvil: Bærrrgænsk!

Har pappa derfra, mamma snakker og bergensk (selv om det ikke er noen breie saker), og jeg smelter helt når jeg hører bergensk når jeg tusler rundt her i Stavanger :wink:

Ellers synes jeg at mer eller mindre alle dialektene mellom Haugesund og Ålesund er helt smelt, elsker vestlandsdialekter!

Det verste jeg hører er østlandsdialekt, Oslo øst og det der... Av en eller annen grunn synes jeg det skreller av et par iq-poeng, spesielt når de alltid må slenge "ass" etter alt. "Da ble jeg skikkeli forbanna ass..." :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

til gjest: å si finni og sovi..er det så veldig dialekt prega da? trodde det var ganske vanlig å si det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Olivia: Selvfølgelig er det vanlig å si både finni og sovi, men det betyr jo ikke at det ikke er dialekt. Det språket vi snakker både i Oslo og på resten av Østlandet er dialekt det også. Med mindre du snakker helt bokmål, da. Men det er det nesten ingen som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg snakker ekte Hardanger dialekt (er oppvokst der)... Den mest sjarmerende dialekten er Stavanger dialekt... uten tvil! Alle norske dialekter har sjarm da!! Alf Prøysen sin er kul :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...