Gjest indiangranny Skrevet 20. juli 2002 #21 Skrevet 20. juli 2002 Jæ har inte noe til overs for sørlands dialekt,det er reserve danske det see.Jæ prekær Fredrikstad dialekt så ikke mobb oss,vi blir sett på som reserve svenske. Jeg synes at Finnmarksdialekta er den fineste selv om jeg er en stolt Østfolding.Det ornær sæ i Fredrikstad men det trør seg te i Særp. Hilsen Indianlady
marigull Skrevet 20. juli 2002 #22 Skrevet 20. juli 2002 Stavanger og Kristiansands dialekten er de fineste dialektene synes jeg da :blunke:
ElleVille Skrevet 20. juli 2002 #23 Skrevet 20. juli 2002 Sørlandet (inkludert Arendal ), Stavanger og de fleste i Nord-Norge.
Efelia Skrevet 21. juli 2002 #24 Skrevet 21. juli 2002 Jeg synes Bronnoysund-dialekta er fin jeg, + Kristiansand, sunnmorsk og Bododialekta. Ingenting er saa sexy aa hore paa som naar noen snakker sistnevnte,nearmest uansett om det er gutt eller jente! ( Srory sitter med amerikansk tastatur, og alt er bare paa feil plass grrr :evil: )
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2002 #25 Skrevet 21. juli 2002 Per Aabel har den flotteste dialekten som er - desverre er han død nå, men jeg synes da at et korrekt oslo-språk er det peneste å høre på.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2002 #26 Skrevet 21. juli 2002 Telemarksdialekt (den litt breie) er flott og sjarmerende! Arendalsdialekt, Østfold og den superkorrekte Oslo V dialekten liker jeg ikke. Stavangerdame.
siina Skrevet 21. juli 2002 #27 Skrevet 21. juli 2002 Må vel slå et slag for trøndersk jeg da :D . Men mange dialekter i Finnmark er også fine. Dessuten synes jeg nordmørsk er sjarm! -siina-
Klips Skrevet 22. juli 2002 #28 Skrevet 22. juli 2002 Trøndersk er helt klart best. Spesielt jenter som snakker trøndersk blir jeg helt soft i øra av. (Og toting er jo innmari søtt, da. Du kan liksom ikke gjøre en flue fortred når du snakker sånn.) Hele kysten fra sørlandet og opp til sunnmøre synes jeg egentlig er litt grell. Men det kan ha noe å gjøre med at fx. mange fra Stavanger snakker så innmari høyt. Du hører liksom over hele Rimi hva de skal ha til middag. Men aller mest har det kanskje å gjøre med hvem du kjenner. Kjenner mange kjempesøte folk fra Trondheimsdistriktet og nordover, en dustekjerring fra Sunnmøre... og så har vi jo Mia Gundersen (grøss).
tuji Skrevet 22. juli 2002 #29 Skrevet 22. juli 2002 Er du også sunnmøring, Vinga? Kanskje vi kjenner hverandre... Elsker totning og skikkelig brei telemarksdialekt.
Salamandra Skrevet 22. juli 2002 #30 Skrevet 22. juli 2002 Syns "Haugesundsk" er veldig fint å høre på, og Toten-dialekt kan være sjarmerende Trønderdialekt syns jeg er helt grusomt.. Sorry :oops: Det samme med voksne menn som snakker Østfolddialekt, blir altfot feminint syns jeg.. høres småkomisk ut.. Frk. Busybody
MissiS Skrevet 22. juli 2002 #31 Skrevet 22. juli 2002 Jeg er (faktisk!) svak for østlandsdialekter... :oops: I tillegg til Bergensk og sånn som de snakker på Sunnmøre og Ålesund.... Og helst gutter, da! :D
Madison Skrevet 23. juli 2002 #32 Skrevet 23. juli 2002 Uten tvil: Bærrrgænsk! Det verste jeg hører er østlandsdialekt, Oslo øst og det der... Av en eller annen grunn synes jeg det skreller av et par iq-poeng, spesielt når de alltid må slenge "ass" etter alt. "Da ble jeg skikkeli forbanna ass..." :evil: Ja, at jeg snakker østlandslialekt(også Oslo ØST da), det har nok mye med min iq å gjøre. Virkelig intellegent sagt lily!!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2002 #33 Skrevet 23. juli 2002 Litt morsomt å høre at så mange synes "haugesundsk" er så fint. Jeg bor for tiden i Haugesund, og jeg må dessverre innrømme at det er en av de minst pene dialektene jeg har hørt i Norge. Stavangersk er ikke noen favoritt det heller. Derimot er nordnorsk kjempesjarmerende, spesielt bodø- og tromsødialektene. Ellers må jeg bare føye til at oslodialektene er like mye dialekt som alle andre, så det så! 8)
Gjest Missuganda Skrevet 23. juli 2002 #34 Skrevet 23. juli 2002 Svalbarddialekt er den desidert fineste og råeste
Gjest Tristessa Skrevet 24. juli 2002 #35 Skrevet 24. juli 2002 Sorry Madison, men jeg har nok hørt og sett litt for mange tyggistyggende jenter med Oschlo Østdialekt, og liker det simpelthen ikke. Men så er jeg jo vestlandspatriot og da... Vil heller ikke si at jeg er så glad i Stavangersk, egentlig er den dialekten vulgære og grusom i mine ører!
Gjest 20April2002 (gjest) Skrevet 24. juli 2002 #36 Skrevet 24. juli 2002 Heisann :-) Stavanger jente her!!!!! Min favoritt dialekt må være Nordlansk. Synes den er veldig sjarmerende samt artig. Kan ikke fordra Bergensk. Det river i ørene mine når jeg hører det 20April2002
Gjest svenskbrud Skrevet 24. juli 2002 #37 Skrevet 24. juli 2002 Trondheim - Trönder!!! Ingen annan dialekt är finare, tycker jag!!
Guess What! Skrevet 24. juli 2002 #39 Skrevet 24. juli 2002 Østlands dialekt går meg på nærvene faktisk. Grøss :o enig med lily! Jeg snakker bonde-vestlandsk, og er kjempe stolt av det! (ska 'kje du på da der du då? Vetle venn?) Så syntest mi dialekt er finest av de alle.. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver bokmål ? he-he.. ser man det! blir nok reven med! Hege : Kanskje det var meg du snakka med ? :blunke: Men tromsø dialekta er veldig pen den også!
Mr. XO Skrevet 25. juli 2002 #40 Skrevet 25. juli 2002 I e' no egentli' fra Molde i da. Å syns i har greid å hålde bra på dialekta mi, sjøl om i har bodd andre plassa i lande' (Trondheim og Bodø) sia 1989. Andre får avgjør om mi dialekt e' fin eller ei...... Uansett; i e' enig med Care som synes alle dialekta har sin sjarm. Alle dåkker som ikkje bor på fødestede' dåkkers, å som har greid å holde på dialektan dåkkers bør være stolt av de'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå