Gå til innhold

Befant seg ulovlig i Norge, ble sendt ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/kastet-ut-av-landet-ett-ar-for-utdanningen-var-ferdig-1.13020864

På forsiden er det nå en sak om hvor synd det er på en som befant seg ulovlig i Norge ble sendt ut? Hva vil Nrk med denne saken? Mener de at alle som befinner seg ulovlig i Norge burde få bli her, for de har helt sikkert en grunn de også til at de gjerne vil bli? Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår agendaen her. Hva syns dere? Skal ikke folk som faktisk befinner seg ulovlig i landet bli sent ut? Snakker ikke om asylsøkere, men migranter. 

Anonymkode: 5e6ef...27d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo snakk om en formalitet da, en tidsfrist i forbindelse med søknaden om opphold han ikke har overholdt, Det er lovbruddet hans, videre jobbet han og utdannet seg som sykepleier, 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke synd på han. Bra personen ble sendt ut😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, EvaLena skrev:

Er ikke synd på han. Bra personen ble sendt ut😊

Lurer virkelig på om du og ts leste hele artikkelen.

Anonymkode: 839ee...eda

• Liker 3
Skrevet

Som det står i artikkelen er han ansvarlig å gjøre seg kjent med regelverket som gjelder for hans sak. Han kom tilbake for tidlig og har dermed oppholdt seg ulovlig i landet. Det er bare rimelig og rettferdig at han kastes ut. Synd at han må avbrutte studiene, men det er utelukkende hans egen feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så synd at en person som ikke bryr seg om å sette seg inn i norske regler som angår ham blir kastet ut? Det er neppe de eneste reglene han ikke har giddet å sette seg inn i så jeg håper han ikke blir min sykepleier om han skulle komme tilbake.

Anonymkode: 4afcb...96a

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Bra at han ble kastet ut, og nei det er ikke synd på ham.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så synd at en person som ikke bryr seg om å sette seg inn i norske regler som angår ham blir kastet ut? Det er neppe de eneste reglene han ikke har giddet å sette seg inn i så jeg håper han ikke blir min sykepleier om han skulle komme tilbake.

Anonymkode: 4afcb...96a

:roll:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer virkelig på om du og ts leste hele artikkelen.

Jepp, jeg gjorde det

Skrevet

Flott at han ble kastet ut. Han burde også få en regning på de år han ulovlig har gått på sykepleieutdanningen. Her har han oppholdt en plass som en Norsk student skulle hatt. Og på den måten ødelagt for en borger. At sykepleierforbundet blander seg bort i dette er helt uakseptabelt. De viser igjen at de er politiske. De burde heller bli forarget over en kriminell som har oppholdt en studieplass. For og oppholde seg ulovlig, ses på som kriminelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får vel bare sympati fordi man er utlending da.

Dersom en svenske eller danske hadde gjort det samme, så ville man (mest sannsynlig) aldri fått noen artikkel skreve om seg hos NRK.

Anonymkode: a175e...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...