Gå til innhold

Foretrekker damer store muskelberg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden 2013 har det vært en rekke tråder om hvordan en "mann skal se ut". I tråd etter tråd har kvinner sagt at menn med store muskler er "harry", "ekkelt" og forferdelig. Faktisk har jeg lest over 20 tråder siden 2013 hvor hver av en tråd ble fylt med hvor kvalme menn med muskler er.

Dette har vært stikk i strid med min egen opplevelse på datingsider der jeg ser at bolere og menn med store muskler innkasserer over 100 likes på bildene sine fra kvinner mens menn med gjennomsnittskropp får 0 likes.

Utifra trådene jeg har lest her på KG hvor muskuløse menn blir mislikt og hengt ut som "bolere" og "hjernedøde muskelberg" så har jeg trodd på forklaringen om at jenter flest ikke liker bolere eller store muskelberg.

Men realiteten i dag er at den mest populære mannen på KG er ekstremt muskuløs. Jeg har til og med sett brukere som tidligere snakket ned om menn med muskler som har lagt seg etter denne mannen.

Så hva er egentlig greia? Er det meningen at menn skal se ut som de store muskuløse Hollywood stjernene som får anabole steroider av sine leger? For så å denge dama i "roid rage" ? Noe som faktisk skjer ofte.

Hvorfor sier jenter flest at de ikke liker bolere og muskelberg når det er bolere og muskelberg som får mest napp hos damer både her på KG og på datingsider?

Anonymkode: 78e13...363

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvem den mest populære mannen på KG er, og du finner ikke meg på datingsider. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg er meget godt fornøyd med den mannen jeg har. Han er ikke en bolete ruslebiff uten hjerne, i alle fall. Personlig liker jeg at menn ikke er puslete, men «normal pluss» i størrelse. Jeg har aldri falt for tynne og hengslete menn. 

Anonymkode: a9b81...a3a

• Liker 3
Skrevet

Nei. Liker de med passelig store overarmer og litt kosemage. Er jo ikke noe gøy å ligge åå eller kose med harde magemuskler :P 

• Liker 2
Skrevet

Det er vel en smaksak dette som alt annet. Jeg personlig liker muskler men ikke overdrevet store og heller ikke "rippede" menn uten fett. Heller for tykk enn for tynn om jeg skal gå etter utseendet. Till Lindemann,vokalist i Rammstein,er min drømmemann utseende messig. Stor mann som er kraftig og høy fra naturens side,store muskler men også litt fett. "Bolere" er ofte så opphengt i mat,trening,se seg selv i speilet osv at det blir for mye etter min smak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi jenter sier noe og gjør noe helt annet. 

Skal selvfølgelig ikke dra alle over en kam og det er nok menn som gjør akkurat det samme.

Anonymkode: 24989...0c7

• Liker 5
Gjest uN91s
Skrevet

Vel, noen liker menn med muskler andre liker andre typer menn. Som regel er det vel slik at det er forskjellige kvinner som går etter muskelmenn og de som ikke gjør det. Det er utrolig mange kvinner i verden og alle har ulik smak. At en stor andel liker svære menn er ikke overraskende egentlig, men det er heller ikke overraskende at mange ikke liker muskuløse menn. Det er også normalt å endre smak i løpet av livet. 

Jeg synes muskuløse menn er penest. Er ikke så glad i slanke/tynne menn fordi jeg liker at mannen er svær. Trenger ikke å ha sixpack eller slike ting. Kan gjerne ha en del fett for å se enda større ut. Men jeg har aldri sagt jeg ikke liker svære menn. Synes rett og slett at tynne menn ikke er noe tiltrekkende. Liker best at mannen er kraftig og høy fra naturens side. Selve utseende på ansikt, hår og hud er ikke viktig. Så er ikke noe Hollywood standard her i gården :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes ikke typiske "bolere" eller folk som ikke tar anabole sterioder, men er bodybuildere er noe attraktive. Men jeg synes det er veldig attraktivt å være godt trent, bredskuldra og mandig :) Kan ikke si jeg har så mye i mot kroppen til mannen min altså. :) 

Anonymkode: 33834...65d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker det ikke. Men jeg finner det ikke nødvendigvis frastøtende heller. Det er hovedsaklig peronligheten til en mann eller dame som gjør de tiltrekkende for meg (ja jeg vet. klisje :P). Så om personen har en flott personlighet er ikke muskler en dealbreker, men det er heller ikke noe jeg oppsøker i en mann, 

Anonymkode: c10ba...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, RompeRusk skrev:

Nei. Liker de med passelig store overarmer og litt kosemage. Er jo ikke noe gøy å ligge åå eller kose med harde magemuskler :P 

Er alle dine muskler konstant harde altså, siden du tror det er hardt å ligge oppå en sixpack? :fnise: Muskler blir harde når du spenner dem, men er myke når de slapper av. Det er altså mykt og godt å ligge på en godt trent mage også, selv om jeg må si jeg ikke synes det er så godt å ligge på en mage uansett pga alle romlelydene. Er bedre å ligge med hodet på brystet eller skuldra, og den er heller ikke hard selv om noen er godt trent ;). Har da mye muskler jeg og, spesielt i rumpe og lår, men det betyr ikke at rumpa og lårene mine er konstant harde. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alle dine muskler konstant harde altså, siden du tror det er hardt å ligge oppå en sixpack? :fnise: Muskler blir harde når du spenner dem, men er myke når de slapper av. Det er altså mykt og godt å ligge på en godt trent mage også, selv om jeg må si jeg ikke synes det er så godt å ligge på en mage uansett pga alle romlelydene. Er bedre å ligge med hodet på brystet eller skuldra, og den er heller ikke hard selv om noen er godt trent ;). Har da mye muskler jeg og, spesielt i rumpe og lår, men det betyr ikke at rumpa og lårene mine er konstant harde. 

Klart det :ler: 

Neida.. Har prøvd begge deler og jeg synes det er stor forskjell! Mye bedre med en liten kosemage 😄😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvem den mest populære mannen på KG er, og du finner ikke meg på datingsider. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg er meget godt fornøyd med den mannen jeg har. Han er ikke en bolete ruslebiff uten hjerne, i alle fall. Personlig liker jeg at menn ikke er puslete, men «normal pluss» i størrelse. Jeg har aldri falt for tynne og hengslete menn. 

Anonymkode: a9b81...a3a

Jeg bare spør, for jeg har lest så mange tråder hvor kvinner snakker dritt om menn med muskler. Allikevel er den mannen med mest muskler mest populær i bilde trådene på forumet her, og også på alle dating nettsider. De med størst muskler får flest "likes".

Så hvorfor sier damer flest at store muskler er stygt når de menn med størst muskler får størst oppmerksomhet og likes?

Ikke rart flere og flere menn begynner lide av "bigorexia" hvor de døtter i seg steroider for å måte "malen" av hva kvinner forventer av en mann.

Skrevet
13 minutter siden, Intiusjon skrev:

Det er vel en smaksak dette som alt annet. Jeg personlig liker muskler men ikke overdrevet store og heller ikke "rippede" menn uten fett. Heller for tykk enn for tynn om jeg skal gå etter utseendet. Till Lindemann,vokalist i Rammstein,er min drømmemann utseende messig. Stor mann som er kraftig og høy fra naturens side,store muskler men også litt fett. "Bolere" er ofte så opphengt i mat,trening,se seg selv i speilet osv at det blir for mye etter min smak.

Ah ja Till Lindemann har perfekt kropp. Litt sånn som en mann som arbeider med kroppen har. Ikke for trent men med store gode armer og bred rygg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, RompeRusk skrev:

Klart det :ler: 

Neida.. Har prøvd begge deler og jeg synes det er stor forskjell! Mye bedre med en liten kosemage 😄😄

Hehe, ja, hver sin smak :) 

Skrevet
4 minutter siden, frk91 skrev:

Ah ja Till Lindemann har perfekt kropp. Litt sånn som en mann som arbeider med kroppen har. Ikke for trent men med store gode armer og bred rygg.

Oh yes! Vi er enige der 😉

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare spør, for jeg har lest så mange tråder hvor kvinner snakker dritt om menn med muskler. Allikevel er den mannen med mest muskler mest populær i bilde trådene på forumet her, og også på alle dating nettsider. De med størst muskler får flest "likes".

Så hvorfor sier damer flest at store muskler er stygt når de menn med størst muskler får størst oppmerksomhet og likes?

Ikke rart flere og flere menn begynner lide av "bigorexia" hvor de døtter i seg steroider for å måte "malen" av hva kvinner forventer av en mann.

Dette kan vel ha noe med at det er flere tusen brukere her inne, så vidt jeg har forstått. Så forskjellige damer kan ha forskjellige meninger. Det er ikke nødvendigvis de samme damene du ser hele tiden. Altså er det ikke de samme damene som snakker stygt om muskler som liker bildene av menn med store muskler. Flere forskjellige damer, med individuelle meninger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg finner det ufattelig uattraktivt. Mer uattraktivt enn overvektige menn. Jeg foretrekker normalvektige menn. 

Anonymkode: 60637...43e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som tar narkotika og ødelegger kroppen sin for resten av livet for at de tror de vil bli mer attraktive er ikke akkurat personer som er særlig sterke psykisk eller som har reflektert veldig mye over hvor lenge de ønsker å leve og hvor sunne de vil være. Du klager veldig mye i denne tråden om at kvinner stiller høye krav til menn, og jeg er enig i at det er et stort kroppspress i samfunnet, men du må se at dette går i stor grad begge veier. Jeg tror også at menn stiller høye krav til menn og at kvinner stiller høye krav til kvinner oftere enn at det går på tvers. Hadde de mennene som doper seg for å liksom få en fin kropp hørt på kvinner flest hadde de ikke gjort det, og hadde jenter som får anoreksi og sulter seg til døde for å få en thigh gap eller whatever hørt på hva menn flest hadde tenkt om kvinnekroppen, hadde de ikke gjort det de heller. Men menneskers psyke er svært komplisert og vi blir absolutt ikke aller mest påvirket av hva det motsatte kjønn mener om oss, men om hva som er i media for eksempel eller at vi bare har underliggende psykiske problemer som kommer ut i form av en spiseforstyrrelse eller en vrangforestilling om hvordan ens egen kropp bør være og hva en bør gjøre for å oppnå det.
Jeg tror altså du hadde hatt godt av å lese litt mer om det her og mer om psykiatri for å forstå deg litt mer på det. Du kan ikke skylde på at kvinner vil at menn skal bole seg, for det er ikke sant og det er heller ikke så enkelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan vel ha noe med at det er flere tusen brukere her inne, så vidt jeg har forstått. Så forskjellige damer kan ha forskjellige meninger. Det er ikke nødvendigvis de samme damene du ser hele tiden. Altså er det ikke de samme damene som snakker stygt om muskler som liker bildene av menn med store muskler. Flere forskjellige damer, med individuelle meninger.

Så du tenker at det har null korrelasjon at en mann på forumet her får 1 likes for sin normale kropp versus et muskelberg som får 100+ likes?

Du tenker at de menn på dating sider som poster halvnakne bilder av enorme muskler stiller likt som en med "pappakropp?" Det er ikke slik. Boleren med enorme muskler får tusenvis av brev, mannen med normal kropp får ingen brev.

Så skal man komme her å si at kvinner er de eneste som er utstatt for kroppspress?

Bigorexia er faktisk med på å bli en mer helsefarlig sykdom enn anorexia og kvinner er med på å bygge opp under dette.

Skrevet

Jeg er en sånn som liker litt tynne og "hengslete" gutter - de må gjerne være høye og tynne også. Det synes jeg er så utrolig søtt og vet at jeg har en litt uvanlig smak i forhold til mange. Det er noe med tynne gutter som vekker noe i meg, jeg vil liksom ta dem med hjem og mate dem;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antakeligvis fordi de som ikke synes det er så attraktivt beveger seg i kroppstråder eller fyrer løs med kroppsrelaterte kommentarer til vilt fremmede menn. Slike kvinner er lite sjarmerende, akkurat slik som menn som gjør tilsvarende er lite sjarmerende. 

Anonymkode: 60637...43e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...