Nasse1 Skrevet 3. juli 2016 #81 Skrevet 3. juli 2016 Her var det mange jeg er glad ikke er min nabo, som har så liten respekt for ordensreglene. Et nabovarsel gir dere ikke rett til å støye utenom fristene som vanlig er mellom 07 - 23. Alle stedene jeg har bodd, er nabovarsel noe som er vanlig å sende når man vet man kommer til å støye ekstra innenfor disse tidene. Og om man først skal ta seg rettighet til å holde på flere timer utover dette, er en firedagersvarsel alt for kort tid. Her snakkes det om at TS er egoistisk, nei det er de som må bryte reglene fordi de det må jo være lov å ha det litt moro, som er egoistiske. Man må huske på at det for eksempel er mange som jobber i helgene selv om en selv ikke gjør det. Jeg ville ikke brydd meg med at naboen har fest etter kl 23, med musikk på et holdbart nivå og prating, men konsertstøy til kl 01 som jeg får varslet kun 4 dager før, hadde gjort meg ganske forbanna. Synes denne naboen viser toppen av egoisme, hadde fint gått å ha konserten frem til 23 og fortsatt roligere etter det. Håper det ikke ble for ille for dere ts :-) 5
Solbærpiken Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #82 Skrevet 3. juli 2016 5 timer siden, Nasse1 skrev: Her var det mange jeg er glad ikke er min nabo, som har så liten respekt for ordensreglene. Et nabovarsel gir dere ikke rett til å støye utenom fristene som vanlig er mellom 07 - 23. Alle stedene jeg har bodd, er nabovarsel noe som er vanlig å sende når man vet man kommer til å støye ekstra innenfor disse tidene. Og om man først skal ta seg rettighet til å holde på flere timer utover dette, er en firedagersvarsel alt for kort tid. Her snakkes det om at TS er egoistisk, nei det er de som må bryte reglene fordi de det må jo være lov å ha det litt moro, som er egoistiske. Man må huske på at det for eksempel er mange som jobber i helgene selv om en selv ikke gjør det. Jeg ville ikke brydd meg med at naboen har fest etter kl 23, med musikk på et holdbart nivå og prating, men konsertstøy til kl 01 som jeg får varslet kun 4 dager før, hadde gjort meg ganske forbanna. Synes denne naboen viser toppen av egoisme, hadde fint gått å ha konserten frem til 23 og fortsatt roligere etter det. Håper det ikke ble for ille for dere ts :-) Takk for et bra innlegg, du sier akkurat det jeg selv tenker Vi hadde besøk av noen venner på torsdag som så lappen på kjøkkenbordet og spurte om vi ville låne huset deres selv om de selv skulle bort. Så vi slapp unna takket være litt flaks og gode venner. Da vi dro i tre-tida var det kommet opp bannere med firmalogo og etter å ha snakket med andre naboer så var det PA-anlegg, trompet, trommer (gitar ol) og fullt liv frem til kl 1... For de som lurte.
MapleSirup Skrevet 3. juli 2016 #83 Skrevet 3. juli 2016 4 timer siden, Solbærpiken skrev: Takk for et bra innlegg, du sier akkurat det jeg selv tenker Vi hadde besøk av noen venner på torsdag som så lappen på kjøkkenbordet og spurte om vi ville låne huset deres selv om de selv skulle bort. Så vi slapp unna takket være litt flaks og gode venner. Da vi dro i tre-tida var det kommet opp bannere med firmalogo og etter å ha snakket med andre naboer så var det PA-anlegg, trompet, trommer (gitar ol) og fullt liv frem til kl 1... For de som lurte. Dersom man ikke tåler at andre utfolder seg i blant, så får man flytte på landet. Man kan ikke bo i tettbygd strøk hvis man ikke tåler bråk. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #84 Skrevet 3. juli 2016 16 minutter siden, MapleSirup skrev: Dersom man ikke tåler at andre utfolder seg i blant, så får man flytte på landet. Man kan ikke bo i tettbygd strøk hvis man ikke tåler bråk. Et byggefelt behøver jo ikke akkurat å ligge midt i byen, hvor langt ut på landet vil du at folk skal flytte fordi du ikke vil følge loven men bråke når du vil uten å ta hensyn? Det er vel kan hende du som bør flytte på landet slik at du kan bråke uten å forstyrre folk Anonymkode: 8dea0...4f1 2
MapleSirup Skrevet 3. juli 2016 #85 Skrevet 3. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et byggefelt behøver jo ikke akkurat å ligge midt i byen, hvor langt ut på landet vil du at folk skal flytte fordi du ikke vil følge loven men bråke når du vil uten å ta hensyn? Det er vel kan hende du som bør flytte på landet slik at du kan bråke uten å forstyrre folk Anonymkode: 8dea0...4f1 Jeg synes denne terpingen av ¨"følge loven" blir litt latterlig. Det er retningslinjer for at folk skal ta hensyn til hverandre i hverdagslivet. At noen velger å ha en fest gjør dem ikke til kriminelle. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #86 Skrevet 13. juli 2016 Den 3. juli 2016 at 15.54, Solbærpiken skrev: Takk for et bra innlegg, du sier akkurat det jeg selv tenker Vi hadde besøk av noen venner på torsdag som så lappen på kjøkkenbordet og spurte om vi ville låne huset deres selv om de selv skulle bort. Så vi slapp unna takket være litt flaks og gode venner. Da vi dro i tre-tida var det kommet opp bannere med firmalogo og etter å ha snakket med andre naboer så var det PA-anlegg, trompet, trommer (gitar ol) og fullt liv frem til kl 1... For de som lurte. Bra det ordnet seg for dere, men dette er faktisk ikke lov med mindre naboene har søkt kommunen om lov. Selv konserter på store konsertarenaer må avsluttes kl. 23. Noen ganger får faktisk ikke store verdenskjente artister spilt settet sitt ferdig dersom de blir forsinket pga. teknisk tullball eller lignende. Så at noen her mener at dette ikke gjelder for hvermannsen i tettbebygget strøk så lenge de har sendt nabovarsel i forveien er for meg en gåte. Noen kompiser med kassegitar hadde stilt seg litt annerledes. Full konsert med høyttalere er ikke på noen måte ok utenom stilletidene. Naboene dine skal være glade for at ingen ringte politiet. Anonymkode: 104c8...d12 2
Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2016 #87 Skrevet 6. august 2016 Den 30.6.2016 at 10.44, Solbærpiken skrev: Vi fikk nylig ett nabovarsel som låter omtrent så her: "Nabovarsel Lørdag 2.juli vil det være hagekonsert i Adresseveien 2. Konserten starter ca kl 21.00 og avsluttes senest kl 01.00 Med vennlig hilsen Navn" Er det vi som er fryktelig sære som ikke synes dette er greit? Det er jo fint at de varsler, men vi blir jo ikke noe mindre forstyrret av den grunn. Hadde det vært litt bedre tid enn 4 dager før så kunne vi kanskje avtalt å dratt på besøk til noen andre denne dagen. Vi har et barn på 3 år med godt sovehjerte, som våkner 6.30 hver dag uansett om vi har sovet eller ei. Min mann har veldig vanskelig for å sove selv med små lyder, og en konsert rett utenfor vinduet trur jeg jeg også vil ha problemer med. Vill du ringt politiet, håpet at de har god musikksmak og belage deg på en natt med lite søvn eller? Dette er langt fra greit. Dessuten må de ha tillatelse fra politiet om de skal ha arrangement som plager nabolaget med støy om natten.
Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2016 #88 Skrevet 6. august 2016 Den 3.7.2016 at 20.11, MapleSirup skrev: Dersom man ikke tåler at andre utfolder seg i blant, så får man flytte på landet. Man kan ikke bo i tettbygd strøk hvis man ikke tåler bråk. Her tar du nok feil. Det er de som ikke kan forholde seg til alminnelig ro og orden, som skal flytte på landet. Er det rart det er mye bråk rundt om kring dersom man resonerer slik som du gjør? Det er ikke en menneskerett å hindre andre mennesker å sove på nattestid. Snakk om egoisme !
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #89 Skrevet 8. august 2016 Jeg priser med lykkelig over nabolaget vårt! vi hadde fest med mye folk i helgen, og sendte ut nabovarsel i forkant. Nabovarselet var enkelt, med informasjon om at vi har fest som kan medføre støy, og at naboen bare fikk ta kontakt dersom det var plagsomt. Ut over kvelden og natta kom noen av naboene ut og mente vi måtte skru OPP musikken, vi bråkte rett og slett ikke nok. og ja, her er det en salig blanding av hele spekteret av familier, fra småbarn til pensjonister. Anonymkode: b8513...660 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå