AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #41 Skrevet 30. juni 2016 37 minutter siden, juliane skrev: Jeg syns du er kjempesær, det må være mulig å unne naboene en konsert denne ene lørdagen. Dere har fått varsel på forhånd og de sier de ikke skal holde på lenger enn til ett. Uansett musikksjanger må det være mye bedre med en konsert enn en vanlig hjemmefest med en hjemmesnekra spotifyliste med gamle hits og tilhørende "allsang.". Litt raus må man være når man velger å bosette seg i nærheten av noen andre. Jeg har en baby på ni mnd som vekker meg flere ganger om natta og starter dagen tidlig, men det hadde ikke falt meg inn å skulle klage på noe sånt. Jeg velger å ta hensyn ved å ikke bråke og spille min musikk høyt ute - nettopp fordi jeg har bosatt meg i nærheten av andre. Anonymkode: 8dea0...4f1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #42 Skrevet 30. juni 2016 Så lenge barnet får sove synes jeg det er smålig å ikke tåle å være våken til kl 01 en lørdagskveld. Anonymkode: dbe12...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #43 Skrevet 30. juni 2016 3 timer siden, Solbærpiken skrev: Det er ikke lovlig, men så lenge ingen klager går det jo greit. Min første tanke var å reise bort, men det er ikke så lett på kort tid å bare finne på noe. Jeg kjenner litt på at vi er de sure og tverre naboene som ikke liker at andre har det gøy, samtidig som jeg har lyst til å leke med 3åringen rett utenfor huset deres sånn i 7-tida... For da er de sikkert veldig klar for støy. (Vi gjør jo ikke det, for vi tenker på naboene - alle sammen). Og tenk så mye mer positiv vi hadde vært hvis den var formet som en invitasjon i stedet for et nabovarsel. Da hadde man på en måte blitt innlemmet i moroa og ikke bare fått støyen. . Fy faen for en ego Anonymkode: a2da7...014 12
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #44 Skrevet 30. juni 2016 Ring til politiet kl 23. Konsert - utendørs - til kl 01, antageligvis masse folk som kommer til å hoie og lage lyd også etter konserten...nei, det er ikke greit. Skal man ha et slikt arrangement får man finne et egnet sted/lokale. Anonymkode: 41764...76b 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #45 Skrevet 30. juni 2016 Herlighet, for en surmaga gjeng. Glad enkelte her ikke er naboene mine. Nå har vi aldri holdt haloi til ett om natta, men det har skjedd en sjelden gang at naboer har gjort det. Kunne ikke falt meg inn å klage, langt mindre ringe politiet. Jeg unner da folk litt moro i en ellers stressende hverdag. Sommeren her i Norge er så kort, og at noen har en konsert i løpet av den korte tida den varer, det er da bare hyggelig. Og nettopp pga at den varme årstida varer så kort her til lands er heller ikke støy utendørs et stort problem. Anonymkode: 423e7...6ab 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #47 Skrevet 30. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring til politiet kl 23. Konsert - utendørs - til kl 01, antageligvis masse folk som kommer til å hoie og lage lyd også etter konserten...nei, det er ikke greit. Skal man ha et slikt arrangement får man finne et egnet sted/lokale. Anonymkode: 41764...76b Og du tror ikke de har varslet politiet i og med at de skal ha konsert som det gis nabovarsel om? Nei her må TS finne seg i EN kveld med "støy ". Anonymkode: 7e27e...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #48 Skrevet 30. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du tror ikke de har varslet politiet i og med at de skal ha konsert som det gis nabovarsel om? Nei her må TS finne seg i EN kveld med "støy ". Anonymkode: 7e27e...2bb Det tror jeg ikke, for da hadde de fått nei, eller fått beskjed om at de måtte skrive i nabovarlset at de hadde fått lov til å ha festen. Og da måtte de sagt ifra tidligere. Tror Valle Hovin må si ifra 4 uker før øm jeg husekr rett Anonymkode: 2d957...682 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #49 Skrevet 1. juli 2016 Wow, flott å se at din rolle som mor har gitt deg egenskapen til å drepe all moro til de rundt deg. Du høres ut som en god nabo. Seriøst, skjerp deg! Det er snakk om EN kveld. Ungen har sovet godt i ETT HELT ÅR. Snakk om sutrekopp. Unn noen andre noe godt og slutt å vær så jævla selvsentrert. Anonymkode: 76e1e...7ec 10
Solbærpiken Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #50 Skrevet 1. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, flott å se at din rolle som mor har gitt deg egenskapen til å drepe all moro til de rundt deg. Du høres ut som en god nabo. Seriøst, skjerp deg! Det er snakk om EN kveld. Ungen har sovet godt i ETT HELT ÅR. Snakk om sutrekopp. Unn noen andre noe godt og slutt å vær så jævla selvsentrert. Anonymkode: 76e1e...7ec Se bort ifra at vi har barn, jeg hadde trolig reagert likt før vi fikk barn, spesielt hvis jeg måtte opp kl 6.30. Uavhengig av av grunn er jeg sikker på at vi er mange naboer som må opp tidlig selv på en søndag. Det trenger ikke være barn som er grunnen. Hvorfor er det jeg som er det så viktig å ha det gøy etter kl 23.00 når man bor i ett nabolag? Hvorfor ikke ha det "gøy" litt tidligere på dagen? 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #51 Skrevet 1. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du tror ikke de har varslet politiet i og med at de skal ha konsert som det gis nabovarsel om? Nei her må TS finne seg i EN kveld med "støy ". Anonymkode: 7e27e...2bb Nei, det er faktisk ikke bare å si fra til politiet så er det greit å bråke så mye man vil. Selv vanlige konserter må være ferdige kl 23, bare unntaksvis kan man holde på lengre. Anonymkode: 41764...76b 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #52 Skrevet 1. juli 2016 Djeez, er det indremisjonen i Agder som har veltet inn her, eller? Herlighet, det er en uskyldig konsert, som de til og med har varslet nabolaget om, og dere snakker om å ringe politiet og det ene med det andre! Det er da ikke snakk pm et åpent raveparty med fri trilling av fargerike piller til sola står opp liksom. Hva i alle dager feiler det dere? Jeg bli ærlig talt helt satt ut. At det går an å være så rigide, snerpete, humørløse, nei, jeg vet ikke hva. Jeg blir bare helt målløs. Anonymkode: 423e7...6ab 17
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #53 Skrevet 1. juli 2016 3 timer siden, Solbærpiken skrev: Se bort ifra at vi har barn, jeg hadde trolig reagert likt før vi fikk barn, spesielt hvis jeg måtte opp kl 6.30. Uavhengig av av grunn er jeg sikker på at vi er mange naboer som må opp tidlig selv på en søndag. Det trenger ikke være barn som er grunnen. Hvorfor er det jeg som er det så viktig å ha det gøy etter kl 23.00 når man bor i ett nabolag? Hvorfor ikke ha det "gøy" litt tidligere på dagen? Men om du ble invitert, hadde det vært helt ok. Snakk om dobbelmoral. Dette er snakk om en eneste fest. EN ENESTE! Som varer HELT til klokken 0100, i verste fall. Jøss, altså. Anonymkode: a2da7...014 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #54 Skrevet 1. juli 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Djeez, er det indremisjonen i Agder som har veltet inn her, eller? Herlighet, det er en uskyldig konsert, som de til og med har varslet nabolaget om, og dere snakker om å ringe politiet og det ene med det andre! Det er da ikke snakk pm et åpent raveparty med fri trilling av fargerike piller til sola står opp liksom. Hva i alle dager feiler det dere? Jeg bli ærlig talt helt satt ut. At det går an å være så rigide, snerpete, humørløse, nei, jeg vet ikke hva. Jeg blir bare helt målløs. Anonymkode: 423e7...6ab Du vet jo ikke hvem som skal spille, så det kan like gjerne være rave-party det er snakk om. Uansett, musikk og fest utendørs bråker og det er en grunn til at det finnes regler for dette. Og det er lov til å si fra når reglene brytes uten at det betyr at man er snerpete. Jeg er sikker på at det ikke er selve konserten som er problemet, men at den skal pågå til langt på natt. Hadde de avsluttet feks kl 23 ville det vært en helt annen sak. Anonymkode: 41764...76b 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #55 Skrevet 1. juli 2016 Dere får bytte på å ta dere en siesta tidligere på dagen på lørdagen og på søndag formiddag da vet du... Synes du virker veldig selvsentrert, surmaga og snerpete. Anonymkode: c5e75...067 5
Solbærpiken Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #56 Skrevet 1. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere får bytte på å ta dere en siesta tidligere på dagen på lørdagen og på søndag formiddag da vet du... Synes du virker veldig selvsentrert, surmaga og snerpete. Anonymkode: c5e75...067 Hehe, tusen takk... (surmaga og snerpete, der har du meg) Det er fantastisk at det er vi som er vanskelige. Det er ikke vi som planlegger å holde hele nabolaget våkne med vår musikk frem til kl 1.00. Det er mulig du synes det er tidlig, jeg synes det er sent. Jeg har ikke gjort annet enn å klage i et forum på nett. Ikke har jeg ringt politiet eller klaget til naboen. Jeg bare gruer meg til en ødelagt helg pga lite søvn som ikke er selvvalgt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #57 Skrevet 1. juli 2016 33 minutter siden, Solbærpiken skrev: Hehe, tusen takk... (surmaga og snerpete, der har du meg) Det er fantastisk at det er vi som er vanskelige. Det er ikke vi som planlegger å holde hele nabolaget våkne med vår musikk frem til kl 1.00. Det er mulig du synes det er tidlig, jeg synes det er sent. Jeg har ikke gjort annet enn å klage i et forum på nett. Ikke har jeg ringt politiet eller klaget til naboen. Jeg bare gruer meg til en ødelagt helg pga lite søvn som ikke er selvvalgt. Såvidt jeg har fått meg vet vi ikke her hva slags konsert det er snakk om, men siden naboene dine er oppegående nok til å sende nabovarsel så regner jeg ikke med at det er dødmetall eller lignende, og de skal sikkert heller ikke sette opp en hel konsertscene med enormt lydanlegg. Jeg synes du tar litt for mange sorger på forskudd. Dersom dette er så katastrofalt for deg og din mann anbefaler jeg ørepropper eller at dere kunne bedt om å overnatte for venner eller familie denne en natten. Anonymkode: 31381...679 6
Feyfeyhey Skrevet 1. juli 2016 #58 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Den 7/1/2016 at 15.28, Solbærpiken skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #59 Skrevet 1. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet jo ikke hvem som skal spille, så det kan like gjerne være rave-party det er snakk om. Uansett, musikk og fest utendørs bråker og det er en grunn til at det finnes regler for dette. Og det er lov til å si fra når reglene brytes uten at det betyr at man er snerpete. Jeg er sikker på at det ikke er selve konserten som er problemet, men at den skal pågå til langt på natt. Hadde de avsluttet feks kl 23 ville det vært en helt annen sak. Anonymkode: 41764...76b Nei, men hadde det vært rave hadde nok TS helt sikkert opplyst om det Klokka ett er virkelig ikke veldig langt på natt en lørdag, altså, hvis man ikke er pensjonist. Ungen har godt sovehjerte, sies det, så problemet ligger tydeligvis ikke der. Nå har denne ungen også sovet greit om natta det siste året, faktisk, så jeg fatter egentlig ikke hva problemet er i det hele tatt. Det er en kveld. En fuckings kveld. 2 timer siden, Solbærpiken skrev: Hehe, tusen takk... (surmaga og snerpete, der har du meg) Det er fantastisk at det er vi som er vanskelige. Det er ikke vi som planlegger å holde hele nabolaget våkne med vår musikk frem til kl 1.00. Det er mulig du synes det er tidlig, jeg synes det er sent. Jeg har ikke gjort annet enn å klage i et forum på nett. Ikke har jeg ringt politiet eller klaget til naboen. Jeg bare gruer meg til en ødelagt helg pga lite søvn som ikke er selvvalgt. Du legger jo ikke godvilja til overhodet her, da. For det første kan jeg virkelig ikke forstå hva som er så ille med at det er musikk til klokka ett en lørdagskveld. Og det er da ikke sånn at hele helga er ødelagt pga denne lørdagskvelden? Dere har fortsatt natt til lørdag som vil forløpe som vanlig? Du sier det hadde vært greit om det varte til kl. 23. Det er snakk om to usle timer mer her, og det er så ille, altså? Ørepropper som er foreslått flere ganger her, det er du ikke interessert i, eller? Fordi du bare har bestemt deg for at helga skal være ødelagt, liksom? Du skal i hvert fall ikke trenge å løfte en finger for å hjelpe på situasjonen? Djeez... Anonymkode: 423e7...6ab 7
GammelKaktus Skrevet 1. juli 2016 #60 Skrevet 1. juli 2016 Jeg ser egentlig ikke helt problemet. Når man har bosatt seg i nærheten av andre mennesker så må man tåle litt lyd en gang i blant. Neste gang så kan det være at det er dere som skal ha en fest som varer litt utover... Gi og ta. 😊 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå