AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #61 Skrevet 1. juli 2016 11 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg ser egentlig ikke helt problemet. Når man har bosatt seg i nærheten av andre mennesker så må man tåle litt lyd en gang i blant. Neste gang så kan det være at det er dere som skal ha en fest som varer litt utover... Gi og ta. 😊 Veldig enig. Jeg liker f.eks å sove nokså lenge, men har blitt vekket av skrik og skrål fra lekende nabounger ute både klokka sju og åtte på morgenen i helger. Men har man valgt å bosette seg med naboer tett på, så må man nesten akseptere sånt, og selv gjøre det man kan for å hjelpe seg selv i situasjonen. Jeg hadde skjønt TS hvis det var utstrakt festing veldig ofte, men det er ikke akkurat inntrykket jeg har fått her. Anonymkode: 423e7...6ab 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #62 Skrevet 1. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig. Jeg liker f.eks å sove nokså lenge, men har blitt vekket av skrik og skrål fra lekende nabounger ute både klokka sju og åtte på morgenen i helger. Men har man valgt å bosette seg med naboer tett på, så må man nesten akseptere sånt, og selv gjøre det man kan for å hjelpe seg selv i situasjonen. Jeg hadde skjønt TS hvis det var utstrakt festing veldig ofte, men det er ikke akkurat inntrykket jeg har fått her. Anonymkode: 423e7...6ab kl 7 er jo innenfor vanlig tid. Hadde du sagt 5-6 hadde du hatt en gyldig argument Anonymkode: 2d957...682 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #63 Skrevet 1. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kl 7 er jo innenfor vanlig tid. Hadde du sagt 5-6 hadde du hatt en gyldig argument Anonymkode: 2d957...682 Det er ikke mye normalt for meg å stå opp klokka 7 på en søndag, nei. Jeg vil selvsagt gjerne benytte muligheten til å sove lenger i helgene enn jeg gjør i ukedagene, pga jobb. Jeg blir selvsagt drit irritert på naboer som slipper ut skrikerungene sine såpass tidlig (det gjorde jeg aldri selv!), uten tanke for at man bør ta hensyn til naboer, men jeg kan selvsagt ikke si noe. Ørepropper er en meget praktisk oppfinnelse. Anonymkode: 423e7...6ab 14
Sulosi Skrevet 1. juli 2016 #64 Skrevet 1. juli 2016 Da får man jo bare legge seg tidligere da, hvis 7 er for tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #65 Skrevet 1. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mye normalt for meg å stå opp klokka 7 på en søndag, nei. Jeg vil selvsagt gjerne benytte muligheten til å sove lenger i helgene enn jeg gjør i ukedagene, pga jobb. Jeg blir selvsagt drit irritert på naboer som slipper ut skrikerungene sine såpass tidlig (det gjorde jeg aldri selv!), uten tanke for at man bør ta hensyn til naboer, men jeg kan selvsagt ikke si noe. Ørepropper er en meget praktisk oppfinnelse. Anonymkode: 423e7...6ab Ikke for meg heller, men innenfor lovfestet normaltid. Og du skjønte at det var det jeg mente, ikke gjør deg dummere enn du er Anonymkode: 2d957...682 3
Gjest Evans Skrevet 1. juli 2016 #66 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Jeg er var på bråk fra naboen og det her syns til og med jeg blir i overkant. De har sendt ut nabovarsel, og konserten varer ikke til mer enn 01, én kveld. Det er også begrenset hvor høyt de får spilt - er ikke Øya festivalen det er snakk om liksom. Ta med deg partneren din ut på verandaen etter ungen har lagt seg. Kos dere ute til musikk og vin, og gjør det til en helaften! Det her kommer til å gå bra - det er snakk om en kveld, og dere har sikkert gjort noe andre naboer ikke setter pris på også. La naboene få kose seg, og se på mulighetene for litt kos og hygge selv. Endret 1. juli 2016 av Evans
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #67 Skrevet 1. juli 2016 6 minutter siden, Sulosi skrev: Da får man jo bare legge seg tidligere da, hvis 7 er for tidlig. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for meg heller, men innenfor lovfestet normaltid. Og du skjønte at det var det jeg mente, ikke gjør deg dummere enn du er Anonymkode: 2d957...682 Jeg vet ikke hvem som gjør seg dum; jeg regnet virkelig med at man tok poenget her: når man bor i tettbebygd strøk, så viser man hensyn. Det gjelder selvsagt også småbarnsforeldre. Som sagt, jeg kan selvsagt ikke si noe, men klart jeg blir irritert. Jeg har bodd på byggefelt med barn i mange år, men det kunne ikke falt meg inn å slippe ut ungene eller starte opp gressklipperen klokka sju en søndag morgen, for jeg forstår godt at ikke alle er i den situasjonen at det er normalt å stå opp med fuglene, og at ikke alle setter pris på å bli vekket såpass tidlig når man først har muligheten til å sove litt lenger enn i ukedagene. Men, som sagt: ørepropper er en meget praktisk oppfinnelse. Takket være dem slipper jeg å skule på naboene. Anonymkode: 423e7...6ab 10
Sulosi Skrevet 1. juli 2016 #68 Skrevet 1. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvem som gjør seg dum; jeg regnet virkelig med at man tok poenget her: når man bor i tettbebygd strøk, så viser man hensyn. Det gjelder selvsagt også småbarnsforeldre. Som sagt, jeg kan selvsagt ikke si noe, men klart jeg blir irritert. Jeg har bodd på byggefelt med barn i mange år, men det kunne ikke falt meg inn å slippe ut ungene eller starte opp gressklipperen klokka sju en søndag morgen, for jeg forstår godt at ikke alle er i den situasjonen at det er normalt å stå opp med fuglene, og at ikke alle setter pris på å bli vekket såpass tidlig når man først har muligheten til å sove litt lenger enn i ukedagene. Men, som sagt: ørepropper er en meget praktisk oppfinnelse. Takket være dem slipper jeg å skule på naboene. Anonymkode: 423e7...6ab Å starte gressklipperen er forbudt på søndager. Det er vitterlig stor forskjell på barn og konsert. Jeg har bodd 9 år med den mest populære lekeplassen I hele skolekretsen som nabo og unges lek var aldri ett tema til problem men naboens varslede fest...når senga rister I takt med bassen og ting ramler ned fra hyllene kl 2 på natta, det hjelper ikke sov i ro for. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #69 Skrevet 1. juli 2016 11 minutter siden, Sulosi skrev: Å starte gressklipperen er forbudt på søndager. Det er vitterlig stor forskjell på barn og konsert. Jeg har bodd 9 år med den mest populære lekeplassen I hele skolekretsen som nabo og unges lek var aldri ett tema til problem men naboens varslede fest...når senga rister I takt med bassen og ting ramler ned fra hyllene kl 2 på natta, det hjelper ikke sov i ro for. Vel, jeg har våknet mye pga nabobarn, men det hører til sjeldenhetene at jeg har blitt holdt våken til langt på natt pga festing. Å starte gressklipperen er ikke forbudt på lørdager, men det kunne ikke falt meg inn å gjøre det da heller. Det handler jo til syvende og sist om å leve sammen på godt og vondt, og bor man tett på andre mennesker må man regne med lyder, at ikke alle har samme døgnrytme, at familier har forskjellige vaner - og at det en sjelden gang arrangeres fest hvor det er ønskelig og naturlig å bevege seg bittelitt utenfor fastsatt reglement. At man da er skikkelig og sier ifra på forhånd synes jeg er forbilledlig, og det forundrer meg at noen likevel presterer å bli sure. Å sende ut et nabovarsel er god kutyme, og burde i seg selv generere en solid dose goodwill i nabolaget. Man må ikke følge slike regler slavisk, det går fint an å løsne på snippen innimellom. Klokka ett er søren meg snilt i en slik sammenheng, altså. Anonymkode: 423e7...6ab 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #70 Skrevet 1. juli 2016 Hei TS, hvordan er konserten? Anonymkode: 31381...679
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #71 Skrevet 1. juli 2016 Hei TS, hvordan er konserten? Anonymkode: 31381...679
Millimani Skrevet 1. juli 2016 #72 Skrevet 1. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, hvordan er konserten? Anonymkode: 31381...679 Den er i morgen, så TS kan ikke svare på det enda. 1
Sulosi Skrevet 1. juli 2016 #73 Skrevet 1. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvem som gjør seg dum; jeg regnet virkelig med at man tok poenget her: når man bor i tettbebygd strøk, så viser man hensyn. Det gjelder selvsagt også småbarnsforeldre. Som sagt, jeg kan selvsagt ikke si noe, men klart jeg blir irritert. Jeg har bodd på byggefelt med barn i mange år, men det kunne ikke falt meg inn å slippe ut ungene eller starte opp gressklipperen klokka sju en søndag morgen, for jeg forstår godt at ikke alle er i den situasjonen at det er normalt å stå opp med fuglene, og at ikke alle setter pris på å bli vekket såpass tidlig når man først har muligheten til å sove litt lenger enn i ukedagene. Men, som sagt: ørepropper er en meget praktisk oppfinnelse. Takket være dem slipper jeg å skule på naboene. Anonymkode: 423e7...6ab Jeg skrev søndag, ikke lørdag. Btw så klager ikke jeg på nabovarsel for det er ok men ingen fribillett til å holde på lengre enn reglene for ro og orden og heller ingen garanti for at det er stille til kl 1. Skal man tåle fest får man tåle unger. Hvis ikke unger er en naturlig del av et boligområde så vet ikke jeg. Ørepropper er ok så lenge de kan brukes men det er heller ikke for alle, etter 20 års bruk kan jeg skrive under på det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #74 Skrevet 1. juli 2016 Selvsagt er ikke dette greit! Etter kl. 23 skal det være ro, og det har ingen ting med småbarnsfamilier å gjøre. Mange jobber faktisk både lørdag og søndag. Dersom konserten skal vare fra 21 til 01 regner jeg med at dette ikke dreier seg om "noen kompiser med kassegitar" heller, da de færreste orker å spille 4 timer i strekk. Det finnes nok av lokale band som mer enn gjerne stiller opp for å spille konsert med forsterkere og hele pakka. Konsertarenaer i tettbygde strøk må avslutte kl. 23, så hvorfor skulle ikke dette gjelde TS sine naboer? Pga. et nabovarsel sendt 4 dager i forveien? Dette er rett og slett ikke lov, og skulle musikken bli for høy er TS i sin fulle rett til å ringe politiet etter kl. 23. De av dere som nevner sov-i-ro må ha tilgang på noen helvetes ørepropper, de jeg har har ikke sjans til å stilne høy musikk. Anonymkode: 104c8...d12 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #75 Skrevet 2. juli 2016 12 timer siden, Sulosi skrev: Jeg skrev søndag, ikke lørdag. Btw så klager ikke jeg på nabovarsel for det er ok men ingen fribillett til å holde på lengre enn reglene for ro og orden og heller ingen garanti for at det er stille til kl 1. Skal man tåle fest får man tåle unger. Hvis ikke unger er en naturlig del av et boligområde så vet ikke jeg. Ørepropper er ok så lenge de kan brukes men det er heller ikke for alle, etter 20 års bruk kan jeg skrive under på det. Ja, jeg er klar over det, poenget var at selv om det faktisk er lov på lørdag, så kunne det ikke falt meg inn å gjøre det da heller, fordi jeg synes det er ok å ta hensyn til naboer som vil sove litt lenger. Hvis jeg hadde villet, så kunne jeg jo faktisk ha klippet gresset hver bidige lørdags morgen klokka sju, ikke sant? Joda, jeg tåler unger, ellers hadde jeg jo ikke bodd her. Jeg vil bare ikke vekkes av dem klokka sju om morgenen i helgene. Derfor ørepropper, som sagt, så slipper jeg å irritere meg over det. Synd at det ikke funker for deg, men de funker jo for de fleste. Men har du ærlig talt brukt ørepropper i 20 år selv om de ikke funker, altså? Jøss. Jeg har prøvd å spørre TS om hun ikke vil vurdere å kjøpe ørepropper for å løse problemet, men hun svarer ikke engang på det. Det bekrefter bare det jeg tenker: at ts overhodet ikke er interessert i å legge godviljen til. Hun har bare bestemt seg for at hele helga (!) er ødelagt, pga 2 timer med lyd som ikke er innafor iflg. reglementet. Nei, det er ingen fribillett, og det har vel heller ingen hevdet, men det er noe man selvsagt gjør for å skape goodwill for å få gjennomført et arrangement som tidsmessig går litt ut over hva som er nedfelt i lover og regler. Og folk er jo vanligvis bittelitt fleksible, så hvis det ikke er en stadig gjentagende affære det er snakk om (da blir folk lei, det hadde jeg garantert selv blitt!), så går det jo som regel greit. Anonymkode: 423e7...6ab 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #76 Skrevet 2. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er ikke dette greit! Etter kl. 23 skal det være ro, og det har ingen ting med småbarnsfamilier å gjøre. Mange jobber faktisk både lørdag og søndag. Dersom konserten skal vare fra 21 til 01 regner jeg med at dette ikke dreier seg om "noen kompiser med kassegitar" heller, da de færreste orker å spille 4 timer i strekk. Det finnes nok av lokale band som mer enn gjerne stiller opp for å spille konsert med forsterkere og hele pakka. Konsertarenaer i tettbygde strøk må avslutte kl. 23, så hvorfor skulle ikke dette gjelde TS sine naboer? Pga. et nabovarsel sendt 4 dager i forveien? Dette er rett og slett ikke lov, og skulle musikken bli for høy er TS i sin fulle rett til å ringe politiet etter kl. 23. De av dere som nevner sov-i-ro må ha tilgang på noen helvetes ørepropper, de jeg har har ikke sjans til å stilne høy musikk. Anonymkode: 104c8...d12 Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å prøve disse: https://www.vitusapotek.no/medias/2170-1-pearl866x?context=bWFzdGVyfGltYWdlc3w1MTI0MHxpbWFnZS9qcGVnfGltYWdlcy9oMTIvaDQzLzg3OTkzODA1MzczNzQuanBnfDA1NDYyYjBjYmI4NWMxYjVjNjZiNGJlMmU3YzU2ZDVkMjU3OWUyYjdkMDcwZDljODAxZTExNWQzMmQ4ZDcwMjY Beste øreproppene som finnes! Men de må rulles godt mellom fingrene, så de blir skikkelig tynne og spisse før de stappes inn. Da fyller de hele øregangen, og du hører ikke en dritt. Jeg har sovet som et barn med disse til og med på festivaler. Anonymkode: 423e7...6ab 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #77 Skrevet 2. juli 2016 Herregud for en gjeng. Viktig å ikke gå utenom de daglige reglene og rutinene. Aldri ha det noe ekstra moro. Man lever bare en gang, og da må man for Guds skyld holde seg på matta til envher tid. Anonymkode: d2fec...6e4 5
MapleSirup Skrevet 2. juli 2016 #78 Skrevet 2. juli 2016 Den 30.6.2016 at 10.44, Solbærpiken skrev: Vi fikk nylig ett nabovarsel som låter omtrent så her: "Nabovarsel Lørdag 2.juli vil det være hagekonsert i Adresseveien 2. Konserten starter ca kl 21.00 og avsluttes senest kl 01.00 Med vennlig hilsen Navn" Er det vi som er fryktelig sære som ikke synes dette er greit? Det er jo fint at de varsler, men vi blir jo ikke noe mindre forstyrret av den grunn. Hadde det vært litt bedre tid enn 4 dager før så kunne vi kanskje avtalt å dratt på besøk til noen andre denne dagen. Vi har et barn på 3 år med godt sovehjerte, som våkner 6.30 hver dag uansett om vi har sovet eller ei. Min mann har veldig vanskelig for å sove selv med små lyder, og en konsert rett utenfor vinduet trur jeg jeg også vil ha problemer med. Vill du ringt politiet, håpet at de har god musikksmak og belage deg på en natt med lite søvn eller? Herregud så sært av dere. Man må få lov å leve fritt selv om andre lager dilldall. De varslet! Dette er sikkert noe som skjer maks en gang i året. Skal man liste seg rundt i livet pga lite fleksible småbarnsforeldre, så skal man liste seg mye!! 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #79 Skrevet 3. juli 2016 Her jeg bor gjøres et kjempearbeid på jernbaneskinnene, sviller, grus, skinner etc byttes ut. Det jobbes utelukkende på natten og tar sinnsykt lang tid fordi fremdriften er så langsom. Det er er helt utrolig støyete!! Jeg hadde glatt tatt en sein hagekonsert i bytte, just saying.... Anonymkode: 79a2c...ec9 3
Hattivatti Skrevet 3. juli 2016 #80 Skrevet 3. juli 2016 Nå er jeg veldig spent på hvordan det gikk i går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå