Gå til innhold

Ulykkelig forelsket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tar jeg tak i dette?

Jeg er ulykkelig forelsket. Han vet akkurat hva han skal si å gjøre for å snøre meg inn. Og jeg kommer logrende hver.. Eneste.. Gang... Når vi er sammen, har vi det så flott. Og han virker så søt, så god, holder meg i hånda, kikker meg i senk, legger de store, fine armene sine rundt meg, holder godt tak rundt meg når vi ser film.. Men så stopper det seg der. Det stopper seg ved sex. 

Han vil ikke ha meg, sånn på ordentlig tror jeg. Allikevel tar han seg i å bli sjalu om han hører andre snapper til meg, eller melder meg, når jeg er med han. Jeg aner ikke hvordan han hadde reagert om han så meg med en annen mann. Så sier han så mange søte ting, hinter til at han har følelser for meg, men så er det stopp etter helgen. Så er det på an igjen. Og jeg blir gal. På en måte har jeg lyst til å kutte all kontakt, på en annen måte har jeg lyst til at vi skal fortsette å snakke sammen hver dag, slik vi gjør nå. Men da er han liksom bare veldig 'kompis', så kommer helgen, så øker interessen hans på.

Hva sier jeg, hva gjør jeg? Jeg kom ut av et veldig ulykkelig forhold for bare noen måneder siden, hadde ikke akkurat planlagt å gå rett på en sånn smell. 

Anonymkode: 1fc3d...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hvordan du har det, har vært der selv.

Du må rett og slett bare spørre han hva han vil med dere. Vil han ikke ha noe forhold, så slutt iallefall med klining og sex. Du ødelegger deg selv på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du er nødt å ta en sjanse her: gi han en mulighet til å savne deg. Det betyr at du gjør deg utilgjengelig for meldinger og at du finner på noe annet til helgen. Meldinger kan bety at du venter litt ekstra lenge med å svare og at du lar han ta initiativet. Og du må bare finne på noe helt annet til helgen slik at det ikke er mulig å treffes.

Dette kan være nok for han til å innse at han ønsker mer, eller for deg til å innse at han er et sidespor i livet ditt. Sidespor ender som regel langt fra målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett med han du. Han høres ut som en bra fyr som vet å passe på følelsene sine.

Anonymkode: 239f7...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Han manipulerer deg for å føle seg bra med seg selv, han bryr seg ikke om dine følelser selv om han er aldri så god med ord. 

Kutt kontakt, fordi han vil aldri få deg til å føle deg lykkelig. Han skaper bare et behov i deg for hans oppmerksomhet som han aldri har tenkt til å fylle helt. Resultatet er som du sier at du kommer logrende så fort han knipser. 

Endret av Micki123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skjønner ikke den fascinasjonen hans for meg. Kanskje fordi han ikke har fått meg før? Når jeg var i mitt tidligere forhold, flørtet han en del med meg da og, men da avviste jeg han naturlig nok. Så ble jeg singel, og jeg småflørtet litt tilbake, men dro det aldri noe lengre, nettopp fordi jeg var redd for at han ikke mente noe med det han sa. 

Til slutt har jeg da gitt etter for tingene han har sagt og gjort, å sa ja til å møte han en dag (tidligere har vi bare møtt på hverandre tilfeldig). 

Og jeg skjønner ikke, om målet hans bare var å få meg, kunne han ikke gitt seg når målet var nådd? Hvorfor må han holde på? Han vil jo ikke noe seriøst, så hvorfor holde på å holde på med samme person, trodde hele poenget med å være fri å frank var det motsatte jeg.. I tillegg er han kjekk og sjarmerende som fy, så han kan bare gå ut å få seg den han vil, omtrent. 

Jeg skal prøve å ikke gjøre meg så tilgjengelig, men gud bedre det er vanskelig, spesielt når en har litt innabords, å savnet sniker seg på.. 

Takk for alle tips og svar. 

Anonymkode: 1fc3d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde spurt rett ut. "Hva vil du egentlig?"

Men nå er jeg ganske direkte av meg, og det er ikke alltid at det lønner seg. Noen får bakoversveis og trekker seg unna, men jeg hater å ikke vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare skjønner ikke den fascinasjonen hans for meg. Kanskje fordi han ikke har fått meg før? Når jeg var i mitt tidligere forhold, flørtet han en del med meg da og, men da avviste jeg han naturlig nok. Så ble jeg singel, og jeg småflørtet litt tilbake, men dro det aldri noe lengre, nettopp fordi jeg var redd for at han ikke mente noe med det han sa. 

Til slutt har jeg da gitt etter for tingene han har sagt og gjort, å sa ja til å møte han en dag (tidligere har vi bare møtt på hverandre tilfeldig). 

Og jeg skjønner ikke, om målet hans bare var å få meg, kunne han ikke gitt seg når målet var nådd? Hvorfor må han holde på? Han vil jo ikke noe seriøst, så hvorfor holde på å holde på med samme person, trodde hele poenget med å være fri å frank var det motsatte jeg.. I tillegg er han kjekk og sjarmerende som fy, så han kan bare gå ut å få seg den han vil, omtrent. 

Jeg skal prøve å ikke gjøre meg så tilgjengelig, men gud bedre det er vanskelig, spesielt når en har litt innabords, å savnet sniker seg på.. 

Takk for alle tips og svar. 

Anonymkode: 1fc3d...50c

Han stopper ikke fordi han vil ha seg med deg inntil han finner noen han kan dumpe deg for. Så lenge du lager dine egne problemer syns jeg du skal stoppe å syte eller så får du gjøre noe med det. Når du skriver "prøve å gjøre deg utilgjengelig" tror jeg desverre viljestyrken din er for svak til at du klarer å stå opp for deg selv.

Anonymkode: 5f51a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

"Hvorfor må han holde på?"

Fordi det gir han noe å holde på sånn. Det må jo være en enorm egoboost å føle at du kan kontrollere et annet menneske til å komme og gå helt som du vil. Tror du ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Micki123 skrev:

"Hvorfor må han holde på?"

Fordi det gir han noe å holde på sånn. Det må jo være en enorm egoboost å føle at du kan kontrollere et annet menneske til å komme og gå helt som du vil. Tror du ikke? 

Det har du sikkert helt rett i. 

Til deg som sa oppi her at jeg får slutte å syte så lenge jeg skaper mine egne problemer. Ja, du har rett, men du vet tross alt ingenting om meg, og hvorfor jeg gjør som jeg gjør, føler som jeg føler, og er som jeg er. Jeg syns det var en veldig ufølsom måte å si det på, men det er nå meg. Men du har kanskje ikke vært igjennom et vanskelig forhold, tøft brudd, psykisk mishandling og dermed blitt litt desperat på det du tror er et ønske fra en annen om å ville være med deg? :)

Til deg som sier at jeg bør spørre rett ut; jepp, mulig du har rett. Jeg ville vel vanligvis gjort det og, men jeg ble så brutt ned i årevis i mitt forrige forhold, at jeg nærmest føler jeg har mistet meg selv litt på veien. Og det er så lett å lure seg selv når man ikke har følt kjærlighet, begjær, at noen ønsker deg på lang, lang tid. Kanskje det skinner igjennom og, at jeg i utgangspunktet ikke er lykkelig, og 'lett å please'.

Anonymkode: 1fc3d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han stopper ikke fordi han vil ha seg med deg inntil han finner noen han kan dumpe deg for. Så lenge du lager dine egne problemer syns jeg du skal stoppe å syte eller så får du gjøre noe med det. Når du skriver "prøve å gjøre deg utilgjengelig" tror jeg desverre viljestyrken din er for svak til at du klarer å stå opp for deg selv.

Anonymkode: 5f51a...ecc

Og ja, jeg er også redd for at viljestyrken min er for svak, på nåværende tidspunkt. Det er jo nettopp det jeg er redd for, å ikke klare å komme meg ut av dette, holde på å holde på, til han dumper meg for en annen. Samtidig som han gir små drypp om at han liker jo meg, bare ikke er klar for noe nå. 

Kanskje jeg rett og slett bare skal sette hardt mot hardt å si dette? Spørre han å lenge han skal holde på med dette pisset, til han finner en annen, bedre en å dumpe meg for? Så kanskje han enten lar meg være, eller skjønner at dette er jeg ikke interessert i i alle fall. 

Anonymkode: 1fc3d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ja, jeg er også redd for at viljestyrken min er for svak, på nåværende tidspunkt. Det er jo nettopp det jeg er redd for, å ikke klare å komme meg ut av dette, holde på å holde på, til han dumper meg for en annen. Samtidig som han gir små drypp om at han liker jo meg, bare ikke er klar for noe nå. 

Kanskje jeg rett og slett bare skal sette hardt mot hardt å si dette? Spørre han å lenge han skal holde på med dette pisset, til han finner en annen, bedre en å dumpe meg for? Så kanskje han enten lar meg være, eller skjønner at dette er jeg ikke interessert i i alle fall. 

Anonymkode: 1fc3d...50c

Om viljestyrken din er for svak eller ikke avgjør du helt selv. Selv om du ikke styrer følelsene dine, så har du full kontroll over handlingene dine. Hvis du syns innlegget mitt var ufølsomt, var det fordi jeg tror du trenger et spark bak til å bygge opp viljestyrken din.

Jeg tror du vet hva som er best for deg. Ikke klar for noe nå = vil ikke med deg. Jeg ville gitt blanke i han der. Da forsøker han antaglig å få deg tilbake, men så fort han har fått deg tilbake igjen, sitter du i samme situasjon som nå.

Anonymkode: 5f51a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om viljestyrken din er for svak eller ikke avgjør du helt selv. Selv om du ikke styrer følelsene dine, så har du full kontroll over handlingene dine. Hvis du syns innlegget mitt var ufølsomt, var det fordi jeg tror du trenger et spark bak til å bygge opp viljestyrken din.

Jeg tror du vet hva som er best for deg. Ikke klar for noe nå = vil ikke med deg. Jeg ville gitt blanke i han der. Da forsøker han antaglig å få deg tilbake, men så fort han har fått deg tilbake igjen, sitter du i samme situasjon som nå.

Anonymkode: 5f51a...ecc

Det er sant, men det er veldig lett å sitte å tenke slik nå, Vs det å prøve å ikke handle på følelser fremfor fornuft når det kommer til stykket. 

Men han virker liksom ikke til å være typen til å være redd for å være alene heller, så og jeg vet jo at han drar damer hvis det passer han,  men det et vel sikkert litt artig for han å få litt 'kontroll' på en han ikke har fått tak i før eller noe, jeg vet ikke. 

Men ja, jeg er helt enig i den at hvis man møtet noen man virkelig liker, kaster man vanligvis den 'ikke klar for noe nå' til side, i frykt for å miste den man har funnet. Så innerst inne vil han nok ikke noe annet med meg enn å bruke meg som en slags boost og underholdning når det måtte passe han..

Anonymkode: 1fc3d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor være ulykkelig forelska? Ulykkelig? Sier seg selv egentlig; vil du være ulykkelig fortsetter du som nå, vil du være lykkelig legger du det bak deg og går videre. 

Anonymkode: 13daa...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor være ulykkelig forelska? Ulykkelig? Sier seg selv egentlig; vil du være ulykkelig fortsetter du som nå, vil du være lykkelig legger du det bak deg og går videre. 

Anonymkode: 13daa...9a5

Åja, at jeg ikke tenkte på det! :) da bare snur jeg meg rundt, slutter å være betatt/forelsket i han, så er problemet løst. Takk! :)

Selvfølgelig vil jeg ikke være det.. Aller helst skulle vel selvfølgelig ønske at han plutselig kom å sa han ville noe mer, men det spørs om det kommer til å skje. Og det jeg da selvfølgelig trenger tips/tanker om, er hvordan jeg håndterer dette best/hva jeg sier/gjør etc. :)

Anonymkode: 1fc3d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, at jeg ikke tenkte på det! :) da bare snur jeg meg rundt, slutter å være betatt/forelsket i han, så er problemet løst. Takk! :)

Selvfølgelig vil jeg ikke være det.. Aller helst skulle vel selvfølgelig ønske at han plutselig kom å sa han ville noe mer, men det spørs om det kommer til å skje. Og det jeg da selvfølgelig trenger tips/tanker om, er hvordan jeg håndterer dette best/hva jeg sier/gjør etc. :)

Anonymkode: 1fc3d...50c

Ta sorgen nå, fremfor om måneder fra nå hvor frustrasjonen har blitt større. La han gå. 

Anonymkode: 13daa...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er en fyr som hele tiden tror at gresset er grønnere på den andre siden. Han vil aller helst ha noe som er enda bedre enn deg. Han er for dum for å skjønne at du er mer enn bra nok for han. Faktisk er du alt for bra for han. Den måten han behandler deg på er bare ufin. 

Han vil ikke ha deg, men vil heller ikke at noen andre skal ha deg. Hvor egoist er du da? Og en så egoistisk person vil aldri ha noe å gi. Bare ta. 

Anonymkode: 3964c...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta sorgen nå, fremfor om måneder fra nå hvor frustrasjonen har blitt større. La han gå. 

Anonymkode: 13daa...9a5

Kunne ikke sagt dette bedre selv.

For 1 år siden dumpa jeg typen som var akkurat sånn som dette, bare han var sammen med meg. Han var kjæresten min og holdt på sånn som dette. Kan du tenke deg ?

Det har tatt meg dette året å bygge meg selv opp igjen, og komme over han.

Tro meg. kom deg til helvete vekk før du sitter i saksa og ikke kommer deg ut .. jeg satt i saksa med han i 5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, BethD skrev:

Kunne ikke sagt dette bedre selv.

For 1 år siden dumpa jeg typen som var akkurat sånn som dette, bare han var sammen med meg. Han var kjæresten min og holdt på sånn som dette. Kan du tenke deg ?

Det har tatt meg dette året å bygge meg selv opp igjen, og komme over han.

Tro meg. kom deg til helvete vekk før du sitter i saksa og ikke kommer deg ut .. jeg satt i saksa med han i 5 år...

Jeg satt i saksa i tre år, det var ett helvete og ble bare verre. Skulle ønske noen tok meg i øra og fortalt sannheten fra dag 1. 

Anonymkode: 13daa...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt i saksa i tre år, det var ett helvete og ble bare verre. Skulle ønske noen tok meg i øra og fortalt sannheten fra dag 1. 

Anonymkode: 13daa...9a5

Jepp.. samme her.. Hadde gjort hva som helst for å gå tilbake å forandre ting.. Men man lærer jo av alt,og jeg gjør aldri de samme feilene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...