Gå til innhold

"Ta en kaffe" - Trenger det alltid å bety date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet at dette har blitt diskutert utallige ganger før, men fant bare gamle tråder. Når en mann spør om kaffe, kan det bare være for å henge? Hvordan vet man hva å ta en kaffe betyr? Jeg har bare venninner, ingen kompiser. Vil gjerne få noen kompiser å henge med, men vil ikke ta en kaffe hvis de mener det som noe mer. 

Anonymkode: c1b4b...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å ta en kaffe, kan bety det samme som når folk skilles for dagen og sier vi snakkes, så ser man hverandre ikke igjen..

Høflighetfraser. Eller det betyr en kaffe og en prat, ferdig snakka. 

Anonymkode: 422f5...394

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har flere kompiser og vi drar stadig ut og tar en kaffe sammen. Kommer vel helt an på hvordan man spør. 

Anonymkode: 7e365...154

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å ta en kaffe, kan bety det samme som når folk skilles for dagen og sier vi snakkes, så ser man hverandre ikke igjen..

Høflighetfraser. Eller det betyr en kaffe og en prat, ferdig snakka. 

Anonymkode: 422f5...394

Dette er en som kontaktet meg etter at vi var på samme fest. Kjenner han ikke fra før. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan det jo hende han vil bli bedre kjent med deg? :) jeg hadde tatt det derfra jeg, å sett hvor det fører hen. 

Anonymkode: 039b6...6e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av situasjon, hvem som spør og hvordan de spør. Så det finnes ikke en fasit, du må bruke sosiale antenner og lese situasjonene. 

Men når en fyr du ikke kjenner vil møtes for en kaffe, så er det jo som oftest en form for date, de spør ikke bare fordi de er interessert i å få seg en ny venninne liksom..

Samtidig er det bare en kaffe, hvordan det utvikler seg vet man jo ikke, jeg har noen gode kompiser som i utgangspunktet ønsket å ligge med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da kan det jo hende han vil bli bedre kjent med deg? :) jeg hadde tatt det derfra jeg, å sett hvor det fører hen. 

Ja, håper bare ikke det er ment som noe annet enn kaffe som venner. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, håper bare ikke det er ment som noe annet enn kaffe som venner. Ts

Men har dere hatt en flørtete tone eller noe på festen da? Da er det jo egentlig bare å se hvor det tar veien hen, og om du merker han er keen på noe mer, ville jeg bare sagt det som det er. Selvfølgelig kan du gi beskjed på forhånd, men siden du ikke vet om han legger mer i det eller ei, så er det jo faktisk ikke sikkert han gjør det. :)

Jeg har blitt bedt ut på kaffe av en person som jeg også bare har truffet ute, men det her er bare som venner, da vi aldri har hatt en flørtete tone, men vi klikket kjempegodt som venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det avhenger av situasjon, hvem som spør og hvordan de spør. Så det finnes ikke en fasit, du må bruke sosiale antenner og lese situasjonene. 

Men når en fyr du ikke kjenner vil møtes for en kaffe, så er det jo som oftest en form for date, de spør ikke bare fordi de er interessert i å få seg en ny venninne liksom..

Samtidig er det bare en kaffe, hvordan det utvikler seg vet man jo ikke, jeg har noen gode kompiser som i utgangspunktet ønsket å ligge med meg. 

Dette tenkte jeg også. Jeg er forelsket i en annen, så noen date er ikke aktuelt uansett, men fint å få noen mannlige bekjentskaper. Men å ta en kaffe er veldig uskyldig da. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har dere hatt en flørtete tone eller noe på festen da? Da er det jo egentlig bare å se hvor det tar veien hen, og om du merker han er keen på noe mer, ville jeg bare sagt det som det er. Selvfølgelig kan du gi beskjed på forhånd, men siden du ikke vet om han legger mer i det eller ei, så er det jo faktisk ikke sikkert han gjør det. :)

Jeg har blitt bedt ut på kaffe av en person som jeg også bare har truffet ute, men det her er bare som venner, da vi aldri har hatt en flørtete tone, men vi klikket kjempegodt som venner. :)

Nei, vi snakket ikke engang. Jeg vil ikke virke helt innbilsk å si at jeg bare er interessert i å bli kjent som venner heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lithe.
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at dette har blitt diskutert utallige ganger før, men fant bare gamle tråder. Når en mann spør om kaffe, kan det bare være for å henge? Hvordan vet man hva å ta en kaffe betyr? Jeg har bare venninner, ingen kompiser. Vil gjerne få noen kompiser å henge med, men vil ikke ta en kaffe hvis de mener det som noe mer. 

I de fleste situasjoner er det nok en date. Kjenner du han veldig godt fra før og ofte møtes via felles interesser, venner og arrangementer, så kan det være vennskapelig. Men menn pleier som regel ikke å invitere ukjente kvinner på en kaffe når de vil bli vennskapelig kjent med henne, det pleier som regel å foregå via sosiale begivenheter som allerede er satt.

Endret av Lithe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tenkte jeg også. Jeg er forelsket i en annen, så noen date er ikke aktuelt uansett, men fint å få noen mannlige bekjentskaper. Men å ta en kaffe er veldig uskyldig da. Ts

Det trenger ikke bety noe annet enn at det hadde vært hyggelig vennskapelig.

Men siden det var rett etter en fest og du ikke kjenner han noe særlig, ville jeg tro han tenkte på noe mer romantisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det betyr date, så har jeg invitert veldig mange med på date. Til og med folk med samboere, barn og ring på fingeren. 

Det kan bety date, og det kan bety bare å skravle. Men sånn sett er det kanskje ikke så skummelt å møte opp heller, for du kan bare se på det som å møte en venn/bekjent. Du finner fort ut etterpå om det kan bli noe mer eller om det bare var et hyggelig treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en kaffe ser jeg bare på som noe vennskapelig :) Men man finner jo fort ut om det er romantisk ment eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Lithe. skrev:

I de fleste situasjoner er det nok en date. Kjenner du han veldig godt fra før og ofte møtes via felles interesser, venner og arrangementer, så kan det være vennskapelig. Men menn pleier som regel ikke å invitere ukjente kvinner på en kaffe når de vil bli vennskapelig kjent med henne, det pleier som regel å foregå via sosiale begivenheter som allerede er satt.

Dette er min erfaring også :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en date han spør om. Menn spør ytterst sjelden om kaffe sammen med en ukjent jente for å skaffe ei veninne.

Anonymkode: 6e6d4...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og hvis vi dropper begrepet date, hva er det da han lurer på?

Jeg forstår alltid det å ta en kaffe som å rydde litt tid til å sette seg ned med et annet menneske og bli litt bedre kjent.

Hvis det er definisjonen på en date (et gammeldags stevnemøte med romantiske intensjoner) så ok, da er det mange som har gått skuffet fra en kaffe med undertegnede :fnise:

Anonymkode: 2c607...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cuntzilla skrev:

Det kan bety begge deler - enten at han liker deg som person og bare vil bli kjent med deg og ha deg som venn eller det kan bety at han er ute etter ett ligg. Du vil ofte merke det under kaffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, isåfall var jeg på en date med en kompis i dag. Ganske sikker på at han bare ville snakke og drikke kaffe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt ulike svar her. Må bare dele et innlegg jeg fant i en gammel tråd. Selvom det er generaliserende, så føler jeg det er mye sannhet i dette innlegget også. Hva tenker der? Her er innlegget:

Essensiell info til dere kvinner:

Ingen menn er interessert i å bli "venn" med dere, husk det. D.v.s. ingen menn oppsøker jenter/kvinner fordi de "har lyst på en ny venn". I så fall oppsøker man andre menn/gutter, da sannsynligheten for et gi-og-ta-vennskap er vesentlig høyere menn seg imellom. Enten det, eller så er det snakk om en homofil mann som føler en viss tilhørighet blant kvinner.

Menn kan ende opp med å bli venner med kvinner, men da har det aldri vært intensjonen fra starten av. Da har man enten hatt en eller annen form for romantisk/seksuell tiltrekning til det aktuelle kvinnemennesket en eller annen gang, eller så er hun dama til en kompis eller noe sånn. Men vit at ingen heterofile menn søker dere opp og tar initiativ til fritids-kontakt kun for at dere skal bli venner.

Regn derfor med at når en mann inviterer dere på "en kaffe", så er det snakk om noe mer i luften enn bare et vennskap. Det kan så klart ende opp som et vennskap, men det er neppe intensjon fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...