Tule Skrevet 8. november 2004 Forfatter #21 Skrevet 8. november 2004 Jeg syns med andre ord at det burde være valgfritt hvem som tar ut permisjonen.... Du som gjerne vil slite med pumping og stress ut av huset før den lille er året og mener at det ikke er viktig med disse "kosestundene": værsegod, men ikke fortell alle andre at de skal mene det samme! Syns det burde være helt opp til hver familie å velge. hei hør her og ville goi barnet sitt tid med far er bra det kan bli stress med bare ettermiddagene og heldgene det er bra vis far får tidlig kontakt med barnet sitt og det er vel og slitsomt og vere borte fra jobben i elleve måneder, med dette systemet så kan jo mor fortsatt ta ut nesten ni måneder permisjon ofg det er lenge npok amingne er jo viktigst de seks første månedene og je syns at en mor bør kunne vere villig til og stå opp tidlig og pumpe seg for at far kan ha mer tid med banret og det er og slik at man kan få ame pauser, det er ikke så lett at en ver kan ta ut dt en vil når far ikke har opptjeningsrett så er det ikke altid at de ar råd til at han er jemme, ogmed dnene modellen er det jo fire måneder som de kan gjøre va de vil med hilsen
Tule Skrevet 8. november 2004 Forfatter #22 Skrevet 8. november 2004 Det syns da jeg også, og jeg forteller hvordan vi kommer til å gjøre det. Og, jeg mener fremdeles at ettermiddager og helger ikke er det samme. Forteller da ikke andre at de skal mene det samme! Voldsomt så amper du var da... hei er enig med deg men jeg sysns det er litt lite tid med bare kvelder og helger og synes det er fint at noe forelsår et forslag som kan gi far bedre tid til banra sien hilsen
Tule Skrevet 8. november 2004 Forfatter #23 Skrevet 8. november 2004 Beklager så mye. Ikke meningen å virke amper. Føler bare at "alle" her inne mener man skal syns at å dele opp permisjonen mer, og på død og liv gi mannen mer permisjon av sin egen periode er det riktige i alle sammenhenger. Mener man ikke dette, er man dum (er den følelsen jeg sitter igjen med). Så igjen, det var aldri mening å virke amper på noen måte. hei poenget er at det er bra for banret at far får kontkat med det tidligere og han er jo like mye forleder jeg sysn det er dårlig gjort av deg og snakke nedsettende til den andre fordi hun vil punpe seg og gi far mer tid med banret sitt keg syns hun viser mer omtanke en deg jeg syns du kan repselktere aat hun har et anet syn og en ting til va med far syns han det er greit og ha bare kveldene og helgene med banret har du tnekt på det jeg syns du vinkler dette veldig mye ut fra deg og ikke utfra barnet og han, jeg syns det går an og slippe far til tidligere når det går an og pumpe jeg syns man bør tenke litt slik jeg syns det er firkantet og ikke ville ofre litt i hverdagen for at barnet skal få mer kontakt med far og fordi det gir en littm er ubehag, de kosestundene kan vel vere like bra hos far med flaske det er vel litt ut i fra deg selv du vil ha det slik, jeg syns man bør vere litt smidig når man har barn og kontakt med far er viktig, va om det skejr en noe da er det fint vis banret erlike trykt hods far, jeg menr det er lurt og tenke litt utenfor seg slev og ikke gjøre det kan lett bli sett som dumt. jeg syns det er egoistisk og ville has banret for seg selv man er to om det og man bør slippe ti lhvernadre vil far ha mer tid bør han kunne det og jeg syns da dette forslaget er fint, det er også samfunnsøkonomi det vil bli dyrt vis man skulle ha mer permisjon utover et år jeg syns det er greit jeg syns det hilsen
Tule Skrevet 8. november 2004 Forfatter #24 Skrevet 8. november 2004 hei igjen jeg skjønner ikke va som er ødeleggende med at far er forbeholt fire få uker i dag egoistisk og ikke kunne une han disse i hvertfall og de ukene som er forbeholdt mor blir vel tatt først uansett og da er det hun som må vere hjemme uansett så vil det vere mor som er hjemme den første tiden så jeg ser ikke va som er vanskelig med at noe er forbeholt henne kan du forklare va du mener her jeg skjønner ikke helt hilsen
kitty Skrevet 9. november 2004 #25 Skrevet 9. november 2004 hei poenget er at det er bra for banret at far får kontkat med det tidligere og han er jo like mye forleder jeg sysn det er dårlig gjort av deg og snakke nedsettende til den andre fordi hun vil punpe seg og gi far mer tid med banret sitt keg syns hun viser mer omtanke en deg jeg syns du kan repselktere aat hun har et anet syn og en ting til va med far syns han det er greit og ha bare kveldene og helgene med banret har du tnekt på det jeg syns du vinkler dette veldig mye ut fra deg og ikke utfra barnet og han, jeg syns det går an og slippe far til tidligere når det går an og pumpe jeg syns man bør tenke litt slik jeg syns det er firkantet og ikke ville ofre litt i hverdagen for at barnet skal få mer kontakt med far og fordi det gir en littm er ubehag, de kosestundene kan vel vere like bra hos far med flaske det er vel litt ut i fra deg selv du vil ha det slik, jeg syns man bør vere litt smidig når man har barn og kontakt med far er viktig, va om det skejr en noe da er det fint vis banret erlike trykt hods far, jeg menr det er lurt og tenke litt utenfor seg slev og ikke gjøre det kan lett bli sett som dumt. jeg syns det er egoistisk og ville has banret for seg selv man er to om det og man bør slippe ti lhvernadre vil far ha mer tid bør han kunne det og jeg syns da dette forslaget er fint, det er også samfunnsøkonomi det vil bli dyrt vis man skulle ha mer permisjon utover et år jeg syns det er greit jeg syns det hilsen Jeg snakker da ikke nedlatende om noen andre her!!! Hvis alle meninger skal tolereres så må jeg jo kunne si min mening. Samboeren min syns det er helt ok med kvelder og helger. Han har ham også alene når jeg skal ut på noe(trening, treffe venninner ol), så om han ikke har så mye tid så er det definitivt kvalitetstid. Og selvfølgelig unner jeg ham de 4 ukene han har krav på. Hvis permisjonstiden økes skal han jo få tilbudet om å ta ut dette. Men jeg mener fortsatt at det er en grunn til at vi har fått puppen og har liten sans for å "tukle" med pumping og flaske når det ikke er nødvendig, men det må jo bli en helt individuell sak.
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #26 Skrevet 9. november 2004 Beklager så mye. Ikke meningen å virke amper. Føler bare at "alle" her inne mener man skal syns at å dele opp permisjonen mer, og på død og liv gi mannen mer permisjon av sin egen periode er det riktige i alle sammenhenger. Mener man ikke dette, er man dum (er den følelsen jeg sitter igjen med). Så igjen, det var aldri mening å virke amper på noen måte. Nei, jeg mener ikke det. Jeg syns man bør kunne få fordele permisjonen som man vil, og som det passer for hver familie. Hos oss ville det passer ypperlig om far kunne ta mer permisjon og få permisjonspenger på grunnlag av egen inntekt. For dere passer noe annet. :-)
Jens Skrevet 9. november 2004 #27 Skrevet 9. november 2004 Jeg er også imot tvangspermisjoner. Min mann hadde ikke hatt noen jobb å gå tilbake til om han hadde gått ut i permisjon noen måneder. Hans kunder ville gitt beng i att han har fått barn, og gått ett annet sted.
Lula Skrevet 9. november 2004 #28 Skrevet 9. november 2004 I utgangspunktet er jeg ikke for noen som helst form for tvang. Heller ikke når det gjelder hvem av foreldrene som skal ta ut mest permisjon. MEN (et stort men), slik situasjonen er i dag mener jeg at en mild form for "tvang" er det som må til for å få en holdningendring i samfunnet. Far er da en like viktig og god omsorgsperson som mor, og slik det er i dag er det en klar overvekt av kvinner som tar ut full perimisjon mens mannen kun tar ut de pålagte 4 ukene. Ikke kom og fortell meg at det i alle disse tilfellene er fordi "far ikke har en jobb å gå tilbake til om han tar ut mer permisjon" (ikke myntet på deg Jens, men bruker dette som et eksempel). For det er bare ikke tilfellet. Det handler om holdninger og tradisjonelle og til dels gammeldagse kjønnsrollemønstre. Jeg tror at det trengs en holdningendring hos både mor, far og arbeidsgivere på dette feltet. Mødre har gjerne den oppfatning at hele permisjonen er "deres", og at far ikke skal "stjele" fra deres tid. Mange fedre på sin side ønsker nok mer permisjon, men er redd for reaksjoner fra omgivelsene, arbeidsgiver og kanskje mor. Inntil vi får en reell likestilling på dette området, der det er like naturlig at far tar ut en større andel permisjon som at mor gjør det, tror jeg vi må ha ordninger der dette tvinges frem. Amming brukes som et argument i denne debatten. Selvsagt skal barn ammes så lenge det er hensiktmessig, men det er slett ikke uforenelig med jobb. La oss si at mor og far deler 50/50 på permisjonen. Ungen fullammes til 6 mnd. og deretter feks morgen og kveld. Jeg ser ikke problemet med det. Vi skal ha barn om noen måneder. Planen er at vi skal dele ca. 50/50 på permisjonen. Far ønsker å være mer tilstede i barnets liv, og vi synes begge at dette er den mest rettferdige fordelingen. Vi tror også det er mest fordelaktig for barnet. Det som skremmer meg er at allerede nå får vi reaksjoner på dette. Vi går jo ikke rundt å roper ut at vi har tenkt å gjøre det slik, men folk spør jo, og da svarer vi. Flere av mine venninner og andre kvinner skjønner ikke hvorfor jeg kun skal ha 6-7 måneders permisjon. Det er jo såååååååååååå deilig å være hjemme. :o Javel, men det handler da vitterlig ikke bare om hva JEG har lyst til??? De fleste menn vi snakker med sier: Så bra!!! Men hva sier arbeidsgiveren til mannen???? Slik jeg ser det må det en holdningsendring til i hele samfunnet, og arbeidslivet må tilrettelegge bedre for at menn tar ut mer permisjon (ingen er uunnværlig i arbeidslivet. Heller ikke menn, uansett hviken jobb de måtte ha!) Det er helt tydelig at dette ikke endrer seg på magisk vis helt av seg selv, så da blir endringer i permisjonsbestemmelsene et middel for å oppnå dette.
Jens Skrevet 9. november 2004 #29 Skrevet 9. november 2004 Lula, Det finnes faktisk yrker hvor mannen ikke kan ta permisjon!Min mann har ett slikt yrke. Jeg har aldri tatt noen utdannelse nettopp fordi jeg alltid har hatt planer om å være mor ikke karrierekvinne, og syns da det er tullete hvis jeg ikke kan velge det. Skal da min mann miste jobben, og jeg fortsette i en jobb jeg kun er på for å tjene litt penger, fordi loven sier att slik SKAL det være???Hvor latterlig er ikke det?
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #30 Skrevet 9. november 2004 Lula, Det finnes faktisk yrker hvor mannen ikke kan ta permisjon!Min mann har ett slikt yrke. Jeg har aldri tatt noen utdannelse nettopp fordi jeg alltid har hatt planer om å være mor ikke karrierekvinne, og syns da det er tullete hvis jeg ikke kan velge det. Skal da min mann miste jobben, og jeg fortsette i en jobb jeg kun er på for å tjene litt penger, fordi loven sier att slik SKAL det være???Hvor latterlig er ikke det? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke skal få bestemme selv! I noen familier passer det at mor er hjemme i hele permisjonstiden og i andre passer det at far også er hjemme. men, hvorfor skal det være tvang? Må vi ikke stole på at de som faktisk har bestemt å få barn sammen også klarer å fordele dette så det blir best for begge parter? Jeg ville ihvertfall aldri finne på å overkjøre min mann og si at han ikke får lov til å være hjemme om han har lyst til det og det går bra overens med hans jobb!
Lula Skrevet 9. november 2004 #31 Skrevet 9. november 2004 Kjære Jens. Leste du innlegget mitt skikkelig? Tror ikke det! Jeg skriver at i de aller FLESTE tilfeller er det ikke slik at mannen mister jobben om han tar permisjon. Noen har selvsagt ikke like lett for å ta permisjon som alle (feks. selvstendig næringsdrivende). Jeg har da ALDRI påstått noe annet, men jeg diskuterer på generelt grunnlag her, og da blir det litt snevert å henge seg opp i særtilfeller. Løft nå blikket litt opp fra din egen situasjon og forsøk å se det store bildet her. Jeg skriver også at det krever en holdningsendring/lovendring ifht ARBEIDSLIVET for å tilrettelegge for permisjon for far, slik at han ikke skal møte unødvendig motstand eller miste jobben. Det er jo faktisk mange kvinner som har typiske mannsyrker også. Skal ikke de kunne få barn de da? Eller er det sånn at kvinner er unnværlige i et år når de får barn, mens far ikke er det mer en MAX 4 uker???? Forøvrig tror jeg ikke det er mange som faktisk MISTER jobben. Det er neppe holdbart i følge loven. Om man feks. er selger må firmaet man jobber for sørge for kundene blir ivaretatt av andre mens man er borte.
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #32 Skrevet 9. november 2004 Kjære Jens. Leste du innlegget mitt skikkelig? Tror ikke det! Jeg skriver at i de aller FLESTE tilfeller er det ikke slik at mannen mister jobben om han tar permisjon. Noen har selvsagt ikke like lett for å ta permisjon som alle (feks. selvstendig næringsdrivende). Jeg har da ALDRI påstått noe annet, men jeg diskuterer på generelt grunnlag her, og da blir det litt snevert å henge seg opp i særtilfeller. Løft nå blikket litt opp fra din egen situasjon og forsøk å se det store bildet her. Jeg skriver også at det krever en holdningsendring/lovendring ifht ARBEIDSLIVET for å tilrettelegge for permisjon for far, slik at han ikke skal møte unødvendig motstand eller miste jobben. Det er jo faktisk mange kvinner som har typiske mannsyrker også. Skal ikke de kunne få barn de da? Eller er det sånn at kvinner er unnværlige i et år når de får barn, mens far ikke er det mer en MAX 4 uker???? Forøvrig tror jeg ikke det er mange som faktisk MISTER jobben. Det er neppe holdbart i følge loven. Om man feks. er selger må firmaet man jobber for sørge for kundene blir ivaretatt av andre mens man er borte. Jeg er enig i at det må gjøres en holdningsendring i arbeidslivet, men syns at selv om man får mer permisjon så bør mesteparten av permisjonstiden være lagt opp slik at man kan velge hvem som skal være hjemme. Og ikke pålegge den ene eller andre parten å ta et visst antall måneder.
floyel Skrevet 9. november 2004 #33 Skrevet 9. november 2004 Jens, Det å ta ut svangerskapspermisjon er en rettighet, og ingen plikt. Så selv om far får rettigheter til x uker permisjon, så betyr det ikke at han må ta dem ut. For meg er det viktigste argumentet for større grad av tvangsdeling, likestilling på arbeidsmarkedet. Det er bra at vi har gode ordninger knyttet til fødsel og amming, men samtidig ser jeg som ung arbeidssøker at det er lett å bli mistenkeliggjort all den tid hovedtyngden av parene velger å dele permisjonen 11-1. mvh Fløyel
Tule Skrevet 9. november 2004 Forfatter #34 Skrevet 9. november 2004 Jeg er også imot tvangspermisjoner. Min mann hadde ikke hatt noen jobb å gå tilbake til om han hadde gått ut i permisjon noen måneder. Hans kunder ville gitt beng i att han har fått barn' date=' og gått ett annet sted.[/quote'] hei derfor er det viktig med nye rettigheter da kan de ikke tvingeh an det viktigste er barna og derfor bør fedre ha rett til og vere hjemme med dem hilsen
Tule Skrevet 9. november 2004 Forfatter #35 Skrevet 9. november 2004 Jeg snakker da ikke nedlatende om noen andre her!!! Hvis alle meninger skal tolereres så må jeg jo kunne si min mening. Samboeren min syns det er helt ok med kvelder og helger. Han har ham også alene når jeg skal ut på noe(trening, treffe venninner ol), så om han ikke har så mye tid så er det definitivt kvalitetstid. Og selvfølgelig unner jeg ham de 4 ukene han har krav på. Hvis permisjonstiden økes skal han jo få tilbudet om å ta ut dette. Men jeg mener fortsatt at det er en grunn til at vi har fått puppen og har liten sans for å "tukle" med pumping og flaske når det ikke er nødvendig, men det må jo bli en helt individuell sak. hei jeg sikter til denne setningen her Du som gjerne vil slite med pumping og stress ut av huset før den lille er året og mener at det ikke er viktig med disse "kosestundene": værsegod, poenget er og ofrre litt for banret sitt for at det skal hs mer tid med far jeg syns det er ynkelig med fedre som ikke krever mer permisxjon, problemt er også at du ser på det som din permisjon det er det ikke åpoemnget er at det skal vere mulig og dele far har like stor rett og et barn trenger ikke og fullames mer en i seks måneder etter da kkan det ammes to ganger om dagne det vil ikke skade dit barn og venne seg til det heller de kose studnene er nokemest for deg, jeg syns faren burde vert mer engasjert i barnet sitt jeg sysn dwet er lite at far bare får fire uker når mor er foreboholdt seks hilsen
Tule Skrevet 9. november 2004 Forfatter #36 Skrevet 9. november 2004 Lula, Det finnes faktisk yrker hvor mannen ikke kan ta permisjon!Min mann har ett slikt yrke. Jeg har aldri tatt noen utdannelse nettopp fordi jeg alltid har hatt planer om å være mor ikke karrierekvinne, og syns da det er tullete hvis jeg ikke kan velge det. Skal da min mann miste jobben, og jeg fortsette i en jobb jeg kun er på for å tjene litt penger, fordi loven sier att slik SKAL det være???Hvor latterlig er ikke det? hei jeg sysn de gamle holdningene er latterlige det fins sikkert mange men som har slik jobb og ønkser og ta ut permisjon 0og ikke kan hvor urettferdig er ikke det? vis far får retigheter kan han slå i bordte med dem og arbeidgivermåtte akseptere det, og en annen ting jeg syns det er ille og få barn unten og ville vere med og forsørge dem og va med pensjonene din har du tenkt på hva som skjer med dem vis du ikke jobber og er det ikke litt egoistisk at du vil at andre skal forsørge deg og ikke yte din skjetv til samfunnet hvorfor var det verre for deg en andre og ta utdanning hilsen
Tule Skrevet 9. november 2004 Forfatter #37 Skrevet 9. november 2004 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke skal få bestemme selv! I noen familier passer det at mor er hjemme i hele permisjonstiden og i andre passer det at far også er hjemme. men, hvorfor skal det være tvang? Må vi ikke stole på at de som faktisk har bestemt å få barn sammen også klarer å fordele dette så det blir best for begge parter? Jeg ville ihvertfall aldri finne på å overkjøre min mann og si at han ikke får lov til å være hjemme om han har lyst til det og det går bra overens med hans jobb! hei jeg syns lula sier det bra den fins faktisk jobber der det ikke er akseptert at faren tar ut permisjon syns du ikke deter fint vis disse mennene har rettigheter og slå i bordet med og det er jo va som er best for banret asom er viktigs og ikke foreldrneen, jeg er enig i at det ikke skulle vert tvang men det trengs for og endre holdninger hilsen
Tule Skrevet 9. november 2004 Forfatter #38 Skrevet 9. november 2004 I utgangspunktet er jeg ikke for noen som helst form for tvang. Heller ikke når det gjelder hvem av foreldrene som skal ta ut mest permisjon. MEN (et stort men), slik situasjonen er i dag mener jeg at en mild form for "tvang" er det som må til for å få en holdningendring i samfunnet. Far er da en like viktig og god omsorgsperson som mor, og slik det er i dag er det en klar overvekt av kvinner som tar ut full perimisjon mens mannen kun tar ut de pålagte 4 ukene. Ikke kom og fortell meg at det i alle disse tilfellene er fordi "far ikke har en jobb å gå tilbake til om han tar ut mer permisjon" (ikke myntet på deg Jens, men bruker dette som et eksempel). For det er bare ikke tilfellet. Det handler om holdninger og tradisjonelle og til dels gammeldagse kjønnsrollemønstre. Jeg tror at det trengs en holdningendring hos både mor, far og arbeidsgivere på dette feltet. Mødre har gjerne den oppfatning at hele permisjonen er "deres", og at far ikke skal "stjele" fra deres tid. Mange fedre på sin side ønsker nok mer permisjon, men er redd for reaksjoner fra omgivelsene, arbeidsgiver og kanskje mor. Inntil vi får en reell likestilling på dette området, der det er like naturlig at far tar ut en større andel permisjon som at mor gjør det, tror jeg vi må ha ordninger der dette tvinges frem. Amming brukes som et argument i denne debatten. Selvsagt skal barn ammes så lenge det er hensiktmessig, men det er slett ikke uforenelig med jobb. La oss si at mor og far deler 50/50 på permisjonen. Ungen fullammes til 6 mnd. og deretter feks morgen og kveld. Jeg ser ikke problemet med det. Vi skal ha barn om noen måneder. Planen er at vi skal dele ca. 50/50 på permisjonen. Far ønsker å være mer tilstede i barnets liv, og vi synes begge at dette er den mest rettferdige fordelingen. Vi tror også det er mest fordelaktig for barnet. Det som skremmer meg er at allerede nå får vi reaksjoner på dette. Vi går jo ikke rundt å roper ut at vi har tenkt å gjøre det slik, men folk spør jo, og da svarer vi. Flere av mine venninner og andre kvinner skjønner ikke hvorfor jeg kun skal ha 6-7 måneders permisjon. Det er jo såååååååååååå deilig å være hjemme. :o Javel, men det handler da vitterlig ikke bare om hva JEG har lyst til??? De fleste menn vi snakker med sier: Så bra!!! Men hva sier arbeidsgiveren til mannen???? Slik jeg ser det må det en holdningsendring til i hele samfunnet, og arbeidslivet må tilrettelegge bedre for at menn tar ut mer permisjon (ingen er uunnværlig i arbeidslivet. Heller ikke menn, uansett hviken jobb de måtte ha!) Det er helt tydelig at dette ikke endrer seg på magisk vis helt av seg selv, så da blir endringer i permisjonsbestemmelsene et middel for å oppnå dette. hei bravo hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #39 Skrevet 10. november 2004 hei jeg syns lula sier det bra den fins faktisk jobber der det ikke er akseptert at faren tar ut permisjon syns du ikke deter fint vis disse mennene har rettigheter og slå i bordet med og det er jo va som er best for banret asom er viktigs og ikke foreldrneen, jeg er enig i at det ikke skulle vert tvang men det trengs for og endre holdninger hilsen og jeg mener at om det skal være valgfritt hvem som tar ut permisjonen så kan familien legge opp permisjonen sånn det passer for dem! Jeg er ikke nødvendigvis imot endring i arbeidslivet selv om jeg er imot tvang. Se på Jens foreksempel, om det hele tiden har vært meningen av Jens skal være hjemme med barnet og mannen hennes syns det er helt greit, hvorfor skal de ikke få lov til det?
Tule Skrevet 10. november 2004 Forfatter #40 Skrevet 10. november 2004 og jeg mener at om det skal være valgfritt hvem som tar ut permisjonen så kan familien legge opp permisjonen sånn det passer for dem! Jeg er ikke nødvendigvis imot endring i arbeidslivet selv om jeg er imot tvang. Se på Jens foreksempel, om det hele tiden har vært meningen av Jens skal være hjemme med barnet og mannen hennes syns det er helt greit, hvorfor skal de ikke få lov til det? hei poenget er at vi har hat det slik nå og meste parten blir tatt ut av kvinnene vi jhar prøvd tidskontoordning slik at fok kan ta det ut når de vil og det har heller ikke gitt stort utslag, når noe arvbeidgivere er i mot at menn skal ta ut permsijon så er det vikitig at fedrene får rettigheter å slå i bordet mred og vis de skal ha egen opptjeningszrett så er det bare rett og rimelig at dek an tau den permsijonen de bør ha like mye rettighet til permisjon som kvinnene, når familier ikke har råd til at mannen er hjemme er det noe galt en slik ordning kan rette på det og barnet har godt av at far og er hejmme og får kontakt med det og det er bra at far kan vere hjemme uten at mor er det slik at han kan bestemmme selv og få godkontakt med barnet og det er det som er bra for barnet som er viktig og ikke for mor, jeg syns du skal lese innlegget til lula bedre hun har skjønt det bedre en deg. jeg tror ikke vi får en holdningsendring uten litt tvnag, likestillingsombudet vil også ha farnee fåpr mer perm jeg tror det er riktig og jeg tror det er bra for barna, ting kan skje, va vis mor faller fra, vi liker ikke å tenke på det men vis barnet vil tjene på og ha et trygt forhold til far da det er barnets rettigheter som er viktigs ikke foeldrene når man utvidet permisjonen til et år så var meningen at folk skullle dele på den og det har ikke skjedd alt da er det riktig med litt grep, og med dette forlaget er det jo over firem månder de kan dlee på og mor må jo nødvendigvis ha de førstemånedene uansett så det er ikke mye og dele på da og med dnene ordningen kan en mor ta ut til nesten ni måneder og det er lenge nok og det er ikke så stor forskjell på familier, vis det blir opptjeningsrett for fedren så vil det passe for de fleste familier at far tar ut permisjon va skulle vere ulempen med det mor for jo mer tid det er jo bare bra antakelig for alle og det må jo vere bra hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå