Gå til innhold

delvis enig med Sv

Tule

Anbefalte innlegg

hei

sv forelsåtr nå og utvide fødselspermisjonen til 56 uker vis man tar åtti prosent lønn, de foreslår og og dele den i tre en tredel til mor og en tredel til far og en tredel de kan gjøre hva de vil med de vil også ha selvstendig opptjen9ingsrett ofr far

jeg yns dette er riktig, det er greit at far kan få rett til og ta ut permisjon det er fortsatt en del kvinner som ikke vil slippe far til dette er et viktig våpen, far vil kunne få mer kontaktm ed barna sine og vil kanskje stille oppp mer siden, det vil også vere bra for likestillingne, det vil ikke vere en undskyldning for sjefer og ikke ansette kvinner forsi de går ut i fødselspermisjon dette risikoen vil nå bli lik, kjeg syns den damen som utlate seg om det i kvelsnytt svarte rart hun mente det ville bli uheldig for de som egnetlig ikke hadde mulighet til at far kunne ta ut permsisjon, men dette problemet vil jo forsvinne vis dette komer for det r jo først og fremst et økonomisk problem vis far får sin egne lønn når han tar oermisjon vil det ikke koste mer om han tar permisjon, jeg syns det er egoistisk med kvinner som vil ha permsisjonen for seg selv, det er viktig at far får kontakt med barnet sitt tidlig vis han skla stille opp for det senere. uansett syns jeg det er det viktigste med likestillingen her at kviiner for en større frihet til og vere ute i arbeidslivet for det at far kan vere hjemme, hva med dere

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok delvis enig med SV jeg også. Enig i utvidet permisjon som tilfaller far og enig i at fødselspenger skal regnes ut fra fars inntekt når han tar permisjon....

det blir lettere for far og ta mer permisjon dersom det ikke blir så avhengig av det økonomiske.

MEN jeg er ikke enig i at vi skal tvinges ut i arbeid tidligere enn det vi gjør nå. Syns vi skal beholde den goden vi har fått. Kall meg gjerne en egoist, men jeg har lyst til å være hjemme med mine barn så lenge jeg har mulighet til i dag. Dessuten så glemmes det i denne diskusjonen at barn som har mulighet til å amme og få i seg den verdifulle morsmelke bør få beholde muligheten til dette. Så lenge som mulig.

Til Tula. har du barn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok delvis enig med SV jeg også. Enig i utvidet permisjon som tilfaller far og enig i at fødselspenger skal regnes ut fra fars inntekt når han tar permisjon....

det blir lettere for far og ta mer permisjon dersom det ikke blir så avhengig av det økonomiske.

MEN jeg er ikke enig i at vi skal tvinges ut i arbeid tidligere enn det vi gjør nå. Syns vi skal beholde den goden vi har fått. Kall meg gjerne en egoist, men jeg har lyst til å være hjemme med mine barn så lenge jeg har mulighet til i dag. Dessuten så glemmes det i denne diskusjonen at barn som har mulighet til å amme og få i seg den verdifulle morsmelke bør få beholde muligheten til dette. Så lenge som mulig.

hei

jeg er enig med deg, med Sv s forslag så kan jo mor først ta ut fire måneder og så ta ut de fire fellesmånedene og da har hun ver hjemme i åtte måmneder og for mange tror jeg det er nok jeg vet om noen mødre som har gått ut igjen etter seks måneder, og når det gjelder amming så trenger vel ikke et barn og ammes i mer en åtte måneder det som anbefales er at man fullammer i seks måneder, jeg syns forlaget er bra, mor kan vere hjemme i fire måneder og så kan far komme inn når banret er klar for det jeg syns og det er fint at flere vil at far skal vere hjemme både fem og seks måneder jeg tror dette er noe som passer, mange steder i verden har de permisjon som bare er en del av den vi har her jeg tror kvinner her er ganske bortskjemte jeg syns åtte månder er ganske mye uansett men jeg er enig i at far ikke skal vere hjemme før barnet er klar for det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg vil leggetil at når det gjelder amming så er jo ikke ammingen etter 6 måneder s å omfattende s om før mor kan jo amme når hun er hjemme og far mate ellers og det er jo og jobber der mor kan amme i pausen jeg syns at foreldre som sliper til far før de fire siste ukene gjør et riktig valg

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av at en familie ikke selv skal få bestemme hvem som skal være hjemme i permisjon. Om en familie får 40, 50 eller 60 uker har ingenting å si i den sammenheng, ingen av ukene bør være forbeholdt den ene parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hei

jeg vil leggetil at når det gjelder amming så er jo ikke ammingen etter 6 måneder s å omfattende s om før mor kan jo amme når hun er hjemme og far mate ellers og det er jo og jobber der mor kan amme i pausen jeg syns at foreldre som sliper til far før de fire siste ukene gjør et riktig valg

hilsen

Hvorfor skal man begynne å lage krøll i amminga når man kan få lov til å la være. Hva er viktigst: barnets interesser eller farens interesse? Det er riktig at man anbefaler fullamming til 6 mnd, men det anbefales også at barnet ammes så lenge som mulig.

Dessuten kan man jo ikke lage regler for de få som har mulighet til ammepauser midt på dagen.

Enig med hun som mener at det burde være helt opp til hver familie å velge.

og til Tula, bare en liten kommentar. Det er lov til å sette punktum osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og, det er ikke i barnets interesse å tilbringe tid med faren det første leveåret? Min sønn ville ikke ha pupp etter 5 måneder og fikk derfor erstatning. Om vi skal ha flere barn skal far helt klart være mye mer hjemme enn den siste måneden, jeg kan ente pumpe meg eller vi kan supplere med erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, det er ikke i barnets interesse å tilbringe tid med faren det første leveåret? Min sønn ville ikke ha pupp etter 5 måneder og fikk derfor erstatning. Om vi skal ha flere barn skal far helt klart være mye mer hjemme enn den siste måneden, jeg kan ente pumpe meg eller vi kan supplere med erstatning.

Og er det ikke deilig at det er tillatt å velge den løsningen som passer best for dere? Min mening er at sånn burde det være for alle familier, noe det ikke er når deler av permisjonen er forbeholdt den ene parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og er det ikke deilig at det er tillatt å velge den løsningen som passer best for dere? Min mening er at sånn burde det være for alle familier, noe det ikke er når deler av permisjonen er forbeholdt den ene parten.

Jo, jeg er enig med deg i dette. Mitt innlegg var egentlig bare et spørsmål til de som mener at ammingen er så viktig at far ikke kan være hjemme med barnet i det første leveåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg tror ikke du har skjøønt dette, det er ikke reel valgfrihet i dag, mange familier har ike råd til at far er hjemme fordi det er mor som tjenr opp permisjonen jeg sysns det er bra vis far kan få egen opptjeningsrett og damå han og ha rett til og vere hjemme, jeg syns det er riktig kjeg syns det er egoistisk og ikke ville gi far fire uker :evil:, jeg syns det og er bra for barnet og få kontakt med far jeg tror det er fint vis farnee ble mere hjemme, jeg er derfor for forslaget og tror det blir bra men jeg vet jo ikke om det kommer men jeg syns at det skal vere mer mulighet for far ogh hvere hjemme

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man begynne å lage krøll i amminga når man kan få lov til å la være. Hva er viktigst: barnets interesser eller farens interesse? Det er riktig at man anbefaler fullamming til 6 mnd, men det anbefales også at barnet ammes så lenge som mulig.

Dessuten kan man jo ikke lage regler for de få som har mulighet til ammepauser midt på dagen.

Enig med hun som mener at det burde være helt opp til hver familie å velge.

og til Tula, bare en liten kommentar. Det er lov til å sette punktum osv.

hei

jeg srer det du sier om amming men det med amming utover dette behøver ikkeå vere fullamming det kan ver to ganger om dagen og mamma kan jo og punpe seg som det blir sakt her og jeg mener det er i banrets interesser og få mere kontakt med far jeg tror banret tjen på og også vere mer sammen med far og mor trenger jo ikke heller vere så redd for og dra fra barnet sitt etter det kan jo vere hos far det vil jo gi moren en større frihet jeg tror mange barn bare har godt av at far er mer hjemme jeg vil snu litt på det er det barnets interesser eller mors interesser, jeg syns også at sjefer kan bli litt mer fliknere til og gi ammepauser, jeg ville aldri la meg avspise med bare fire uker ejg syns at farne i hvertfall kan få seks uker like mye som mor jeg tror vi trenger et press her og at farer stiller mner opp

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og' date=' det er ikke i barnets interesse å tilbringe tid med faren det første leveåret? Min sønn ville ikke ha pupp etter 5 måneder og fikk derfor erstatning. Om vi skal ha flere barn skal far helt klart være mye mer hjemme enn den siste måneden, jeg kan ente pumpe meg eller vi kan supplere med erstatning.[/quote']

hei

jeg er enig med deg, fint at noen ser det slik, jeg syns at mange her hauser det op, de foreslår jo femtiseks uker og det blir da jo litt over fire uker i vher blok vis mor tar ut den nøytrale bolken får hun jo nesten ni månder og jeg tror ikke så mange barn trenger og ammes etter da uansett kan man løse det med pauser og pumping

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Har full forståelse for at hvis permisjonstiden utvides at denne tilfaller far.

Men far kan få god kontakt med barnet hver kveld og hver helg hvis han vil. I vårt tilfelle er far veldig deltagende når han har fri fra jobb. Han mener også at det er fint at sønnen vår kan få være hjemme med meg de 11 mnd jeg har i permisjon. Det må jo være litt opp til mennene og ta ansvar for å få kontakt når de har fri. Dette handler om prioritering.

Til alle dere som mener at barnet klarer seg med 2 amminger om dagen må jeg legge til at dette er veldig individuelt. Min sønn syns de små kosestundene (og det er mange flere enn 2) gjennom dagen er gull verdt.

Hadde ikke orka og stå opp tidligere om morgen for å pumpe og herje før jeg må på jobb, dersom man måtte begynne tidligere i arbeid. Det tror jeg ville være resultatet hos mange og ergo ville spedbarn få mindre MM enn vi har greid og arbeide fram i dag.

Nei, jeg kommer til å kjempe for de 11 mnd vi har fått. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei igjen.

Men far kan få god kontakt med barnet hver kveld og hver helg hvis han vil. I vårt tilfelle er far veldig deltagende når han har fri fra jobb. Han mener også at det er fint at sønnen vår kan få være hjemme med meg de 11 mnd jeg har i permisjon. Det må jo være litt opp til mennene og ta ansvar for å få kontakt når de har fri. Dette handler om prioritering.

Til alle dere som mener at barnet klarer seg med 2 amminger om dagen må jeg legge til at dette er veldig individuelt. Min sønn syns de små kosestundene (og det er mange flere enn 2) gjennom dagen er gull verdt.

Hadde ikke orka og stå opp tidligere om morgen for å pumpe og herje før jeg må på jobb, dersom man måtte begynne tidligere i arbeid. Det tror jeg ville være resultatet hos mange og ergo ville spedbarn få mindre MM enn vi har greid og arbeide fram i dag.

Hos oss "sto far på hodet" for å få mest mulig tid med sønnen vår etter at han hadde kommet hjem og i helgene... Men, det blir jo likevel ikke det samme. Jeg står med glede opp tidlig for å pumpe meg og styre for at far kan være lenger hjemme! Og, jeg kutter gjerne ut "kosestundene" for hos oss var det ikke kos for verken mor eller barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss "sto far på hodet" for å få mest mulig tid med sønnen vår etter at han hadde kommet hjem og i helgene... Men, det blir jo likevel ikke det samme. Jeg står med glede opp tidlig for å pumpe meg og styre for at far kan være lenger hjemme! Og, jeg kutter gjerne ut "kosestundene" for hos oss var det ikke kos for verken mor eller barn!

Jeg syns med andre ord at det burde være valgfritt hvem som tar ut permisjonen....

Du som gjerne vil slite med pumping og stress ut av huset før den lille er året og mener at det ikke er viktig med disse "kosestundene": værsegod, men ikke fortell alle andre at de skal mene det samme!

Syns det burde være helt opp til hver familie å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg syns med andre ord at det burde være valgfritt hvem som tar ut permisjonen....

Du som gjerne vil slite med pumping og stress ut av huset før den lille er året og mener at det ikke er viktig med disse "kosestundene": værsegod, men ikke fortell alle andre at de skal mene det samme!

Syns det burde være helt opp til hver familie å velge.

Det syns da jeg også, og jeg forteller hvordan vi kommer til å gjøre det. Og, jeg mener fremdeles at ettermiddager og helger ikke er det samme. Forteller da ikke andre at de skal mene det samme! Voldsomt så amper du var da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye. Ikke meningen å virke amper.

Føler bare at "alle" her inne mener man skal syns at å dele opp permisjonen mer, og på død og liv gi mannen mer permisjon av sin egen periode er det riktige i alle sammenhenger.

Mener man ikke dette, er man dum (er den følelsen jeg sitter igjen med).

Så igjen, det var aldri mening å virke amper på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

hei

som det sise under her og stå opp tidlig og pumpe seg for at banret skal få mer tid med farbør vere i alle mødres interess det bør vere greit og ofre såpass for banret jeg syns det er fint vis far kan få mere tid med barnet i andre land har man mye mindre permisjon jeg kans ikke skjønne at man kan trenger hele elleve måneder og det er ikke alle som tar ut det noen tar ut hundre prosent lønn

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg er enig med deg bra at noen ser det slik

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...