Gå til innhold

Trekke tilbake bryllupsinvitasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest snusmumriken_
30 minutter siden, abn skrev:

Når ble syk hund/mye jobb en unnskyldning for å ikke være interessert i forloveroppgaven? Lillebroren min stilte opp da vi hadde kirkelig velsignelse til tross for at han mistet mange venner på Utøya

Åja, men om han valgte det så betyr det at jo at hun ikke burde dra på jobb eller passe på hunden sin :) Takk for at du oppklarte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, abn skrev:

Du tuller nå? Ditt egotrippbryllup er da ikke viktigere enn hans venner som han mistet på Utøya.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du tuller nå? Ditt egotrippbryllup er da ikke viktigere enn hans venner som han mistet på Utøya.

Jeg antar at han valgte å delta, ikke at han ble tvunget - og det er helt fair det. Men å sammenlige epler og appelsiner hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maleficenta skrev:

9 timer siden, snusmumriken_ skrev:

Jeg antar at han valgte å delta, ikke at han ble tvunget - og det er helt fair det. Men å sammenlige epler og appelsiner hjelper ikke.

9 timer siden, Maleficenta skrev:

Han valgte selv å delta. Det virker som om du er bitter for noe når du kaller bryllup for "egotripp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke trekk tilbake bryllupsinvitasjonen. Det gjør bare vondt verre. 

Men når det er sagt, er jeg både enig og uenig i svarene du har fått. Det kan selvfølgelig være diverse omstendigheter og årsaker til at hun har vært fraværende som forlover, men jeg synes ikke at du skal få all skyld for det. Selvfølgelig blir man skuffet når bestevenninnen er så fraværende som forlover. Ta en ordentlig prat med henne. Veldig trist om dette skal ødelegge vennskapet deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, abn skrev:

Han valgte selv å delta. Det virker som om du er bitter for noe når du kaller bryllup for "egotripp"

Det har ingenting med bitterhet å gjøre. Bryllup er egotripp fordi det kun handler om bruden. Brudgommen stakkar havner alltid i skyggen. Alt handler jo om at bruden skal se finest ut. Det handler om at brudeparet skal få masse gaver for en event de helt selv har valgt. Og det blir iallefall en egotripp når alt mulig annet ses som mindre viktig. Ja han vakgte selv å prioritere bryllupet men du hadde sikkert blitt sur hvis ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 26.6.2016 at 23.05, abn skrev:

Når ble syk hund/mye jobb en unnskyldning for å ikke være interessert i forloveroppgaven? Lillebroren min stilte opp da vi hadde kirkelig velsignelse til tross for at han mistet mange venner på Utøya

So?

Anonymkode: a22ff...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestemt meg og tatt en avgjørelse. Jeg har ikke trukket tilbake invitasjonen.

ts 

Anonymkode: 3de83...f80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, June 27, 2016 at 16.56, Maleficenta skrev:

Det har ingenting med bitterhet å gjøre. Bryllup er egotripp fordi det kun handler om bruden. Brudgommen stakkar havner alltid i skyggen. Alt handler jo om at bruden skal se finest ut. Det handler om at brudeparet skal få masse gaver for en event de helt selv har valgt. Og det blir iallefall en egotripp når alt mulig annet ses som mindre viktig. Ja han vakgte selv å prioritere bryllupet men du hadde sikkert blitt sur hvis ikke

Du virker bitter. Nei jeg hadde ikke blitt sur pga den situasjonen han var i med flere døde venner bl.a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være forlover er jo egentlig bare å være vitne i kirka. Jeg har vært det en gang, og da ordna jeg med utdrikningslaget og skrev en sang. Dette er ca 20 år siden. Heeelt uvanlig at forlover skulle være med på planlegging av noe mer. Det er kommet med penger og velstand at det skal legges så mye arbeid i alt mulig fjas, virker veldig amerikansk, slitsomt og egoistisk....

Men det er nok sikkert ulik skikk i forskjellige miljøer her, så det kan være lurt å si fra FØR man spør noen om å være forlover hva man venter av denne rollen. Alle vil jo spontant si ja, men kan jo angre litt når det blir forventa at de skal stille opp veldig mye! Og da er det jo vanskelig å trekke seg...

Anonymkode: a5eca...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den ‎27‎.‎06‎.‎2016 at 16.56, Maleficenta skrev:

Skjønner at du bare har opplevd kirkebryllup, men det går an å ta det helt enkelt på tinghus/ambassadeog da trenger man ikke overdådige kjoler etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abn skrev:

Skjønner at du bare har opplevd kirkebryllup, men det går an å ta det helt enkelt på tinghus/ambassadeog da trenger man ikke overdådige kjoler etc

Går da fint an å ha enkle kirkebryllup og. På samme måte som at det finnes overdådige tinghus -og ambassadebryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev:

Går da fint an å ha enkle kirkebryllup og. På samme måte som at det finnes overdådige tinghus -og ambassadebryllup.

Var svar på persons påstander om at bryllup var/er egotrip - er hva man gjør det til. Vi hadde enkelt på tinghuset med bare foreldre og søsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, abn skrev:

Var svar på persons påstander om at bryllup var/er egotrip - er hva man gjør det til. Vi hadde enkelt på tinghuset med bare foreldre og søsken

Irrelevant for tråden da den handler om en bridezilla som krever at forloveren skal vie sitt liv til henne før bryllupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, abn skrev:

Skjønte det. Men du satt opp en ulikhet mellom ulike vigselsvarianter som ikke stemmer. Man kan godt ha enkle bryllup, men det har ikke noe med hvor vielsen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...