AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Del Skrevet 23. juni 2016 Hei! Jeg skal gifte meg i oktober, bryllupet har vært planlagt siden sommeren 2015. jeg hadde i utgangspunktet en forlover, men hun viste veldig lite interesse. Jeg prøvde å få henne med på flere møter, i tillegg til at jeg ville at hun skulle være med og se på brudekjoler. Det var alltid et eller annet som dukket opp, enten måtte hun jobbe, eller så var det noe med hunden hennes som hun måtte styre med... Jeg ble veldig såret og lei meg, hun har vært min bestevenninne siden barnehagen... Og hun har vist så lite interesse, noe jeg også har prøvd å ta opp med henne, men hun har rett og slett ikke gjort noe med det.. Jeg har også spurt henne om ikke forloveroppgaven har vært for mye for henne, og spurt om ikke vi kan gjøre noe artig sammen ut av det, men null respons. Hun svarer ikke på tekstmeldinger, og mener at det heller er jeg som må vise mer initiativ.. Jeg bestemte meg derfor for at ei annen skulle være forloveren min, og det likte hun selvfølgelig ikke.. Så nå har jeg fått høre fra min nye forlover, at min eks forlover ikke vil være med på utdrikningslaget mitt. Jeg vurderer derfor å kansellere bryllupsinvitasjonen hennes, er dette noe dere også hadde gjort? Anonymkode: 3de83...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestemte meg derfor for at ei annen skulle være forloveren min, og det likte hun selvfølgelig ikke.. Så nå har jeg fått høre fra min nye forlover, at min eks forlover ikke vil være med på utdrikningslaget mitt. Jeg vurderer derfor å kansellere bryllupsinvitasjonen hennes, er dette noe dere også hadde gjort? Anonymkode: 3de83...f80 Nei! Ikke gjør det. Hun var sløv, du straffa henne med å finne en ny forlover, hun er sur og vil ikke gå i utdrikninglaget ditt, noe som slett ikke er så rart. La henne få furte og ikke straff henne enda mer nå! Det er skikkelig kjipt av deg hvis du trekker tilbake en bryllups invitasjon! Hvem gjør sånt? Hva om hun hadde gjort noe sånt mot deg? Anonymkode: 232fb...06d 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cathrine88 Skrevet 23. juni 2016 Populært innlegg #3 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg hadde ikke ødelagt et livslangt vennskap fordi venninna mi var uinteressert i bryllupsforberedelser, nei. Mange synes at bryllup og alt som har med bryllup å gjøre er drepende kjedelig, og det kan man nesten ikke ta personlig. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg hadde nok tatt en prat med henne og forklart hvorfor ting ble så de ble. Det er ikke alle som passer forlover rollen, men det trenger ikke å bety at vennskapet deres er over. Hadde ikke trukket tilbake invitasjonen, det hadde jo signalisert at du verken ønsker henne som forlover og venninne.. og jeg regner med at det ikke er tilfellet her? Anonymkode: e7da7...fb3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 23. juni 2016 #5 Del Skrevet 23. juni 2016 9 minutter siden, Cathrine88 skrev: Jeg hadde ikke ødelagt et livslangt vennskap fordi venninna mi var uinteressert i bryllupsforberedelser, nei. Mange synes at bryllup og alt som har med bryllup å gjøre er drepende kjedelig, og det kan man nesten ikke ta personlig. Men så kan man jo også ta seg sammen for sin bestevenninne og engasjere seg litt 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 23. juni 2016 #6 Del Skrevet 23. juni 2016 11 minutter siden, Jessica skrev: Men så kan man jo også ta seg sammen for sin bestevenninne og engasjere seg litt 😉 Det er ikke sikkert at dette gjelder TS, men enkelte kvinner blir så oppslukt av bryllupsforberedelser at det er det eneste de tenker på og snakker om. Absolutt hele tiden! Vennene kan ende opp med å føle seg som tjenere og heiagjeng, og det er ikke nødvendigvis så festlig når de har egne liv de gjerne også vil bruke tid på, og helst snakke litt om med den bryllupsfokuserte venninna. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23. juni 2016 #7 Del Skrevet 23. juni 2016 26 minutter siden, Cathrine88 skrev: Det er ikke sikkert at dette gjelder TS, men enkelte kvinner blir så oppslukt av bryllupsforberedelser at det er det eneste de tenker på og snakker om. Absolutt hele tiden! Vennene kan ende opp med å føle seg som tjenere og heiagjeng, og det er ikke nødvendigvis så festlig når de har egne liv de gjerne også vil bruke tid på, og helst snakke litt om med den bryllupsfokuserte venninna. Dette! Nei, du trekker ikke tilbake invitasjonen. Det er spikern i kista for vennskapet deres. Kanskje hun kort og greit har en million andre ting å styre med enn ditt bryllup TS? Jeg skjønner at det er sårt for deg, men det er ikke alle som finner bryllupsforberedelser rasende festlig. Jeg skjønner også godt at hun ikke ønsker å komme i utdrikningslaget. Hadde du ønsket det selv? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TarjaT Skrevet 23. juni 2016 #8 Del Skrevet 23. juni 2016 Herregud, ditt bryllup er ikke verdems viktigste ting for alle! Hun har sine ting å holde på med og jeg skjønner godt at hun ble såret! Trekker du tilbake innbydelsen mister du nok henne, og da kan du jo takke kun deg selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Del Skrevet 23. juni 2016 Hva med å høre med om hun vil forlover? Men jeg synes ikke du skal trekke tilbake innbydelse, den er drøy. Anonymkode: 680ef...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #10 Del Skrevet 23. juni 2016 En forlover skal jo egentlig bare skrive under et papir. Det er ikke rart å ikke ha lyst til å være med på kjoleshopping og andre forberedelser. Jeg synes du burde unnskylde deg eller trekke tilbake invitasjonen(altså hun betyr ikke nok for deg til at du kan akseptere at hun ikke skjønte at å si ja til å være forlover var å si ja til å være bryllupsplanlegger) og miste en venn. Anonymkode: 1cec7...2af 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Del Skrevet 24. juni 2016 Det kan hende ts har helt annen oppfatning av en forlovers oppgave enn venninnen. Min forlover var ikke med på noe som helst med forberedelsene, hun bare sto sammen med meg og skrev under på papirer, og hjalp meg med kjolen i selve bryllupet. Om ts kaller inn til masse møter, og lager masse styr med det, kan det hende venninnen føler seg overkjørt. Det kan også høres ut som om ts er litt respektløs med venninnens tid. Om hun faktisk MÅ jobbe, er det klart hun ikke kan avlyse jobben, som hun trenger for å tjene penger til livets opphold, for å se på kjoler. Om hunden som hun er glad i er alvorlig syk, er det også forferdelig provoserende om ts viser null sympati og interesse for hunden men i stedet bitcher og er sur for at venninnen ikke vil være med og se på servietter. Anonymkode: 22cbd...527 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juami Skrevet 24. juni 2016 #12 Del Skrevet 24. juni 2016 9 timer siden, Cathrine88 skrev: Jeg hadde ikke ødelagt et livslangt vennskap fordi venninna mi var uinteressert i bryllupsforberedelser, nei. Mange synes at bryllup og alt som har med bryllup å gjøre er drepende kjedelig, og det kan man nesten ikke ta personlig. Jeg er enig i dette, og det kan hende de har helt ulike forventninger til det å være forlover også. Da kan det bli fullstendig kræsj. Samtidig kan man ta seg litt sammen når man merker at bestevenninnen maser mye om bryllupet, og i alle fall bli med på noe. En av mine gode barndomsvenninner skulle gifte seg, og ville ha med seg sine nærmeste venninner på det meste. Jeg ble jo med på mye av det hun inviterte meg med på, selv om jeg ikke akkurat syns det er så gøy å tusle rundt på bryllupsmesser og bryllupsshow, se på kaker ect. Og jeg var ikke forlover engang, men jeg så at dette var viktig for min venninne, og siden min venninne er viktig for meg viste jeg jo selvsagt engasjement jeg også. Bryllupsforberedelser varer jo tross alt kun over en periode, det varer ikke på årsvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #13 Del Skrevet 24. juni 2016 3 minutter siden, Juami skrev: Jeg er enig i dette, og det kan hende de har helt ulike forventninger til det å være forlover også. Da kan det bli fullstendig kræsj. Samtidig kan man ta seg litt sammen når man merker at bestevenninnen maser mye om bryllupet, og i alle fall bli med på noe. En av mine gode barndomsvenninner skulle gifte seg, og ville ha med seg sine nærmeste venninner på det meste. Jeg ble jo med på mye av det hun inviterte meg med på, selv om jeg ikke akkurat syns det er så gøy å tusle rundt på bryllupsmesser og bryllupsshow, se på kaker ect. Og jeg var ikke forlover engang, men jeg så at dette var viktig for min venninne, og siden min venninne er viktig for meg viste jeg jo selvsagt engasjement jeg også. Bryllupsforberedelser varer jo tross alt kun over en periode, det varer ikke på årsvis. Jeg er enig i at man kan gjøre ting man synes er kjedelig for sin venninnes skyld. Men er man opptatt, så er man opptatt. Venninnen her hadde jobb som sto i veien, og det var noe som feilte hunden hennes. Hadde du skulket jobb for å gå på bryllupsmesser, eller latt din syke hund ligge alene hjemme for å prøve byllupskaker? Det hadde definitivt ikke jeg, ikke for min beste venninne. Anonymkode: 22cbd...527 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juami Skrevet 24. juni 2016 #14 Del Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at man kan gjøre ting man synes er kjedelig for sin venninnes skyld. Men er man opptatt, så er man opptatt. Venninnen her hadde jobb som sto i veien, og det var noe som feilte hunden hennes. Hadde du skulket jobb for å gå på bryllupsmesser, eller latt din syke hund ligge alene hjemme for å prøve byllupskaker? Det hadde definitivt ikke jeg, ikke for min beste venninne. Anonymkode: 22cbd...527 Nei, det har jeg jo heller ikke skrevet at jeg ville ha gjort. Jeg mente jo ikke at man skal delta for enhver pris, og i innlegget skrev jeg jo at jeg ble med på mye av det min venninne inviterte meg på, som betyr at jeg ikke ble med på alt. Jeg kunne heller ikke bli med på alt, men når det er sånn at TS føler at forloveren viser null interesse for bryllupet så er det jo mer enn at jobb og syk hund kom i veien. Blant annet at hun ikke svarer på tekstmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #15 Del Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, Juami skrev: Nei, det har jeg jo heller ikke skrevet at jeg ville ha gjort. Jeg mente jo ikke at man skal delta for enhver pris, og i innlegget skrev jeg jo at jeg ble med på mye av det min venninne inviterte meg på, som betyr at jeg ikke ble med på alt. Jeg kunne heller ikke bli med på alt, men når det er sånn at TS føler at forloveren viser null interesse for bryllupet så er det jo mer enn at jobb og syk hund kom i veien. Blant annet at hun ikke svarer på tekstmeldinger. For alt vi vet kan det hende venninnen ikke svarer på tekstmeldinger fordi hun er sur for at ts ikke viste sympati for at hun hadde syk hund. Eller hun var rett og slett så opptatt med jobben/den syke hunden at hun ikke hadde tid. Eller hun er drittlei av at ts maser og maser om ting. Dette vet vi jo ikke, vi vet bare hva ts sitt syn, og hva hun har skrevet så langt, og det gir rom for tolkninger. Anonymkode: 22cbd...527 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #16 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg har forstått det slik at flere her er uenige med meg, kan vel røpe at jeg var hennes forlover i fjor, og da kalte hun inn til en rekke møter, krevde at jeg skulle være tilgjengelig til flere ulike tidspunkter. Jeg måtte også bytte vakter på jobb for at jeg skulle kunne være med henne og se på kjoler.. Da sa hun til meg at hun gledet seg til å gjøre dette for meg også. Jeg er overhode ingen bridezilla.. Jeg har bare hatt de samme forventninger til min bestevenninen, som hun hadde til meg på en av hennes viktigste dager. Hilsen Ts. Anonymkode: 3de83...f80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 24. juni 2016 #17 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg skjønner at hun ikke ofrer alt for å bli med på bryllupsgreier, men en forlover skal jo stille opp og hjelpe til. Skjønner heller ikke hvorfor hun blir så furt når du bytter forlover, når hun uansett ikke har vist noen interesse. Også veldig rart at hun forventet at du skulle vær med på alt i fjor til hennes bryllup. Jeg synes ikke du skal trekke tilbake invitasjonen da. Vennskapet kan fremdeles reddes. Tror det er du som vil gå dårlig ut av det om du kutter henne ut på grunn av at hun ikke har stilt opp så mye som du ønsket hun skulle gjøre. Hva er viktigst? Et perfekt bryllup eller et gammelt vennskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juami Skrevet 24. juni 2016 #18 Del Skrevet 24. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: For alt vi vet kan det hende venninnen ikke svarer på tekstmeldinger fordi hun er sur for at ts ikke viste sympati for at hun hadde syk hund. Eller hun var rett og slett så opptatt med jobben/den syke hunden at hun ikke hadde tid. Eller hun er drittlei av at ts maser og maser om ting. Dette vet vi jo ikke, vi vet bare hva ts sitt syn, og hva hun har skrevet så langt, og det gir rom for tolkninger. Anonymkode: 22cbd...527 Om det er slik at forloveren går rundt og er sur på TS, eller drittlei av maset hennes, og nekter å svare på meldinger på grunn av det så bør hun jo heller ikke ta seg nær av at hun ikke lengre er forlover. De fleste har mulighet til å svare på en tekstmelding, i alle fall i løpet av en dag. Eventuelt skrive en melding om at akkurat nå er det så mye som foregår rundt henne at hun ikke har mulighet til å tenke på det som TS hadde skrevet om i tekstmeldingene. Og selv om venninnen ikke lengre er forlover, og at det er litt surning på grunn av dette, så mener jeg jo ikke at hun skal trekke bryllupsinvitasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 24. juni 2016 #19 Del Skrevet 24. juni 2016 1 time siden, Juami skrev: Jeg er enig i dette, og det kan hende de har helt ulike forventninger til det å være forlover også. Da kan det bli fullstendig kræsj. Samtidig kan man ta seg litt sammen når man merker at bestevenninnen maser mye om bryllupet, og i alle fall bli med på noe. En av mine gode barndomsvenninner skulle gifte seg, og ville ha med seg sine nærmeste venninner på det meste. Jeg ble jo med på mye av det hun inviterte meg med på, selv om jeg ikke akkurat syns det er så gøy å tusle rundt på bryllupsmesser og bryllupsshow, se på kaker ect. Og jeg var ikke forlover engang, men jeg så at dette var viktig for min venninne, og siden min venninne er viktig for meg viste jeg jo selvsagt engasjement jeg også. Bryllupsforberedelser varer jo tross alt kun over en periode, det varer ikke på årsvis. TS skriver jo at bryllupet har vært planlagt siden i fjor sommer, så det er en ganske lang periode. Ett og et halvt år. Jeg er helt enig i at problemer ofte oppstår på grunn av ulike forventninger. Jeg er forlover for fjerde gang (ikke for samme person ) i år, og jeg gir klar beskjed om at de må spørre noen andre hvis de vil ha hjelp med å velge ut hvilken av 12 tilnærmet like rosafarger som passer best på borddekorasjonene. Jeg holder gjerne tale, men jeg bruker ikke seks timer på å diskutere hvor tante Målfrid bør plasseres på bordkartet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. juni 2016 #20 Del Skrevet 24. juni 2016 Hvis venninnen er en av dem som er totalt uinteressert i bryllupsrelaterte ting, burde hun ikke sagt ja til å være forlover. De fleste kjenner vel til at det følger en del forpliktelser med. Så med mindre ts er en helt besatt bridezilla, skjønner jeg godt at hun er skuffet over venninnen. Er uansett synd om dette skal ødelege et livslangt vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå