Gå til innhold

Liker ikke andres barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 år. Har aldri likt barn. Skjønner meg ikke på de og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til de. Syns de er ekle. Jeg har 3 barn og disse elsker jeg, forstår, ja det er noe helt annet med mine egne. Men liker ikke andre barn, tantebarn går fint osv. Men andre er så ekle. Hvis barna mine inviterer med seg gjester hjem etter skolen, så spiser jeg etter de er ferdig å spise. Klarer ikke å spise sammen med dem.

Jeg lar barna mine ofte ha venner med hjem og jeg er jo hyggelig mot de. Men innvendig har jeg det svært ubehagelig. Andre som har det slik?

Anonymkode: 27665...c04

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Jeg kan ikke fordra barn. Jeg har ikke barn selv, men har lyst på det i framtiden og jeg er temmelig sikker på at jeg kommer til å like mine egne. Sine egne barn kan man  irettesette og oppdra til å bli noenlunde fornuftige mennesker. Jeg syntes alt for mange barn er ufyselige og ikke eier oppdragelse.

Barn i familien og barn av nære venner har jeg ingen problemer med. DEM liker jeg, men barn generelt... huff

• Liker 3
Skrevet

Er sånn jeg også. Liker ikke andres barn! Synes de er jævlig frekke, uforskammet, bråkete og i veien. Er jo ikke akkurat så mange som kan oppdra barn for tiden. Rettere sagt de orker ikke og har ikke tid. Barna som jeg er onkel til liker jeg, og det samme med mitt kommende barn.

Skrevet

Jeg er ikke kjempebegeistret for andres barn heller. Men jeg skal ha mine egne barn en dag, og jeg kommer til å elske de, det vet jeg!

Jeg har fått inntrykk av at dette er relativt normalt, og muligens det er sånn fra naturens side? At vi vil fostre opp og "støtte" våre gener, men ikke så mye andre folks gener?

Eller at vi har forståelse for hvordan våre barn er (eventuelt barn vi er i slekt med/kjenner godt) men fremmedes barn eier vi ikke forståelse for, og kan dermed ikke forklare eller støtte opp deres oppførsel. F.eks, hvis man ser et barn hyle og løpe rundt på butikken kan man tenke "herregud, hvor er foreldrene og hvorfor eier ikke barnet oppførsel?", men hvis det er ditt eget så tenker du "å, jeg har sånn migrene og barnet mitt har nesten ikke sovet inatt, jeg må handle ferdig og deretter dra rett hjem til sengs"... ? Bare en wannabe-teori fra meg. :fnise: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åh takk gud for at det er flere😂 ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke barn jeg heller . holder meg konsekvent unna venninner når barna er våkne eller hjemme. synes de er slitsomme og blir helt utkjørt av de. husker knapt hva de heter. jeg pleide å dra på besøk hos et vennepar hver sommer, men etter de fikk barn, sluttet jeg. jeg blir helt ferdi av de.

Anonymkode: 95565...ec3

Skrevet

Så utrolig egoistiske holdninger. Liker kun egne barn. Herregud. Skjønner jo at man liker eget barn bedre enn andres barn, men. Hva med å se lengre enn egen nesetipp, vi voksne har ansvar for å se alles barn, ikke kun vårt eget. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med barn men forstår dere som sier at dere ikke liker barn! Jeg personlig liker barn og det er jo derfor jeg har den jobben. Men jeg liker heller ikke barn uten oppdragelse hjemmefra. Frekke barn er verst. Utagerende barn har sine utfordringer, men de er gjerne gode folk de og når du har tid til å bli kjent med dem. Det er jo synd på barn som ikke lærer å oppføre seg slik at andre voksne synes det er ubehagelig å være sammen med de. Jeg synes også det er mye bedre å oppdra barn på jobb enn privat. Jeg blir også sur i butikken av barn som skriker, og oppfører seg dårlig. Men det sier mer om foreldrene enn barnet selv. Jeg hater å ha frekke barn i bursdager og hjemme på besøk, og det er noe dritt å oppdra andres barn på fritiden. Jeg synes det er hårreisende at mange ressurssterke foreldre er så tafatte i sin foreldrerolle. Barn trenger tydelige voksne som tør å sette grenser.

Anonymkode: 9888e...8e3

Skrevet

Har ingenting imot barn. De er jo fantastiske! De små menneskene er vel de beste på denne kloden etter min mening. :)

Klart at det kan være litt vrient å akseptere andres barns atferd for eksempel, men barn i seg selv er jo selve symbolet på uskyld, lykke og naivitet. <3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke barn jeg heller . holder meg konsekvent unna venninner når barna er våkne eller hjemme. synes de er slitsomme og blir helt utkjørt av de. husker knapt hva de heter. jeg pleide å dra på besøk hos et vennepar hver sommer, men etter de fikk barn, sluttet jeg. jeg blir helt ferdi av de.

Anonymkode: 95565...ec3

Samme her. Liker ikke barn. Gidder ikke ha venninner med barn heller. Takler ikke alt bråket,er allergisk mot høye lyder. 

Anonymkode: 5caad...dd6

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Tatja skrev:

Så utrolig egoistiske holdninger. Liker kun egne barn. Herregud. Skjønner jo at man liker eget barn bedre enn andres barn, men. Hva med å se lengre enn egen nesetipp, vi voksne har ansvar for å se alles barn, ikke kun vårt eget. 

For et hissig innlegg. Dette er bare til å le av. Kan du ikke følge ditt eget råd med å se lenger enn sin egen nesetipp og akseptere at mennesker ikke er like? 

Anonymkode: 62b6c...e6f

• Liker 7
Skrevet

Er ikke så begeistret for barn jeg heller, men mine tantebarn liker jeg, og jeg gleder meg til selv å få barn. 

Spesielt misliker jeg barn uten oppdragelse og som er et resultat av dårlige foreldre. Det er egentlig foreldrene jeg da ikke liker, barna kan ikke noe for at foreldrene er slappe.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med barn men forstår dere som sier at dere ikke liker barn! Jeg personlig liker barn og det er jo derfor jeg har den jobben. Men jeg liker heller ikke barn uten oppdragelse hjemmefra. Frekke barn er verst. Utagerende barn har sine utfordringer, men de er gjerne gode folk de og når du har tid til å bli kjent med dem. Det er jo synd på barn som ikke lærer å oppføre seg slik at andre voksne synes det er ubehagelig å være sammen med de. Jeg synes også det er mye bedre å oppdra barn på jobb enn privat. Jeg blir også sur i butikken av barn som skriker, og oppfører seg dårlig. Men det sier mer om foreldrene enn barnet selv. Jeg hater å ha frekke barn i bursdager og hjemme på besøk, og det er noe dritt å oppdra andres barn på fritiden. Jeg synes det er hårreisende at mange ressurssterke foreldre er så tafatte i sin foreldrerolle. Barn trenger tydelige voksne som tør å sette grenser.

Anonymkode: 9888e...8e3

At du jobber med barn og ikke evner å se at det finnes andre forklaringer enn at barna er frekke synes jeg er hårreisende! Direkte ekkelt at slike mennesker som deg får lov til å være i nærheten av barn med  slike ufyselige holdninger.

Si meg sov du deg igjennom timene under utdannelsen eller er du kanskje ufaglært? 

Anonymkode: 937c4...5a9

• Liker 6
Skrevet

Synes dette er en litt barnslig holdning.

Er mange snille og kjekke barn der ute, selv om de selvsagt ikke er så søte som sitt eget. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Kjære vene for noen fjortis holdninger.  Håper at deres barn er perfekte da, aldri skitten, alltid snill, osv. 

Dzises!

Endret av TarjaT
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er sånn jeg også, og hadde helt sikkert syntes at DINE barn var ekle, HI :) Andres barn er ofte snørrete og ekle, har ikke lyst til å ta på dem.

Anonymkode: c44f1...03d

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, frk91 skrev:

Er ikke så begeistret for barn jeg heller, men mine tantebarn liker jeg, og jeg gleder meg til selv å få barn. 

Spesielt misliker jeg barn uten oppdragelse og som er et resultat av dårlige foreldre. Det er egentlig foreldrene jeg da ikke liker, barna kan ikke noe for at foreldrene er slappe.

3 timer siden, Aye skrev:

Er sånn jeg også. Liker ikke andres barn! Synes de er jævlig frekke, uforskammet, bråkete og i veien. Er jo ikke akkurat så mange som kan oppdra barn for tiden. Rettere sagt de orker ikke og har ikke tid. Barna som jeg er onkel til liker jeg, og det samme med mitt kommende barn.

Er dere klare over at enkelte barn er vanskeligere enn andre, og det ikke er mangel på oppdragelse som resulterer i oppførselen demmers?

Har dere hørdt om trassalderen? 

Barn med disgnosr, osv.

Dere for se selv når dere for barn, så får vi se om barna deres alltid oppfører seg helt perfekt.

• Liker 2
Gjest Jon Are
Skrevet

Liker ikke barn jeg hellr. Liker voksne ,modne og reflekteret mennesker.

med hilsen fra

Jon Are

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Jon Are skrev:

Liker ikke barn jeg hellr. Liker voksne ,modne og reflekteret mennesker.

med hilsen fra

Jon Are

Ha ha, dagens! Ingen voksne , modne og reflekterte voksne vil ha slike holdninger til barn sånn som dere viser i denne tråden. Slike voksne går under katagorien umodne, kunnskapsløse og lite reflekterte!

Anonymkode: 937c4...5a9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det at jeg ikke liker andre barn enn mine egne, betyr IKKE at jeg synes de er mindreverdige, skal bli behandlet dårlig eller ha en god barndom. Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...