Piglet Skrevet 24. november 2004 #21 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg skal gi bort biscotti (sånne harde kaker man dypper i kaffe og te) i julegaver. Her er oppskirft hvis noen er intereserte: Biscotti: 450 g hvetemel 330 g sukker 1 t bagepulver 1 eggeplomme 4 egg Fyll: 150 g tørrede, hakkede aprikoser 100g hakket hvit eller mørk sjokolade 150 g grofthakkede hasselnøtter eller mandler Elt alle ingridienser inkl. fyllet. Trill deigen til pølser på ca 6 cm i diameter i bakeplatens lengde. Legg dem på bakeplaten med god avstand og tryk dem let flate, Bak dem gyldne midt i ovnen i ca 50 min. Kjøl litt og skjær dem i skiver på ca 1 1/2 cm med en brødkniv. La kakene tørke i ovnen ved 150 grader i ca 30, min, til de er gyldne. Pass på at de ikke blir for mørke. De blir først sprøe når de er avkjølet. Oppbevar lufttett, så de forblir sprø. (ca 30 stk.) Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 25. november 2004 #22 Del Skrevet 25. november 2004 Hvordan spiser man glassepler? Jeg spiser de vanligvis rett fra glasset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå