makkapakka Skrevet 23. juni 2016 #1 Del Skrevet 23. juni 2016 når jeg er bilsyk så kaster jeg opp strekningen fra a til b men når jeg kjører samme strekningen tilbake så blir jeg ikke bilsyk i heletatt. Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 Det var litt rart....og det er samme sjåfør med samme kjørestil begge veier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juni 2016 jepp samme sjåfør samme kjørestil, skjedd flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. juni 2016 #4 Del Skrevet 23. juni 2016 Det sannelig ikke lett å bli klok på....sliter litt med det selv om jeg ikke følger med på veien, og sjåføren har harde pådrag og oppbremesing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 23. juni 2016 #5 Del Skrevet 23. juni 2016 Kvalme oppstår når enten synet eller forventet bevegelse ikke samsvarer med det hjernen opplever. Blir du båtsjuk også? Eller når du prøver VR brille? Samme konsept. Du sliter nok med en temmelig ekstrem versjon av prinsippet, men ved returen har du antagelig vært oppmerksom nok på hinveien til å forutse og forvente svinger. Jeg er en sjåfør som er god på å spare drivstoff. Da har flere som lett blir kvalm kommentert til meg også at den mykere kjørestilen faller i smak - samtidig som det å bevare momentet noen ganger kan føre til sterke krefter i svingene (bruk av fotbremse er største forbruksdrivende faktor). Men hovedpoenget er lel å følge med på veien og se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 23. juni 2016 #6 Del Skrevet 23. juni 2016 Du har ikke tatt en reisesyketabelett før du reiste? Jeg har en datter som er mye bilsyk, og det skjer ofte at hun blir syk og kaster opp på veien til et sted, men sjeldent på hjemveien. Hun får ofte en reisesyketablett ca en time før hun skal reise, men jeg tror denne tabletten ofte virker sterkere om det går enda lengre tid. Dessuten tror jeg at det å kaste opp kan gjøre at man ikke så lett blir syk igjen senere.. Dette var i hvert fall to mulige årsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 23. juni 2016 #7 Del Skrevet 23. juni 2016 Rart. Har du prøvd å ikke spise før en tur for å se om det skjer? Siden på turen tilbake så er jo innholdet borte Det er jo egentlig ingen løsning å ikke spise før hverenn biltur men hadde vært interessant å finne ut om det påvirker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 25. juni 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 25. juni 2016 har ofte spist mer når jeg er på vei tilbake, men likevel så er jeg like fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Del Skrevet 25. juni 2016 kan du den ene veien kjører mot jordens rotasjon og den andre veien med jordens rotasjon. Eller kanskje kroppen din memoriserte alle svinger på veistrekning den første gangen og dermed er mer forberedt nå du tar samme vei tilbake. Kanskje det er psykisk, sidne du veit det har skjedd før. Uansett, å være bilsyk er noe dritt. Anonymkode: b447b...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 26. juni 2016 #10 Del Skrevet 26. juni 2016 Det kan ikke være pågrunn av kurvingen på veien da? Snakker du her om en spessiell strekning? Eller generelt at du blir bilsyk på tur bort. Enn hjem? Jeg vet med meg selv at jeg ble alltid bilsyk når jeg satt på bil når jeg var lita. Kasta nesten alltid opp. Men det merkelige var at de første 3 kvarterene av en tur vi kjørte ofte, så ble jeg syk. Og det har jeg sett flere bli. Men etterpå har det ofte gått greit. Det er nok pga veien. Men jeg opplevde også det at jeg spiste noe med mye smak. Eks paprikapotetgull, pomes frites med mye krydder på. Eller generelt sterk mat. Så roet det seg. Om jeg spiste før turen. Ble jeg mindre kvalm. Men også om jeg spiste litt etter at jeg begynte å bli kvalm. Så roet kvalmen seg. Måtte også følge med på veien og slik da. Men dette er noe jeg er 100% sikker på at har hjulpet meg. Forsøkt gang på gang. Og alltid fungert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 26. juni 2016 #11 Del Skrevet 26. juni 2016 Den 23.6.2016 at 12.28, makkapakka skrev: jepp samme sjåfør samme kjørestil, skjedd flere ganger Prøvd å sitte baklengs på veien til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Del Skrevet 27. juni 2016 35 minutter siden, amativeReflection skrev: Prøvd å sitte baklengs på veien til? Pent. Anonymkode: 63240...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå