AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #41 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, rundtfingern skrev: Kan jeg spørre Ts om du er kristen? Er det selv og ser mange gifter seg unge, er ikke noe galt i det. Håper det ordner seg for deg❤️ Ja det er jeg Det er også flere som gifter seg unge i den menigheten jeg går i, og det er veldig normalt når man har vært i lag i noen år kanskje også når begge er myndig er det flere som velger å gifte seg da. Anonymkode: e22d6...226 1
rundtfingern Skrevet 22. juni 2016 #42 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jeg Det er også flere som gifter seg unge i den menigheten jeg går i, og det er veldig normalt når man har vært i lag i noen år kanskje også når begge er myndig er det flere som velger å gifte seg da. Anonymkode: e22d6...226 Ser det selv som ung! Jeg har ikke planer om å gifte meg før om mange år(5-6)! Men det er flott at du har funnet noen du vil dele livet med☺️ Ser mange gifter seg i min krets også☺️ Er invitert i bryllup i august og var i et i fjor sommer til yngre par! Er utrolig koselig! Gud velsigne deg Ts❤️
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #43 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, rundtfingern skrev: Ser det selv som ung! Jeg har ikke planer om å gifte meg før om mange år(5-6)! Men det er flott at du har funnet noen du vil dele livet med☺️ Ser mange gifter seg i min krets også☺️ Er invitert i bryllup i august og var i et i fjor sommer til yngre par! Er utrolig koselig! Gud velsigne deg Ts❤️ Tusen takk <3 ja er herlig å ha funnet den man vil tilbringe resten av livet sitt med i en så ung alder! Kos deg masse i bryllupet Anonymkode: e22d6...226
rundtfingern Skrevet 22. juni 2016 #44 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk <3 ja er herlig å ha funnet den man vil tilbringe resten av livet sitt med i en så ung alder! Kos deg masse i bryllupet Anonymkode: e22d6...226 Det skjønner jeg! Jeg tror jeg har funnet min også, men vil bare bruke mer tid før jeg setter foten ned tusen takk!!❤️
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #45 Skrevet 22. juni 2016 5 minutter siden, rundtfingern skrev: Det skjønner jeg! Jeg tror jeg har funnet min også, men vil bare bruke mer tid før jeg setter foten ned tusen takk!!❤️ Haha, ja jeg kan skjønne det Anonymkode: e22d6...226 1
Gjest Fjotteri Skrevet 23. juni 2016 #46 Skrevet 23. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jeg Det er også flere som gifter seg unge i den menigheten jeg går i, og det er veldig normalt når man har vært i lag i noen år kanskje også når begge er myndig er det flere som velger å gifte seg da. Anonymkode: e22d6...226 Og så skiller de fleste seg enten i midten av 20årene eller starten av 30. Kjipt, men sant.
Lou Salome Skrevet 23. juni 2016 #47 Skrevet 23. juni 2016 Hva om du spør moren din om hun har tid til å snakke ordentlig med deg en dag? Bare dere to. Og så sier du alt dette, at du syns det blir mye kjefting, at du føler du får lite ros og mest kritikk, at du skulle ønske dere hadde et nærere forhold. At du føler veldig på at hun behandler deg som et lite barn. At du nok oppfører deg som et barn til tider, men du blir stadig eldre. At dette får deg til å ønske å flytte hjemmefra og gifte deg (!) så fort som mulig. At du skjønner at hun blir sliten og har mye ansvar og gjøremål, men det hadde vært bedre om dere kunne dele mer på det, i stedet for at hun er arbeidsleder og kommanderer og fordeler oppgaver og gir belønning og straff etter utførelse. Osv. Ønsker du å være nærere henne, må du være nær og åpen selv. Det gjør ikke noe om du begynner å gråte. Rent praktisk, har du konkrete forslag til bedre fordeling av husarbeid når det gjelder din del? At du får en oppgave (lage mat/handle/vaske tøy-et eller annet som du er helt ansvarlig for og som avlaster henne? Eller ett rom. Hunden. Noe slikt. Og at ditt telefonabonnement betales uavhengig av dette, og at det er fordi du er eldre enn de andre og det med detaljoppgaver ikke fungerer så godt for deg, du er villig til å bidra mer, men på en annen måte. Er du moden nok til å gifte deg, er du moden nok til å ta denne samtalen, og flere slike.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #48 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, Lou Salome skrev: Hva om du spør moren din om hun har tid til å snakke ordentlig med deg en dag? Bare dere to. Og så sier du alt dette, at du syns det blir mye kjefting, at du føler du får lite ros og mest kritikk, at du skulle ønske dere hadde et nærere forhold. At du føler veldig på at hun behandler deg som et lite barn. At du nok oppfører deg som et barn til tider, men du blir stadig eldre. At dette får deg til å ønske å flytte hjemmefra og gifte deg (!) så fort som mulig. At du skjønner at hun blir sliten og har mye ansvar og gjøremål, men det hadde vært bedre om dere kunne dele mer på det, i stedet for at hun er arbeidsleder og kommanderer og fordeler oppgaver og gir belønning og straff etter utførelse. Osv. Ønsker du å være nærere henne, må du være nær og åpen selv. Det gjør ikke noe om du begynner å gråte. Rent praktisk, har du konkrete forslag til bedre fordeling av husarbeid når det gjelder din del? At du får en oppgave (lage mat/handle/vaske tøy-et eller annet som du er helt ansvarlig for og som avlaster henne? Eller ett rom. Hunden. Noe slikt. Og at ditt telefonabonnement betales uavhengig av dette, og at det er fordi du er eldre enn de andre og det med detaljoppgaver ikke fungerer så godt for deg, du er villig til å bidra mer, men på en annen måte. Er du moden nok til å gifte deg, er du moden nok til å ta denne samtalen, og flere slike. Ja, du har nok rett i den siste setningen. Er bare vanskelig å finne ut hva man skal si, men tingene du nevnte jeg kunne ta opp med henne hjelper meg på veien så tusen takk for så mange tips. Jeg skal prøve å sette meg ned med henne å gjøre nettopp dette Anonymkode: e22d6...226 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #49 Skrevet 23. juni 2016 6 timer siden, Fjotteri skrev: Og så skiller de fleste seg enten i midten av 20årene eller starten av 30. Kjipt, men sant. Heldigvis er det ikke slik i menigheten jeg går i, og jeg og kjæresten er fult klar over at når vi gifter oss er det ikke meningen at vi skal skille oss heller, i følge det vi blir lært i menigheten vår. Anonymkode: e22d6...226
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #50 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis er det ikke slik i menigheten jeg går i, og jeg og kjæresten er fult klar over at når vi gifter oss er det ikke meningen at vi skal skille oss heller, i følge det vi blir lært i menigheten vår. Anonymkode: e22d6...226 Hahahaha.... Er dette et forsøk på å stå for underholdningen her inne? Du er rimelig naiv. Anonymkode: af0be...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #51 Skrevet 23. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahaha.... Er dette et forsøk på å stå for underholdningen her inne? Du er rimelig naiv. Anonymkode: af0be...b0a Beklager at du føler det slik, men nei det er ikke til underholdning eller at jeg er naiv. Anonymkode: e22d6...226
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #52 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis er det ikke slik i menigheten jeg går i, og jeg og kjæresten er fult klar over at når vi gifter oss er det ikke meningen at vi skal skille oss heller, i følge det vi blir lært i menigheten vår. Anonymkode: e22d6...226 Det er ingen som gifter seg som mener de skal skille seg noen gang, kristne eller ikke. Du må legge andre planer for livet ditt også, å bli tidlig gift og etter hvert få mange barn holder ikke, selv om det kanskje blir slik, består livet (og du) av mye mer. Hva skal du bli? Studere? Kan du ikke flytte hjemmefra og studere med en gang du er ferdig med videregående? Bo andre steder? Besøke andre menigheter? Få nye venner? forskjellige jobber? Bli voksen på egen hånd? Anonymkode: 021df...574
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #53 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som gifter seg som mener de skal skille seg noen gang, kristne eller ikke. Du må legge andre planer for livet ditt også, å bli tidlig gift og etter hvert få mange barn holder ikke, selv om det kanskje blir slik, består livet (og du) av mye mer. Hva skal du bli? Studere? Kan du ikke flytte hjemmefra og studere med en gang du er ferdig med videregående? Bo andre steder? Besøke andre menigheter? Få nye venner? forskjellige jobber? Bli voksen på egen hånd? Anonymkode: 021df...574 Ja jeg har tenkt masse på de spørsmålene også, men har bestemt meg for å starte med det jeg er mest sikker på jeg vil og det er å gifte meg. Har ikke funnet ut av hva jeg vil studere enda, men det går helt fint. Begynner å studere når jeg vet hva jeg vil bli selv om det blir tyngre med en familien å passe på å tillegg. Alle de spørsmålene har jeg også funnet ut av at jeg kan gjøre selv om jeg er gift, og det er ikke slik at med en gang jeg gifter meg så får jeg ikke gjort ting jeg ville ha kunne gjort om jeg ikke var gift. Anonymkode: e22d6...226
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #54 Skrevet 23. juni 2016 6 timer siden, Fjotteri skrev: Og så skiller de fleste seg enten i midten av 20årene eller starten av 30. Kjipt, men sant. Tøys! Noen gjør så klar det, men det er langt fra de fleste. Av ren nysgjerrighet hadde det vært interresant å se hvilke forskningsresultater du sitter på siden du mener dette. Og her kan du ikke komme med argumentet "alle se jeg vet om har blitt skilt". Anonymkode: a1815...43d
Gjest Fjotteri Skrevet 23. juni 2016 #55 Skrevet 23. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis er det ikke slik i menigheten jeg går i, og jeg og kjæresten er fult klar over at når vi gifter oss er det ikke meningen at vi skal skille oss heller, i følge det vi blir lært i menigheten vår. Anonymkode: e22d6...226 Tuller du nå eller? Hjelp.
Mari Y Skrevet 23. juni 2016 #56 Skrevet 23. juni 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver virkelig.. Føler bare aldri at hun setter ordentlig pris på det jeg gjør.. Det som er bra med den listen som jeg nevnte over er at jeg også ser det hun gjør. Og det får meg bare til å innse at vi gjør ca. like mye. De siste dagene har jeg også tatt ansvar for hunden vår, stått opp klokken åtte hver dag og passet på hunden hele dagen. Slik at hun skal få sove lengre og slippe å tenke på det ansvaret. Likevel hørte jeg henne i dag si at ingen hjelper til med hunden, selv om det er det jeg har gjort de siste dagene. Anonymkode: e22d6...226 Det er dårlig gjort. Hun burde def vært bedre til å gi ros, det synes jeg. Er jo kjedelig dersom hun bare klager, det synes jeg du burde si til henne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #57 Skrevet 23. juni 2016 I bibelen står det at man skal hedre sine foreldre. Jeg tror at du bør nettop gjøre det, sette pris på henne. Tenk at hun har FEM unger og at dine foreldre holder dere med penger og alt mulig dere trenger. Når man har så mange unge mennesker rundt seg så vil det si masse rot. Masse irritasjon. masse å gjøre..Når man blir veldig sliten, så blir man irritabel. Din mor holder kansje på å gå inn i overgangsalderen, og da er det masse helseplager, lav energi osv..du som er ung har nok mye mer energi og friskere kropp så det å rengjøre er nok ikke et problem for deg. Husk også at du trener kroppen din når du rengjører. om du er opptatt av helse, så kan du bruke vekter mens du vasker rundt, og trener musklene dine. Ta hunden på joggetur hver dag. Det vil du ha godt av! Om du ikke er fornøyd med ukepengene så ta en eksra jobb. med de pengene kan du betale litt leie, for du er tross alt snart 18 år. Det skulle bare mangle. Din ekstra innsats kommer til å hjelpe på humøret til moren din. Hun kommer til å bli mye gladere når hun ser at stedet er shina! Om hun ikke takker deg pent, så kan du jo faktisk begynne med å fortelle henne at DU er takknemlig for henne. For alt hun har gjort for deg, og for at hun er moren din og for at du bor gratis hjemme. Kansje det setter i gang mer positive vibber hjemme. Lykke til inn i de voksnes rekker!! Anonymkode: 41572...1c1 1
exictence Skrevet 23. juni 2016 #58 Skrevet 23. juni 2016 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er veldig vanskelig når hun skal ta betalt for at vi har mobil, til og med minste som er 9 år, og ingen av oss har en fast jobb.. Anonymkode: e22d6...226 Det er vel selvfølge at dere skal yte noe for at hun har ordnet slik at dere får ha mobil. Det er jo ikke hun som tar seg betalt og tjener på at dere har mobil. Det er ingen selvfølge å få mobil av sine foreldre og at de betaler og står for alt. Det er galt av din mor å kjefte og ikke ville snakke med deg om hvordan du har det. Kanskje hun er litt stresset og trenger en hyggestund hvor dere har ro rundt og kan kose og dermed hyggesnakke. Godt forslag at du kan invitere henne til det, servere te ol. Hvis du åpner deg og viser at du vil dele ting med henne, så blir hun gjerne glad selv og dere kan komme nærmere hverandre på en positiv måte. Men du skal være klar over at de fleste tenåringer sliter i perioder med sine foreldre. Særlig mor datter forhold er ikke alltid så enkelt. Jeg tror mange ganger er forventningene til sin mor litt annerledes enn det viser seg å være. Som tenåring tror jeg man har ønske om nesten et slags venninne forhold til sin mor. Man ønsker å være åpen og ha en mor som deler interesser, kan fleipe, ikke være dømmende. Men faktum er at en mor skal være en mors figur og ha en rolle som mor, ikke venninne. Det er det som er riktig og sånn skal det være. Endret 23. juni 2016 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #59 Skrevet 23. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I bibelen står det at man skal hedre sine foreldre. Jeg tror at du bør nettop gjøre det, sette pris på henne. Tenk at hun har FEM unger og at dine foreldre holder dere med penger og alt mulig dere trenger. Når man har så mange unge mennesker rundt seg så vil det si masse rot. Masse irritasjon. masse å gjøre..Når man blir veldig sliten, så blir man irritabel. Din mor holder kansje på å gå inn i overgangsalderen, og da er det masse helseplager, lav energi osv..du som er ung har nok mye mer energi og friskere kropp så det å rengjøre er nok ikke et problem for deg. Husk også at du trener kroppen din når du rengjører. om du er opptatt av helse, så kan du bruke vekter mens du vasker rundt, og trener musklene dine. Ta hunden på joggetur hver dag. Det vil du ha godt av! Om du ikke er fornøyd med ukepengene så ta en eksra jobb. med de pengene kan du betale litt leie, for du er tross alt snart 18 år. Det skulle bare mangle. Din ekstra innsats kommer til å hjelpe på humøret til moren din. Hun kommer til å bli mye gladere når hun ser at stedet er shina! Om hun ikke takker deg pent, så kan du jo faktisk begynne med å fortelle henne at DU er takknemlig for henne. For alt hun har gjort for deg, og for at hun er moren din og for at du bor gratis hjemme. Kansje det setter i gang mer positive vibber hjemme. Lykke til inn i de voksnes rekker!! Anonymkode: 41572...1c1 Tusen takk for fine tips! Anonymkode: e22d6...226
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #60 Skrevet 23. juni 2016 1 time siden, exictence skrev: Det er vel selvfølge at dere skal yte noe for at hun har ordnet slik at dere får ha mobil. Det er jo ikke hun som tar seg betalt og tjener på at dere har mobil. Det er ingen selvfølge å få mobil av sine foreldre og at de betaler og står for alt. Det er galt av din mor å kjefte og ikke ville snakke med deg om hvordan du har det. Kanskje hun er litt stresset og trenger en hyggestund hvor dere har ro rundt og kan kose og dermed hyggesnakke. Godt forslag at du kan invitere henne til det, servere te ol. Hvis du åpner deg og viser at du vil dele ting med henne, så blir hun gjerne glad selv og dere kan komme nærmere hverandre på en positiv måte. Men du skal være klar over at de fleste tenåringer sliter i perioder med sine foreldre. Særlig mor datter forhold er ikke alltid så enkelt. Jeg tror mange ganger er forventningene til sin mor litt annerledes enn det viser seg å være. Som tenåring tror jeg man har ønske om nesten et slags venninne forhold til sin mor. Man ønsker å være åpen og ha en mor som deler interesser, kan fleipe, ikke være dømmende. Men faktum er at en mor skal være en mors figur og ha en rolle som mor, ikke venninne. Det er det som er riktig og sånn skal det være. Skjønner det kan bli litt vanskelig å ha et venninne forhold med moren min nå, kanskje det blir slik da jeg blir eldre? Men for nå ønsker jeg bare et forhold der det faktisk går å snakke med henne uten at noen blir irritert over at den andre er ærlig. Anonymkode: e22d6...226
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå