Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #1 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har hovedfag historie og medievitenskap. Hvor kan jeg søke jobb? Kan jeg sende åpne søknader rundt til bedrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannlig gjest Skrevet 4. november 2004 #2 Del Skrevet 4. november 2004 Dersom du har hovedfag burde du for f*** vite det selv. Har du studert såpass lenge bør du være ressurssterk nok til å skaffe deg jobb også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icy Skrevet 4. november 2004 #3 Del Skrevet 4. november 2004 Dersom du har hovedfag burde du for f*** vite det selv. Har du studert såpass lenge bør du være ressurssterk nok til å skaffe deg jobb også.. Er da unødvendig å rake ned på folk selv om de ikke vet at "de kanskje burde" vite. Skjerpings! Til deg gjest så har jeg ikke så mange råd. Men det er bare å sende ut søknader til bedrifter. Er kun positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 6. november 2004 #4 Del Skrevet 6. november 2004 Universitetet (iallfall i Bergen) har egen avdeling som hjelper til med dette, altså finne jobb for våre studenter som ikke helt vet hvor de passer inn. Husker dessverre ikke hva avdelingen kalles. Ellers er det helt greit å sende åpne jobbsøknader rundt til bedrifter, samtidig som du følger godt med i jobbannonser. Der vil det ofte stå hva man krever av utdnnning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. november 2004 #5 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg kjenner en som har hovedfag historie. Han leder et interkommunalt arkiv her i landet. Det forutsetter selvfølgelig at interessen din kan gå i slik retning... Til gjest med spydig kommentar: Håper du har en bedre dag i dag, og la være med å la din manglende (ut)dannelse ramme andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 7. november 2004 #6 Del Skrevet 7. november 2004 -Innen journalist, media? tv, radio, aviser, magasiner... -Lærer i disse fagene. -Skrive bøker?? Vet jo ikke hva du har som emne i hovedfag, men jobb tilknyttet forskning, arkeologi, etc.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. november 2004 #7 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg er litt enig med mannlig gjest. Når man er ferdig med en utdanning bør man vite hva man kan bruke den til. Om man skal starte på en utdanning er det naturlig å spørre noen som har denne utdanningen va de jobber med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 7. november 2004 #8 Del Skrevet 7. november 2004 Museum, arkiv, skole, media, offentlig administrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 7. november 2004 #9 Del Skrevet 7. november 2004 Og kanskje du også kan få et vikariat i en videregående skole, dersom undervisning frister. Dersom dette er noe du liker, kan du jo ta praktisk pedagogikk etterhvert. Da blir du lærer (eller lektor???) Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #10 Del Skrevet 9. november 2004 Ærlig talt! En universitetsutdannelse gir så mange muligheter at det er da ikke noe rart å spørre hva den kan brukes til. Trådstarter har da sikkert en viss peiling. Spør en universitetsstudent hva vedkommende skal bli, så er det nok ganske mange som ikke kan svare på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. november 2004 #11 Del Skrevet 10. november 2004 Du kan vel også undervise på Historie grunnfag? Det er ikke lett å vite hva man skal bruke utdannelsen sin til, det er bare uutdannede som sier sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå