Gå til innhold

Bind eller tampong?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte tamponger for første gang på seks år sist jeg hadde mensen. Hadde glemt hvor jævlig det var å dra ut en halvtørr tampong. Vanligvis bruker jeg menskopp. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tamponger. Syntes det er ekkelt å liksom sitte i blodet sitt + at det lukter ekkelt med bind.

Det værste i verden er å være på en spinningtime med folk som bruker bind :kvalm:

Anonymkode: 9e72f...daf

• Liker 5
Skrevet

Bind. Takler ikke tampong.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bruker kun tamponger. Bind lukter, og det føles ut som om det lekker. Har ikke brukt et bind på mange år. Har menskopp som jeg brukte litt før, tror jeg skal finne frem den igjen, fungerte bra! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tamponger. Syntes det er ekkelt å liksom sitte i blodet sitt + at det lukter ekkelt med bind.

Det værste i verden er å være på en spinningtime med folk som bruker bind :kvalm:

Å fytti grisen! :haar: Virker som de fleste ikke vet hvor mye det lukter av bind men den lukta er drepen når du har en fungerende nese!!!

Anonymkode: bf1bb...7b3

• Liker 4
Skrevet

Bind. Synes tampong er ubehagelig, og har alltid syntes det. Aldri fått det til å være komfortabelt, uansett hvor mange ganger jeg har prøvd.

En annen ting jeg ikke liker med tamponger er tanken på at jeg har et fremmedlegemme inni kroppen min. Er også livredd for at jeg skal glemme av det, og ha den værende i for lenge og få tampongsyken. Får helt noia bare jeg tenker på det.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w:P

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Vause
Skrevet

Jeg bruker tamponger. Syns bind er forferdelig ekkelt å bruke. :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Menskopp. Fatter ikke hvorfor ikke flere bruker det, det er genialt. Brukte før det tampong, og før det igjen (da jeg først fikk mensen) bind. 

Anonymkode: 30690...e04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å fytti grisen! :haar: Virker som de fleste ikke vet hvor mye det lukter av bind men den lukta er drepen når du har en fungerende nese!!!

Anonymkode: bf1bb...7b3

Dere som lukter så godt - lukter dere at andre bruker bind? Det er klart det lukter, men jeg har aldri luktet noen andre på den måten. Tampong lukter jo også, synes faktisk det kan lukte verre.

Jeg bruker tamong om jeg vet at jeg blør, og bind om jeg kan komme til å gjøre det. Er ikke regelmessig lenger og blør litt her og der i løpet av måneden.

Anonymkode: fc2e6...0e0

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som lukter så godt - lukter dere at andre bruker bind? Det er klart det lukter, men jeg har aldri luktet noen andre på den måten. Tampong lukter jo også, synes faktisk det kan lukte verre.

Jeg bruker tamong om jeg vet at jeg blør, og bind om jeg kan komme til å gjøre det. Er ikke regelmessig lenger og blør litt her og der i løpet av måneden.

Ja jeg lukter at andre bruker det. Lukter det bare de går forbi meg i en butikk eller sitter ved samme bord i jobbkantina :haar:  Min store skrekk er å sitte ved siden av en kvinne med bind på en lang flytur! Tamponger lukter ikke for de sitter på innsiden av kroppen og det er ganske tett der nede. Blodet begyner å råtne og lukte når det kommer i kontakt med luft og hud. Det blir svett og klamt der nede også så den lukten er bare urgh!

Anonymkode: 9be50...dbc

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke bare lukte at andre bruker bind, men jeg kan også lukte når andre har mensen. Bindbrukerne lukter helt klart verst for meg. Svett plastikk og halvråttent blod i skjønn forening...
Vanlig mensenlukt uten bindlukten er liksom bare litt søtlig metallisk og helt normal.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tampongen lukter stort sett bare når man drar den ut, ellers er den skjult inni kroppen. Bind derimot ligger utenpå og lukter hele tiden. Ja, jeg kan lukte det, og det er ikke godlukt for å si det slik. 

Anonymkode: 30690...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tampong, synes bind er skikkelig ekkelt. Det lukter, føles klamt og gjør at jeg begynner å klø der nede (huden blir rød og irritert). 

Anonymkode: 3712a...d69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lukter ikke spesielt godt, helt normalt. Men når man sitter ved siden av en person ( innendørs) som bruker bind, så lukter jeg det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke rart det lukter av folk som bruker bind; det lukter jo død av selve bindene etter at de begynte med luktkontroll, parfymering og alt mulig dritt. Det trengs verken blod eller underlivssvette for å få de til å stinke. Prøv heller tøybind; det lukter ingenting og i tillegg slipper man all kløen :)

Anonymkode: 06e6c...714

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De første dagene bruker jeg bind og tampong. Etter et par dager bruker jeg bare tampong. Blør mye mindre på slutten av menstruasjonen. 

Anonymkode: d76a8...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menskopp her også. Går aldri tilbake til tamponger og bind. Slipper vond lukt, slipper klamme bind og tørre tamponger.

Anonymkode: 44bde...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 21.6.2016 at 15.16, Minya skrev:

Tampong. Takler ikke å bruke bind, føler meg skitten og ekkel selv når jeg er nydusjet og så lukter det jævlig uansett hva jeg gjør.
Bruker Ellen tamponger med melkesyrebakterier.

Oh, så smart!! Visste ikke at det fantes, og det er noe jeg helt klart burde ha hatt! :ohmy:

Svar på HI; Jeg bruker begge deler. Ved små blødninger bruker jeg bind, fordi det blir for tørt med tampong. Ved store blødninger bruker jeg både bind ( eller truseinnlegg ) og tampong, stoler nemlig ikke på tampongene!
Bruker heller aldri tampong om natta.

Anonymkode: b6e45...221

AnonymBruker
Skrevet

Menskopp. Kommer aldri til å gå tilbake til tamponger og sopp igjen. De dagene jeg blør veldig lite bruker jeg truseinnlegg eller lar de få dråpene gå i trusa.

Anonymkode: 067e1...36b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...