Gå til innhold

Hastespørsmål om selvlysende maling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hvor jeg får kjøpt selvlysende maling til bruk utendørs? Vet at Ebay har, men det tar jo en måned før jeg har det på døra.. Noen norske butikker? UTENDØRS BRUK, altså. Ikke vanlig innendørsmaling. (Selvlysende maling er maling som absorberer UV-stråling og lyser når det har blitt mørkt. Eller noe)

Anonymkode: 64256...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For lengere lys  er det  fosforiserende eller bedre radioluminiserende malinger som er best. De siste tror jeg er vanskelige å få tak i, siden de inneholder en god del radioaktivestoffer. Men det kommer mye an på mengdene du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stan skrev:

For lengere lys  er det  fosforiserende eller bedre radioluminiserende malinger som er best. De siste tror jeg er vanskelige å få tak i, siden de inneholder en god del radioaktivestoffer. Men det kommer mye an på mengdene du trenger. 

Ikke så mye. Holder med en spray og, trenger kanskje 0,5L eller 0,25l. Ser noen fra USA lyser i 12t, det er passe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye. Holder med en spray og, trenger kanskje 0,5L eller 0,25l. Ser noen fra USA lyser i 12t, det er passe. 

Da er det nok fosforiserende, de bør vare i noen timer. Radioluminiserende varer i årevis. Mens fluoriserende er normalt ikke veldig langvarig. 

Jeg fant en annen her:

http://www.norbond.no/plasti-dip-selvlysende-gummimaling----378l-spann-p-1227-c-293.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, stan skrev:

Da er det nok fosforiserende, de bør vare i noen timer. Radioluminiserende varer i årevis. Mens fluoriserende er normalt ikke veldig langvarig. 

Jeg fant en annen her:

http://www.norbond.no/plasti-dip-selvlysende-gummimaling----378l-spann-p-1227-c-293.aspx

Takk. Men den lyser selv, uten at man må finne frem uv-lampe? Den sprayen, er det det samme bare spray? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Men den lyser selv, uten at man må finne frem uv-lampe? Den sprayen, er det det samme bare spray? 

Du bør sjekke med forhandler. Det holder i utgangspunktet med vanlig lys, utfordringen er jo at om vinteren er det lite lys, både vanlig og uv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, stan skrev:

Du bør sjekke med forhandler. Det holder i utgangspunktet med vanlig lys, utfordringen er jo at om vinteren er det lite lys, både vanlig og uv.

Ja, men det er mest til bruk de andre sesongene uansett. Sykt dyr da ;) Dumt at det tar så lang tid med alt på ebay.. kanskje amazon.com har (seriøst, alt jeg vil ha derfra sender de ikke til Norge. Aner ikke hvorfor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...