Gå til innhold

Muntlig eksamen vg2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått to år yrkesfag og et år med påbygging. På vg2 yrkesfag kom jeg opp i eksamen i norsk muntlig. Jeg finner ikke karakteren fra denne eksamenen på vitnemålet mitt. Skal ikke den være med? 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo. Sikker på at den ikke er der? Da må du i så fall ringe/sende mail til skolen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Jo. Sikker på at den ikke er der? Da må du i så fall ringe/sende mail til skolen din

Er du helt sikker på det? Har sendt mail til samordna. For den karakteren drar liksom snittet mitt veldig opp, da jeg fikk 6 på den, og det ødelegger ganske mye uten den. Håper så inderlig at den skal være der! Helt sikker på at den ikke er der. Har ingen eksamener med karakteren 6. 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker på det? Har sendt mail til samordna. For den karakteren drar liksom snittet mitt veldig opp, da jeg fikk 6 på den, og det ødelegger ganske mye uten den. Håper så inderlig at den skal være der! Helt sikker på at den ikke er der. Har ingen eksamener med karakteren 6. 

Anonymkode: 6810d...99f

Ja, alle eksamener fra alle år skal på vitnemålet. Men det er nok skolen som må endre det, og ikke SO, vil jeg tro

Endret av gobbledigook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gobbledigook skrev:

Ja, alle eksamener fra alle år skal på vitnemålet. Men det er nok skolen som må endre det, og ikke SO, vil jeg tro

Ja, det er det nok. Sendte bare til samordna for å vite om det skulle være slik eller ikke. 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, gobbledigook skrev:

Ja, alle eksamener fra alle år skal på vitnemålet. Men det er nok skolen som må endre det, og ikke SO, vil jeg tro

Jeg ringte skolen nå og de sa at den ikke skal på vitnemålet? 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte skolen nå og de sa at den ikke skal på vitnemålet? 

Anonymkode: 6810d...99f

Spurte du om årsaken? Jeg vil tippe det er fordi norsk ikke var et avsluttende fag for deg i VG2 da du fortsatte med norsk i VG3. 

 

Anonymkode: 4fe60...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte du om årsaken? Jeg vil tippe det er fordi norsk ikke var et avsluttende fag for deg i VG2 da du fortsatte med norsk i VG3. 

 

Anonymkode: 4fe60...920

Ja, jeg tror nok det var det. Han snakket om at dersom han la til den karakteren så fikk jeg for mange timer og da fikk han ikke til å skrive ut vitnemål. 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror nok det var det. Han snakket om at dersom han la til den karakteren så fikk jeg for mange timer og da fikk han ikke til å skrive ut vitnemål. 

Anonymkode: 6810d...99f

Dette er da ingen god grunn? Hva mener han med for mange timer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager? Jo, eksamen skal på vitnemålet. Det gir ingen mening med "for mange timer".

Jeg har en matteeksamen fra første klasse som ligger på vitnemålet, men matte vg1 er ikke avsluttende fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
3 minutter siden, gobbledigook skrev:

Hva i alle dager? Jo, eksamen skal på vitnemålet. Det gir ingen mening med "for mange timer".

Jeg har en matteeksamen fra første klasse som ligger på vitnemålet, men matte vg1 er ikke avsluttende fag.

Matte vg1 er avsluttende, jo. Jeg har også matteeksamen fra første klasse på vitnemålet. Har både 1T, eksamen 1T, S1 og eksamen S1 - fire mattekarakterer på vitnemålet.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Linaria skrev:

Matte vg1 er avsluttende, jo. Jeg har også matteeksamen fra første klasse på vitnemålet. Har både 1T, eksamen 1T, S1 og eksamen S1 - fire mattekarakterer på vitnemålet.

Sånn sett kanskje.

Men likevel, alle eksamener skal jo på vitnemålet. Hvorfor ellers har man eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Sånn sett kanskje.

Men likevel, alle eksamener skal jo på vitnemålet. Hvorfor ellers har man eksamen?

Ja, selvfølgelig. Karakteren til TS skal på vitnemålet. Synes ikke du bør gi deg på dette TS. Usikker på hvordan det er med yrkesfag og påbygg og sånn, men virker likevel utrolig rart å skulle ha eksamen som plutselig ikke teller. Det med "for mange timer" er jo bare tull. Du har jo hatt norsk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, gobbledigook skrev:

Hva i alle dager? Jo, eksamen skal på vitnemålet. Det gir ingen mening med "for mange timer".

Jeg har en matteeksamen fra første klasse som ligger på vitnemålet, men matte vg1 er ikke avsluttende fag.

Jo, det er det. 

Anonymkode: 4fe60...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

Ja, selvfølgelig. Karakteren til TS skal på vitnemålet. Synes ikke du bør gi deg på dette TS. Usikker på hvordan det er med yrkesfag og påbygg og sånn, men virker likevel utrolig rart å skulle ha eksamen som plutselig ikke teller. Det med "for mange timer" er jo bare tull. Du har jo hatt norsk! 

TS hadde eksamen i norsk på grunn av at det var da for han et avsluttende fag. Ved gå videre med påbygg fortsetter man med norsk. Det er spesielt ikke rart at en avsluttende eksamen da forsvinner. 

Anonymkode: 4fe60...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS hadde eksamen i norsk på grunn av at det var da for han et avsluttende fag. Ved gå videre med påbygg fortsetter man med norsk. Det er spesielt ikke rart at en avsluttende eksamen da forsvinner. 

Anonymkode: 4fe60...920

Ok. Usikker på hvordan påbygg funker, men er rart at dette ikke er forklaringen TS får når h*n ringer skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, gobbledigook skrev:

Sånn sett kanskje.

Men likevel, alle eksamener skal jo på vitnemålet. Hvorfor ellers har man eksamen?

 

3 timer siden, Linaria skrev:

Ja, selvfølgelig. Karakteren til TS skal på vitnemålet. Synes ikke du bør gi deg på dette TS. Usikker på hvordan det er med yrkesfag og påbygg og sånn, men virker likevel utrolig rart å skulle ha eksamen som plutselig ikke teller. Det med "for mange timer" er jo bare tull. Du har jo hatt norsk! 

Men selv om norsk ikke er et avsluttende fag på vg2, så inneholder jo faktisk det norskfaget som står på vitnemålet alle tre årene, siden det er det antallet timer som er med. Burde ikke den eksamenen da være tellende? 

 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Men selv om norsk ikke er et avsluttende fag på vg2, så inneholder jo faktisk det norskfaget som står på vitnemålet alle tre årene, siden det er det antallet timer som er med. Burde ikke den eksamenen da være tellende? 

 

Anonymkode: 6810d...99f

Eksamen har man bare i avsluttende fag. 

Anonymkode: 4fe60...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamen har man bare i avsluttende fag. 

Anonymkode: 4fe60...920

Tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 6810d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke eksamen i bare avsluttende fag, nei. Nesten alle fag er trekkfag på alle årene på vgs. Jeg har selv gått yrkesfag og påbygg, og ALLE mine eksamener er med, både fra andre og tredjeåret. Jeg kom opp i norsk skriftlig på vg2. Dette var heller ikke et avsluttende fag, men eksamenskarakteren er der

TS: Hvis du ikke har alle karakterer på vitnemålet, anses det som ugyldig. Du må rette opp i dette SNAREST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...