Gå til innhold

hva fikk du i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Hottrio skrev:

Jobb og utdannelse har betydd mindre og mindre for meg jo eldre jeg har blitt. Altså; nå er det mer snakk om å jobbe for pengene og gjøre ting så enkelt som  mulig. Er ikke så nøye på hva jeg gjør. Det kan være jobber som er kjempefine (greie) uten at de krever så mye utdannelse. Jo høyere opp man kommer i "jobbhierarkiet" jo mer stress og mas er det som oftest.

Helt enig :)

Det viktigste for meg er at man trives i jobben sin. Hvis man trives på jobb så går det igjen positivt utover miljøet på jobb, det virker positivt inn på familielivet (trives man så har man også overskudd når man kommer hjem), man får bedre livskvalitet når man står opp om morgenen og gleder seg til å gå på jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, skruf skrev:

Helt enig :)

Det viktigste for meg er at man trives i jobben sin. Hvis man trives på jobb så går det igjen positivt utover miljøet på jobb, det virker positivt inn på familielivet (trives man så har man også overskudd når man kommer hjem), man får bedre livskvalitet når man står opp om morgenen og gleder seg til å gå på jobb. 

Vi er helt enige! :) 

Det er nok mange unge som ivrer etter å få seg en topp betalt sjefsjobb, de skal kanskje helst bare sitte og sende info frem og tilbake via telefon eller internett, sitte foran en pc, gå på møter osv osv. Men som oftest (i alle fall hvis det er en privat bedrift) så må du gi skjorta liksom, det kreves MYE av en. Effektivitet... effektivitet! Stress mot klokka..... Jeg har hatt en slik jobb som gikk for å være SÅ fin jobb! Men hver dag var en kamp mot klokka. Så jeg trives mye bedre med en helt enkel jobb, mindre ansvar, færre problemer som må løses. Dette tror jeg folk skjønner når de blir litt eldre enn 25.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hottrio skrev:

Vi er helt enige! :) 

Det er nok mange unge som ivrer etter å få seg en topp betalt sjefsjobb, de skal kanskje helst bare sitte og sende info frem og tilbake via telefon eller internett, sitte foran en pc, gå på møter osv osv. Men som oftest (i alle fall hvis det er en privat bedrift) så må du gi skjorta liksom, det kreves MYE av en. Effektivitet... effektivitet! Stress mot klokka..... Jeg har hatt en slik jobb som gikk for å være SÅ fin jobb! Men hver dag var en kamp mot klokka. Så jeg trives mye bedre med en helt enkel jobb, mindre ansvar, færre problemer som må løses. Dette tror jeg folk skjønner når de blir litt eldre enn 25.

Det er jo ganske individuelt hva en søker i en jobb. 

Anonymkode: dd86b...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 5 og 6 på ungdomsskolen, husker ikke. 5,7 på vgs uten tilleggspoeng. Fikk nesten alle realfagspoengene, husker ikke summen i tall.
Studerte medisin i Norge.
 

Endret av blæddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Edie skrev:

Sorry skruf, klarte ikke fjerne siteringen!

På ungdomsskolen vet jeg ikke, en blanding av M og S. Yup, så gammel jeg også.

5,45 i snitt på videregående. 

Og til deg som tror alle her juger og ikke er på Kvinneguiden hvis man har slike karakterer; ??

Jeg har en god utdannelse, god lønn og karriere, og jaggu leser jeg på Kvinneguiden også. 

Signerer dette. 

Hadde mest S og noen M på ungdomsskolen, på vgs et snitt på 5,59. Det var før tilleggspoengene, jeg hadde max fordypningspoeng og nesten max realfagspoeng, og hadde dermed et snitt på over 6 rett fra vgs.

Og gjett hva? Jeg begynte på et studium hvor de ikke brydde seg en døyt om karakterer ved inntak, i stedet hadde de opptaksprøve. 😂 

Anonymkode: 20ad5...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på siden; når begynte man med tallkarakterer på ungdomsskolen?

*føle seg veldig gammel*

Hadde i tillegg en stund med bokstavkarakter på høyere utdanning også jeg, før vi gikk over til tallkarakterer underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...