Gå til innhold

hva fikk du i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er evigheter siden jeg gikk ut av grunnskolen, hadde nesten S i snitt, fikk M i gym og resten besto av S. Herlighet, det er så lenge siden at det var bokstavkarakterer :) På Vgs hadde jeg 5,6 i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, veraa94 skrev:

Gikk ut av grunnskolen med 5,2 i snitt og vgs med 5,6:)

Jøss, hva studerer du nå?

Anonymkode: d822d...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruf skrev:

Er evigheter siden jeg gikk ut av grunnskolen, hadde nesten S i snitt, fikk M i gym og resten besto av S. Herlighet, det er så lenge siden at det var bokstavkarakterer :) På Vgs hadde jeg 5,6 i snitt.

Endret av Edie
går ikke fjerne..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, veraa94 skrev:

Gikk ut av grunnskolen med 5,2 i snitt og vgs med 5,6:)

Med eller uten realfagspoeng?

Anonymkode: 7bf3d...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,8 på ungdomsskolen, og 5 før tilleggspoeng på vgs (var veldig mye syk siste året, hadde kanskje 1/4 av skoleåret fravær :( så da klarte jeg ikke å lære meg alt på egenhånd så godt som jeg ønsket.. Hadde karakterene fra vg2 vært endelige hadde det blitt 5,5. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry skruf, klarte ikke fjerne siteringen!

På ungdomsskolen vet jeg ikke, en blanding av M og S. Yup, så gammel jeg også.

5,45 i snitt på videregående. 

Og til deg som tror alle her juger og ikke er på Kvinneguiden hvis man har slike karakterer; ??

Jeg har en god utdannelse, god lønn og karriere, og jaggu leser jeg på Kvinneguiden også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Edie skrev:

Sorry skruf, klarte ikke fjerne siteringen!

På ungdomsskolen vet jeg ikke, en blanding av M og S. Yup, så gammel jeg også.

5,45 i snitt på videregående. 

Og til deg som tror alle her juger og ikke er på Kvinneguiden hvis man har slike karakterer; ??

Jeg har en god utdannelse, god lønn og karriere, og jaggu leser jeg på Kvinneguiden også. 

Skjønte den :) Siteringsopplegget her gir litt krøll av og til!

Lurer også på hvorfor noen tror at man lyver på karakterer? Kan man ikke ha gode karakterer, en god jobb og samtidig henge på Kvinneguiden? 

Snittet mitt på 5,6 var forresten ikke medregnet tilleggspoeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, hva studerer du nå?

Anonymkode: d822d...b0c

Psykologi :) Fikk i tillegg 3 realfagspoeng 

Endret av veraa94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med eller uten realfagspoeng?

Anonymkode: 7bf3d...fc1

Realfagspoeng (3) kom i tillegg, så hadde 59 konkurransepoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 time siden, Citronella skrev:

Wow! Så bra! Du modnet vel en del på vgs. Bra jobbet!

Jeg hadde et annet karaktersystem, så det er vasnkelig å si hva det blir her i Norge. Men godt nok til medisinstudier.

Gikk tre år fra jeg gikk ut av grunnskolen til jeg endelig fikk begynt ordentlig på vgs :P Tok mange forsøk og mye IV før jeg endelig fikk det til, så var utrolig deilig å bli ferdig og vise at man faktisk fikk det til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en M mer enn G fra ungdomsskolen, og så hadde jeg 3,4 på vgs. Men det går an å endre seg ;). De to siste studiene jeg tok i tillegg til full jobb, fikk jeg A på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Er evigheter siden jeg gikk ut av grunnskolen, hadde nesten S i snitt, fikk M i gym og resten besto av S. Herlighet, det er så lenge siden at det var bokstavkarakterer :) På Vgs hadde jeg 5,6 i snitt. 

Oh my God.... nesten S i snitt! :) Og 5,6....

Flere som hadde bokstavkarakterer, en evighet siden jeg gikk på grunnskolen også. Tror jeg hadde ca fifty/fifty G og M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva jeg hadde på grunnskolen for det var før tallkarakterene kom dit. Såvidt jeg husker hadde jeg seks S'er og resten M. 

På vgs er det litt enklere å huske det, for der var det 5 i snitt. 

Anonymkode: 03c08...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hottrio skrev:

Oh my God.... nesten S i snitt! :) Og 5,6....

Flere som hadde bokstavkarakterer, en evighet siden jeg gikk på grunnskolen også. Tror jeg hadde ca fifty/fifty G og M.

Gøy at vi er flere som hadde bokstavkarakterer :)

Jeg har aldri vært puggehest, men hadde god studieteknikk og velsignet med at det fester seg kjapt. Når jeg har lest det så sitter det liksom. Eldste datteren min gikk ut av Vgs nå nettopp med nesten samme snitt som meg, hun er akkurat likedan. Leser og lager seg notater, leser over notatene også sitter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raspberrypai skrev:

Mistenker at en god del her har plusset på både 1 og 2 i snittet når de skriver her. At normalen er godt over 5 i snitt på denne tråden har jeg vanskelig for å tro. 

Bare det at enkelte anonymt vil skryte på seg karaktersnitt som samsvarer med legestudier sier vel sitt om at de finpusser på sin egen sosiale status i mangel på selvtillit. 

Hadde man hatt godt over 5-6 i snitt, og hatt/fått en elite jobb så tviler jeg på at man hadde kastet bort tiden sin på (og ei hatt interesse av) å skryte av sin kunnskap i en anonym tråd. 

Bare formålet med denne tråden er jo totalt meningsløs, da hvem som helst kan skryte av et snitt over 5 uten å faktisk ha et snev av kunnskap. Denne tråden gjør det bare enda enklere for gjennomsnittelige og anonymt skryte på seg mer kunnskap enn de faktisk har. 

Når det er sagt tror jeg det er slik at de som skriker høyest er de som har minst og fare med.

Hva er hensikten med å lyve på et forum? I denne tråden, som enhver annen lignende tråd, er det som regel de som har gjort det bra og/eller engasjert seg som svarer. 

Jeg ser heller ikke et problem i at mennesker med "elitejobber" (som du selv definerer det) befinner seg på KG. 

Ikke ser jeg behovet du har for å trykke ned mennesker som har fått et godt snitt på ungdomsskolen og/eller VGS. Jeg forstår ikke hvorfor et karaktersnitt skaper en slik tankeprosess du farer med. 

Anonymkode: dd86b...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Nå er det ikke slik at bare fordi man fikk gode karakterer på vgs så har man "elitejobb" heller. Jeg studerer det jeg hadde lyst til å studere uavhengig av snitt, og har alt for lite selvdisiplin til å få meg "elitejobb", hva nå det er :P "jeg fikk høyt snitt på vgs, kanskje jeg skal lese masse til eksamen og få meg bra jobb sånn at jeg kan tjene masse penger og få en god framtid.... ooh, kattevideoer på Youtube! :hjerte:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Linaria skrev:

Nå er det ikke slik at bare fordi man fikk gode karakterer på vgs så har man "elitejobb" heller. Jeg studerer det jeg hadde lyst til å studere uavhengig av snitt, og har alt for lite selvdisiplin til å få meg "elitejobb", hva nå det er :P "jeg fikk høyt snitt på vgs, kanskje jeg skal lese masse til eksamen og få meg bra jobb sånn at jeg kan tjene masse penger og få en god framtid.... ooh, kattevideoer på Youtube! :hjerte:"

Jeg har heller ingen elitejobb til tross for gode resultater på skolen. Pga jeg fikk barn uplanlagt tidlig så måtte jeg rett og slett da ei utdanning som var gjort på 3 år (har i senere tid videreutdannet meg) og som sikret meg ei grei inntekt sånn at jeg fikk forsørget ungen min. Jeg ville heller ikke flytte langt unna for å ta drømmeutdanningen nettopp pga barnet og barnets far. 

(mannen min mener jeg burde svingt meg rundt og tatt annen utdanning nå, men det orker jeg ikke tror jeg. Trives godt i jobben min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skruf skrev:

Gøy at vi er flere som hadde bokstavkarakterer :)

Jeg har aldri vært puggehest, men hadde god studieteknikk og velsignet med at det fester seg kjapt. Når jeg har lest det så sitter det liksom. Eldste datteren min gikk ut av Vgs nå nettopp med nesten samme snitt som meg, hun er akkurat likedan. Leser og lager seg notater, leser over notatene også sitter det. 

Ja, veldig gøy at vi er flere "gamlinger" her.... ha ha :laugh: 

Jeg måtte lese og repetere mye før det satt, jeg har nok ikke så mye klisterhjerne som deg. Noen er treigere.... LOL. Men akkurat det med ungdomsskolen; der avhenger det av hvor utviklet man er også, hvor moden man er. Jeg vet det var noen (gutter) som gikk inn for å få dårlige karakterer fordi de syntes det var tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

I år fekk eg 5,8😍 Huska at i 8.klasse hadde eg 3,8. Skjønna ikkje koffor eg var så forferdelig dårlig, men jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har heller ingen elitejobb til tross for gode resultater på skolen. Pga jeg fikk barn uplanlagt tidlig så måtte jeg rett og slett da ei utdanning som var gjort på 3 år (har i senere tid videreutdannet meg) og som sikret meg ei grei inntekt sånn at jeg fikk forsørget ungen min. Jeg ville heller ikke flytte langt unna for å ta drømmeutdanningen nettopp pga barnet og barnets far. 

(mannen min mener jeg burde svingt meg rundt og tatt annen utdanning nå, men det orker jeg ikke tror jeg. Trives godt i jobben min)

Jobb og utdannelse har betydd mindre og mindre for meg jo eldre jeg har blitt. Altså; nå er det mer snakk om å jobbe for pengene og gjøre ting så enkelt som  mulig. Er ikke så nøye på hva jeg gjør. Det kan være jobber som er kjempefine (greie) uten at de krever så mye utdannelse. Jo høyere opp man kommer i "jobbhierarkiet" jo mer stress og mas er det som oftest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...