AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Blir sprø! Sliter med soppinfeksjon. Får det etter samleie, onanering/bruk av vibrator. Jeg blir alltid veldig sår i skjedeåpningen av penetrering, har brukt glidemiddel, har droppet gludemiddel, ja har prøvd alt! Klør meg til blods, og det er så ubehagelig! Noen tips? Kan ikke drive å gå på canesten hver gang jeg får et heller. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Sikkert et dumt spørsmål, men barberer du deg? Jeg får alltid, uten unntak, soppinfeksjon når jeg barberer underlivet. Det blir for tett og klamt (hårene gir lufting). Anonymkode: b38a0...248
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Har du vært hos legen med problemet? Bruker du kondom? Renser du vibratoren før og etter hver gang du bruker den?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Det står på pakningsvedlegget til Canesten at: "For å utelukke annen sykdom skal behandling av soppinfeksjoner i og rundt skjedeåpningen ikke startes uten at lege først er rådført dersom du i løpet av en periode på to måneder har gjentatte infeksjoner." Ta en tur til fastlegen. Anonymkode: 67e3f...357 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Har du fast partner? Hadde en periode i staren av 20 årene der jeg fikk infeksjon, behandlet den, og så fikkdet igjen. Viste seg at kjæresten også måtte behandles. Rengjør du vibratoren din godt nok? Denne kan også smitte deg selv. Jeg måtte droppe tamponger i en lang periode, kun bruke bomullsundertøy og fikk noe annet enn canesten av legen (husker ikke hva). Har du hørt med legen hva som finnes av alternativ? Anonymkode: f6f23...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Har barbert meg i mange år, men det er ikke alltid jeg gjør det å jeg ser ingen sammenheng med barbering og soppinfeksjon. Men ser en sammenheng med sex og soppinfeksjon. Ja vasker leketøyene godt etter bruk. Bruker kondom ved samleie. Men tror ikke det er noen sammenheng her heller, siden jeg får det ved fingring også (uten å hatt samleie i den tiden) Vært hos lege etter de første gangene, men ikke siden. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har du fast partner? Hadde en periode i staren av 20 årene der jeg fikk infeksjon, behandlet den, og så fikkdet igjen. Viste seg at kjæresten også måtte behandles. Rengjør du vibratoren din godt nok? Denne kan også smitte deg selv. Jeg måtte droppe tamponger i en lang periode, kun bruke bomullsundertøy og fikk noe annet enn canesten av legen (husker ikke hva). Har du hørt med legen hva som finnes av alternativ? Anonymkode: f6f23...7da Nå har jeg ikke hatt sex med noen partner på 3 mnd. Jeg har perioder hvor jeg er helt aseksuell, men så onanerte jeg for noen dager siden og nå klør jeg som bare det, med masse tykk utflod som lukter som gjær. Det virker som det skjer av å få noe i skjeden. Jeg får også litt vondt ved å fingre/onanere. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg får det ved fingring også (uten å hatt samleie i den tiden) Røyker du? Jeg fikk soppinfeksjoner av å bli fingret av min kjæreste som var røyker. Det lukter nikotin av fingrene til røykere selv om de vasker hendene godt, liksom. Ikke putt noe opp i skjeden som du ikke ville tatt i munnen. Anonymkode: 67e3f...357
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Røyker ikke. Eneste jeg putter i skjeden er dn penis, fingre eller vibrator. Alt er reint får det får komme inn 😅 Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir sprø! Sliter med soppinfeksjon. Får det etter samleie, onanering/bruk av vibrator. Jeg blir alltid veldig sår i skjedeåpningen av penetrering, har brukt glidemiddel, har droppet gludemiddel, ja har prøvd alt! Klør meg til blods, og det er så ubehagelig! Noen tips? Kan ikke drive å gå på canesten hver gang jeg får et heller. Anonymkode: c084e...f12 Du skal aldri bruke Canesten eller andre soppmidler ukritisk gang etter gang med så tett mellomrom uten undersøkelse og råd fra lege. Barbering kan gå bra lenge, før det ikke går bra lengre. Hvordan du vasker håndklær, kluter og undertøy er en annen måte for selvsmitte som og kan skje ved sopp, men viser seg hyppigst ved gjentatte urinveisinfeksjoner. Stringtruser og syntetisk undertøy er og en gjenganger ved både uvi og sopp. Har du samtidig behandlet for sopp både innvendig og utvendig? Er du undersøkt for annen sykdom som kan gi økt hyppighet for sopp og går du på medisiner som kan gi økt forekomst av sopp? Kjøp deg en tablett mot sopp som svelges, Diflucan. Samtidig bestiller du legetime og blir undersøkt og utredet. Anonymkode: 3c209...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Du må få deg resept på difuclan, flere tabletter som brukes over flere uker for å bli kvitt det ordentlig. Anonymkode: 62553...e71
Million Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Vasker du alt undertøy, håndklær og kluter på minst 60°C....? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal aldri bruke Canesten eller andre soppmidler ukritisk gang etter gang med så tett mellomrom uten undersøkelse og råd fra lege. Barbering kan gå bra lenge, før det ikke går bra lengre. Hvordan du vasker håndklær, kluter og undertøy er en annen måte for selvsmitte som og kan skje ved sopp, men viser seg hyppigst ved gjentatte urinveisinfeksjoner. Stringtruser og syntetisk undertøy er og en gjenganger ved både uvi og sopp. Har du samtidig behandlet for sopp både innvendig og utvendig? Er du undersøkt for annen sykdom som kan gi økt hyppighet for sopp og går du på medisiner som kan gi økt forekomst av sopp? Kjøp deg en tablett mot sopp som svelges, Diflucan. Samtidig bestiller du legetime og blir undersøkt og utredet. Anonymkode: 3c209...5ed Brukte bare canesten den gangen jeg var hos lege. Håndkler og undertøy vaskes på 60 og noen ganger 90 grader. Bruker ikke parfymert vaskemiddel. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte bare canesten den gangen jeg var hos lege. Håndkler og undertøy vaskes på 60 og noen ganger 90 grader. Bruker ikke parfymert vaskemiddel. Anonymkode: c084e...f12 Nå skjønner jeg ikke stort. 10. Soppinfeksjonen men hvordan har du da behandlet de øvrige infeksjonene, når du bare har brukt Canesten etter legebesøk? Lenger oppe informerer du om at du ikke har vært hos lege så altfor mange ganger? Anonymkode: 3c209...5ed
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 Regner med at du allerede vet at du ikke skal vaske undertøy i parfymerte midler når du sliter med underlivet. Dette irriterer slimhinnene og kan gi soppinfeksjoner. Ligg også langt unna disse truseinnleggene som har komme på markedet med parfyme. For meg er det uforståelig at noen orker det, sopp eller ikke. Min venninne slet med dette gang på gang, helt til hun gikk over til nøytralt vaskemiddel. Og som flere sier over her, partner må også behandles. Lykke til. Anonymkode: 046e5...7b9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg ikke stort. 10. Soppinfeksjonen men hvordan har du da behandlet de øvrige infeksjonene, når du bare har brukt Canesten etter legebesøk? Lenger oppe informerer du om at du ikke har vært hos lege så altfor mange ganger? Anonymkode: 3c209...5ed Jeg har latt de gå over av seg selv. Vært hos legen en gang å det var i mars etter å ha hatt det ca 3 ganger på kort tid, fikk da beskjed om å prøve Canesten. Har hatt det flere ganger etter det, men har ikke vært hos legen igjen og derfor ikke behandlet det (bare holdt ut til det slutter å klø) men så etter fingring/sex så får jeg det igjen. Så derfor lurer jeg på hva som er galt. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har latt de gå over av seg selv. Vært hos legen en gang å det var i mars etter å ha hatt det ca 3 ganger på kort tid, fikk da beskjed om å prøve Canesten. Har hatt det flere ganger etter det, men har ikke vært hos legen igjen og derfor ikke behandlet det (bare holdt ut til det slutter å klø) men så etter fingring/sex så får jeg det igjen. Så derfor lurer jeg på hva som er galt. Anonymkode: c084e...f12 Hvorfor i alle dager har du bare latt det skure å gå? Anonymkode: 0e1ac...448
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 Det som er galt er jo at du ikke har behandlet infeksjonen så den blusser opp igjen. Du må behandle den sikkelig så den går bort, ikke kutt behandlingen før du skal heller selvom kløen forsvinner. Anonymkode: 0e1ac...448
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #19 Skrevet 20. juni 2016 Blir jo litt for dumt å fly til legen hver gang man har en soppinfeksjon. Har jeg tenkt, også har det liksom gått over igjen. Men så kommer det stadig tilbake. Anonymkode: c084e...f12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir jo litt for dumt å fly til legen hver gang man har en soppinfeksjon. Har jeg tenkt, også har det liksom gått over igjen. Men så kommer det stadig tilbake. Anonymkode: c084e...f12 Nei det er ikke dumt i det hele tatt, tar du et raskt google søk på soppinfeksjon så kommer det raskt opp "Underlivssopp er vanligvis lett å behandle. Kommer den stadig tilbake, er det en risiko for underliggende sykdom, som for eksempel diabetes. Oppsøk lege hvis dette gjelder" så ta deg en tur til legen du. Anonymkode: 0e1ac...448 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå